کارگاه پیشرفته زبان بدن و اصلاح الگوی زبان بدن ویژه مدیران شهرداری مشهد

کارگاه پیشرفته زبان بدن و اصلاح الگوی زبان بدن ویژه مدیران شهرداری مشهد
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
38 بازدید

کارگاه پیشرفته زبان بدن کارگاه پیشرفته زبان بدن و اصلاح الگوی زبان بدن ویژه مدیران شهرداری مشهد   امروز ۱۲ آبان در مشهد مقدس و در دانشگاه فردوسی برگزار گردید:   لطفا فیلم زبان بدن حرفه ایhttps://www.aparat.com/v/L0AHz در آپارات  مشاهده فرمایید.     دکتر مازیارمیر در این کارگاه آموزشی به آموزش زبان بدن و اصلاح الگوهای […]

کارگاه پیشرفته زبان بدن

کارگاه پیشرفته زبان بدن و اصلاح الگوی زبان بدن ویژه مدیران شهرداری مشهد

 

امروز ۱۲ آبان در مشهد مقدس و در دانشگاه فردوسی برگزار گردید:

 


لطفا فیلم زبان بدن حرفه ایhttps://www.aparat.com/v/L0AHz در آپارات  مشاهده فرمایید.


 

 

\"کارگاه
دکتر مازیارمیر در این کارگاه آموزشی به آموزش زبان بدن و اصلاح الگوهای رفتاری  پرداختند.

\"کارگاه

سرفصلهای این کارگاه آموزشی:

مفاهیم پایه در ارتباطات و ارتباطات کلامی و غیرکلامی
 انواع نگاه و معرفی ارتباطات چشمی
انواع ژستهای مذاکره
الگوهایی برای مواقع حساس و سرنوشت ساز
معرفی الگوهای نادرست
معرفی الگوهای برتر
تشخیص دروغ
————————————————————————————————————————————————————
لطفا فیلم زبان بدن | کاملترین دوره تدریس زبان بدن و مذاکره در آپارات https://www.aparat.com/v/dqHWa را مشاهده فرمایید.
———————————————————————————————————————————————————–
….. تعریف جامعی در کتاب زبان بدن ایرانی ارائه نموده ام که عبارت است از زبان بدن همان زبان بی زبانی است . به کلیه ژستها حالتها و
رفتارهای حرکتی کلی و جزئی و حتی ژست و فیگور سخن گفتن بدون کلام و صدا ارتباطات غیرکلامی و یا تن گفتار و یا زبان تن و یا زبان بدن
اطلاق می گردد .
اگر شما بتوانید ذهن افراد دیگر را تا حدودی درک کنید و یا بخوانید و آنچه را که آنها واقعاً نیاز دارند و می‌خواهند، درک کنید بی‌شک ارتباطات
فردی و اجتماعی شما بسیار آسان تر و مؤثر تر و معنی دارتر خواهد شد.
زیرا با استفاده از این دانش قادر خواهید بود در هر زمان بر طرف دیگر تأثیر بگذارید یا حداقل بتوانید درک کنید که او واقعاً دربارهٔ شما چه فکر
می‌کند؟
اما از نظر علمی، ما نمی‌توانیم ذهن دیگران را کاملا بخوانیم. در واقع اگر کسی این‌طور فکر کند، ممکن است از نظر روانشناسی دچار نشانهٔ
«ذهن‌خوانی» شده باشد که یکی از شایعترین نشانه‌های اختلال تفکری است. آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم خواندن چهره و زبان بدن
(تن‌گفتار) دیگران است که این دانش با ذهن‌خوانی بسیار فرق دارد.
به نظر می رسد که بر خلاف حرکات اشارهٔ زبان وابسته به فرهنگ که در طی زمان و از فرهنگی به فرهنگی دیگر و از یک گروه به گروه دیگر مدام
در حال تغییر هستند، حرکات اشاره‌ای در زبان بدن و به ویژه در دست‌ها وجود دارد، که به فرهنگ وابسته نیستند و زبانی کاملا جهانی به حساب
می‌آیند. آنها در طول هزاران هزار سال و در مسیر تکامل رو به جلو خود به شکل امروزی مورد استفاده همگان قرار می‌گیرند.
آن‌طور که هرکس در ارتباط، به‌طور ناخودآگاه و بنا بر شخصیت خود، آنها را به نمایش می‌گذارد و تا حدی معیاری است برای رفتار اجتماعی افرادی
که از آن بهره می‌برند.
شاید جالب باشد که بدانید دانشمندان و محققان در آزمایشهایی بر روی حدود یکصد نوزاد، کودک و بزرگسال دریافته‌اند، اشارات و حرکاتی که
مردم در توضیح حل یک مسئله ریاضی به کار می‌برند موجب بهبود آنها در یادآوریِ لیستی از اعداد یا حروفی می‌شود که پیشتر به حافظه‌شان
سپرده‌اند. وقتی از افراد آزمودنی درخواست می‌شود که در زمان حل مسئله، دستشان را نگه دارند و حرکت ندهند، آنها به خوبی گذشته
نمی‌توانند اعداد یا حروف را به یاد آورند و عملکردشان بسیار ضعیف می‌شود .
به نظر می رسد که در حال حاضر نیز، ژنی به نام «فاکس پی دو» کشف شده‌است که خبر از دلایل ژنتیکی و تکاملی رابطهٔ بین حرکات دست و گفتار می‌دهد.
 به‌نظر می‌رسد که دویست هزار سال است که در سیر تکاملیِ «انسان اندیشه‌وَرز»، دست‌گفتار بخش مهمی از ارتباطات او بوده‌است.
شاید جالب باشد که بدانید که  حرکات دست هر یک از ما، بیانگر نکته‌ای خاص و معنی دار است و مانند اشاره به یک بند در قرارداد است. برخی
از آنها برای کنترل گفتار شخص دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند بالا بردن دست به نشانهٔ توقف و برخی دیگر جایگزینی برای گفتار
هستند، مانند حرکت توهین آمیز انگشت دست توسط یک راننده که با این روش، خشم و عصبانیت خود را به رانندهٔ دیگر نشان می‌دهد. همهٔ ما
در گفت‌وشنودهای خود حرکات دست را به‌صورت ناخودآگاه تولید می‌کنیم و به ندرت ممکن است نسبت به آنها فکر کنیم یا از انجام آنها آگاهی
داشته باشیم اما در عمل و رفتار، ما با استفاده از کارایی بزرگ و پیچیدهٔ آنها، بخش عظیمی از ارتباطات شگفت‌انگیز خود را پوشش می‌دهیم.
پروفسور لوئف از دانشگاه آزاد برلین در سال ۲۰۱۲ دست به پژوهش جالبی زد. پیش از او دانشمندان زبانشناسی مانند «ویلمز و هاگورت» در
سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ نشان داده بودند که بین استفاده از برخی حرکات دست و زبان، از نظر دستوری و معنایی رابطه وجود دارد. اما او سه
دست‌گفتاری را که انسان به‌صورت دیرینه و تکاملی در هنگام صحبت مورد استفاده قرار می‌دهد را انتخاب کرد و از داوطلبان خواست که در هنگام
گفت‌وشنود از آنها استفاده کنند.
نتایج پژوهش لوئف، نشان داد هر سه دست‌گفتار در بیان دستوری جملات و عبارت به کار می‌روند و هر سهٔ آنها بر زیر و بمی‌و آهنگ صدای تولید
شده نسبت به زمانی‌که گویندگان از آنها استفاده نمی‌کنند، تأثیر مثبت و قابل توجهی دارند. اما در میان این سه دست‌گفتار، در انتقال بهتر معنا
به شنونده نقش دارند و دست‌گفتار تصویر از نظر انتقال بهتر معنا و درک مطلب چندان نقشی ندارد.
———————————————————————————————————————————————————-

لطفا فیلم جادوی نفوذ کلام در  جذب مخاطب در آپارات https://www.aparat.com/v/r51i6 مشاهده فرمایید.


 

اما در انتهای مقاله باید از خود سوال کنیم که کدام اخلاقمان شبیه پیامبرتان است؟
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
پیامبر اسلام :
 دائماً متفکر بود.
 اکثر اوقات ساکت بود.
خلقش نرم بود.
کسی را تحقیر نمی‌‌کرد.
دنیا و ناملایمات هرگز او را به خشم نمی‌آورد.
حقی پایمال می‌شد از شدت خشم کسی او را نمی‌‌شناخت تا اینکه حق را یاری کند.
بیشتر خنده‌های آن حضرت تبسم بود
می‌فرمود حاجت کسانی که به من دسترسی ندارند را ابلاغ کنید.
با مردم انس می‌گرفت و آنان را از خود دور نمی‌کرد.
در همه امور اعتدال داشته و افراط و تفریط نمی‌کرد.
زبان خویش را از بیان سخنان غیرضروری کنترل می‌کرد.
پدر انجام وظیفه به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کرد.
بافضیلت‌ترین فرد نزد پیامبر خیرخواه‌ترین آنان برای مردم بود.
در مجالس جایگاه خاص برای خود برنمی‌گزید.
هنگامی که بر جمعی وارد می‌شد در جای خالی می‌‌نشست و به یاران خویش دستور می‌داد این گونه عمل کنند.
هر کس برای رفع نیاز رجوع می‌کرد نیازش را برآورده می‌کرد یا با کلام دلنشین آن حضرت قانع می‌شد.
رفتار پیامبر آنقدر نرم بود که مردم او را همچون پدری دلسوز و مهربان می‌دانستند و حق همه مردم نزد آن بزرگوار یکسان بود.
مجلسش مجلس بردباری، حیا، صدق و امانت بود.
عیب‌جو نبود و از کسی هم تعریف زیاد نمی‌کرد.
پیامبر نفس خود را از سه چیز پرهیز می‌داد جدال، پرحرفی و سخنان غیرضروری.
هرگز کسی را سرزنش نمی‌کرد.
در پی لغزش‌های مردم نبود.
سخن نمی‌گفت مگر در جایی که امید ثواب در آن وجود داشت.
سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر این که از حد متعارف تجاوز می‌کرد.
به آرامی و متانت گام برمی‌داشت
کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود و آهنگ صدایش از همه مردم زیباتر بود.
پیامبر در تمام حالات و در برابر همه مشکلات شکیبا بود.
هر روز هفتاد بار استغفار می‌کرد.
لحظه‌ای از عمر بابرکت خویش را بیهوده نمی‌گذرانید.
دیرتر از همه مردم به خشم می‌‌آمد و زودتر از همه راضی می‌گشت.
با ثروتمندان و تهیدستان یکسان دست می‌داد و مصافحه می‌کرد ووقتی به کسی دست می‌داد بیش از او دست خویش را باز نمی‌کشید.
با مردم شوخی می‌کرد تا مردم را خوشحال سازد.
امام صادق(ع)فرمودند:
انی لاکره للرجل ان یموت و قد بقی خله من خلال رسول الله صلی الله علیه و آله لم یأت بها.
من خوش ندارم کسی بمیرد در حالی که هنوز برخی از آداب پیامبر (ص) را به جا نیاورده باشد.
\"کارگاه
دکتر مازیارمیر مشاور وتحلیلگر

 

Views: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , ,