جدیدترین تکنیک ها برای متقاعدسازی

اگر با تکنیک های متقاعد کننده پایه و متوسط ​​موفق هستید، اما می خواهید کارنامه خود را گسترش دهید، زمان آن رسیده است که تکنیک های پیشرفته را بررسی کنید. استفاده موفقیت آمیز از این تکنیک ها مستلزم تفکر انتقادی، ارزیابی استراتژیک و ارائه عالی است. ممکن است مدتی طول بکشد تا موقعیت‌هایی را که این تکنیک‌ها مناسب هستند و نحوه هدف قرار دادن انواع افرادی که با این تکنیک‌ها به بهترین شکل ممکن به آنها دسترسی پیدا می‌کنند، از شما بگذراند.

Ad Hominem

این عبارت زبان لاتین به سادگی به معنای \”علیه مرد\” است. تکنیک ad Hominem یک تکنیک دفاعی است که عمدتاً با حمله به رقبا استفاده می شود. با این حال، این تکنیک کمی متفاوت است زیرا حمله شامل هیچ ارزیابی مرتبطی نیست. در عوض، موضوع واقعی در دست به طور کامل نادیده گرفته می شود و در عوض ویژگی ها یا مسائل نامرتبط مورد حمله قرار می گیرند. در اصطلاح ساده، شبیه به مفهوم تیراندازی به پیام رسان است. پیام رسان مسئول پیام نیست، اما حمله به پیام رسان ممکن است توجه را از موضوع واقعی منحرف کند.

در نهایت، ad Hominem بر اشتباه جهت گیری و احتمال اینکه مردم در دام آن بیفتند متکی است. تکنیک ad Hominem اغلب در انتخابات مورد استفاده قرار می گیرد که در آن مانند تکنیک شیب لغزنده استفاده می شود که در آن یک ویژگی (واقعی یا درک شده) در مورد یک نامزد برای فرض ویژگی ها یا اعتقادات دیگر استفاده می شود. یکی از دلایل موفقیت تکنیک ad Hominem این است که مردم اغلب در مورد اینکه چه اطلاعاتی مرتبط هستند، اختلاف نظر دارند.

اگر سیاستمداری که به عنوان فرماندار نامزد شده است رابطه خارج از ازدواج داشته باشد، بسیاری از مردم بر این باورند که نامزد مخالفی که روی آن تمرکز می‌کند، از تکنیک ad Hominem استفاده می‌کند، احتمالاً به توانایی نامزد در انجام مسئولیت‌های شغلی مانند تعادل بودجه، نظارت بر اجرایی ارتباطی ندارد. توابع و غیره از طرف دیگر، افراد دیگر ممکن است بر این باورند که این رابطه نشان دهنده شخصیت نامزد است و معتقدند که این موضوع مرتبط است. این سناریوها معمولاً مؤثرترین استفاده از رفتارهای ad Hominem را نشان می دهند.

دروغ بزرگ

سیاستمداران و رهبران جهان از مدت ها قبل در مورد استفاده از دروغ بزرگ می دانستند. این تکنیک بر اساس این درک عمل می‌کند که آسان‌تر است افراد را وادار به حمایت یا باور کردن یک دروغ بزرگ در مقابل چندین دروغ کوچک کنیم. چندین جنبه روانشناسی اجتماعی در دروغ بزرگ وجود دارد. اول، بخشی از طبیعت انسان حکم می کند که همه ما بخواهیم تعلق داشته باشیم. این همان دلیلی است که تکنیک های متقاعدکننده مانند bandwagon بسیار موفق هستند. پدیده های اجتماعی مانند تفکر گروهی نیز نقش قابل توجهی در دروغ بزرگ بازی می کنند.

دروغ بزرگ همیشه نباید شامل شرایط وخیم باشد، اما می تواند، همانطور که در زمان ارائه آن توسط هیتلر مشخص شد. دروغ بزرگ این است که چرا باید همیشه پیش فرض های خود را زیر سوال ببرید.

انحراف

انحراف تکنیکی است که مشابه ad Hominem است اما معمولاً کمتر تهاجمی است (و در نتیجه اخلاقی تر است). اگرچه انحراف مطمئناً می تواند به طور غیراخلاقی مورد استفاده قرار گیرد، اما همچنین راهی عالی برای متقاعد کردن افراد در شرایط خاص است. هنگامی که از انحراف استفاده می کنید، اساساً یک نسخه (امیدوارم) قانع کننده تر از \”اوه خدای من آنجا را نگاه کن!\” در حالی که پول آنها را می گیرید، به آنها ضربه می زنید یا هر کاری که فیلم اسلپ استیک مورد علاقه شما انجام می دهد.

همچنین به عنوان شاه ماهی قرمز نامیده می شود، انحراف برای پرتاب کردن مردم طراحی شده است. این می تواند یک راه بسیار مفید برای منحرف کردن یا منصرف کردن کسی باشد.

تفکر گروهی

گروه‌اندیشی زمانی اتفاق می‌افتد که همه اعضای یک گروه در یک طرز فکر یا رفتار خاص گیر می‌کنند، علی‌رغم این واقعیت که افراد به تنهایی همان کار را انجام نمی‌دهند. گاهی اوقات، در یک گروه ما به سادگی می خواهیم به آن تعلق داشته باشیم، بنابراین با چیزها همراه می شویم، در حالی که گاهی اوقات پویایی تنظیمات گروه به سادگی الگوهای تفکر ما را تغییر می دهد و ما در یک حالت قفل می شویم. در تفکر گروهی، به طور معمول، هر دوی این چیزها با هم در سطح ناخودآگاه رخ می دهند.

ما گرفتار لحظه و انرژی گروه میشویم. ما در نهایت به تصمیماتی که گرفته می‌شوند اعتماد می‌کنیم زیرا به نظر می‌رسد دیگران به آنها اعتماد دارند یا فکر می‌کنیم اشکالی ندارد که به روشی خاص عمل کنیم زیرا دیگران این کار را می‌کنند. تفکر گروهی به خودی خود بسیار خطرناک است، اما زمانی که با افراد یا ایده هایی که کاریزماتیک و فاقد وجدان هستند ترکیب شود، به معنای واقعی کلمه می تواند کشنده باشد. وقتی شک دارید، لحظه ای فکر کنید منطقی، انگیزه را نادیده بگیرید و از خود بپرسید که آیا اگر تنها بودید همین تصمیم را می گرفتید.

علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ چرا یک دوره آنلاین تکنیک های متقاعدسازی شرکت نمی کنید؟

نظرسنجی و آمار

از نظرسنجی ها و آمار برای متقاعد کردن مردم همیشه استفاده می شود. از این گذشته، متقاعدکننده‌ترین جنبه‌های شهادت متخصص و تکنیک bandwagon را ترکیب می‌کند. آمار معمولاً حاکی از سطحی از رویکرد علمی است در حالی که نظرسنجی ها معمولاً افکار یا عقاید افراد یا گروه هایی از مردم را می سنجند. و از نظر تئوری منطقی است، مردم می خواهند

بدانند دیگران چه فکر می کنند و مطمئناً می خواهند بدانند دانشمندان یا متخصصان چه فکر می کنند.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Views: 8

دسته‌ها: در حال ویرایش
برچسب‌ها: