تحلیل زبان بدن علیرضا منصوریان

تحلیل زبان بدن علیرضا منصوریان
تیر ۲۳, ۱۴۰۲
19 بازدید

تحلیل زبان بدن علیرضا منصوریان علیرضا منصوریان در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی از نوجوانی به فوتبال علاقه داشت و همین موضوع باعث شد در سال ۱۳۷۳ به شکل حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کند و برای تیم پارس‌خودرو به میدان برود. با درخشش در این تیم خیلی زود به یک پدیده بدل گشتو سال […]

تحلیل زبان بدن علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد.

وی از نوجوانی به فوتبال علاقه داشت و همین موضوع باعث شد در سال ۱۳۷۳ به شکل حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کند و برای تیم پارس‌خودرو به میدان برود. با درخشش در این تیم خیلی زود به یک پدیده بدل گشتو سال بعد سر از تیم مطر استقلال درآورد.

منصوریان ۲ فصل برای این تیم بازی کرد و سال ۱۳۷۶ به ترکیه رفت و برای تیم بالیستر سنترال یک فصل به میدان رفت.

سال بعد مجددا به استقلال بازگشت اما این بار نیز دوام نیاورد و در فصل ۱۳۷۷ – ۷۸ برای تیم سکودا یونان بازی کرد.

علیرضا منصوریان همچنان به بازی در تیم‌های مختلف ادامه داد، به طوری که یک فصل در تیم آپولون اسمیرنیس یونان شرکت داشت و ۲ فصل نیز در آلمان برای تیم سن پائولی توپ زد.

وی سرانجام به تیم همیشگی خود؛ استقلال برگشت و ۵ فصل برای این تیم بازی کرد و در سال ۱۳۸۷ برای همیشه از بازی فوتبال خداحافظی کرد.

منصوریان در خلال دوران بازیگری به مدت ۲ سال (۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷) پیراهن تیم ملی را نیز به تن کرد.

وی نیز همچون بسیاری از فوتبالیست‌ها، پس از آویختن کفش‌ها، به مربیگری رو آورد و در ابتدا در سال ۱۳۸۷ توسط مدیرعامل اسقلال به عنوان رئیس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد. چندی بعد وی به عنوان سرمربی تیم پاس همدان ، هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

منصوریان در سال ۲۰۱۱ به همران تیم ملی و به عنوان دستیار افشین قطبی به  جام ملتها رفت. همین سال پس از کناره‌گیری قطبی، وی در بازی دوستانه مقابل روسیه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی حاضر شد.

اردیبهشت سال ۱۳۹۰ علیرضا منصوریان از سوی فدراسیون ملی فوتبال به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد.

وی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال نفت تهران و جانشین یحیی گل محمدی انتخاب شد و در خرداد سال ۹۵ سرمربی استقلال تهران شد

امشب علیرضا منصوریان سرمربی جدید استقلال تهران امشب در دیدار افتتاحیه یورو ٢٠١۶ مهمان ویژه برنامه شبکه سه خواهد بود تا دیدار فرانسه – رومانی را کارشناسی کند.

واین بهانه ایی شد برای تحلیل زبان بدن این مرد بزرگ فوتبال کشورمان.

منصوریان با یک چهره کاملا ورزشی و کارشناسانه با صلابت و قدرت و صدایی رساکه نشات گرفته از داد های او چه در زمان بازیگری و چه در زمان مربیگری ناشی می شود امشب با سر و صورت تیغ زده و کاملا مرتب و با زبان بدنی مثل یک مربی مقتدرانه ظاهر شد.

دستها دو طرف میز گسترده شده و با اقتدار در پشت میز می نشیند که نشان از قدرت اوست دو مجری دیگر با حالتی احترام آمیز موضع گرفته و به سخنان موثر منصوریان گوش می دهند

منصوریان گه گاه از دستهایش هم استفاده می کند . در زمانهایی که می خواهد مطالب خود را شرح دهد ابتدا به پایین نگاه می کند انگار دارد حرفهایش را با قدرت رسم می کند و مطالبی را هم به خاطر می آورد یا شاید هم جمع بندی میکند و می خواهد آماده حمله باشد .

در کل امشب منصوریان فوق العاده عالی ظاهر شد و در ابتدا کمی ترس از دوربین برنامه داشت اما ظرف چند دقیقه خود را به خوبی ریکاوری کرد و این قدرت مردان بزرگ است که بتوانند اعتمادد بنفس صددرصدی  خود را به دست آورند

منصوریان به نظر می رسد امشب نشان داد یک استقلالی دو آتشه هوشمند و عاقل است تا افراطی نکته دیگر همیشه منصوریان فقط با دست چپ برای نمایش توانایی ها و ترسیم های زبان بدنی فقط از دست چپ بهره می برد و خیلی کم از دست راست استفاده می کند و اصلا از دست راست به تنهایی استفاده نمی کند  شاید این یک نقطه ضعف استراتژیک باشد .

منصوریان در برخی موارد اگر نخواهم مثل برخی دوستان که امشب از روی این مقاله مثل مقالات اهداء کارت و تحلیل عادل فردوسی پور یا پوتین ظریف و….کپی برداری می کنند….

هرگز دروغ نگفت بلکه سعی کرد اصول حرفه ای گری را رعایت کند و راست نگفت اما واقعیت را در مورد برخی تاکتیکهای خود نگفت که اصول حرفه ایی گری هم همین است

اگر جایی بر خلاف ۹۹% استاد نماهای  بیسواد زبان بدن در کشور او بینی خود را یا پیشانی یا سر  خود را لمس کرد بخاطر دروغ گویی نبود بلکه شاید تفکر شرم و یا ناراحتی و استرس و بخاطر آوردن خاطرات گذشته و …  بیشتر از هر چیز دیگری مدنظر منصوریان عزیز است برای بهتر درک این مطلب سری بزنید به کتاب زبان بدن ایرانی نوشته مرد زبان بدن ایران – مازیارمیر

برای این مربی پیشکسوت دلسوز آرزوی موفقیت و پیروزی هر چه بیشتر و بهتر را دارم.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه میشود حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید: 

تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

مذاکره،زبان بدن برای مدیران روابط عمومی

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , ,