زبان بدن دستها قسمت پنجم

زبان بدن دستها قسمت پنجم
تیر ۳, ۱۴۰۲
5 بازدید

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن دستها قسمت چهارم می باشد:   زبان بدن دستها قسمت پنجم   مجله مذاکره و زبان بدن   زبان بدن دستها قسمت پنجم زبان بدن (Body Language) یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند […]

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن دستها قسمت چهارم می باشد:

 

زبان بدن دستها قسمت پنجم

 

مجله مذاکره و زبان بدن

 

\"زبان

زبان بدن دستها قسمت پنجم


زبان بدن (Body Language) یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند قدرت تکلم و سخن گفتن تمایز خاصی را برای نسل بشر به وجود آورده اما در این میان زبان بدن آدم ابوالبشر از روز اول و از ابتدای خلقت همه جا و در جای جای کتب آسمانی به چشم می خورد بعدها این رد پا را باستانشناسان در دیواره های غارها و …. کشف نمودند.

آری انسانها دارای این قدرت خارق العاده هستند که می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را بیان نموده و همراه با آن بصورت خواسته و یا ناخواسته و در مکانها و زمانهای گوناگون که آن را سکوت و خاموشی مطلق اطلاق می کنند و تنها با زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» خوانده می شود، می توانند با قدرت و به خوبی هرچه تمامتر احساسات خود را انتقال داده یا حتی معنای کلام را به صورت فاحش و معنی داری تغییر دهند. هرگز اظهار عشق را از عاشقی که با چشمهای هوسران خود سرگرم چشم چرانی است و…..راهیچ زن و مردی قبول نمی کند .

آری با این توضیحات مختصر بهتراست بپردازیم به زبانی بالاتر و تاثیرگذارتر از زبان بیان که همانا زبان بدن است و در این مقاله کوتاه به زبان بدن دستها خواهیم پرداخت آرزو می کنم با نظرات خود مارا در ارائه مطالب بهتر و هم افزایی بیشتر یاری رسانید. مازیار میر

ایا می دانید سخنرانان برتر جهان از دستهای خود چگونه استفاده می کنند؟

برگرفته از کتاب ((استیو جابز مردی با دستهای رو به اسمان ))حتما استیو جابز را می شناسید و می دانید ارائه های منحصر به فرد و استثنایی استیو پل جابز و هنر نمایی و هنر اغوا گری او روی سن همیشه زبانرد خاص و عام بوده و هست اما آیا این تکنیک هارا می دانید و آنرا می خواهید بدانید و یاد بگیرید؟ پس این سلسله مقالات را دنبال فرمائید. دستها و زاویه دستها در جملات مختلف و یا تاکیدی و امری و سوالی و استفهامی کاربرد دو گانه و سه گانه ای را بصورت ترکیبی دارد که فرمول های ساده اما پیچیده ایی دارد.

زبان بدن دستها قسمت پنجم

علمای علم زبان بدن روز جهان به شدت معتقد هستند استفاده از دستها در زبان بدن و مخصوصا برای سخنران حرفه ای یک شمشیر دو دم است در عین حال که می تواند جذاب باشد می تواند دافع هم باشد.

باید بدانید که استفاده از دستها تابع شرایط و محیط و جنسیت و مخاطب تغییر می کند و ارتباطات معنی داری با سن جنس و فرهنگ مخاطب دارد سرعت بکار بردن دستها یک نمونه کامل و مفید و خوب و حرفه ای از قدرت و حرفه ای بودن سخنران است…..

در طول قرون و اعصار، حالت کف دست رو به بالا تغییراتی کرد و نشانه های دیگری از آن مشتق گردید، نظیر یک کف دست که به بالا در هوا بلند شده است؛ کف دست روی قلب و بسیاری دیگر از ژست های مشابه .

کف دست با چرخیدن به سوی زمین، اقتداری بلاواسطه القاء می کند. وقتی با این حرکت چیزی گفته می شود، فرد حس می کند که دستوری به او داده شده و ممکن است نسبت به شما احساس ستیهندگی پیدا کند، بسته به نوع رابطه ای که با او دارید و مقام شما در محل کار.

با چرخاندن کف دست از بالا به طرف پایین، دیگران شما را کاملاً به طرز متفاوتی درک می کنند.

مثلاً، اگر شخص مقابل شما موقعیتی برابر داشته باشد، این احتمال می رود که با تقاضایی که به صورت کف دست رو به پایین صادر شده مخالفت و در مقابل آن مقاومت کند؛ اگر درخواست همراه با کف دست رو به بالا بیاید، احتمال همراهی و پذیرش آن بیشتر می گردد. اگر آن فرد زیر دست شما باشد، کف دست رو به پایین قابل قبول می نماید، زیرا در مقامی هستید که این اجازه را به شما می دهد.

سلام نازی های آلمانی به صورتی داده می شد که کف دست مستقیماً رو به زمین بود و نماد قدرت و استبداد در حکومت رایش سوم محسوب می گردید. اگر آدولف هیتلر این سلام را با کف دست رو به بالا می داد، هیچ کس او را جدی نمی گرفت و به او می خندیدند.

هنگامی که زوج های جوان دست در دست راه می روند، جفتی که مسلط است – اغلب مردها – اندکی جلوتر راه می روند، در حالی که دست مرد به صورت غالب محاط بر دست زن است و پشت آن دیده می شود؛ در حالی که کف دست زن رو به بیرون قرار دارد.

دست به حالتِ بسته و انگشت در حالت اخطار یا اشاره، یک چماق نمادین است که سخنران با آن به صورت مجازی شنوندگان را به زور و ضرب وادار به اطاعت می کند. این حرکت، به طور ناخودآگاه احساسات منفی در دیگران ایجاد می کند، زیرا مقدمه وارد کردن ضربه به دست یا بازو شمرده می شود، حرکتی که اکثر نخستینیان اولیه در یک حمله بدنی استفاده می کردند.

مشتِ بسته همراه با نشانه گیری با انگشت، یکی از دلخورکننده ترین ژست های ممکن هنگام سخنرانی است، به خصوص اگر سخنران توسط آن حساب زمان را هم نگاه دارد! در برخی کشورها مانند مالزی و فیلیپین، با انگشت اشاره کردن توهین آمیز است زیرا از این حرکت فقط برای نشان دادن حیوانات استفاده می شود. مالزی ها برای اشاره به انسان یا آدرس دادن از انگشت شست خود استفاده می کنند.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نیست . برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

 

مازیارمیر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

اگر علاقه مند به آموزش دوره های پیشرفته ارتباط موثر ، مذاکره و زبان بدن  که توسط  نویسنده کتاب زبان بدن ایرانی متخصص زبان بدن هستید و علاقه مند به مطالعه بیشتر هستید لطفا با  ما همراه شوید

منابعی برای مطالعه بیشتر:

آموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت

اموزش زبان بدن حرفه ای Professional body language

آموزش مذاکره قسمت اول

روشهای ساده آموزش زبان بدن

فرصتها

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

روشهای ساده آموزش زبان بدن

 ژنتیک وزبان بدن 

 قوانین طلایی برای شناخت وآموزش زبان بدن

مثل یک فوق حرفه ای بازاریابی کنیم

زبان بدن دستها قسمت اول

زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن دستها قسمت سوم

زبان بدن دستهاقسمت چهارم

زبان بدن هیلاری کلینتون

Views: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اخبار مهم

زبان بدن اشک و نظریه های روانشناسی اشک...

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402

روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورا...

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
تکنیکها و تاکتیکهای انتخاباتی دوره هفتم اتاق بازرگانی

تکنیکها و تاکتیکهای انتخاباتی دوره هفتم اتاق ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

ترفند انتخاباتی اصلاح‌طلبان و شناسایی فرمانده...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره” به قلم استادمازیارمیر

نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره”...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
مذاکره برای بازاریابی

مذاکره برای بازاریابی

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

مذاکره با راهبرد دفاع در عمق راهبردی استراتژی...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
آموزش زبان بدن تخصصی

آموزش زبان بدن تخصصی

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

جزوه دوره اصول و فنون مذاکره دکتر مازیار میر ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و زبان بدن

خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز

خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر

مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان بدن

دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان ب...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران

آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته

کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