اهمیت برندسازی شخصی و همچنین مزایای برند شخصی چیست؟

اهمیت برندسازی شخصی و همچنین مزایای برند شخصی چیست؟
آوریل 9, 2024
5 بازدید

اهمیت برندسازی شخصی   کمتر کسی را می‌توان یافت که در اهمیت برندسازی شخصی تردید داشته باشد. این روزها افراد بسیاری دوست دارند یک برند شخصی قوی داشته باشند و همین نشان می‌دهد که اهمیت ساخت برند شخصی تا حد زیادی پذیرفته شده است. پس چرا باید از اهمیت برندسازی حرف بزنیم؟ موضوع این‌جاست که پرسونال […]

اهمیت برندسازی شخصی

 

کمتر کسی را می‌توان یافت که در اهمیت برندسازی شخصی تردید داشته باشد. این روزها افراد بسیاری دوست دارند یک برند شخصی قوی داشته باشند و همین نشان می‌دهد که اهمیت ساخت برند شخصی تا حد زیادی پذیرفته شده است.

پس چرا باید از اهمیت برندسازی حرف بزنیم؟

موضوع این‌جاست که پرسونال برندینگ کار ساده و کم‌هزینه‌ای نیست. وقتی تصمیم می‌گیرید روی برند شخصی خود کار کنید، باید بخشی از منابع خود را «برای همیشه» به این کار اختصاص دهید. بخشی از پول شما، بخشی از زمان شما، بخشی از ارتباطات شما و تقریباً تمام زندگی شما در خدمت برندسازی شخصی قرار می‌گیرد.

دنیای امروز ما چنان شفاف شده و ابزارهای ارتباطی چنان ما را به یکدیگر متصل کرده‌اند که نمی‌توانیم برندسازی را یک کار پاره‌وقت بدانیم. نمی‌توانید به خودتان بگویید که من از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر برای برندسازی وقت گذاشته و یک تصویر مطلوب از خودم به نمایش می‌گذارم و سپس، در پایان ساعت اداری لایه‌ی دیگر زندگی‌ام را آغاز می‌کنم.

اگر در پی ایجاد یک برند شخصی قوی و اصیل هستیم، باید بپذیریم که یکایک تصمیم‌ها و انتخاب‌های ما در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانند روی برند شخصی‌‌مان تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

به همین علت است که می‌گوییم برندسازی شخصی، کار کم‌هزینه‌ای نیست.  هر یک از ما باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم روی توسعه‌ی برند شخصی خود سرمایه‌گذاری کنیم؟ یا ترجیح می‌دهیم این سرمایه‌گذاری را روی حوزه‌های دیگر (مثلاً برند کسب و کارمان) متمرکز کنیم. 

 

در این درس، برخی از کارکردهای برند شخصی را با هم مرور می‌کنیم و از مزایای برند شخصی حرف می‌زنیم. بر این اساس بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید وارد فرایند بلندمدت و دشوار و طاقت‌فرسای توسعه‌‌ی برند شخصی شوید؟ یا احساس می‌کنید که دستاوردهای این تلاش به هزینه‌هایش نمی‌ارزد

Visits: 5

برچسب‌ها:, ,