تحلیل زبان بدن مریسا مایر

(Marissa Mayer ) خانمی که بیش از چهل سال سن دارد و  متاسفانه در ایران به غلط اورا مریسا میر ترجمه نموده اند

این خانم جوان و مد پرست بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ثروت دارد و کارشناس ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه استنفورد است و مدیر سابق تجاری و مدیرعامل یاهو بود .

امروز قصد دارم به رفتارهای این کارشناس ارشد که باعث نابودی یاهو گردید بپردازم فردی که حاشیه ا و افت خیز های فراوانی چه به لحاظ شخصیتی و چه به لحاظ سازمانی دارد . او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بود و سال‌ها در پروژه‌های مختلف “گوگل” مسئولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمد. و تمام کارشناسان برتر جهان و مجله فوربس این ویژگی را باعث انتخاب او در این پس حساس و کلیدی قلمداد نمودند.

به گفته مجله فوربس او یکی از طرفداران سرسخت و پروپاقرص دنیای مد است. ماریسا مایر که در اولین سال‌های استخدام در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه  داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. تحلیل نویسنده این مقاله این است که او هم مثل همتای مذکر خود یک تحریف کننده واقعیت است فردی که به لحاظ علم اورگونومی و هم به لحاظ فیلم ها و عکسهایش پنهان گر و تحریف کننده قوی است بیش از صدها عکس فیلم و مقاله را برای تحلیل مریسامایر مورد بررسی قرار دادم و جالب است در  طی روند مدیریت مایر حتی مدل ظاهر او عوض شده است موهای کوتاه و کوتاهتر و ارایشی دیگر و …..در طی این مدت به این نتیجه رسیدم که او توانسته با فریب اذهان عمومی هیات مدیره و…. در سمتی ابقاء شود که هیچ لیاقتی برای دریافت ان نداشت حتی از هنر خود در تحریف حرفه ای واقعیت برای بالا بردن یاهو نتوانست هیچ استفاده حرفه ای بنماید.

مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ آی گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همهٔ سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعهٔ گوگل مپ و جی میل نیز نقش بسیار مهمی داشت که نباید از نظر دور داشت اما رشد سازمانی او در یاهو و گوگل را به رابطه او با لری پیچ نسبت می دهند شاید برایتان جالب است بدانید دست یابی به پست مدیرعاملی یاهو در حالی بود که مایر باردار بود که بعدها کشف شد و این البته اوج پنهانکاری و یا به تعبیر استیو پل جابز تحریف واقعیت در او بر می گردد. جالب است بدانید که مؤسسه فناوری ایلینوی در ۲۰۰۹، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت‌های گسترده مایر در زمینهٔ جستجو به او اهدا کرد.

در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان رئیس هیئت‌مدیرهٔ یاهو انتخاب شد. ماریسا مایر که در سال ۲۰۰۹ با زاکربرگ، یک کارفرمای معروف آمریکایی نامزد کرده‌ بود که به جدایی ختم شد

مایر مسیحی است. او اولویت‌های خود را «خدا، خانواده و یاهو» برشمرده است مریسا مایر در سن فرنسیسکو ایالالت متحده زندگی می‌کند. او می داند از قدرت های زنانه خود جلوی چه افرادی یاری بگیرد دو رابطه ای او با دو فرد از قدرتمند ترین مدیران برترین شرکتهای جهان نشان از این دارد که شاید مایر بسیار بی عاطفه و در عین حال کاملا از یک سیر خطی و دارای تناوب خاص سود می برد .

پیروی از مد موهای بلند و ارایش دلچسب که در میان مدیران خانم ارشد آمریکایی کمتر دیده می شود به همراه علاقه خاص و یا افراطی ایشان از مد پرده برداری از نیات قلبی ایشان می نماید به راستی چرا؟

Marissa Mayer and the Fight to Save Yahooدر کتابی با همین عنوان هم به این راه برد مایر هم بصورت پنهان و خیلی هوشمندانه ای پی بردم دو عنوان کتابی که بصورت چکیده مطالعه کردم حدس مرا بیشتر به یقین تبدیل کرد.

در دوران فعالیت مایر بجز کم کردن هزینه ها و کاهش منابع انسانی هیچ فعالیتی از یاهو ندیدیم و این مایر بود که بدون هیچ برنامه درست و کامل و اصولی به یاهو آمده بود و یا تئوریهای او بسیار ضعیف و سطحی بود .

.برخی انسانهای بزرگ و معروف و عملیاتی فرد مناسبی برای برخی پستها نیستند و این جمله معروف خود را وصف کامل مایر می دانم . هیچ چیز آنگونه که بنظر می رسد نیست . در سخنرانیهایی که از مایر دیدم معمولا پنهانکاری لایه های پنهان زبان بدن مایر موج می زد ضمن اینکه حس میکردم در لایه اصلی زبان بدن مایر اعتقاد به سخنانش هم موجود نبود در مجله اشپیگل سال ۲۰۱۲ هم چنین مقاله ای پیدا کردم که نویسنده بین مطالب و مواضع و …. تناقض شدیدی را ارزیابی کرده بود و برای من بعنوان یک تحلیل گر زبان بدن کاملا واضح و مبرهن است که این یک مسیر پنهان کاری و عدم اعتقاد به گفته ها است

یا در  forbes هم نویسنده آن هرچند به نقد و تحلیل اقتصادی می پردازد اما مایر را متهم می کند به بزرگ نمایی از طرحهایی که هرگز به سود یاهو نبود و باعث شتاب بیشتر در سقوط یاهو گردید مایر محکم و قدرتمندانه سخنرانی می کند و بزرگنمایی می کند استاد اغراق کردن و تحریف واقعیت است او در سخنرانی در نشریات و مطبوعات و رسانه ها بسیار استاد است اما در عمل مرد کارزار نیست او پروژه وق العاده علی بابا را با یک اشتباه مهلک استراتژیک از دست داد پروژه ای که می توانست یاهو را نجات دهد بنظر می رسد رهبری یاهو توسط مایر باعث شکست فاحش او در مقابله با بزرگانی مانند گوگل و فیسبوک و…. شد .

در راس تمام مشکلات مایر باید به نکته جالبی که مدتی پیش در مقاله ای تحت عنوان (تجربیات کارافرین ) به آن اشاره کردم جستجو کرد او با تکیه بر راه ها و برنامه های قدیمی و پنهانکاری و بزرگ نمایی و ساخت یک رهبر افسانه ای مانند جابز دست به قمار بزرگی زد که در نهایت بازنده آن خود مایر بود د نهایت باید اضافه کردم در تمام عکسها مایر بسیار جذاب و زیبا در رسانه ها ظاهر شده خود را بسیار قدرتمند باهوش جدی و پیگیر و در نهایت همسری عاشق و وفادار به جهان نشان می دهد.

مطالعات بیشتر:

زبان بدن

تحلیل زبان بدن انریکه ایگلسیاس

تحلیل زبان بدن لارنس آرمسترانگ

تحلیل زبان بدن مارک زاکر برگ

مازیار میر تحلیل گر و مشاور

Views: 2

دسته‌ها: کسب و کار
برچسب‌ها: