اصول و فنون مذاکره 2

اصول و فنون مذاکره 2
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳
12 بازدید

اصول و فنون مذاکره 2 مجله مذاکره و زبان بدن   بعنوان یک مشاور کسب و کار به شدت معتقدم موفقیت در کسب و کار و زندگی مذاکره حرف اول را می زند و این مهم تا ابد بر تارک بشریت خواهد درخشید. من این ایده را می پسندم که بگویم شما با طرف دیگر مذاکره، […]

اصول و فنون مذاکره 2

مجله مذاکره و زبان بدن

 

بعنوان یک مشاور کسب و کار به شدت معتقدم موفقیت در کسب و کار و زندگی مذاکره حرف اول را می زند و این مهم تا ابد بر تارک بشریت خواهد درخشید.

من این ایده را می پسندم که بگویم شما با طرف دیگر مذاکره، در واقع یک بار مذاکره می کنید و اتفاقاتی که در جلسه ی اول رخ می دهد خیلی اهمیت دارد. دومین دفعه ای که شما آن ها را ملاقات می کنید، در واقع مذاکره نمی کنید بلکه کار شما، بیشتر جلوتر بردن روابط در حال پیشرفت است.

افراد، تمام برخوردها، حالات و تجربیات جلسات قبلی را به اتاق مذاکره خواهند آورد و اگر شما، با آن ها به نحو بدی رفتار کرده باشید یا آن ها پی ببرند که به نحو بدی عمل کرده اند، آن وقت شما درخواهید یافت که آن ها برای تلافی کردن به اتاق مذاکره آمده اند.

تلاش برای مذاکره با افرادی که به دنبال تلافی کردن هستند البته موضوع بسیار سختی است. من به ایجاد وضعیت برد برد در مذاکرات اعتقاد دارم. رابطه ی وضعیت برد  برد، رابطه ای است که هر دو طرف، با احترام با یکدیگر رفتار می کنند و رابطه ی آن ها، روز به روز تقویت می شود.

این وضعیت، هیچ اثری بر تقسیم یا ایجاد ارزش ندارد (البته من تردیدهایی در مورد مذاکرات برد  برد دارم). اما این روش، چیزهای زیادی را در مورد اینکه ما چگونه با افراد برخورد می کنیم، ارایه می دهد عبارتی که من به تازگی زیاد استفاده می کنم این است «داشتن روابط دوستانه و خوب بودن در تجارت، خوب است»

اگر علا قه مند هستید در دوره های تخصصی و پیشرفته مذاکره و ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن شرکت نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنیدو یا می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و  علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر و حرفه ای تر ظاهر شوید و  یا کمتر فریب نیرنگ دیگران را بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه شوید.

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

توصیه میشود حتما مطالب زیرا هم مطالعه نمایید:

اصول و فنون مذاکره ۳

 

اصول و فنون مذاکره ۴

 

اصول و فنون مذاکره ۵

 اصول و فنون مذاکره ۶

اصول و فنون مذاکره ۷

 

اصول و فنون مذاکره ۸

 

اصول و فنون مذاکره ۹

 

اصول و فنون مذاکره ۱۰

 

اصول و فنون مذاکره ۱۱

 

اصول و فنون مذاکره 2

Visits: 3

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,