تحلیل زبان بدن فیلم لوسی Lucy

تحلیل زبان بدن فیلم لوسی Lucy
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳
48 بازدید

تحلیل زبان بدن فیلم لوسی Lucy دکتر مازیار میر تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy به روز رسانی ۱۴۰۰ آمار وردپرس – بازدید: 9091338 جمع آوری و تنظیم دکتر مازیار میر   لطفا فیلم زبان بدن پرسنل  در آپارات https://www.aparat.com/v/۹uyoDمشاهده فرمایید.   mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare.mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   لوسی یک فیلم علمی تخیلی و اکشن است. […]

تحلیل زبان بدن فیلم لوسی Lucy

دکتر مازیار میر

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

به روز رسانی ۱۴۰۰

آمار وردپرس – بازدید: 9091338

جمع آوری و تنظیم دکتر مازیار میر

 

لطفا فیلم زبان بدن پرسنل  در آپارات https://www.aparat.com/v/۹uyoDمشاهده فرمایید.

 

mazyarmir.com@gmail.com

https://www.aparat.com/mazyarmir

https://www.aparat.com/zabane_badan

https://t.me/Iranian_leadership_school

https://www.instagram.com/mazyare.mir

https://www.linkedin.com/in/mazyarmir

 

لوسی یک فیلم علمی تخیلی و اکشن است. این فیلم محصول مشترک آمریکاو فرانسه می باشد . لوسی توسط یونیورسال استودیو در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۴، در ایالات متحده به نمایش درآمد. نویسندگی و کارگردانی آن بعهده لوک بسون است او صاحب آثاری همچون لئون و ژندارک می باشد که در سال ۲۰۱۴ و با هزینه ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته و بازیگران کلیدی آن اسکارلت جوهانسون به عنوان شخصیت اصلی فیلم و مورگان فریمن هم در نقش پروفسور نورمن ایفای نقش می نماید.اما بد نیست به اسم لوسی و لایه پنهان آن هم بپردازیم استخوانهای فسیل شده لوسی در سال ۱۹۷۳، در اتیوپی کشف شد. نزدیک به ۴۰% از فسیل لوسی تقریبا دست نخورده و سالم بود. در پی تحقیقات دانشمندان، فسیل لوسی مربوط به یک گونه انسانیان بود که تا سال ۱۹۷۳ ناشناخته بودند. همین موضوع ارزش این یافته را دو چندان میکرد. گوگل لوگوی خود را به افتخار چهل و یکمین سالگرد کشف فسیل لوسی تغییر دادهلمه لوسی از یکی از آهنگهای گروه The Beatles به نام>لوسی در آسمان با الماسها” گرفته شده است. دونالد جانسون  دیرین مردم شناس کاشف لوسی، هنگام بازگشت به محل کشف فسیل، به ترانه های گروه The Beatles گوش میداد که این ترانه شروع به پخش کرد. به گفته خود جانسون، دلیل نامگذاری لوسی، بر اساس همین ترانه بود.فیلم  لوسی (با بازی جوهانسِن)  روایت دختری است که در یک کلوپ شبانه با پسری آشنا می شود، فیلم با ایده ای جذاب کار خود را آغاز می کند و شخصیت ساده و مظلومی به نام لوسی را به تماشاگر معرفی می کند که همه جوره می توان اورا هم قربانی هم مظلوم دانست و سپس پسری بسته‌ای را به زور به او می دهد تا به  خلاف کارهای چینی در قبال ۵۰۰$ تحویل دهد.

