• تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فوریه 2024 - 5:02
  • کد خبر : 1591
  • چاپ خبر

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی علم، دانش کاملا سازمان یافته و ساختار یافته است و خِرد،یک زندگی کاملا سازمان یافته . امانوئل کانت بـعد از ارسال رزومه تان، برای مصاحبه دعوت شده اید. این اولـیــن قدم به سمت شغل مورد نظرتان است. رزومه شما هـویتـــتان را اعـلام می

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی

علم، دانش کاملا سازمان یافته و ساختار یافته است و خِرد،یک زندگی کاملا سازمان یافته . امانوئل کانت

بـعد از ارسال رزومه تان، برای مصاحبه دعوت شده اید. این اولـیــن قدم به سمت شغل مورد نظرتان است. رزومه شما

هـویتـــتان را اعـلام می کند، اما رفتار های شما، چه خوب چه بد، میتواند تاکیدی بر آنها باشد. حال نوبت آن است که

مهارت هایتان را نشان دهید.

 

\"مصاحبه

– آداب

آداب چیزی بیـش از مجـمـوعـه ای از رفــتار های مناسب و خـوب نـیـست. در واقـــع زبانی است که توسط آن احترام و تـوجه خــود را بدیگران بیان میکنیم. در این مقاله، “دیگران” مـنـظور مــصاحبه کننده ها هستند، که در حالت معمول نه کمـتر و نه بیشتر از افراد دیگر در زندگی شما تاثیر دارند، تا زمانی که نوبت مصاحبه خود شما نیز برسد و آنوقت نظر آنها از همه کس مهمتر خواهد شد.

بنابراین، روز مصاحبه شما روزی نیست که بخواهید نا مرتب باشید و با بی احترامی و بی توجهی رفتار کنید. این اتیکت ها را رعایت کنید و موفق خواهید شد.

– سر وقت بیاید

مثل تمام افراد دیگر که سر کار هستند، مصاحبه گر شما نیز مشغول طی کردن ساعاتی از وقت خود سر کار است. نشان دهید که زمان آنها نیز برای شما ارزشمند است. از این گذشته، مگر آنها نیز به شما احترام نگذاشته اند که وقتشان را در اختیارتان قرار داده اند و به شما فرصتی داده اند که خودتان را نشان دهید؟ اگر دیر برسید، دیگران تصور خواهند کرد که فردی خودخواه، بی نظم و گستاخ هستید. پس زمانتان را تنظیم کرده و سعی کنید به موقع برسید و اگر نه تاخیرتان باعث دردسر خواهد شد.

– لباس مناسب بپوشید

لباس شما برای رفتن به یک مصاحبه شغلی می بایست با محیط آن کار هماهنگ باشد. اما برای حفظ احترام باید یک درجه بالاتر از محیط معمولی آنجا لباس بپوشید. دلیلش این است که اگر لباس نا مناسب بپوشید، چه بالاتر چه پائین تر از حالت نرمال، اختلال ایجاد می شود. زمانی که توجه باید روی شما و مهارتهایتان متمرکز شود، لباسهایتان نباید اختلالی ایجاد کرده و حواس را پرت کند.

این مثال را در نظر بگیرید: اگر همه افراد در آن محیط کار جین و تی شرت می پوشند، شما یک پیراهن آستین بلند رسمی بپوشید. و اگر آنها پیراهن های رسمی تن میکنند، شما کت و شلوار پوشیده و حتی کراوات هم بزنید

– به طریقه دست دادن خود دقت کنید

دست دادن عملی متقابل است که برای برقراری ارتباط انجام می شود. در یک مصاحبه، این عمل متقابل بین دو فرد غریبه صورت می گیرد، که می تواند یکی از اصول اولیه اتیکت مصاحبه به حساب آید. اگر محکم دست طرفتان را یک یا دو بار بفشارید و بعد رها کنید، نشانه ی خوشرویی و ملایمت شماست که می تواند به سرعت احساسی از امنیت بین دو فرد ایجاد کند.

از طرف دیگر، اگر شل و ول و بی روح دست بدهید، ممکن است باعث ناراحتی طرفتان شود. و حتی قبل از اینکه آنها فرصت آشنایی با شما را داشته باشند، احساس بدی به آنها منتقل خواهید کرد. آسوده خاطر کردن اطرافیانتان هدفی مهم در هر آداب معاشرت است. در این مورد فکر کنید. آیا واقعاً می خواهید در مصاحبه گرتان ایجاد ناراحتی کنید؟

– تصویری مثبت از خود ارائه دهید

در حین مصاحبه، زمان های بسیاری شما نیاز به استفاده از آداب و اتیکت ها خواهید داشت. و اگر آنها را درست و بجا استفاده کنید، تصویری خوب و مطمئن در ذهن مصاحبه گرتان ایجاد خواهید کرد. محکم و با قوت صحبت کنید. نباید بگذارید مصاحبه گر از شما بخواهد حرفتان را تکرار کنید یا شک کند که حرفتان را درست شنیده است یا خیر.

به چشمان مصاحبه گرتان نگاه کنید. این ژستی اطمینان بخش است که اکثراً افراد به آن پاسخ مثبت می دهند. برای صحبت کردن از حرکات بدن به اندازه مناسب استفاده کنید. حرکات خوب ممکن است علاقه شما را برای آنحا بودن نشان دهد، در حالیکه سست و بی حال بودن نشانه ی بی احترامی و بی تفاوتی است. مصاحبه کننده تان را با اسم صدا کنید، اما به تعادل. این نشان می دهد که شما دقت کرده و به حرفهایش گوش می دهید. همچنین ارتباطی ایجاد می کند که مصاحبه شما را هر چه بیشتر به سمت موفقیت سوق می دهد.

– دو بار از آنها تشکر کنید

در آخر مصاحبه، زمانی که می خواهید از مصاحبه گرتان تشکر کنید، در نظر داشته باشید که هم به خاطر زمانی که برایتان گذاشته اند و هم برای فرصتی که به شما داده اند تشکر کنید. مثل سر وقت رسیدن، تشکر کردن از آنها به این صورت نیز نشان می دهد که فرد فهمیده ای هستید و برای وقت دیگران ارزش قائل هستید.

هیچگاه تا آخر آن روز که برایشان یک یادداشت تشکر بفرستید، مصاحبه را تمام شده نپندارید. سعی کنید متن کوتاهی داشته باشد. از ایمیل نیز می توانید در این جهت استفاده کنید. و چون مربوط به مسائل کاری است، بهتراست که به دست خط خودتان هم نوشته نشده باشد

– بدون آمادگی قبلی در آن روز حاضر نشوید

هر چه بیشتر در مورد شرکت و شغلی که برای آن تقاضا داده اید تحقیق کنید، نشانه احترام بیشتر است. خیلی ساده است. فراموش نکنید که مصاحبه گر شما برای این شرکت کار می کند و این قسمت بزرگی از زندگی آن فرد را تشکیل می دهد. بنابراین نمایش فروتنانه اما مناسب تصویری از حس تعهد شما به این مصاحبه، باعث می شود که بهتر جلوه کنید

– از صاحب کارهای قبلیتان بدگویی نکنید

اگر نمی توانید در مورد کسی حرف های خوب بزنید، بهتر است اصلاً هیچ حرفی نزنید. خیلی دور از ادب و احترام است که از صاحب کارها و شرکت های قبلیتان بد بگویید و با کارهایشان مخالفت کنید. این باعث ناراحتی و رنجش دیگران می شود. از این گذشته، این مصاحبه در مورد شما و این شرکت است نه شرکت ها و افراد دیگر. پس لزومی ندارد که تصویری از صاحب کارهای سابقتان برای مصاحبه گرتان ارائه دهید. چون این مسئله ارتباطی به آنها ندارد

– در مورد هیچ مسئله ای دروغ نگوئید

به یاد داشته باشید که به خاطر هیچ مسئله ای، هر چند کوچک، دروغ نگفته و به حرف هایتان شاخ و برگ ندهید. زیرا انسانهای محترم هیچگاه دروغ نمی گویند چون نیازی به آن ندارند

– حرف آخر

ممکن است رفتار های خوب هیچگاه به چشم نیایند، ولی نتایج آنها همیشه دیده می شوند. چیزی که نباید جا بیندازیم نقص در این آداب و اتیکت هاست. در این زمینه، شما می خواهید که مصاحبه کننده تان فکر کند که شما فردی مهربان، باهوش و جالب هستید. نه اینکه فردی مطیع و فرمانبردار باشید و موقع دست دادن مسخره جلوه کنید و یا از اینکه کثیف ترین شلوار جینتان را در روز مصاحبه تن کرده اید تعجب کند

ده دقیقه سرنوشت ساز در مصاحبه شغلی

این ده دقیقه برای شما که قرار است در مصاحبه‌ای شرکت کنید به چه معناست؟ شاید شما هم شنیده‌اید که غالبا می‌گویند: اولین برخورد، مهمترین تاثیر را دارد. مصاحبه شغلی شاهد مهمی برای اثبات این جمله است. مسئولین استخدام در یک سازمان اغلب پس از دست دادن و گفتگوی ابتدایی می‌دانند که این فرد را انتخاب خواهند کرد یا نه؟ تنها ده دقیقه طول می‌کشد تا آنها پیشنهاد کاری یک جوینده کار را ارزیابی کنند و به نتیجه برسند. البته به طور متوسط کل زمان مصاحبه با یک جوینده کار در رده کارکنان ?? دقیقه و در منتخبان مدیریت ?? دقیقه طول می کشد. این ده دقیقه برای شما که قرار است در مصاحبه ای شرکت کنید به چه معناست؟ مصاحبه دقیقا همان لحظه ای که شما وارد می شوید شروع شده است، پس جوینده کار از همان ابتدا باید چهره‌ای مشتاق و اعتماد به نفس داشته باشد. اولین دقایق گفتگو غالبا لحن و آهنگ بقیه بحث را مشخص می‌کند، و زمینه را برای پرسیدن اولین سئوالات فراهم می کند.

در اینجا راهکارهایی برای ده دقیقه اول مصاحبه‌تان به شما پیشنهاد می‌شود:

۱- چهار سئوال مهم را در نظر داشته باشید.

توجه خاصی به پاسخ این چهار سئوال نشان دهید:

– چرا به اینجا آمده‌اید؟

– برای ما چه کاری قادرید انجام دهید؟

– آیا شما می توانید با معیارها و فرهنگ اینجا هماهنگ شوید؟

– چه توانایی ویژه‌ای دارید؟ چه چیزی شما را از بقیه مصاحبه شوندگان متمایز می‌کند؟

پاسخ‌هایتان را به شیوه خودتان تمرین کنید (نه یک شیوه ایده آل و کلیشه ای). این پاسخها قادرند عکس العمل شما را در هنگام غلبه بر یک بحران، رهبری یک تیم، برخورد با یک ضرب العجل و به دست گرفتن مجدد یک پروژه شکست خورده در بوته ارزیابی قرار دهند.

۲- درباره شرکت مورد نظر تحقیق کنید.

همیشه قبل از رفتن به مصاحبه درباره آن شرکت پرس و جو کنید. چه کسانی هستند؟ چه می کنند؟ مهمترین تولیدات و خدمات آنها چیست؟ رقبایشان کیستند و اخبار مهم جاری مربوط به آنها چیست؟ دلیل این کار این است که اولین دقایق مصاحبه زمان تعریف و تمجید از آنهاست.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

۳- نقش خود را بشناسید.

در این ده دقیقه مثل این است که شما وارد سکوی نمایش شده‌اید و باید جوری نقش خود را بسازید که عناصر اصلی شخصیت شما مشخص شود. نقشی که شما بازی می کنید یک رفع کننده مشکل است نه یک جوینده کار. در این نقش شما می‌دانید چرا به آنجا آمده‌اید، نسبت به این شرکت اشتیاق دارید و شما می‌دانید که قادرید آنها را برای رسیدن به هدفشان یاری دهید. با این عوامل شما قادرید به سمت سئوالات نشانه رفته و برگ برنده ای به دست می آورید که ثابت می کند هوش و اشتیاق لازم برای کار را دارید.

اغلب سوالاتی که بیشتر از همه در مصاحبه‌های استخدامی مطرح می‌شوند

– درباره تجربیات حرفه‌ای‌تان بگویید.( از شغل و کارفرمای قبلی و …)

– فعالیت‌های فوق برنامه‌ی شما چیست؟

– میزان حقوق دریافتی در کار قبلی شما

– آیا حاضر به مسافرت و ماموریت هستید؟

– چرا کار قبلی‌تان را ترک کرده‌اید؟

– چگونه خود را ارزیابی می‌کنید؟ بهترین کیفیت‌ها و بیشترین ضعف‌های شما کدامند؟

– برنامه و اهداف شغلی شما چیست؟

– ازما؟ سازمان ما؟ محصولات ما؟ بازار ما؟ مشتریان ما؟ رقبای ما چه می‌دانید؟

– تحصیلات شما چیست؟ آیا دوره‌های آموزشی مداومی را دنبال کرده‌اید؟

– شیوه کار شما چگونه است؟

– از خودتان حرف بزنید.

– چرا و چگونه فکر می‌کنید می‌توانید در توسعه سازمان ما موثر باشید؟

– سطح معلومات شما چقدر است؟

– از چه زمانی آماده به کار هستید؟ در حال حاضر فعالیت شما چیست؟

– کار در گروه را دوست دارید و چگونه خود را با یک گروه تطبیق می‌دهید؟

– میزان حقوق درخواستی و پیشنهادی شما

آمادگی در روز مصاحبه شغلی

– خود را به سلاح موفقیت مجهز نمایید.

– مطمئن شوید که دارای ظاهری تمیز و آراسته و خوش‌ لباس هستید.

– برای رسیدن سر وقت به محل مصاحبه برای خود زمان بیشتری در نظر بگیرید.

– تمام اسناد و مدارک تآیید کننده وضعیت فعلی خود را آماده و مهیا سازید.

– لوازمی را که جهت نوشتن به کار می‌روند، بهمراه داشته باشید.

– خودتان را معرفی نمایید. به کسی که با شما مصاحبه می‌کند به ملایمت دست بدهید و لبخند بزنید.

– اجازه دهید که مصاحبه کننده بر بحث و گفتگو کنترل داشته باشد.

– به هنگامی که از شما سوالاتی بحث‌انگیز و غیر منتظره پرسیده می‌شود، به بی‌راهه نروید و آشفته و بی‌ربط جواب ندهید.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

– طوری وانمود و رفتار کنید که علاقه‌مند به نظر برسید.

– به آنچه مصاحبه کننده بیان می‌کند، توجه نمایید.

– برای بهبود رفتارتان و ارایه‌ی طرز برخورد مناسب و عالی برنامه‌ریزی نمایید.

– همیشه بر جنبه‌های مثبت تاکید نمایید.

– ساختار مثبتی را برای تکلم برنامه‌ریزی نمایید.

– با متانت ایده‌های کلیدی خود را بیان کنید.

– از بکار بردن زبان غیر ادبی و غیر جدی و اصطلاحات خاص عامیانه بپرهیزید.

– جلوه‌ای آرام و با اعتماد به‌نفس داشته باشید.

– جلسه را مصممانه پایان دهید.

تأثیر مثبت زبان بدن در مصاحبه استخدامی

مطالعات مرکز تحقیقات IBM نشان داده است، افرادی که دارای پوشش ظاهری مناسب محیط و آراسته هستند حدود ۴۰ درصد بیشتر از آنهایی که کمتر این نکات را رعایت می‌کنند بر اطرافیات خود تأثیر دارند. حال برخی نکات برای پوشش بهتر را متذکر می‌شویم:

– در هر شغلی، پوششی که بیشترین درصد استفاده را در میان افراد آن شغل دارد برگزینید.

– پوشش شما بهتر است کاملاً تمیز و خوش دوخت باشد.

– در صورت امکان از یک عطر یا خوشبو کننده‌ی ملایم استفاده کنید.

– کفش‌ها واکس‌زده باشند.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

– اگر کیف دستی همراه دارید باید تمیز باشد.

– حداکثر فقط یک کیف یا ساک دستی هنگام مصاحبه همراه داشته باشید.

– هنگام احوالپرسی با مصاحبه‌گر دست بدهید.

– افراشته بایستید، لبخند کوچکی داشته باشید و برخوردتان دوستانه باشد.

– خیلی نزدیک شخص مصاحبه‌گر نباشید و فاصله خود را با او تنظیم کنید.

– هنگام صحبت به چشمان مخاطب نگاه بیندازید ولی خیره نشوید.

– سعی کنید تا حدی حالت مصاحبه‌گر را داشته باشید ولی نه تا آن اندازه که حالت شما مصنوعی شود.

– هنگام نشستن دست به سینه نباشید.

– هنگام خداحافظی با مخاطب خود دست بدهید.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

تاکتیک های جستجوی کار

تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؟ اگر شما خیابان‌ها را در جستجوی اولین شغل خود زیر پا گذاشته‌اید، در اقتصاد کنونی ممکن است خیلی دیر کار پیدا کنید.

براساس توصیه‌های کارشناسان اشتغال در اینجا ۳ نکته برای اینکه زودتر کار پیدا کنید ارائه شده است.

۱- منتظر ننشینید، پیگیری کنید.

ریچارد دیودکا می‌گوید: در بازارکار کنونی منتظر نباشید که شرکتها شغل به شما پیشنهاد کنند، انتظار نداشته باشید رزومه‌ای که پست کرده‌اید را جواب دهند. او می‌گوید : فقط با کسانی که تصمیم‌گیر هستند ارتباط برقرار کنید.

۲- در جستجوی اطلاعات باشید.

هر چه بیشتر در مورد شرکتی که می‌خواهید برایش کار کنید بدانید بهتر می‌توانید رزومه و درخواست استخدام خود را تنظیم کنید تا نظر آنها را جلب نمائید. در مصاحبه بهتر عمل خواهید کرد.

۳- به شبکه متصل شوید.

شبکه ارتباطی هم بسیار مؤثر است و هم وسیله‌ای جامع و کامل است. در این جعبه برای هر جویای کار وسیله ای هست.

متاسفانه خیلی از متقاضیان کار، هنگامی که در یک مصاحبه شغلی شرکت می‌کنند پیش از آنکه فکر کنند، پاسخ‌هایی می‌دهند که می‌تواند فرصت استخدامشان را کاملا از بین ببرد. کارین میلز، مدیرعامل یک شرکت کاریابی بریتانیایی می‌گوید مثال‌های زیادی از متقاضیان کار سراغ دارد که در برابر پرسش‌ها، جواب‌های اشتباهی داده‌اند که باعث رد شدن آنها در مصاحبه شده است…

ریچارد نت، مدیر یک وب‌سایت کاریابی موفق می‌گوید: «مصاحبه‌شونده‌ها نباید در مورد سیاست و مذهب با مصاحبه‌کننده‌ها بحث کنند.» وی معتقد است: «کارفرماها از آدم‌هایی که سر صبر و حوصله علاقه‌مندی‌هایشان را تعریف می‌کنند تا باعث آشنایی بیشتر بشوند خوششان می‌آید ولی بسیار مهم است که مصاحبه‌شوندگان سعی کنند در ۲ زمینه ذکر شده چیزی نگویند، مگر اینکه مطمئن باشند عقاید استخدام‌کننده در زمینه‌های مذهبی و سیاسی با آنها مشابه است.» کارین میلز، ریچارد نت و نیک پراتاپ که هر ۳ از کارشناسان شناخته شده و موفق کاریابی هستند ۸ نکته اساسی در مورد چیزهایی که یک مصاحبه شونده نباید در مصاحبه کاری بگوید، فهرست کرده‌اند:

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

یک/«ببخشید دیر کردم»:

این جزو جملاتی است که هیچ‌وقت نباید به مصاحبه‌کننده خود بگویید. وقت‌شناسی یکی از کلیدی‌ترین نکات برای استخدام شماست و مصاحبه‌کننده نمی‌خواهد کسی را استخدام کند که می‌خواهد هر روز ۲۰ دقیقه دیر سر کار بیاید.

دو/«مرخصی‌های سالانه و استعلاجی در این شرکت چه وضعیتی دارد؟»

اصلا سوال خوبی به نظر نمی‌رسد. از نظر مصاحبه‌کننده شما هنوز استخدام نشده اید دنبال روش‌های دور زدن و غیبت کردن از محل کار هستید.

سه/ «اجازه بدهید من این تلفن را جواب بدهم.»

خیلی از مصاحبه‌شونده‌ها فکر می‌کنند جواب دادن به تلفن همراه در میان مصاحبه کار اشتباهی نیست اما این تصور کاملا غلط است، پاسخ دادن به تلفن‌ها، هر اندازه هم ضروری، حین مصاحبه شغلی باعث بدبینی مصاحبه‌کننده به شما می‌شود.

چهار/«کارفرمای قبلی‌ام مزخرف بود.»

تفاوتی نمی‌کند چقدر موقعیت‌های شغلی‌ قبلی‌تان سخت، خسته‌کننده و احمقانه بوده ‌است. به گفته پراتاپ «بد گفتن از کارفرمای قبلی نه‌تنها غیر‌حرفه‌ای است بلکه نشانه خوبی در مورد شخصیت شما نیست.» احتمال زیادی وجود دارد کارفرما بعد از مصاحبه بخواهد با کارفرمای قبلی?تان برای بررسی سوابق شغلی‌ تماس بگیرد؛ پس اصلا خوب نیست که پل‌های پشت سر خودتان را خراب کنید.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

پنج/«اِ! شما لباس تولید می‌کنید؟ من فکر می‌کردم راکت تنیس تولید می‌کنید.»

