تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible
سپتامبر 1, 2023
6 بازدید

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible تحلیل زبان بدن فیلم تحلیل زبان بدن در مورد این فیلم باید بگویم تمام آنچه فراتر از میخکوب کردن یک تماشاچی را نیاز دارد به شما در چند ثانیه اول همراه با آهنگ فوق العاده به مغز شما تزریق می کند هماهنگی فوق العاده خیره کننده بازیگر افسانه ای […]

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم

تحلیل زبان بدن

در مورد این فیلم باید بگویم تمام آنچه فراتر از میخکوب کردن یک تماشاچی را نیاز دارد به شما در چند ثانیه اول همراه با آهنگ فوق العاده به مغز شما تزریق می کند هماهنگی فوق العاده خیره کننده بازیگر افسانه ای و سوپر استار فوق العاده هالیودی تام کروز با تمام وجود دروغ هایی را به مغز بیننده با قدرت تزریق می کندشما در این فیلم هرگز تفکر بالیودی ندارید و دروغهای بزرگ آن را باور می کنید اما نکته مهمتر حسی قوی و منحصر به فردی است که این بازیگر لحظه به لحظه با زبان بدن استثنایی خود به شما منتقل می کند. آنوس فیلم و تبلیغات فیلم صحنه های شاخص این فیلم زیبا و هیجان انگیز برای همیشه در ذهن بیشتر تماشاچیان جاودانه می سازد .یادتان نرود دروغ هرچه بزرگتر باور آن ساده تر….

در آموزش های تخصصی به هنرمندان سینما تاتر و  …. نکته اساسی همین تکنیکهای پیشرفته زبان تن و مخصوصا تکنیکهای پیشرفته G  وهمچنین تنظیم ریتمیک و همچنین اشنایی با التقاط ترکیبی در بازیگری نوین و مباحث حرفه ای تن گفت در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد اما با دنبال نمودن سیر ترکیبی برترین های جهان به قدرت و شدت و سختی ان پی میبرند

آهنگی زیبا در لحظه نفوذ تیم هماهنگی فیلم برداری بهمراه کلوزآپ های خارق العاده این فیلم لرزش دست در لحظاتی که بنجی قصد باز کردن درب هواپیمای غول پیکر روسی مشاهده میکنیم فشار باد روی تام کروز و لرزش تام کروز که آنقدر واقعی است که حتی من هم که سالها خلبان بودم این دروغ بزرگ را باور می کنم در وغهایی از جنس تام کروز . باید بدانید هواپیمای مورد استفاده در این فیلم یا همان A400M اولین هواپیمایی غول پیکر و نوین است که هم به اندازه کافی جا برای حمل بزرگ‌ترین تانک‌ها و هلی‌کوپترهای ارتش‌های نوین جهان خواهد داشت، هم به اندازه کافی استیبل خواهد بود که روی هر سطحی از شن، گل، سنگ‌ریزه و یا سنگ هم بتواند فرود بیاید، و هم به اندازه کافی قابلیت انعطاف خواهد داشت که بتوان از آن به عنوان هواپیمای سوخت‌رسان، بیمارستان صحرایی، انتقال نیرو یا هواپیمای نظارتی و جاسوسی استفاده کرد. هواپیمای ترابری و نظامی دور برد می باشد A -400 یک پروژه کاملا بین المللی است که شاید انتخاب آن برای این فیلم بسیار با مسما است.

\"زبان بدن فیلم mission impossible

عملیات غیر ممکن غیرممکن را به واقعیت تبدیل می کند و این با زبان بدن فوق العاده تک تک عوامل فیلم میسر شده از وقتی ستاره های شروع کمپانی سازنده فیلم شروع به ریزش می کند و شما شاهد ساختار جدید و سنت شکنی هستید باید انتظار یک کار فوق العاده و منحصر بفرد را بکشید ساختاری نوین.کارگردان حرفه ای و بزرگ فیلم یعنیChristopher McQuarri  شما را به استقبال عملیاتی غیر ممکن می برد با زبان بدنی موثر و حرفه ای شاید ندانید که سری فیلمهای اکشن  ماموریت غیرممکن  قدمتی دو دهه ایی دارند. و مانند فیلمهای ۰۰۷ از یک ناجی افسانه ایی الهام گرفته و استفاده می کند البته با توجه به قدمت دوصفر هفت تا حالا چند ناجی عوض کرده اما در عملیات غیرممکن هنوز از تام کروز استفاده می شود.

\"زبان بدن فیلم mission impossible

عنوان جدید این فیلم  « ملت سرکش » است و داستان آن مثل همیشه تشکیل شده از چند جنایت بین المللی سازمان دهی شده، مامور اِیتان هانت با بازی استثنایی تام کروزموشکافانه در جستجوی اتحادیه ای مخوف است که اعتقاد دارد مدیریت حرفه ای همه این جنایت ها را تشکیل داده است و از طرف دیگر مسئول بلند پایه سازمان جاسوسی آمریکا به نام آلن هانلی با بازی فوق العاده آلک بالدوین فکر می کند.که فعالیت های اِیتان و تیم IMF می تواند امنیت ملی کشور را کاملا به مخاطره بیفکند.

اما اِیتان ۱۰۰درصد متعقد است فکرش درست است و بنابراین بار دیگر به سراغ گروه خبره اش می رود و از بنجی با بازی درخشان و قابل قبول سایمون پگ – درخواست می کند تا بتواند از طریق تخصص منحصر به فردی که دارد به او در رسیدن به این اتحادیه یاری رساند.

 او در ادامه فیلم با یک تروریست حرفه ای و قص القلب به نام سالامون لین با بازی شان هریس روبرو می شود و سپس با جنگ داخلی همکاران سابق و حتی تردید در لایه های مختلف روبرو می شود که بهونوعی بر سر تیم سایه انداخته دختری که تا لحظه آخر شخصیت و نقش او مشخص نیست و بنظر یک جاسوس دو جانبه است .در فیلم « ملت سرکش » ، تمامی ساختار شکنیها و یا به به اصطلاح سنت شکنی های گذشته عملیات غیر ممکن بازهم تجدید و به نوعی حتی بهبود و توسعه پیدا نموده است .

 مازیار میر معتقد است که « ملت سرکش » با بازیهای درخشان و تاثیرگذار بازیگران اصلی و فرعی و ایجاد حس حرفه ای سخت کوشی و مخصوصا واقعی و مخصوصا زبان بدن فوق العاده نقش اصلی مرد و زن و مکمل ها باعث شد که با قدرت بگویم در سری غیر ممکنی این غیر ممکن یا همان ملت سرکش  بهترین قسمت این سری از فیلمها باشد.فکر می کنم به لحاظ ساختاری ملت سرکش از فیلمنامه قوی و قابل قبولی برخوردار بود.

\"زبان بدن فیلم mission impossible

هرچند برخلاف رویه اکشن و بی خردانه معمول این مدل از فیلمها و شاید اغوا گرانه و دروغ پردازی و رویا پردازی که در این ژانرها به غایت خود می رسد اما در کل داستانی پُر مغز، به مخاطب ارائه می گردد پشت هر اتفاق یک جوابی وجود دارد و به سوالات بیننده در حد معقول جوابی داده می شود.کارگردان در این فیلم به خوبی و با استادی هرچه تمامتر توانسته که کنجکاوی تماشاگر را تا انتهای فیلم  تحریک نموده و مخصوصا به شدت زنده نگه داشته و در استارت فیلم همه را به صندلی میخکوب نماید.

فیلمنامه قوی فیلم که حاصل کار ترکیبی کریستوفر مک کوری و دریو پیرس است به شخصیتهای این فیلم جذاب ابعاد گوناگونی داده است مثلا وقتی تام کروز به خاطر ماندن زیر آب بیهوش شده و قلبش از طپش باز می ایستد این بازیگر اصلی نقش زن داستان است که با زبان بدن عشق زنانه خود را به تام نشان می دهد و از ابعاد معمول در فیلم پارا فراتر می نهد .

متاسفانه در فیلمنامه « ملت سرکش » هرگز  اشاره ای به سرنوشت  همسرِ ایتان یا همان جولیا وقعی نهاده نشده و به عنوان یک پرسش برای تماشاچی تا پایان فیلم باقی خواهد ماند  و در قسمت جدید شاهد هستیم که یک شخصیت زن جذاب و زیبا و خوش پوش و خوش اندام به نام ایلسا ( با بازی فوق العاده ربکا فرگوسن ) به داستان فیلم افزوده می گردد تا روال ۰۰۷ از نوع غیر ممکن تکمیل شود برای بوجود اوردن جذابیت جنسی و بصری و نمایش های افسونگرانه زبان بدن زنانه به روایت فیلمهایی از این دست که البته کاملا سنتی هم هستند این فیلم به شخصیت منفی آن هم پرداخته شده و بصورت حرفه ای شخصیت منفی تجزیه و تحلیل می شود و به اصطلاح بازی داده می شود.

\"زبان بدن فیلم mission impossible

فیلم ملت سرکش توانست با ایجاد و ساخت هیجان در صحنه های مختلف مخصوصا در بخش تعقیب و گریز با تنوع در لوکیشن های رنگارنگ و کاملا متفاوت ، تماشای این صحنه ها راهم خوش آیند نماید هم سیار لذت بخش و غیر تکراری. آری مک کوری با قدرت و هوشمندی هرچه تمامتر توانسته با حفظ ضرب آهنگ مناسب در سکانس های اکشن با سنت شکنی تجربه هیجان انگیزی در سایه حال و هوای کلاسیک به بیننده تزریق نماید و در این میان او اصلا به سنتها پایبند نبوده و به نظر مازیار میر این سیر توانسته ملت سرکش را فوق العاده جذابتر نماید؟

 رابرت السویت  فیلمبردار حرفه ای فیلم « ملت سرکش » که برای فیلم خون به پا می شود، اسکاری شده بود در این فیلم هم با قدرت هرچه تمامتر ثابت کرد که لایق اسکار بوده و هست و خواهد بود اویک حرفه ای تمام اعیار است. السویت از سبک و سیاق خاصی برای قاب بندی هایش استفاده می کند و در ملت سرکش کاملا هوشمندانه و مخصوصا بدعت گذار عمل کرده است.

او قاب بندی های خاصی را در جریان صحنه های خاص و اکشن فیلم به اجراء می گذارد که تا کنون در سینما زیاد شاهد آن نبوده ایم صحنه هایی رویایی و چشم نواز که باور دروغهای غیر ممکن را ممکن می نماید. برای مثال در قستهای قبل صحنه ها ی اکشن عادی بودند ولی در این قسمت تلفیقی از هواپیمای در حال حرکت و تیک اف و ارتفاع و….. همه و همه دست در دست هم یک سروگردن ملت سرکش را به ما نشان می دهد.

\"زبان بدن فیلم mission impossible

تام کروزکه در ابتدای پنجمین دهه زندگی خود قرار دارد سوپر استار فیلم است او پر هیجانتر و نفس گیرتر ظاهر شده و باز به اثبات رسانید توانایی های منحصر بفرد خویش را او خود بدلکاری های ود را بعهده گرفته است که در مقابل دی کاپریو و یا سایر بازیگرهای هالیودی ان هم در ۵۳ سالگی یک نوع آوری و قدرت شگرف بنظر می رسد و با اینکار هم ثابت می کند سوپراستار هالیود است هم قدرت بلامنازع خود را به رخ می کشد.

بازی قابل توجه نقش اصلی زن فیلم را ربکا فرگوسن در نقش ایلسا ارائه داده که البته حال و هوای زنانه ۰۰۷ را در « ملت سرکش » به خوبی بازی نموده زبان بدن لوندی و افسونگری و عشق را در اپرا  زمانی که جذابیتهای زنامه را هرچه بیشتر و بهتر با نمای از پشت سر و یا در بالا آمدن از استخر نشان می دهد لباسی زرد و افسونگر و مخصوصا مدل لوندی در راه رفتن که به زیبایی هرچه تمامتر توسط فیلمبردار حرفه ای از زاویه ایی مرد کش و لذت بخش به تصویر کشیده شده است و یا زمانی که با زبان بدن خود در نقش یک عاشق برای به هوش آوردن تام کروز و یا موقع آزادی تام کروز در زندان و یا یک مامور بی احساس و ….. به خوبی هرچه تمامتر اجراء می نماید.

ماموریت غیرممکن یا بهتر است بگویم  فیلم ملت سرکش در یک جمله کاری اگر بخواهد مازیار میر بگوید فیلمی فوق العاده جذاب در عین حال بیننده پسند است و حافظ منافع گیشه  و  غیر تکراری است که رضایت بیننده را کاملا جلب می کند فیلم به نوعی سنت شکنی نموده و با حال و هوایی کاملا کلاسیک و البته در سایه جدیدترین تکنولوژی  فیلمبرداری و با استفاده از یک فیلمبردار فوق حرفه ای و توانمند و دور از اکشن بی برنامه و شلوغ بازیهای الکی و صحنه پر کن و بی محتوای رایج هالیودی از یک خط سیر کلاسیک مدرن حداکثر استفاده را نموده دو ساعت تماشاچی را به صندلی میخکوب می کند .

برای مثال صحنه های زیبای موتور سواری و یا سوار شدن به هواپیمای مدرن  a400m و یا صحنه ورود به مخزن آب و یا صحنه درگیری های سالن اپرا و….. همه و همه فوق العاده زیبا و متنوع و بدیع بوده که هیچ ربطی بهم نداشته اما روال فیلم را بصورت کاملا کلاسیک و منطقی و عاقلانه شکل داده و متبلور می نمایند.

زبان بدن تام کروز نگاه ها ولانگ شاتها و کلوزآپ های تام کروز فوق العاده است گویی تمام عضلات صورتش خشک و یا جذاب و یا با روح و بی روح همه و همه در تسلط کامل این سوپر استار است . توصیه میکنم برای آموزش زبان بدن حرفه ای حتما این فیلم را ببینید.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

 تحلیل فیلم پنجره مخفی (Secret Window)

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

تحلیل فیلم PLATOON

Visits: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,