تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت سوم

تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت سوم
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
6 بازدید

تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت سوم  بیش از دو دهه آموزش و مذاکره و همراهی و در محضر پروفسور مسعود حیدری به من یک نکته را آموخت که راه آموزش پایانی نداشته و ندارد در این مقاله کوتاه به موارد دیگری پیرامون مذاکره و مخصوصا مذاکرات تجاری و مذاکرات سخت خواهیم پرداخت جا دارد […]

تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت سوم

 بیش از دو دهه آموزش و مذاکره و همراهی و در محضر پروفسور مسعود حیدری به من یک نکته را آموخت که راه آموزش پایانی نداشته و ندارد در این مقاله کوتاه به موارد دیگری پیرامون مذاکره و مخصوصا مذاکرات تجاری و مذاکرات سخت خواهیم پرداخت جا دارد در اینجا از استاد پیشکسوت و بزرگوارم که در ابداع روش نوین دکترین مذاکره بما نهایت کمک و همراهی را بنماید،بینهایت تشکر و قدردانی نمایم .

حالا بیش از هر زمان و هر چیز  در دوران پس از برجام  به هنر مذاکره نیازمندیم باید اذعان نمود که دیگر تاکتیک های مذاکرات موفق لازمه‌ی زندگی کار و بازاریابی، فروش، و راهبرد خلاقانه است؛ نه تاکتیک‌های قدیمی و تاریخ‌گذشته‌ “انسانهای پشت میزنشین”….. باید باور داشته باشید که فقط به چیزی خواهید رسید که بابت آن مذاکره درست واصولی و حرفه ای می‌کنید.

پس لطفا و حتما با مذاکره، آن چه را  حق خود می دانید و می‌خواهید به‌دست آورید.

در این  بهسلسه مقالات به تاکتیک های طلایی مذاکره خواهیم پرداخت دقبل از شر وع بحث مواردی را متذکر میشوم.

باید بدانید که نشان دادن توانایی هایتان به اندازه ی داشتن این توانایی ها مهم است.

مثلا اگر یک متخصص هستید، انتظار می رود که طریقه ی لباس پوشیدنتان هم مثل یک فرد متخصص باشد. البته نمی گویم که طریقه ی لباس پوشیدنتان باعث می شود بهتر کار کنید،

اما می تواند به شما قدرت اعتماد به نفس و عزت نفس و حس بهتری بدهد.
در مورد مهارت های حرف زدن نیز وضع به همین منوال است. اگر مرتباً در حرف زدنتان اشتباه داشته باشید، کم کم دیگر ان به حرفهایتان اصلا گوش نخواهند کرد.

که در مقالات بعد به این مسئله بیشتر خواهیم پرداخت اشتباهات فاحش در مذاکره

١- نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص برای مذاکراتمان
٢- نداشتن نظم در کارها و مخصوا مدیریت زمان
٣- بی توجهی به قوانین و مقررات مخاطب و مجموعه فرد یا تیم مقابل
۴- خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در مذاکره و تصمیم گیری نهایی
۵- اعتماد نکردن به دیگر افراد تیم و عدم تقسیم کار و عدم آشنایی با روحیه و کار تیمی

در هر مقاله تعدادی از این موارد نوشته میشود واما تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره

هرگز شروع  کننده  صحبت های اساسی در مذاکره نباشید حرف بزنید مانند آنکه صحبتی نکرده اید و این کلید طلایی موفقیت در مذاکره است اجازه ندهید عصبانیت و یا احساسات شما بر عقل شما در مذاکره چیره شود.

همیشه خود را جای فرد روبرو قرار دهید و در مذاکره یک جنبه قضیه و برد خود را نبینید خواسته یا نتیجه‌ی مورد انتظار آن سوی مذاکره را درک کرده و بفهمید و حتی اگر در واقع هم با آن مخالف هستید از آن با آغوش باز استقبال کنیدیادتان باشد با زبان خوش و با نرمی بهترین مذاکره را می توان انجام داد اما با تند خویی و خشونت هیچ مذاکره ایی به سرانجام نخواهد رسید.

لطفا و حتما نماینده‌ی واقعی و راستین همان صنف و مجمع و یا بازاری باشید که محصولات اش را عرضه می‌کنید نه همه کاره هیچ کاره متاسفانه ما برای مذاکره خرید سوزن به جلسه می رویم و تا سطح فروش کارخانجات فولاد پیش می رویم به شان و منزلت اجتماعی خود بها دهید

مدیریت زمان شمشیر دو دمی است که  به نفع شما یا علیه شما می‌گذرد و معمولا هرچقدر هم وقت داشته باشیم آخر خیلی زود دیر می شود پس از وقت طلا است بجای وقت باد هوا است استفاده نفرمائید.

یکی از اشتباهات رایج افراد عوام این است که با شنیدن اولین پیشنهاد قیمت و چانه زنی بخاطر از دست ندادن مشتری زود کوتاه می آیند و با اولین ترفند اصطلاحا برگ می خورند یادتان باشد هرگز و تحت هیچ شرایطی میانگین تفاوت قیمت را پیشنهاد ندهید و نپذیرید و امتیاز و تخفیف زیاد ندهید.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچ کس و هیچ گفتار و رفتار و تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

…..ادامه دارد

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیل گر

مطالب مربوط:

اموزش حرفه ای اصول سخنرانی و فن بیان

تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت اول

تکنیکهای طلایی موفقیت در مذاکره قسمت دوم

Visits: 4

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,