تجربه ای از زبان بدن

تجربه ای از زبان بدن
تیر ۱۶, ۱۴۰۲
15 بازدید

تجربه ای از زبان بدن مجله مذاکره و زبان بدن مازیارمیر تجربه ای از زبان بدن تجربه ای از زبان بدن سلام و درود بی پایان به تمام اعضاء خوب و دوست داشتنی تجربیات کارافرینی این داستان واقعی را فی الواقعه متناسب با اوضاع این هفته گروه دیدم که برایتان نقل می کنم . در […]

تجربه ای از زبان بدن

مجله مذاکره و زبان بدن

مازیارمیر

تجربه ای از زبان بدن

تجربه ای از زبان بدن

سلام و درود بی پایان به تمام اعضاء خوب و دوست داشتنی تجربیات کارافرینی

این داستان واقعی را فی الواقعه متناسب با اوضاع این هفته گروه دیدم که برایتان نقل می کنم .

در همین نزدیکیها حکایتی در شهر یزد، اتفاق افتاده است .

خانم معلمی پس از چند بار آموزش درس از شاگردانش پرسید :ایا کسی متوجه نشده است ؟

سه تا ازشاگردان دستشان را بالا بردند….معلم گفت : بیایید جلوی تخته و چوب تنبیه خود را از کیفش بیرون درآورد .
تمام دانش آموزان جا خوردند و متعجب و ترسان به خانم معلم نگاه می کردند .

سپس معلم به یکی از سه دانش آموز گفت : این چوب را بگیر و محکم به کف دست من بزن

دانش آموز متعجب پرسید :به کف دست شما بزنم ؟به چه دلیل ؟ معلم گفت: پسرم مطمئنا” من در تدریسم موفق نبودم که شما متوجه درس نشدید……به همین دلیل باید تنبیه شوم. دانش آموز اول چند بار به دست معلم زد و معلم از درد سوزش دستش، آهی کشید و چهره اش برافروخته شد .
نوبت نفر دوم شد . دانش آموز دوم که گریه اش گرفته بود، به معلم گفت :
خانم معلم .به خدا من خودم دقت نکردم و یاد نگرفتم . من دوست ندارم با چوب به دست شما بزنم .
از معلم اصرار و از دانش آموز انکار …دیگر ،تمامی دانش آموزان کلاس به گریه افتاده و از بازیگوشی های گاه و بیگاه داخل کلاس ،هنگام درس دادن معلم شرمسار بودند….!!!
از آن روز دانش آموزان کلاس از ترس تنبیه شدن معلمشان جرأت درس نخواندن نداشتند .این داستان واقعی در یزد اتفاق افتاده است.
سالها است متد اموزش خود را بر این اساس بنا نهاده ام چرا که علمی و عملی و کاملا موثر است .بزرگترین نتیجه از لحاظ زبان بدن و احساسی این است که ارائه زبان بدن کامل دقیق و واقعی به دور از ریا کاری و فریب همیشه موثر است مدیر عامل یک ایرلاین ورشکسته خارجی وقتی کیف به دست بهمراه سایر همکاران در سرویس و یا صف ناهار می ایستد ….. و بدون اتومبیل و راننده وارد کارزار میشود ویا…. رفتارهای ساده و بی تکلف همه و همه بسیار بسیار موثرتر از این است که هزاران دوره و کلاس ویا واحد های HR سعی در بهبود رویه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی بر ای پرسنل توسط،معروفترین و برترین مدرسین بنام نمایند درسی که توسط کارافرینان بزرگ کشورمان سالها است به دیگران به زبان بی زبانی می دهند اما معمولا داستانهای افسانه ایی و اغراق گونه اپل تویوتا و….. برای ما جذابتر زیباتر و واقعیتر ودر عین حال دور از دسترس تر است. در این داستان واقعی معلم تیزهوشانه متوجه شیطنت بچه ها نه کم کاری خود می شود منوجه بازیگوشی میشود و…… در اینجا لازم دیدم با بیان این مطلب از همه عذر خواهی نموده درگیری در گروه بین عزیزان که موجبات ناراحتی شد را به خاطر بی کفایتی خود قلمداد نموده و از همه عزیزان و سروان خواهش کنم دیگر چنین رفتارها ی لفظی،و….. در گروه پدیدار نشود .

چگونه است باراک اوباما پوتین سیاستمداران برتر جهان و مجریان بنگاه سخن پراکنی بی بی سی و …. سالها برای آموزش و تجربه کردن ارتباطات غیر کلامی وقت صرف می کنند و استادنماها بدون طی هیچ دوره و استاد خاصی یکهویی تبدیل می شوند به استاد زبان بدن از سال ۱۳۷۶ تاکنون به شدت با این رویه درگیر هستم و پس از سالها هنوز خود را یک دانشجوی صرف بیشتر نمی دانم آنوقت …

متاسفانه سالها است شاهد آموزش زبان بدن و یا حتی سخنرانی  توسط استادنماهای بسیار در تهران و شهرستانها هستم که هیچ سنخیتی میان آموزش و واقعیت زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی آنان وجود نداشته و ندارد و نکته مهمتر این استادنماها اساسا زبان بدن و یا تن گفتار یا زبان رفتارها را نشناخته اند آنان هیچ چیز از قواعد و تفاسیر میمیک صورت و یا زوایای بدن عضله شناسی و فیزیولوژیک بدن انسان و اناتومی بدن نمی دانند .

حال این خانمها و آقایان دوره زبان بدن و رفتار شناسی تدریس می کنند و …. لطفا حتما همیشه به یاد داشته باشید که : (( هیچ چیز و هیچ کس  و هیچ رفتار و هیچ گفتاری آنگونه که به نظر میرسد نیست. کتاب زبان بدن ایرانی))

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

اگر علا قه مند هستید در دوره های آموزش مشاور و یا مدرس کسب و کار و ارتباطات موثر و یا قصد دارید به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در سخنرانیها و مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید لطفا کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه شوید

توصیه می شود مطالب زیر را حتما مطالعه فرمائید:

دوره روانشناسی فروش و بازاریابی با گرایش زبان بدن و تحلیل مستند استیو جابز

دکترین مذاکرات حرفه ای -قسمت اول

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

فریاد کارآفرینی

مدیریت زمان به روایت یک مشاور زبان بدن و بازاریابی

برگزاری همایش و کلاس اموزشی و مشاوره

درسهایی از دوره زبان بدن با گرایش بازاریابی و فروش (فروش بیشتر از طریق خدمات مشتری)

دوره آموزش زبان بدن در بازاریابی و فروش حرفه ای

بازاریابی به روش داعش قسمت اول – جدیدترین مقاله بازاریابی

بازاریابی کثیف بازاریابی سیاه

تجربیاتی از موفقیت در بازاریابی قسمت اول

دوره آموزشی زبان بدن در بازاریابی حرفه ای

بازاریابی سیاه بازاریابی کثیف قسمت ۲

آموزش مذاکره قسمت اول

دکترین مذاکرات حرفه ای -قسمت اول

Views: 4

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,