• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 مارس 2024 - 8:08
  • کد خبر : 5195
  • چاپ خبر

زبان بدن بردپیت Brad Pitt body language analysis

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis نوشته دکتر مازیار میر

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis

تحلیل زبان بدن برد پیت

 

\"تحلیلتحلیل زبان بدن بردپیت Brad Pitt body language analysis

ویلیام بردلی «بـِرَد» پیت( William Bradley “Brad” Pitt) ‏۱۸ دسامبر سال ۱۹۶۳ در شاونی، اوکلاهاما به دنیا آمد. تبار اصلی پیت به انگلستان برمی‌گردد. او و دو برادر و خواهرش،داو پیت و جولی پیت، در اسپرینگ‌فیلد، میسوری بزرگ شدند.مادر او مشاور مدرسه و پدرش مدیر کارخانه ماشین سازی بود.

از سال ۱۹۷۸ تا ۸۲ او به دبیرستان  رفت. او به بازی‌های علاقه زیادی داشت و در همه مسابقات جایزه اول را می‌گرفت. براد پیتیک شاگرد نمونه در دبیرستان بود و در همه درس‌هایش چه خواندنی و چه ورزش نمرات بالا می‌گرفت.ازسال ۱۹۸۲- ۱۹۸۶ به دانشگاه میسوری رفت. رشته او خبرنگاری بودو در زمینه تبلیغات نیز فعالیت می‌کرد. سال۱۹۸۶ وارد هالیوود شد.اولین شغل او کار در یک ساندویچ فروشی بود که باید لباس مرغ می پوشید و بیرون رستوران تبلیغات پخش می‌کرد. همچنین او راننده لیموزین بود و از جمله کارهای دیگری که انجام می‌داد خدمتکار رستوران و معلم شنا بود.

او پولی که ازاین کارها بدست می‌آورد خرج کلاس‌های هنرپیشگی می‌کرد. کم کم از کلاس‌های پایین به کلاس‌های بالا و از فیلم‌های کوچک خود را به فیلم‌های بزرگ رساند. وی آموزش بازیگری را نزد روی لندن دیده است.در سال ۱۹۹۱ در فیلم Thelma & louise نقش کوچکی به مدت ۱۴ دقیقه بازی کرد. بخاطر همین فیلم از او درخواست بازی در فیلم دیگر شد. براد پیت با ۷ چهره در نقش‌های اصلی، که ۴ تای آنها فیلم جنجالی بود، طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد.در سال ۱۹۹۵ در فیلم seven بازی کرد. فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرارگرفت تا آنجا که از این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای دهه ۹۰ نامبرده می‌شود. بازی براد پیت و مورگان فریمن در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم اولین همکاری بارد پیت با دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک و بنام هالیوود بود.در سال ۱۹۹۷ برد پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم دوازده میمون ظاهر شد و جایزه گلدن کلاپ را برای بهترین بازیگر نقش دوم را ازآن خود کرد. سپس در فیلم خوابگردها در کنار بازیگرانی چون رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم متعلق به شیطان در کنار هریسون فورد بازی کرد.
برد پیت در سال ۱۹۹۷ به آرژانتین رفت تا در پروژه بلند مدت هفت سال در تبت ظاهر شود که بعدا این فیلم با نقدها و اظهارنظرهای عجیبی همراه شد. فیلم بعدی او با جوبلک ملاقات کن با زمانی بیش از ۳ ساعت ساخته شد و برد پیت در کنار استاد خود؛آنتونی هاپکینز بار دیگر بازی عالی از خود نمایش داد.
برد در سال ۱۹۹۹ پس از یک غیبت کوتاه بار دیگر با دیوید فینچر برای بازی در فیلم باشگاه مشت زنی همراه شد. این فیلم با بازی برد و همچنین ادوارد نورتون برای خالی کردن عقده‌های مردان جوان به تصویر کشیده شد و محبوبیتی دیگر برای برد پیت رقم زد. وی در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی جنایی به نام قاپزنی ساخت کشور انگلستان و به کارگردانی ریچی ظاهر شد و بنیسیو دل توره در این فیلم با برد همراه بود. در همین سال برد پیت در یک کمدی رمانتیک در کنار جولیا رابرتز ظاهر شد وی با رابرت ردفورد در فیلم جاسوس بازی همبازی بود.

در سال ۲۰۰۱ پیت و جولیا رابرتز «مکزیکی» را که یک کمدی رمانتیک بود تجربه کردند. نقش بعدی او در فیلمی با موضوع جنگ سرد اما مهیج به نام «جاسوس‌بازی» بود که در این فیلم رابرت ردفورت در نقش یک مربی و مشاور او را یاری کرد. همچنین در ۲۰۰۱ پیت (راستی رایان) در بازسازی فیلم «یازده یار اوشن» با حضور رت پک در دهه ۶۰ ایفای نقش کرد. او به همراه جرج کلونی، مت دیمون و اندی گارسیا در این فیلم پرستاره استیون سادربرگ ظاهر شدند. راجر ابرت درباره فیلم نوشت: “لحن گفتاری براد پیت بسیار زیباست”. او در فیلم انیمیشنی «افسانه‌های هفت دریا» محصول ۲۰۰۳ صدای سندباد این قهرمان کارتونی کوچک را بر عهده گرفت.

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis

در سال ۲۰۰۴ دو فیلم «دوازده یار اوشن» و فیلم حماسی «تِروی» بر گرفته از ایلیادِ هومر که آشیلِِِِ قهرمان را به تصویر می‌کشید بازی کرد. قبل از آغاز فیلم برای اجرای این نقش یک دوره آموزش ۶ ماهۀ شمشیربازی را طی کرد، و در زمان تولید فیلم تاندوم‌های پایش صدمه دید و ساخت فیلم را به مدت چند هفته به تعویق انداخت.

میک لازال از نشریه سانفرانسیسکو کِرانیکِل در نقد «تِروی» در مورد اجرای پیت به او لقب “آهن‌ربا” را داد. در فیلم سال ۲۰۰۵، «آقا و خانم اسمیت» به کارگردانی داگ لیمان با بازیگری پیت (آقای اسمیت) و جولی (خانم اسمیت) سرآغاز آشنایی این دو شد. داستان راجع به زوج ملول و رنجیده‌خاطری ست که متوجه می‌شوند هر دوی آنها قاتلان سری هستند.فیلم به دلیل رابطه خاص و کنش و واکنش‌های عجیب و غریب اما دیدنی این دو عنصر سرد، خشن و بی‌روح بسیار مورد استقبال و تمجید قرار گرفت. مجله استار تریبیون به این نکته اشاره کرد که: “زمانی‌که احساس می‌شود داستان بر حسب یک سِری اتفاقات معمولی پیش می‌رود فیلم بطور جمعی همه را شیفته خود می‌کند. انرژی انفجاری موجود در این دو ستاره این کیمیاگری را بر روی پرده سینما می‌کشاند”. فیلم با درآمدی بالغ بر ۴۷۸ میلیون دلار یکی از پرفروش‌ترین‌های ۲۰۰۵ لقب گرفت.تنها فیلم پیت در سال ۲۰۰۷ «بابل» به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو بود که در کنار کیت بلانشت حضور یافت. فیلم از لحاظ کارگردانی و حضور بازیگرانی همچون پیت، بلانشت و گائل گارسیا برنال نظرات مثبتی را بخود جلب نمود. ویلیام آرنولد از استیل پست بر این نکته اشاره کرد که اجرای پیت باورنکردنی بود و به فیلم ظاهر و قابلیت دیدن می‌دهد. فیلم در مجموع نامزد هفت جایزه آکادمی و گلدن‌گلوب شد که یکی از نامزدی‌های مربوط به پیت به عنوان “بهترین بازیگر نقش مکمل مرد” می‌شد.او (راستی ریان) در سومین فیلم اوشن بنام «سیزده یار اوشن» هم حضور یافت. در پایان اگرچه به اندازۀ دو فیلم اول پر سود نبود اما فروش بین‌المللی آن در حدود ۳۶ میلیون دلار رسید. او نقش اول فیلم «ترور جیسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» به کارگردانی اندرو دومینیک را بر عهده گرفت. اگرچه تولید فیلم در سال ۲۰۰۵ بود اما مجوز اکران آن در اواخر سال ۲۰۰۷ داده شد. در طول ساخت فیلم تصویرش از این شخصیت را چنین بیان می‌کند:”اتفاقاتی که تا به حال رخ داده تمام چیزهائی است که او بخاطرش به شهرت رسیده و همه افراد گروه یا مرده‌اند یا پشت میله‌های زندان‌اند. برادرش رفته و او دسته تبهکاران را رها کرده و تنهای تنهاست. مهمتر از همه این‌که او دچار یک جنون اخلالگری می‌شود که او را بطور جدی از پا در می‌آورد.

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis

اجرای موفق پیت جایزه بهترین بازیگر مرد شصت و چهارمین بین‌المللی فیلم ونیز را برایش به ارمغان آورد. اگرچه پیت در این فستیوال حضور داشت اما بدلیل هجوم یکی از طرفداران دیوانه بسوی او مجبور شد قبل از دریافت جایزه سریعاً آنجا را ترک کند و فستیوال هم نتوانست این جایزه را به او برساند تا اینکه در فستیوال سال بعد آن را دریافت کرد.اولین همکاری پیت با برادران کوئن (جوئل و اِتان) در کمدی سیاه و تلخ «بعد از خواندن بسوزان» در سال ۲۰۰۸ بود. این فیلم نظرات مثبتی را دریافت کرد .آندرو پولور از نشریه گاردین فیلم را “یک جراحت سخت که بطور ماهرانه‌ای یک کمدی جاسوسی را طرح‌ریزی کرد” نامید. بعد از این فیلم مجدداً پیت به همبازی خود کیت بلانشت در فیلم «بابل» و کارگردان «باشگاه مبارزه» دیوید فینچر ملحق شد و چهارمین نامزدی جایزۀ گلدن گلاب برای بازی در این فیلم هم نصیبش شد.

