• تاریخ انتشار : شنبه 17 دسامبر 2022 - 4:05
  • کد خبر : 3455
  • چاپ خبر
چکیده ای از کتاب موفقیت بی انتها قسمت سوم

چکیده ای از کتاب موفقیت بی انتها قسمت سوم

چکیده ای از کتاب موفقیت بی انتها قسمت سوم پاداش به خود بیشتر اوقات دیده یا شنیده اید برای وادار کردن کودک با یک پاداش کوچک کودک را می توانید به راحتی برای کار بخصوصی ترغیب و تشویق  نمائید.د این در حالی است که ما معمولا چنین رفتاری را با خود نداریم و از این

چکیده ای از کتاب موفقیت بی انتها قسمت سوم

پاداش به خود

بیشتر اوقات دیده یا شنیده اید برای وادار کردن کودک با یک پاداش کوچک کودک را می توانید به راحتی برای کار بخصوصی ترغیب و تشویق  نمائید.د این در حالی است که ما معمولا چنین رفتاری را با خود نداریم و از این حربه عالی علیه تنبلی و بی انگیزگی خود استفاده نمی کنیم چقدر در این زمینه تاوان سهل انگاری و یا تنبلی بی حوصلگی و بی انگیزگی را در زندگی خود پرداخت نموده ایم . چقدر خسارت مالی به خاطر این مسائل به خود و خانواده خود زده ایم اگر می خواهید در این زمینه به قدرت بیشتر و مضاعفتری دست پیدا کنید به دو عامل اصلی  که پیرامون آن تحقیق نموده ام خواهم پرداخت و راهکارهایی برای برون رفت از این بن بست را برایتان بیان خواهم نمود:

اول- فوت و فن انرا بلد نیستیم

دوم- باور و ایمان به کلیات این موضوع نداریم ؟

اما چه باید کرد؟ ما انسانها اگر پاداش‌ها‌ را فقط برای پس از پایان‌یافتن کار تخصیص دهیم ، ممکن است به‌دنبال انجام‌دادن وظایف سریع و آسان ان برویم و از کارهای مهم و جدی دوری کنیم.  چرا پس از اتمام کارتان در محدده زمانی مشخص، به خود پاداش نمی دهیم ؟ چرا خودمان را برنامه ریزی نمی کنیم در زمان و چهار چوب هر کاری برای خود یک پاداش خوب و اثر بخش در نظر نمی گیریم ؟ اری با همین چند ترفند ساده شما می توانید بهترین و اثر بخش ترین کارها را برای خود و به نفع خود انجام دهید.

نمونه‌ای از تجربه خود را برای مثال ذکر می‌کنم: چندین‌بار سراغ اسمارت فون برای سر زدن به سوشیال مدیاهای مختلف و یا رایانامه که برایم ب کابوسی تبدیل شده و یا تماسهای طولانی تلفنی که موفق به درمان آن نشده‌ بودم. در حالی‌که راه‌حل ایده‌آل آن را پس از سالها یافتم من برای سراغ شبکه های اجتماعی ایمیل ها و…. محدوده زمانی مشخصی را مقرر نمودم ، و اگر فراموش میکردم و یا سر وقت به این کار نمیرسیدم تا زمان مجدد فرا رسیدن این برنامه ها از این کار ممانعت جدی به عمل می آوردم و در پایان هر روز که به این برنامه متعهد بودم به خود جایزه می دادم . این کار انگیزه‌ای فوق‌العاده ایی به من داد تا با آن حتی عادت استعمال دخانیات را ترک کنم اثر جایزه بر روی روح و جسم و زمانبندی های شما بسیار شگفت انگیز است . پیرامون این مسئله تحقیق نموده و خود آنرا تجربه کنید.

پاداش‌ها ممکن است به کوچکی نوشیدن لیوانی آب یا کشیدن نفسی عمیق باشد (برای اطلاعات بیشتر درباره پاداش‌های کوچک با اثری قدرتمند، توصیه می‌کنم فصلِ «اعطای پاداش‌های کوچک» از کتاب، یک گام کوچک زندگی شما را تغییر می‌دهد

(One Small Step Can Change Your Life)  را حتما بخوانید….ادامه دارد

دکتر سید مازیار میر

مقاله های مربوط به این مطلب را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

موفقیت بی انتها (چرا باید این کتاب را بخوانیم)

چکیده ای از کتاب موفقیت بی انتها

موفقیت بی انتها (مقدمه)

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

موفقیت نامحدود با زبان بدن

شاه کلید موفقیت

اصول طلائی برای کسب موفقیت

رازهایی از زبان بدن برای موفقیت شغلی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.