زبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما

زبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما
آوریل 10, 2024
8 بازدید

زبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما زبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما قبل از پرداختن به زبان بدن پوتین و اوباما در آخرین ملاقاتشان بهتر است ببینیم اصلا علم زبان بدن چیست؟ زبان بدن یا همان زبان بی زبانی یا زبان خاموش که اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی را شامل می شود و یا […]

زبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما

\"زبانزبان بدن آخرین گفتگوی پوتین و اوباما

قبل از پرداختن به زبان بدن پوتین و اوباما در آخرین ملاقاتشان بهتر است ببینیم اصلا علم زبان بدن چیست؟

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی یا زبان خاموش که اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی را شامل می شود و یا به عبارت دیگر اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتار های انسانی اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا و کلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد در حالیکه کلام منعقد نشده و حرکات موقع حرف زدن را منهای کلام را نیز شامل می گردد گویند.

آری این ژستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت و یا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و…  باشد.به تعبیر دیگر باید گفت  زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایای بدنی و همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد.

خو بحال که با زبان بدن اشنا شدید بد نیست برویم سراغ دیدار دیروز روسای جمهور امریکا و روسیه  این اتفاق در حالی روز یکشنبه در لیما پایتخت پرو برای آخرین بار  اتفاق افتاد و این دو  با هم گفتگویی کوتاه داشتند که دو کشور در اوج اختلاف های دو جانبه و بین المللی قرار دارند و زبان بدن منحصر بفرد و کاملا منفعلانه و خصمانه ایی نسبت به هم داشتند.  اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه به پرو رفته، در حاشیه این کنفرانس، برای ملاقاتی غیررسمی و کوتاه با پوتین همتای روس خود داشت و مدل زبان بدن استثنایی این دو ما را برآن داشت در این خصوص مقاله ای کوتاه  تحلیلی پیرامون زبان خاموش این دو داشته باشم.

خلاصه کتاب مجمع الجزایر گولاگ نوشته الکساندر سولژنستین

حتما می دانید که آمریکا و روسیه این روزها بر سر ماجرای سوریه اختلافی جدی با هم پیدا کرده‌اند و حتی کار به قطع ارتباطات دوجانبه بر سر پرونده بحران این کشور عربی کشیده است. اوباما و پوتین از شهریور ماه که برای شرکت در اجلاس جی-۲۰ به چین رفته بودند، تا امروز با هم  هیچ ملاقاتی نداشتند و این نشان از اوج اختلافات فی مابین دارد. کرملین که این روزها انتظار بر کرسی نشستن دونالد ترامپ  بر مسند ریاست جمهوری آمریکا را می‌کشد، قبل از سفر پوتین به پرو اعلام کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا تنظیم نکرده است اما این دو با هم در حدود بیش از ۴ دقیقه گفتگو کردند آنطور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، اوباما در گفت‌وگوی ۴ دقیقه‌ای امروز با پوتین، از روسیه خواسته که به توافق مینسک که برای فرو نشاندن آتش جنگ در اوکراین منعقد شده، پایبند باشد و به حاکمیت کی‌یف بر تمام خاک این کشور، احترام بگذارد.

آمریکایی‌ها گفته‌اند که اوباما از پوتین خواسته که مذاکرات آقای جان کری و همتای روسی خود سرگئی لاوروف وزرای خارجه دو کشور هم ادامه یابد تا با همکاری جامعه بین‌الملل، راه‌حلی برای کاستن از خشونت‌ها در سوریه، پیدا شود روشی مبتنی بر دکترین مذاکره.

 در طی ساعتها دیدن فیلمها و عکسهای مختلف از خبرگذاری های مختلف خارجی شرقی و غربی به نظر می رسد که  در این دیدار با زبان بدن به اوباما گفت عمر شما به سر رسیده است و شماددیگر کاره ای نیستید اشاره ای با توسل  به دکترین جدید مذاکره؟

اما اوباما با نگاه های چشم و زوایای صورت و با اعتماد بنفس هرچه تمامتر و در طی سخنرانی خود به شدت به پوتین و برنامه های کرملین حمله نمود.

مهمترین بخش از زبان بدن اوباما زوایای خاص مطابق با نمودارهای تحلیلی نشان از آن دارد که اوباما به شدت تحت استرس  و فشارهای عصبی و با تعصب و با صدای کمی بلندتر از همیشه به برنامه های پوتین حمله می کند مطالبی که ما در مباحث دکترین مذاکره به دقت آنرا همیشه پیرامون تمامی رجل سیاسی داخلی و خارجی مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار می دهیم.

در مقابل پوتین هم بسیار بی قید و بدون هیچ احساس خاصی در حالیکه از زوایی صورت و گردن و همچنین مدل نگاه هایش نشان می داد که هیچ ارزش خاصی برای اوبا ما و حرفهایش قائل نیست و برایش اوباما و حرفهایش اصلا مهم نیست نگاههای نامتعارف و….

یادتان باشد هیچ چیز هیچکس و هیچ رفتار و گفتار و یا تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست. پس بسیار مراقب باشید. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

یک پیشنهاد دوستانه لطفا حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید

 تحلیل زبان رفتاری دیدار ولادیمیر پوتین با مقام معظم رهبری

رازهای زبان بدن باراک اوباما

تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ بازگشت گاوچرانها به سیاست

زبان بدن و دروغهای فاحش دونالدترامپ

کارگاه آموزشی تکنیکهای خلاقانه برای حل مسئله ، مهندسی تریزواسکمپر

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

Visits: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,