سرانجام برد پیت با آنجلیا جولی ازدواج نمود. پیت و جولی دارای ۳ فرزند‌خوانده به نام‌های مادوکس، پکس و زهرا و ۳ فرزند اصلی شیلو، ناکس و ویوینی می‌باشند. او بدلیل زندگی پر سر و صدایش با جولی دایماً درگیر حواشی در سطح داخلی و بین‌الملل بوده است که امیدی به تدام این ازدواج پرهیاهو نداشته و ندارم. در ۱۵ مارچ ۲۰۰۷ جولی، یک پسر بچه ۳ ساله از ویتنام را به فرزندی گرفت و او را پکس تین جولی-پیت نامید در ۱۲ جولای ۲۰۰۸ فرزندان دو قلوی این زوج، یک پسر بنام ناکس و یک دختر بنام ویوینی در بیمارستان لئون در شهر نایس فرانسه متولد شدند و حق امتیاز گرفتن اولین عکس‌ها از ناکس و ویوینی به طور همزمان به نشریه پیپل و هلو به قیمت ۱۴ میلیون دلار فروخته شد که گران‌ترین عکس‌هایی بود که تا بحال گرفته شده بود که این پول‌ها به موسسه خیریه جولی و پیت واریز شد.

برد پیت و آنجلینا جولی عمارتی را به قیمت ۱۰ میلیون پوند در لندن خریداری کردند!این عمارت وارنس پلیس نام دارد و این دو زوج هالیوودی تابستان گذشته به مدت یک ماه آن را به قیمت ۳۰ هزار پوند اجاره کرده بودند. در آن تابستان برد پیت در آنجا فیلمی بازی می‌کرد و آن‌ها به همراه شش فرزندشان در آنجا اقامت کردند. همچنین دیگر ستاره‌هایی نظیر جرج کلونی، جانی دپ، و ساندرا بولاک نیز در آن نزدیکی خانه‌ای دارند. آنجلیناجولی همسر برد پیت ستاره هالیوودی که به تازگی از دنیای بازیگری هم خداحافظی کرده است با سیگار کشیدن و بحث و مجادله با همسرش که به صورت مخفیانه عکس برداری شده خبر ساز شد.آنجلینا جولی که مدام در گفتگوها و برنامه های مبارزه با سرطان شرکت می کند خود با سیگار کشیدنش نظر منتقدان را به خود جلب کرد.

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis

آنجلینا جولی و برد پیت  در بالکن اتاقشان در یکی از هتل های سیدنی استرالیا با هم مجادله ای داشتند که توسط شخصی به صورت مخفیانه عکس برداری شد. آنجلینا و برد پیت یک سیگار را مشترکا می کشیدند و مدام با حرکات دست و صدای بلند با هم بحث می کردند. در آن عکسها که بارها و بارها مورد بررسی قرار دادم صورت جولی با اشک هایش  کاملا خیس است  و بنظر می رسد که سعی در متقاعد کردن برد پیت دارد و از موضعه ضعف با برد صحبت می کند و متوسل به ترفندهای زنانه است و برد هم به قدری عصبانی است که زبان بدنش و حالت ژست صورت و دستهایش و حتی حالت داد زدن در صورتش کاملا هویدا است.

تحلیل زبان بدن بردپیت Brad  Pitt body language analysis

ده ها عکسی که بصورت مخفیانه گرفته شده نشان دهنده ان است که با عصبانیت برد بالکن را ترک و جولی با چشمانی اشک بار در حال سیگار کشیدن است  شاید بد نباشد بدانید که آنجلینا جولی یکی از دلایل خداحافظی از حرفه ی بازیگری را سپری کردن زمان بیشتری در کنار همسرش عنوان کرد و بارها به خنده و با شوخی گفت: قصد دارم همسر بهتری باشم مثل یک زن خانه دار و خوب….. به راستی چرا؟فکر میکنم به زودی خبرهای تکان دهنده و حتی جدایی این دو هم از هم باشیم پشت ظاهر زیبا و جذاب و خبرهای انسان دوستانه او چه خبر است آری باور داشته باشیم هیچ چیز  اری هیچ چیز و هیچکس آنگونه که بنظر می رسد نیست؟…

Mazyar Mir professional consultant and analyst

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

زبان بدن آرایش قسمت اول

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

زبان بدن زیباترین زنان جهان قسمت اول

نقد بی نقد

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.