تحلیل و بررسی سخنرانی کالیبان با عنوان جزیره پر از صداها
تحلیل و بررسی سخنرانی جزیره پر از صداها
تحلیل و بررسی سخنرانی کالیبان
تحلیل و بررسی سخنرانی
نمونه متن های بسیار زیبا برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
بهترین مشاور انتخاباتی مجلس شورای
بهترین مشاور انتخاباتی مجلس
مشاور انتخاباتی
به قول حافظ که میگوید:
قطع این مرحله بی همرهی خزر مکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی
.
لطفا فیلم بهترین مشاوره نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در آپارات مشاهده فرمایید.
.
ما موفقیت شما را در انتخابات تضمین می کنیم 09120054873
بهترین مشاور انتخابات
دی ماه 1389 به روز رسانی 1401
بقلم دکتر مازیار میر مشاو و تحلیلگر تخصصی انتخابات آمار وردپرس – بازدید: 39830613
اگر می خواهید موفق شوید یادتان باشد که :
هیچ چیز در زمین، مقدس تر از انسانیت نیست.
والتر سوج لندر
لطفا فیلم آموزش تفکر به کاندیدای انتخاباتی در آپارات مشاهده فرمایید.
نقش کلیدی متخصصین انتخاباتی ستادهای انتخابات نوشته دکتر مازیار میر
اگر خود و دشمنت را شناختی پیروزی از آن تو است
اگر خود را شناختی و دشمنت را نشناختی نتیجه نبرد مشخص نخواهد بود , اگر نه خود را
نشناختی و نه دشمنت را هرگز وارد نبرد نشو.
ژنرال سانتزو سده ۶ (پیش از میلاد)
دکتر مازیار میر مشاور عالی انتخابات
خلاصه و تحلیل سخنرانی کالیبان “جزیره پر از صداها”
“جزیره پر از صداها”: سخنرانی کالیبان از طوفان به یکی از مشهورترین و مورد مطالعه ترین بخش های نمایشنامه شکسپیر تبدیل شده است. طوفان ، در
میان تمام نمایشنامه های شکسپیر، شاید یکی از نمایشنامه های پر از جادو و افسون است. فقط رویای یک شب نیمه تابستان به طور بالقوه با آن مطابقت
دارد.
قبل از اینکه خلاصه و تحلیلی از سخنرانی کالیبان ارائه کنیم، در اینجا یادآوری از سخنرانی او با عنوان «جزیره پر از صدا است» است که در پرده 3 صحنه 2
طوفان آمده است .
نترس؛ جزیره پر از صداها و
صداها و هواهای شیرین است که لذت می بخشد و آزار نمی دهد.
گاهی هزاران ساز
در گوشم زمزمه می کنند. و گاهی صداهایی
که اگر بعد از خواب طولانی بیدار می شدم،
دوباره خوابم می برد. و سپس، در خواب،
ابرها گمان میکردند که باز میشوند و ثروتی را نشان میدهند
که آماده است بر من فرود آید. که وقتی بیدار شدم
دوباره گریه کردم تا خواب ببینم.
“جزیره پر از صدا است”: خلاصه
ابتدا نقل قول کوتاهی از کالیبان:
نترس. این جزیره پر از صداها و موسیقی های شیرین است که باعث لذت و آسیب به هیچ کس نمی شود. گاهی صدای زمزمه هزاران ساز دور گوشم را می شنوم و گاهی صداهایی را می شنوم که آنقدر آرامش بخش است که حتی اگر تازه از خواب بیدار شده باشم، مرا به خواب می برد.
و سپس، در رویاهایم، به نظرم رسید که ابرها از هم جدا شدند تا گنجی را آشکار کنند که آماده فرود آمدن از آسمان بر من است، به طوری که وقتی بیدار شدم، گریه کردم زیرا می خواستم دوباره رویا ببینم.
“جزیره پر از صدا است”
اکنون ما ایده ای از آنچه کالیبان در سخنرانی خود می گوید داریم، بیایید نگاهی دقیق تر به زبانی که او استفاده می کند بیندازیم. شایان ذکر است که این
یکی از نکاتی در طوفان است که در آن کالیبان به صورت شعر صحبت می کند ( آیه خالی ، به طور خاص: پنتا متر iambic بدون قاف ). این به کلام او وقار و
موسیقی می بخشد که بسیاری از خطوط دیالوگ دیگر او در جاهای دیگر نمایشنامه که به نثر گفته می شود فاقد آن هستند.
نترس؛ جزیره پر از صداها و صداها و هواهای شیرین است که لذت می بخشد و آزار نمی دهد.
کالیبان که زندگی خود را در این جزیره گذرانده است – بیش از هر شخصیت دیگری در نمایشنامه به جز آریل، از آنجایی که استفانو و ترینکولو اخیرا وارد شده
اند و پروسپرو و دخترش میراندا در آنجا کشتی غرق شده اند – به دنبال این است که به استفانو اطمینان دهد که صداهای جزیره چیزی برای ترس وجود
ندارد.
گاهی هزاران ساز در گوشم زمزمه می کنند. و گاهی صداها
کالیبان تنوع و کثرت موسیقی را با هذل گویی (غنای صداها باعث می شود به نظر برسد که هزاران ساز در حال نواختن هستند) و یک کلمه زیبای پورمانتو
که با onomatopoeia هم مرز است («تغوغا» صداها را ترکیب می کند، منتقل می کند. و معانی هر دو «پیچیدن» و «سوزن سوزن شدن»، که ارتعاش امواج
صوتی را در سراسر جزیره منتقل می کند).
که اگر بعد از خواب طولانی بیدار می شدم،
دوباره خوابم می برد. و سپس، در خواب،
ابرها گمان میکردند که باز میشوند و ثروتی را نشان میدهند
که آماده است بر من فرود آید. که وقتی بیدار شدم
دوباره گریه کردم تا خواب ببینم.
رابرت گریوز در «دستور زبان اسطوره شاعرانه» خود، الهه سفید، مشاهده کرد که گفتار کالیبان در اینجا ترکیبی از «توالی غیرمنطقی از زمانها» است که
«تعلیق کامل زمان را ایجاد میکند». ما از فاعل (“اگر پس از آن wak’d”) به آینده (“باید می کنم”) به گذشته (“روش”) به فاعل (“باز می شود”) به گذشته
(“بیدار می شوم”) حرکت می کنیم. د … گریه کردم’). چنین جابهجایی بین زمانها و حالتهای مختلف، از ضمیمه به نشاندهنده و دوباره، منعکسکننده
تأثیر رویایی و جادویی موسیقی بر حال و هوای خود کالیبان است.
سخنرانی کالیبان «جزیره پر از صدا است» در قسمت سوم صحنه 2 طوفان آمده است . کالیبان به تازگی خدمت خود را به استفانو قول داده است که قصد
دارد پروسپرو را بکشد و میراندا را برای همسرش بگیرد تا هر دو بتوانند به عنوان پادشاه و ملکه بر جزیره حکومت کنند. استفانو نسبتا مست است. کالیبان به
او توصیه می کند که تمام کتاب های پروسپرو را بسوزاند، زیرا بدون آنها پروسپرو از قدرت خود بی بهره است.
کالیبان یک بومی کودکانه و از بسیاری جهات کودکانه در جزیره مسحور شده ای است که پروسپرو با دخترش میراندا در آن زندگی می کند. کالیبان، فرزند
جادوگر سیکوراکس، قبلاً توسط پروسپرو سخاوتمندانه رفتار کرد، او دوازده سال قبل به جزیره کالیبان رسید و به او یاد داد که به زبان خود پروسپرو صحبت کند
و حتی به کالیبان شراب بنوشد. با این حال، زمانی که کالیبان خود را غیرمسئول و تهدیدی برای میراندا نشان داد، پروسپرو کالیبان را به بخشی از جزیره
محدود کرد.
با این حال، زمانی که استفانو با شراب ظاهر می شود، کالیبان احمقانه معتقد است که استفانو می تواند به طور جدی پروسپرو را غصب کرده و کنترل جزیره
را در دست بگیرد. او به وضوح ساده لوح و احمقانه است که به این فکر می کند: اگر ستبوس با جادوی پروسپرو همخوانی نداشته باشد، به سختی تصور
می شود که یک ساقی مست بتواند تهدیدی باشد.
طوفان یکی از افسونکنندهترین و مسحورکنندهترین نمایشنامههای شکسپیر است: یک فانتزی یا «عاشقانه» با یک جادوگر، فرزندان «هیولایی» یک جادوگر
شرور، پری، یک ماسک مجلل، توطئهگران مست، عاشقان جوان، و خیلی چیزهای دیگر. سخنرانی کالیبان با عنوان “جزیره پر از صداها”، افسون هیپنوتیزم
کننده جزیره را به زبانی متمایز و به یاد ماندنی به تصویر می کشد. همچنین قابل توجه است که شکسپیر به هیولایی مانند کالیبان (برای استفاده از کلمات
استفانو در مورد بومی بدبخت) چنین کلمات زیبایی می دهد و او را بیشتر انسان می کند
استفاده از صنایع حرفه ای ادبی
تشبیه، استعاره و توصیف از جمله مواردی هستند که به درک موضوعات توسط مخاطبین کمک می کنند.
- ضمایر ویژه : همواره از ضمیر “ما” برای ایجاد حس اتحاد و از ضمیر “آنها” برای اشاره به دشمن استفاده کنید. اگر حضار را مورد خطاب قرار می دهید، از ضمیر “شما” و اگر قصد دارید آنها را کنترل کنید از ضمیر “من” بهره بگیرید.
- شعر و اشعار موثر : تکرار، وزن و واج آرایی نیز تاثیرات صوتی هستند که شعرا و سخنرانان از آنها استفاده می کنند. آنها منجر به خاطره انگیز شدن سخنرانی می گردند. همواره در حین سخنرانی نقاطی را برای توقف و مکث در نظر بگیرید. این امر منجر به زیباتر به نظر رسیدن جریان صدای شما گردیده و همچنین توجه مخاطبین را جلب می نماید.
- لطیفه . جک : شوخ طبعی قدرت بسیاری دارد. شما می توانید با تعریف کردن لطیفه و شوخ طبعی، برخی از حضار که در حال چرت زدن هستند را بیدار کنید. خنده یکی از عواطف مشترک انسان ها می باشد که می توانید از آن به عنوان ابزاری برای ترغیب استفاده کنید.
- کلمات تاکیدی و کلیدی: بررسی ها نشان می دهند که کلماتی نظیر “هر”، “بهبود”، “طبیعی”، “خالص” و “توصیه” از جمله کلماتی هستند که بر روی مخاطبین تاثیر مثبتی دارند.