بابک زنجانی یا گرگ وال استریت ایران

بابک زنجانی یا گرگ وال استریت ایران
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳
39 بازدید

بابک زنجانی یا گرگ وال استریت ایران   ب ز که به تعبیر  من برای اولین بار و سپس بسیاری از اصحاب رسانه (مردی برای تمام فصول ) معروف شده به خاطر رد پایش در سه دوره سیاسی گذشته این لقب را به خود اختصاص داد. او مفتوح کننده فلسفه زنجانیسم در ایران است و […]

بابک زنجانی یا گرگ وال استریت ایران

 

ب ز که به تعبیر  من برای اولین بار و سپس بسیاری از اصحاب رسانه (مردی برای تمام فصول )

معروف شده به خاطر رد پایش در سه دوره سیاسی گذشته این لقب را به خود اختصاص داد. او مفتوح کننده فلسفه زنجانیسم در ایران است و یا گرگ وال استریت ایرانی چیزی که تا امروز در فضای سیاسی و اقتصادی کشور رویت نکرده بودیم حداقل به این وضوح؟

این روزها (ب ز) به جرم بیش از ۱۳ هزار میلیارد بدهی منتظر اعلام رای از طرف قوه قضائیه است.

او که تا پیش از دولت احمدی نژاد فعالیت‌های اقتصادی بسیارمحدودی داشت و حتی در دهه ۷۰ چکهایش

برگشت می شد و در سال ۸۸ هم بازداشت می شود امروز به یک میلیارد نفتی تبدیل شده و یکی از بزرگترین

سرمایه داران تاریخ ایران بدل می شود در مصاحبه های قبل از دستگیری و از رفتارها و چهره و مدل کلام ایشان

می توان فهمید او فردی بسیار باهوش زیرک و اهل بازی کردن و بازی دادن دیگران است و شاید همین امر دفاعیات ۲۰۰ صفحه او را به ناگهان به ۱۴۰ صفحه کاهش می دهد و یا روی سه دسته مدارک خود می نویسد بسیار محرمانه و محرمانه و غیر قابل قرائت و…. مطلبی که برنامه صرفا جهت اطلاع آنرا دست مایه طنز خود نمود و همه و همه را می توان از تعابیر تن گفتار ایشان هم می توان پیش گویی و حدس زد.

امروز (ب ز ) یکی از بزرگترین متهمان اصلی فساد و رانت خواری در تاریخ ایران است و نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فساد اقتصادی بسیار معروف و مشهور شده و حتی صادق زیبا کلام  و دکتر عباسی هم در مورد ایشان تحلیلهای جالبی نموده اند.

شاید اولین بار یک وبسایت اینتر نتی نام و عمکلرد او را افشا و سپس نظر همه اصحاب رسانه روی ایشان معطوف شد .او در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور بازداشت شد و براساس اظهارات بیژن نامدار زنگنه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل ۹۰، اتهامات وی بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان و بسیاری از رانت خواری‌ها و تخلفات در دوره مدیریت سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی،انتقال یک کانتیر طلا، فروش نفت ایران و میعانات گازی به شدت گره خورده ، نماینده مجلس و عضو کمیته پیگیری گفت که ۱۰ نفر بدلیل ارتباط با او در زندان دستگیر شده‌اند که نشان می‌دهد فعالیت‌های او حتی پس از بازداشت هم ادامه دارد و این انتخاب عنوان گرگ وال استریت را برای او بسیار با مسما تر کرده است .تمام مطالب قبل به نقل از اصحاب رسانه است که همیشه با عنوان ب ز درج شده است اما امروز به تحلیل زبان بدن ایشان خواهیم پرداخت . سوال اساسی این است از کجا آورده ای آنهم برای یک مرد متولد ۱۳۵۳ که دارای هیچ تخصص و عقبه مثبت اقتصادی نبوده و نیست؟

دارای هیچ سرمایه اولیه نبوده و تخصص خاصی هم ندارد ؟ ازکجا آورده ای؟وقتی افراد را در یک دوره طولانی تحلیل می کنم نشانه های بارز زبان بدن سبک و قالب افراد بسیار بارز و روشن خود را هویدا می سازند . اما اکثر افراد با نگاه به یک عکس سعی می کنند زبان بدن افراد را تحلیل کنند که این مسئله بسیار غلط است نکته دیگر تحلیل زبان بدن عکسهای موردی و لحظه ای است که متاسفانه باب شده افراد را با یک فریم و یک عکس نقد و تحلیل حرفه ای می کنند آیا انسان این موجود نا شناخته با یک عکس قابل تحلیل است؟

فیلمهای این متهم نفتی شک مرا بیشتر به یقین تبدیل کرد که با گرگ وال استریت دیگری آنهم از نوع ایرانی آن روبرو هستیم ب ز هم مثل شخصیت آن داستان در پشت میله ها هم اظهار تاسف نمی کند و شاید مشغول درآمد زایی است ؟شاید بد نباشد اشاره کنم به مطلبی از یک روزنامه انگلیسی زبان با عنوان “نشنال” چاپ دبی و البته سایر رسانه ها حتی رسانه های خارج از ایران که داد سخن سر داده اند از بنز ۵۰۰ اس‌ال  و یا ساعت ۵۰۰ میلیونی ، ساعت گران قیمت “پتک فیلیپ ۵۱۱” ، انگشتر الماس و خودکار طلای ب ز که در دادگاه هم همراه او بود و به مامور زندان تحویل شد و یا عینک گران قیمت حتی لباسهایی که به ظاهر متعلق به زندانیها است اما کاملا مشخص است که سفارشی تهیه شده . همه اینها بازخوانی پرونده ای است مطابق و مصداقی نو از داستان گرگ وال استریت ایرانی و با همان اما و اگر ها.

در مصاحبه ها و برنامه های مختلف که از ب ز پس از دستگیری ایشان تاکنون مورد مطالعه و بررسی قرار دادم به یک سیر جالب رسیدم ، سیری که پس از آن لحظه به لحظه از طریق تحلیل مدلهای رفتاری میتوان به ضد و نقیض بودن بیانات ایشان پی برد حرکتها و همچنین محدوده حرکات بدن ایشان و مخصوصا تن صدا و لحن ایشان و ساعتها مرور فیلمها و مصاحبه ها و حتی شمارش پلک برهم زدن های او نشان می دهد که ایشان همچنان به دروغ پردازی پنهان کاری و توطئه و در کل بازی کردن ادامه می دهد.

از لحاظ علم فیزیوگنومی و بر اساس تحقیقات و بررسی های موجود مدل صورتهایی که پیشانی بلند و دارای فرورقتگی در وسط پیشانی خود داشته و همچنین بینی بزرگ و با سوراخهایی بزرگ دارند  افرادی به شدت عیاش و خوشگذران بوده  ودر عین حال بسیار جسور و توانا بوده و دارای انرژی بالا و فوق العاده ای هستند .که باید این مسئله را هم در نظر گرفت

یکی دیگر از رفتارهای پر تکرار و دامنه دار ب ز این است که در حالتهای مختلف و به اشکال مختلف سر را لمس نموده یا به اصلاح می خاراند که شاید این هم تعبیری دقیق عالی و روشن باشد از پشیمانی و یا رسیدن به بن بست و یا میتواند حتی نشانه هایی بارز برای ایجاد شک و شبهه پیرامون پشیمانی است  ، و یا شاید نمونه بارزی هم از دروغ و ریا کاری باشد . اگر به صورت او هم نگاه کنیم همیشه در این دادگاه های آخر مخصوصا لبها از حالت طبیعی بسیار خارج شده است و انگار این فرد همیشه در حال آب دهان قورت دادن است به راستی چرا؟

بهتر است بیاد داشته باشید لمس دسته صندلی و تکیه دادن پا پشت پایه صندلی یک رفتار ناشی از استرس و ترس بوده و در هواپیماهای مسافربری از طرف مسافرین بسیار قابل رویت است .

ژستهای ب ز هم دیدنی است برخی اوقات مثل ولادیمیر پوتین میخواهد با اسلحه دست گرفتن  ژستهای مردانه و قدرت بخود بگیرد و با برخی دیگر از ژستها نمادهایی بر اثبات هویت فعلی و پوشش نهادن بر هویت قبلی خود اقدام نماید، به جهت بزرگ نمایی هرچه بیشتر و بهتر ما در دکترین مذاکره به تحلیل شخصیت این افراد بر اساس ارگونومی چهره ها سالها است که اشتهار داریم و این مدل کتابی مفتوح جلوی چشم برنا است.

و بلاخره رنگ صورت و رخساره  که نشان دهد از سر ضمیر که همه و همه در هر جلسه رسیدگی بیشتر و بیشتر رنگ بوی کمتری به خود می گیرد.

و شاید در این جا باید اشاره ای داشته باشیم  به تیکهای عصبی و ده ها تحلیل دیگر و سیررفتاری نامبرده که موید این مسئله است که او با اعتماد بنفس کامل پا به دادگاه گذاشت اما رفته رفته این اعتماد بنفس فرو می ریزد و لحظه به لحظه ترس و استرس را در چهره رفتار و حتی وضعیت نشستن ایشان می توان بصورت مشهود دید و احساس کرد  بعنوان یک تحلیل گر حرفه ای معتقدم برای شناخت رفتارها باید به جزئیات و ریز واکنش های احساسی که یکی از پیچیده ترین مباحث زبان بدن است توجه خاصی داشته باشیم مانند رفتارهای عصبی در پوشیدن لباسها عدم آرامش و یا بی قراری در وضعیت های گوناگون رفتاری مانند لمس بدن بصورت پیوسته یا متناوب .

تحلیل گران رفتارهای غیرکلامی معتقد هستند که  یکی  دیگر از نشانه های بارز دروغ و پنهان کاری و یا استرس و ترس شدید مدل رفتاری جمع شدگی و محدود کردن رفتارهای  کلامی و مخصوصا غیر کلامی و همچنین تقدم و تاخر کلام با تن گفتار است،که نسبت به مدل رفتار های غیر کلامی قبل و امروز ب ز می توان دید  در آخرین مصاحبه او قبل از بازداشت شدنش که در شبکه های مجازی منتشر شد لرزش نا محسوسی در صدایش موج میزد ریتم آهنگ کلامش عوض شده بود و کلام با زبان بدن هم خانی و سنخیت ندارد و در چند مصاحبه جنجالی او که می گوید مرا با استیو جابز مقایسه کنید و من شرکت حمل و نقل و اتوبوس و هواپیما دارم و…. یا مصاحبه هایش در خارج از کشور محدوده رفتارهای غیر کلامی مثل تکان دادن دستها سرو صورت و حالت چشمها و یا  آهنگ کلام و مخصوصا نریشین صدای ایشان کاملا متفاوت است لرزشی در صدای ایشان وجود ندارد با اعتماد بنفس فوق العاده ای صحبت می کند و دامنه آهنگ کلام در ایشان از ریتم خاصی هم برخوردار است حتی اعتماد بنفس در نوع گویش ایشان موج می زند.

بعنوان یک مدرس و مفسر ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن به شدت معتقدم رفتارهای زبان بدن این مرد متناقض و دروغ گویانه است او در بالاترین حالتهای اضطراب و استرس دروغ گویی و عدم افشای حقیقت را پنهان نموده است.

استراتژیک ترین سوال در محدوده ارتباطات غیر کلامی این است چرا انقدر تفاوت در گویش کلام و لحن و رفتارهای تن گفتار را امروز شاهد هستیم آیا متهم امروز به سخنانی که می گوید اعتقاد ندارد آیا در حال مخفی کردن حقیقتی است آیا در حال زمان خریدن و فریب دادگاه است یا از برملا شدن دیگر برنامه های قانون شکنانه خود می هراسد و یا طناب مجازات را به خود نزدیک و نزدیکتر احساس می کند؟

هیچ چیز هیچکس هیچ رفتار گفتار کردار و پنداری آنگونه که به نظر می رسد نیست( برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی)

مطالعات بیشتر:

گرگ وال استریت ایرانی

تحلیل بابک زنجانی

مازیار میر مشاوروتحلیل گر

Views: 15

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,