چنین حرفی خیلی موقعیت شما را به خطر می‌اندازد. اینکه بدون اطلاعات و تحقیقات کامل در مورد کارفرمای آینده‌تان به مصاحبه آمده ‌باشید، اشتباه بسیار بزرگی است. کارین میلز می‌گوید: «حتی اینکه بگویید قبل از مصاحبه نگاهی به وب‌سایت شرکت انداخته‌اید کمی وضعیت?تان را بهبود می‌بخشد. کارفرماها انتظار دارند خیلی بیشتر در مورد این شغل تحقیق کرده ‌باشید و بدانید قرار است چه شغلی را در آینده بپذیرید.»

شش/«به جهنم!»

هیچ‌وقت در مصاحبه شغلی خود بددهنی و از کلماتی که مفهوم ناخوشایندی دارند، استفاده نکنید. خیلی اوقات ممکن است در مصاحبه به خصوص زمانی که خود مصاحبه‌کننده زیاد از کلمات بد یا حتی رکیک استفاده می‌کند چنین موقعیتی پیش بیاید. اما اجازه ندهید دیگران برای شما سطح استاندارد مصاحبه را تعیین کنند. سعی کنید در تمام طول مدت مصاحبه حرفه‌ای بمانید.

هفت/«واقعا من باید همچین لباسی بپوشم؟»

هر انتقادی از نوع یونیفورم و پوشش اختصاصی محل کار، باعث مشکل برای شما می‌شود. واقعا فکر می‌کنید مصاحبه‌کننده زمانی که کار شما را داشته دوست داشته لباس سبز فسفری بپوشد؟

هشت/

وقتی از شما سوال می‌شود به نظرتان چه چیزی در این شغل بیشتر از همه‌چیز برایتان جذاب است هیچ وقت نگویید: «شوخی‌ها، درآمد، وقت ناهار، همکارانم یا تعطیلات!» سعی کنید چیزی در مورد خود کار پیدا کنید که جذاب باشد، مصاحبه‌کننده باید باور کند این کار را دوست دارید.

● حواس تان باشد

حفظ ظاهر: اولین چیزی که مصاحبه‌کننده از شما می‌بیند چهره و لباس‌های شماست. این اولین نگاه می‌تواند تا آخرین لحظه مصاحبه، تعیین‌کننده‌ترین نکته در ذهن مصاحبه‌کننده ‌باشد. لباس منظم و تمیز نشان‌دهنده شخصیت منظم و تمیز شماست.

اشتیاق: هر مصاحبه‌کننده‌ای می‌داند که به کار نیاز دارید و برای درآمد فرم استخدام را پرکرده‌اید. پس لازم نیست چیزی در این مورد ذکر کنید. این یک پیش‌فرض مشخص برای کارفرمای شماست. آنچه شما را به اتاق مصاحبه کشیده ‌است نیاز به کار یا پول نیست بلکه اشتیاق برای کار در موقعیت شغلی است که برای آن ثبت‌نام کرده‌اید. باید نشان دهید به قرار گرفتن در این موقعیت شغلی علاقه‌مندید و دوست دارید این کار را انجام دهید. سعی‌کنید در مورد موقعیت شغلی، محل کار و مهارت‌های مربوط به شغل مورد نظر، اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید در مصاحبه روی کار متمرکز باشید.

شوخی هم حدی دارد: نشاط و سرزندگی در مصاحبه شغلی یکی از نکات کلیدی و تاثیرگذار در ذهن کارفرماست؛ اما هر چیزی محدودیت‌های خاص خودش را دارد. شوخی‌های کوچک و کم تعداد حین مصاحبه نشان‌دهنده اعتماد‌به‌نفس، آمادگی و راحت بودن شماست، اما باید تلاش کنید حرف‌هایتان باعث احساس ناراحتی در کارفرما نشود. حرفی نزنید که بتوان از آن برداشت توهین‌آمیز یا تحقیرکننده کرد. هر چند شوخی‌های موردی ایرادی ندارد، اما تلاش کنید خودتان را کاملا جدی نشان دهید، حتی اگر برای استخدام به عنوان هنرپیشه یک فیلم کمدی در مصاحبه شرکت کرده‌اید.

رازهای موفقیت در مصاحبه استخدامی قسمت دوم

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.