دکتر مازیار میر مرجع و مشاور انتخابات، مذاکره و زبان بدن ایران

10 نکته برندسازی برای یک برند قوی تر

در این مطلب خواهید خواند

10 نکته برندسازی برای یک برند قوی تر

برندسازی شرکت شما می‌تواند فرآیندی پیچیده و زمان‌بر باشد، اما ما اینجا هستیم تا به فهرست نکات برندسازی خود کمک کنیم. ما فقط محصولاتی را از یک شرکت نمی خریم، بلکه آنها را می خریم زیرا آنها تجربه ای منحصر به فرد را به ارمغان می آورند که هیچ برند دیگری نمی تواند با آن مطابقت کند.

به همین دلیل، 86٪ از مصرف کنندگان احساس می کنند که اصالت عنصر اصلی در تعیین برندهایی است که از آنها لذت می برند و از آنها حمایت می کنند.

در اینجا چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

برند چیست و چرا باید به طور جدی درباره آن فکر کنید.
ایجاد یک استراتژی برندسازی بلند مدت
نکات برندسازی برای ایجاد یک نام تجاری به یاد ماندنی که تأثیری قوی بر روی مخاطبان هدف شما بگذارد.
بیا شروع کنیم.

با Visme محتوای زیبا و برند ایجاد کنید
لوگو، فونت های برند و رنگ های برند خود را در یک مکان نگه دارید
مجموعه ای از الگوهای مارک دار خودکار را ایجاد کنید
به راحتی محتوای بصری ایجاد کنید که برند شما را تقویت کند

با Visme <span>محتوای مارک دار</span> زیبا ایجاد کنید

فهرست مطالب
برند چیست؟
استراتژی برندسازی شما چیست؟
10 نکته برندسازی برای ایجاد یک برند به یاد ماندنی

برند چیست؟
یک برند موفق چیزی بیش از ترکیب رنگ و لوگو است. همه چیز مربوط به شهرت شما و تاثیری است که روی مشتریان وقتی که به برند شما فکر می کنند، می گذارید. یک نام تجاری عالی ارزش های اصلی شرکت شما و خدماتی را که به مشتریان ارائه می دهد، منتقل می کند.

یک برند قوی در بازار امروز باید از نظر ارتباط و تجربه سازگار باشد که به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ساختن یک برند آسان نیست و بلافاصله اتفاق نمی افتد. ایجاد شهرت مطلوب برای شرکت شما زمان می برد.

یک نظرسنجی نشان داد که 81 درصد از مصرف کنندگان گفتند که باید بتوانند به برند اعتماد کنند تا از آنها خرید کنند.

81 درصد از مصرف کنندگان گفتند که باید بتوانند به برند اعتماد کنند تا از آنها خرید کنند.
ایجاد یک برند موفق به زمان و تلاش و همچنین یک استراتژی سنجیده نیاز دارد. روابط بلندمدت با مشتری تنها با تلاش مداوم ایجاد می شود.

افزایش سرنخ ها و فروش، و همچنین توصیه های دهان به دهان و حمایت از محصولات یا خدمات شما، همگی از نتایج احتمالی یک استراتژی برندسازی موفق هستند.

 

استراتژی برندسازی شما چیست؟
ساختن استراتژی برند یک بازی بلند مدت است. به آن به عنوان یک طرح اولیه فکر کنید. این یک جهت روشن برای بقیه برند شما ایجاد می کند، خواه ظاهر و احساس طراحی های شما، حضور در رسانه های اجتماعی یا طراحی لوگوی شما باشد.

هنگام توسعه استراتژی برند خود باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

اینفوگرافیک نحوه ساخت استراتژی برند را نشان می دهد.
بیانیه ای در مورد اینکه کی هستید بیان کنید. شما به عنوان یک تجارت کیستید؟ اگر به عنوان یک برند ندانید که چه کسی هستید، برندسازی شما ناسازگار و گیج کننده خواهد بود.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را بشناسید. چه چیزی شما را از سایر برندهای موجود در بازار متمایز می کند؟ چرا مشتریان باید شما را بالاتر از رقبایتان انتخاب کنند؟

یک بیانیه ماموریت برای شرکت خود بنویسید. بیانیه ماموریت شما توضیح می دهد که چرا شرکت شما وجود دارد.

فهرستی از ارزش های خود تهیه کنید. ارزش های کسب و کار شما نه تنها استراتژی داخلی شما را راهنمایی می کند، بلکه نحوه ارتباط شما با مشتریان خود را در خارج نیز راهنمایی می کند.

مشخص کنید مشتری ایده آل شما کیست. شما می خواهید مطمئن شوید که برند شما در حین ایجاد آن برای مشتریان هدف شما جذابیت دارد، اما اگر ندانید که آنها چه کسانی هستند، این غیرممکن است. یک آواتار مصرف کننده ایجاد کنید که تلاش های برندسازی شما را هدایت کند.

10 نکته برندسازی برای ایجاد یک برند به یاد ماندنی
نام تجاری یک شرکت توسعه ناملموس ارزش های آن است و در اینجا نکاتی در مورد چگونگی ایجاد یک برند متمایز وجود دارد.

با Visme محتوای زیبا و برند ایجاد کنید
لوگو، فونت های برند و رنگ های برند خود را در یک مکان نگه دارید
مجموعه ای از الگوهای مارک دار خودکار را ایجاد کنید
به راحتی محتوای بصری ایجاد کنید که برند شما را تقویت کند

با Visme <span>محتوای مارک دار</span> زیبا ایجاد کنید
به وضوح خود را بشناسید
بهترین راه برای بیان داستان خود از طریق عناوین جذاب و تصاویر چشم نواز نیست. باید بین نام کسب و کار شما و اقلام یا خدماتی که عرضه می کنید ارتباط وجود داشته باشد.

چرا کسب و کاری دارید که محصول خاصی را می فروشد؟ به دست آوردن پول یک هدف ارزشمند برای همه است، اما صرفاً فروش چیزی به خاطر سود، مشتریان را مجبور به حمایت از تجارت شما نمی کند.

آیا این محصول قرار است در زندگی دیگران تغییر ایجاد کند؟ با ایجاد یک درک اساسی از اینکه چه کسی هستید و چرا چیزی را که ارائه می دهید می فروشید، شروع کنید.

اگر این فرصت را از دست بدهید اتلاف وقت و تلاش خواهد بود. این زمان ارزشمندی است که می تواند صرف ایجاد ارتباط یا تبادل اطلاعات مفید شود.

بیانیه ماموریت و چشم انداز برای برند خود ایجاد کنید
الگویی برای کمک به کسب و کارها در ایجاد بیانیه ماموریت خود.
این الگو را سفارشی کنید و آن را برای خود بسازید!
ویرایش و دانلود کنید
اهداف شرکت چیست و چه سودی برای بازار هدف آنها خواهد داشت؟ این دقیقا همان چیزی است که بیانیه ماموریت برند توضیح می دهد. اطلاعاتی درباره کاری که شرکت شما انجام می‌دهد و اینکه چگونه می‌خواهد بر جهان تأثیر بگذارد، در این نوشتار عمل محور ارائه شده است. همانطور که سازمان رشد می کند و اهداف خود را دوباره تعریف می کند، این بیانیه ممکن است تغییر کند.

بیانیه چشم انداز یک سازمان اهداف و اهداف بلند مدت آن را مشخص می کند.

به طور خلاصه، این مأموریت توضیح می دهد که برند شما می خواهد چه چیزی را انجام دهد و چگونه می خواهید به آن برسید. بیانیه چشم انداز مسیری را مشخص می کند که امیدوارید به دستاوردهایی که قبلاً به دست آورده اید بروید.

مخاطب خود را بشناسید
خطر راه اندازی یک شرکت، محصول یا خدمات جدید قابل توجه است. فعالیت های بازاریابی برند شما مقرون به صرفه تر خواهد بود اگر وضعیت بازار را درک کنید و بدانید که چگونه از ریسک جلوگیری کنید.

موفقیت بازاریابی به این بستگی دارد که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید. شروع با اهداف گسترده معمولاً کمتر از تمرکز بر یک گروه بازار خاص موفقیت آمیز است.

در نتیجه، تعیین مخاطبان هدف شما – گروه دقیقی که ممکن است انتظار خرید محصولات یا خدمات خود را داشته باشید – اولین قدم ضروری قبل از شروع بازاریابی کسب و کارتان است. مشتریان موجود و بالقوه این گروه را تشکیل خواهند داد.

یک الگوی شخصی کاربر تجارت الکترونیک که برای سفارشی کردن در Visme موجود است.
این الگو را سفارشی کنید و آن را برای خود بسازید!
ویرایش و دانلود کنید
زمانی که اطلاعات جمعیتی هدف خود و نگرانی های دردناک آن را بدانید، می توانید با پیام بازاریابی مناسب برای هر بخش، محتوا را توسعه دهید و تبلیغات را هدف قرار دهید. درک این نکته ضروری است که پیام های مختلف تأثیرات متفاوتی بر جمعیت های مختلف دارند.

اگر ندانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، می توانید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید.

از مشتریان خود سوال بپرسید
تا زمانی که ندانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، نمی‌دانید چگونه برندی را به رسمیت بشناسید که چشم افراد درست را به خود جلب کند. این واقعا مهم است.

جنبه های مثبت کسب و کار شما چیست؟ در چه زمینه هایی فضا برای رشد وجود دارد؟ کارکنان شما چقدر راضی هستند؟ این مهم است که بدانید مشتریان در مورد شما چه فکری می کنند.

ادراکات مشتریان از برند شما یک عامل مهم در هر استراتژی بازاریابی است. در تهیه کمپین بازاریابی بعدی خود، بدون شک ممکن است از استفاده از پرسونای مشتری که طراحی شده است بهره مند شوید، اما بهترین روش برای سنجش نحوه درک مشتریان از کسب و کار شما مستقیماً از آنهاست.

انجام نظرسنجی از مصرف کنندگان و پذیرفتن بازخورد مثبت و منفی بسیار مهم است. برای ورودی بد آماده باشید، اما از درخواست آن نترسید.

یک الگوی نتایج نظرسنجی برای سفارشی کردن در Visme موجود است.
این الگو را سفارشی کنید و آن را برای خود بسازید!
ویرایش و دانلود کنید
سازگاری کلیدی است
مهم است که از فرصت ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. اگر استراتژی برندسازی شما در کانال‌های مختلف متفاوت باشد، مردم نمی‌توانند بفهمند که شرکت شما چیست.

برای ایجاد آگاهی از برند به پیام‌رسانی مداوم نیاز است. همگام نگه داشتن کانال های شما برای ارائه یک پیام ثابت ضروری است. این شامل وب سایت شما و همچنین اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و موارد دیگر می شود.

اولین قدم برای توسعه ثبات برند، ایجاد دستورالعمل‌ها و استانداردهای صریح برند برای ارتباطات بصری و نوشتاری است. وقتی کمپین های جدیدی را در نتیجه کاری که از قبل انجام داده اید راه اندازی کنید، بهتر می توانید تمرکز خود را حفظ کنید.

اینفوگرافیک عناصر ثبات برند را نشان می دهد.
لحن و صدا. برخی از مهمترین ویژگی های شما چیست؟

 

یک داستان برند و پیام بسازید
هنگام تعیین هویت شرکت خود، تا حد امکان در مورد ماموریت و ارزش های خود دقیق باشید. از لحن صدایی که برای پیام برند خود انتخاب کرده اید استفاده کنید.

هر محتوایی که تولید می کنید باید مستقیماً به هویت برند شما مرتبط باشد و به طور مداوم ارائه شود.

یک الگوی سند دستورالعمل های برند برای سفارشی سازی در Visme موجود است.
این الگو را سفارشی کنید و آن را برای خود بسازید!
ویرایش و دانلود کنید
جدا از لوگو و شعار، این جزء فرآیند توسعه برند بر موارد زیر تمرکز دارد:

آنچه شما را منحصر به فرد می کند
آنچه شما باید ارائه دهید
چرا اهمیت دادن به مردم اهمیت دارد
برای ارتباط با مشتریان خود در سطح انسانی، باید داستان برند خود را بگویید.

این بدان معنی است که زبان شما باید به راحتی درک شود و در عین حال احساسات قوی را در شنونده برانگیزد. به جای تمرکز بر آنچه محصول شما می تواند انجام دهد، بر این تمرکز کنید که چرا خریدار به آن اهمیت می دهد.

