تحلیل زبان بدن دورهمی مهران مدیری قسمت دوم
این مقاله در ادامه مطلب تحلیل زبان بدن دورهمی مهران مدیری قسمت اول نگارش شده است:
تحلیل زبان بدن دورهمی مهران مدیری قسمت دوم
مجله مذاکره و زبان بدن
زبان بدن همان زبان بی زبانی است زبانی که مدیری به آن واقعا مسلط است زبانی از درون و نه فقط از برون این متاسفانه فصل بین موفقیت در یک سوپر استار و یک بازیگر آماتور و غیر حرفه ای است.
من قبلا هم پیرامون مدیر طنز ایران جناب اقای استاد مدیری مطالبی نوشتم که خواهش میکنم نگاهی به ان مقاله هم داشته باشید
مدیری مدیری برای طنز تحلیل زبان بدن مهران مدیری
آری مدیری به راحتی سخن می گوید، راحت آرام و با یک ریتم دلچسب و بدون اشتباهات رایج ومعمولا پشت به صحنه جزو برنامه های او نیست . مخصوصا که طنین صدای دلچسب او مانند بسیاری که به
جای سخن گفتن ناله می کنند هم هرگز نبوده و نیست. جذابیت مدیری وقتی دوچندان می شود که زبان بدن بسیار شفاف و دلچسبی دارد نه انقدر که شور را از مزه بیندازد مانند بسیاری از سخنرانان
امروزی و مخصوصا برخی شبه روانشانسان تازه به دوران رسید که ادعای چسب زدن روانشناسی به دین دارند و نه مانند اولین کلید داران بی کلید موفقیت مملکت عزیزمان و نه انقدر بی احساس که
انسان را خسته و دلزده کنند.
اشتباه رایجی که امروز نزد اکثر افراد به سادگی به چشم می خورد و یا در بسیاری از مشاوره های اختصاصی مازیار میر به افراد حرفه ای به عنوان یک چالش بسیار بزرگ هویدا است.
تکنیک دیگری که مدیری بصورت نهادین در تمام این دور همی ها از خود بروز می دهد این است که او هرگز از الگوهای کلیشه ایی و تکراری استفاده نمی کند و از تاکتیکهای خاص و فوت های
کوزه گری خود و هر از چند گاهی برای افسون نمودن بیشتر بینندگان خود با حرکات زیبای دست و سرو گردن خود همه را کاملا اغواء می نماید. در نمایش این چند روز دورهمی مدیری یک سرو گردن بالاتر از
همه ایستاده بود و مشخصا سمت استادی را با بازی قابل تامل خود به رخ همگان می کشید این در حالی است که مذاکراتش همچنین بداهه ها و یا طنزهای او همه دردی فراگیر و زخمهای روز مردم بود و
در چهارچوب طنز به دل مردم می نشست و مخاطب را به راحتی تسخیر می کرد .
دورهمی کاری بود به دور از کلیشه و در نوع خود کاملا بی نظیر تلفیقی از نمایش صحنه و استنداپ کمدی و …. بود نوع آوری در طنز پردازیکاری که سالها بود به دنبال ان بودیم شاید برخی به غلط طنز
امشب و هر شب مدیری را طنز سیاه مینامند اما مدیری با طنز هر شب دورهمی دریچه ای نوین به سوی طنز کشور گشود .
میزانسن های مدیری همیشه زبانزد است و جای گیری های مدیری بر اساس دستورات علمی پراکسیمیز و همچنین علم زبان بدن استوار بود و این هم نکته ای دیگر در دلجسب تر شدن و بهتر دیده شدن
و شاید هم تاثیر گذار تر بودن مدیری بود راه رفتن و استفاده از ژستهای سرو گردن با بازی با دستها کاملا عجین بود و هماهنگی طنین و رعایت فاصله بندی بین جملات و سکوتهای معنا دار مدیری برای درک
و فهم بیشتر بینندگان و یا تاثیر گذارتر شدن مطالب ،نکته قابل تامل دیگری بود که به شدت جذاب و با ریتم خاصی همراه بود. مدیری با جادوی دستها و با ژستهای خود بینندگان را بدون آنکه متوجه شوند
همه را برنامه ریزی می کرد و همه را به ساعت خوش و یا مرد هزارو دو هزار چهره یا بیمارستان و…. می برد .این اوج هنر زبان بدن است که بتوان افراد مخاطب را با خود به هرجا که می خواهیم ببریممدیری
با تلفیقی از زبان بدن زبان کلام و برنامه ریزی مغزی و عصبی بیننده با سنجاق کردن برخی رفتارهای زبان بدن گذشته خود مخاطبین دورهمی را به سفری کوتاه می برد به برنامه های خوش گذشته اش و
همه میلیون ها بیننده تلویزیونی آن هم در یک برنامه تقریبا زنده با او ارتباط برقرار می کنند !!!!
مازیار میر مشاور و تحلیل گر
Mazyar Mir professional consultant and analyst
توصیه می کنیم لطفا مطالب زیر را حتما مطالعه فرمائید:
زبان بدن داود رشیدی
زبان بدن عادل فردوسی پور
زبان بدن لانتوری