برترین ارزهای دیجیتال جهان منهای بیت کوین

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳
19 بازدید

برترین ارزهای دیجیتال جهان منهای بیت کوین برترین ارزهای دیجیتال جهان برترین ارزهای دیجیتال دکترمازیارمیرمحقق و پژوهشگرارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی بیت کوین نه تنها یک روند ساز بوده است، و موجی از ارزهای رمزنگاری شده را بر پایه یک شبکه همتای غیرمتمرکز ایجاد کرده است، بلکه به استاندارد واقعی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده […]

برترین ارزهای دیجیتال جهان منهای بیت کوین

برترین ارزهای دیجیتال جهان

برترین ارزهای دیجیتال

دکترمازیارمیرمحقق و پژوهشگرارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی

بیت کوین نه تنها یک روند ساز بوده است، و موجی از ارزهای رمزنگاری شده را بر پایه یک شبکه همتای غیرمتمرکز ایجاد کرده است، بلکه به استاندارد واقعی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و الهام بخش لژیون رو به رشدی از پیروان و اسپین آف ها است.

از آنجایی که این تنها ارز رمزنگاری شده موجود نیست، ضروری است که سایر ارزها را بررسی کنیم و بفهمیم که کدامیک به جز بیت کوین عملکرد خوبی دارند. در اینجا برخی از ارزهای رمزنگاری شده وجود دارند که در طول افزایش شدید قیمت ها و کاهش قیمت ها حفظ شده اند.

 

 


لطفا و حتما مقاله هشدار FBI  در مورد آگهی های شرکت های اشتغال رمز ارزها را مطالعه فرمائید.


 

 

 

اقلام کلیدی
بیت کوین از نظر ارزش بازار، پایگاه کاربر و محبوبیت همچنان در صدر گروه ارزهای رمزپایه قرار دارد.
سایر ارزهای مجازی مانند اتریوم به ایجاد سیستم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) کمک می کنند.
1
برخی آلتکوین‌ها دارای ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بیت‌کوین هستند، مانند توانایی انجام تراکنش‌های بیشتر در ثانیه یا استفاده از الگوریتم‌های اجماع متفاوت.
2:14
روی Play کلیک کنید تا همه چیز درباره آلت کوین ها را بدانید
رمزارزها چیست؟
قبل از اینکه نگاهی دقیق‌تر به برخی از این جایگزین‌های بیت‌کوین (BTC) بیندازیم، اجازه دهید به عقب برگردیم و به طور خلاصه منظورمان از «ارز رمزنگاری» و «آلت‌کوین» را بررسی کنیم:

 

یک ارز دیجیتال، به طور کلی، پول مجازی یا دیجیتالی است که به شکل «توکن» یا «سکه» است.
ارزهای دیجیتالی که پس از بیت کوین مدل شده اند، در مجموع آلت کوین نامیده می شوند و گاهی سعی کرده اند خود را به عنوان نسخه های اصلاح شده یا بهبود یافته بیت کوین معرفی کنند.
«کریپتو» در ارزهای دیجیتال به تکنیک‌های رمزنگاری اشاره دارد که امکان ایجاد و پردازش ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در کنار این ویژگی مهم «کریپتو» یک تعهد مشترک برای غیرمتمرکز ماندن است. ارزهای دیجیتال معمولاً توسط تیم‌هایی توسعه می‌یابند که مکانیسم‌هایی را برای صدور (اغلب، اگرچه نه همیشه، از طریق فرآیندی به نام استخراج) و سایر کنترل‌ها ایجاد می‌کنند.
ارزهای رمزپایه تقریباً همیشه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از دستکاری و کنترل دولت عاری باشند – اگرچه با محبوبیت بیشتر، این جنبه اساسی صنعت مورد انتقاد قرار گرفته است.

انواع آلت کوین ها
ارزهای رمزنگاری شده
ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها، انتقال ارزش (مشابه پول دیجیتال) در یک شبکه غیرمتمرکز از کاربران در نظر گرفته شده اند. بسیاری از آلتکوین ها (یعنی آنهایی که بیت کوین یا گاهی اوقات اتریوم نیستند) به این ترتیب طبقه بندی می شوند.

توکن ها
توکن‌های مبتنی بر بلاک چین نیز وجود دارند که هدفی متفاوت از پول دارند. یک مثال می تواند توکنی باشد که به عنوان بخشی از یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) صادر شده است که نشان دهنده سهمی در یک پروژه بلاک چین یا مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. اگر توکن ها به ارزش شرکت یا پروژه مرتبط باشند، می توان آنها را توکن های امنیتی نامید (مانند اوراق بهاداری مانند سهام، نه ایمنی).

توکن های دیگر کاربرد یا عملکرد خاصی دارند. مثال‌ها عبارتند از توکن‌های Storj، که به افراد اجازه می‌دهد فایل‌ها را در یک شبکه غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند، یا Namecoin، که یک سرویس غیرمتمرکز سیستم نام دامنه (DNS) را برای آدرس‌های اینترنتی ارائه می‌دهد.
2
3
اینها به عنوان توکن های کاربردی شناخته می شوند.

امروزه، در حالی که بسیاری از کاربران کریپتو این تفاوت‌ها را درک می‌کنند و از آنها قدردانی می‌کنند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران غیرعادی ممکن است متوجه این تفاوت نشوند، زیرا همه دسته‌های توکن تمایل دارند در صرافی‌های کریپتو به روشی مشابه معامله کنند.
1. اتریوم (ETH)
اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم (ETH)، یک پلت فرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را قادر می سازد بدون هیچ گونه خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. هدف اتریوم ایجاد مجموعه ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در جهان بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت یا مذهب بتواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد.
4
این جنبه پیامدها را برای برخی از کشورها قانع‌کننده‌تر می‌کند، زیرا آن‌هایی که زیرساخت‌های دولتی و هویت دولتی ندارند می‌توانند به حساب‌های بانکی، وام‌ها، بیمه یا انواع محصولات مالی دیگر دسترسی داشته باشند.

اتریوم از اتر، توکن رمزنگاری مخصوص پلتفرم خود استفاده می کند. اتر (ETH) برای پرداخت به اعتبارسنجی هایی استفاده می شود که سکه های خود را برای کارشان برای بلاک چین، به عنوان یک روش پرداخت خارج از زنجیره، و به عنوان سرمایه گذاری توسط سفته بازان به کار می گیرند.

در 15 سپتامبر 2022، اتریوم انتقال مورد انتظار خود را به روش اعتبارسنجی اثبات سهام (PoS) تکمیل کرد. PoS انرژی کمتری دارد زیرا استخراج انگیزشی را حذف می‌کند، بلاک چین را کارآمدتر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد مقیاس بهتری داشته باشد.
5
اتر که در سال 2015 راه اندازی شد، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین از نظر ارزش بازار است، اگرچه با اختلاف قابل توجهی از ارز دیجیتال غالب عقب است. در 23 آوریل 2023 با قیمت 1870 دلار به ازای هر ETH معامله شد، ارزش بازار اتر 225 میلیارد دلار کمتر از نیمی از بیت کوین بود.
6

2. تتر (USDT)
تتر (USDT) یکی از اولین و محبوب‌ترین گروهی از به اصطلاح استیبل کوین‌ها – ارزهای رمزپایه‌ای بود که قصد دارند ارزش بازار خود را به یک ارز یا سایر موارد مرتبط کنند.

Views: 12

برچسب‌ها:, ,