انجمن های تجاری به یاد ماندنی ایجاد کنید
برای هر یک از ما، معانی یک برند منحصر به فرد است، اما برای بسیاری، برندهای خاص نماد معانی بسیار خاصی هستند. برندهایی مانند نایک مزیت ناعادلانه ای دارند زیرا با مفاهیم عالی مانند عملکرد ورزشی مرتبط هستند.

ارتباط یک برند با یک شخص، مکان، آیتم یا احساس، ارتباط قوی در مغز ما ایجاد می کند. این احتمال بیشتر است که یک نام تجاری و یک مفهوم دیگر در آینده زمانی که با هم در ذهن کسی رخ می دهند، مرتبط شوند. برند شما ممکن است تحت تأثیر این ارتباطات قرار گیرد. اگر به آنها توجه کنید، ایجاد ارزش ویژه برند کارآمدتر است.

با Visme محتوای زیبا و برند ایجاد کنید
لوگو، فونت های برند و رنگ های برند خود را در یک مکان نگه دارید
مجموعه ای از الگوهای مارک دار خودکار را ایجاد کنید
به راحتی محتوای بصری ایجاد کنید که برند شما را تقویت کند

با Visme <span>محتوای مارک دار</span> زیبا ایجاد کنید
برنامه ریزی بلند مدت ضروری است
شما نمی خواهید رشد بلندمدت برند را با نتایج کوتاه مدت معامله کنید، حتی اگر خوب باشند. برای ایجاد برندهای ماندگار، باید زمان و تلاش زیادی را در طول زمان صرف کنید. وقتی می بینید که سایر شرکت ها از روش های برندسازی استفاده می کنند که به نظر می رسد موفق هستند، ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمرکز خود را روی اهداف بلند مدت خود از دست بدهید.

هر کسب‌وکاری نمی‌تواند از تاکتیک‌های مشابهی که دیگران استفاده می‌کنند سود ببرد، به‌خصوص اگر این تاکتیک‌ها با تاکتیک‌های شما همخوانی نداشته باشد. نمونه های زیادی از ویدیوهای ویروسی وجود دارد، مانند ویدیوهایی که توسط یک شرکت یا صنعت تولید شده است. ویدیوهای مشابه همیشه جلوه‌های یکسانی را ارائه نمی‌دهند، به‌خصوص اگر با طرح‌های برندسازی موجود شما همخوانی نداشته باشند.

شما همچنین باید در مورد دنبال کردن آخرین روندها در زمینه خود احتیاط کنید. بسیاری از روندهای فعلی برندسازی ممکن است واقعاً به برنامه بلند مدت شما آسیب برساند.

یک الگوی طرح تغییر نام تجاری موجود برای سفارشی سازی در Visme.
این الگو را سفارشی کنید و آن را برای خود بسازید!
ویرایش و دانلود کنید

امروز نام تجاری خود را بسازید
خودشه!

با این نکات برندسازی، من مطمئن هستم که به فکر ساختن برند خود به صورت استراتژیک یا تقویت برندی که مشتریان از قبل دوست دارند، خواهید افتاد.

همین امروز در Visme ثبت نام کنید تا ابزارهایی را برای ایجاد برند خود از طریق جادوگر برند، کیت برند و قالب های مارک دار بیابی

 

 

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
اگه مطلب رو دوست داشتی، اینا رو از دست نده!
مای پادکست
مدیریت و رهبری

مای پادکست پادکستی برای تمام فصول

مای پادکست پادکستی برای تمام فصول مای پادکست پادکسیتی برای… دکترمازیارمیر     #مای_پادکست   ما در مای پادکست یا #پادکست_من بدنبال خلاصه نمودن یک کتاب پرفروش یا معروف و

برنامه برند سازی حرفه ای کلینیک دکتر میر
بهترین مشاور کسب و کار

برنامه برند سازی حرفه ای کلینیک دکتر میر

برنامه برند سازی حرفه ای کلینیک دکتر میر برنامه برند سازی حرفه ای کلینیک دکتر میربرنامه برند سازی حرفه ای کلینیک دکتر میر              

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما:

دکترمازیار میر

989198718767+
دریافت مشاوره