 

مورگان فریمن و زبان بدن استثنایی او در لوسی قابل تقدیر و حتی  آموزش است:

 

\"تحلیل

 

از این قسمت به بعد لوسی دختر بی دست و پا و ترسوی گذشته نیست مواد (  cph4 ) به او قدرتی ماوراء الطبیعه و خارق العاده می دهد .  شاید اگر کمی به روزنامه ها و مخصوصا اسکارلت جوهانسون به خوبی توانسته است که از یک دختر مظلوم و ساده  و بقول قدیمی ها از حالت یک دختر دست پا چلفتی و توسری خور ابتدایی فیلم به شخصیتی اژدها گونه تغییر حالت دهد او در لحظات اکشن نیز بهترین عملکرد را به لحاظ نشان دادن زبان بدن خشک و بی روح کج کردن سر نگاه های ممتد و خیره و همچنین نشان دادن تظاهرات عاظقانه برای ک بوسه چند ثانیه قدرت خود را به رخ می کشد. بنظر من این بهترین فیلم اسکارلت جوهانسون است.البته باید اینگونه گفت که همکاری بسون با جوهانسون را یکی از بهترین همکارهای بسون با بازیگران زن در نقش اصلی باید عنوان نمود.

\"زبانتحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

مورگان فریمن در نقش دانشمندی باهوش و تیز بین که در اواسط داستان با لوسی آشنا می شود مثل همیشه قانع کننده هست و صدای دلنشین فریمن مخصوصا در هنگام سخنرانی  در ابتدای فیلم ناقوس کلیسایی است برای مدهوش نمودن و تسخیر کردن بیننده و شنونده و نکته بسیار زیبا و در عین حال یکی از نقاط قدرت فیلم لوسی کات شدن سخنرانی های پروفسور( با بازی بیاد ماندنی مورگان فیریمن ) در هر لحظه تداعی می گردد. در این سخنرانی ها استاد روانشناس می گوید ما تنها از ۱% مغزمان استفاده می‌کنیم؟ حال اگر بتوانیم از تمام قدرت مغز استفاده کنیم، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ تئوری که سالها مردود اعلام شده است.

لوسی ساخته لوک بِسون، که در آن اِسکارلِت جوهانسِن نقش ابر زنی بنام لوسی را ایفا می‌کند که قادر است به وسیله ذهن تقویت شده‌اش البته (با کمک ch4) مانند یک اسطوره عمل می کند، و کارگردان موضوعی را سعی نموده مطرح کند تا  تقریباً متقاعد کننده مطرح ‌شود البته برخی معتقد هستند این بیشتر ترویج و تبلیغ مواد مخدر و مصرف آن است.  در ادامه داستان لوسی تصادفاً در حین عمل جراحی با مادرش لوسی تماس میگیرد، و آنقدر لئسی  باهوش است که شدت درد را در صورت خود نشان دهد. او یک پلیس متحیر را می‌بوسد تا صرفاً وجود عشق را به خود یادآوری کند. در یکی از صحنه های تیراندازی پایان فیلم که بی دلیل در رابطه با موشک اندازها و یک محیط سفید خالی است به یاد فیلم جُرج لوکاس.

 

\"زبانتحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

لوک بِسون، بعد از فیلم عامل پنجم  در سال ۹۷ تاکنون هیچ فیلم اکشن چشمگیر دیگری را کارگردانی ننموده، این بار هم حقیقتاً به فرم  ایده آل خود بازنگشته و اثری بی سرو ته ساخته که با رگه هایی از ماتریکس و ادیسه و….. کمی حال و هوای معنی و …. بخود گرفته است.  یا مثلا لوسی در دیالوگی بی سرو ته دیگری نداشتن تفکر و علم را مسبب اغتشاش عنوان میکند اما خود او دو دقیقه پیش با دانش ۷۰ درصدی کل شهر را به نابودی کشاند. بی تفاوت و البته کاملا بی مسئولیت با زبان بدنی کاملا بی روح بی احساس و احیانا بسیار فاضل و دانشمند در حداعلای اعتماد به سقف.

راستی به لوسی و کارگردان باید گفت اگر آن ماشینهای به هوا پرتاب شده را اغتشاش نمی دانید پس اسمش چیه ؟ … تشنگی قدرت آن “ماده آبی شکل نماد مخدر های صنعتی” اگر وجود نداشت که آن همه اعتشاش را به وجود آورد. پس بهتر است بگوییم این نشئه و توهم مخدر است که همه این وضعیت فیلم لوسی را خلق نموده است.

در همه این شرایط فکر می کنم آهنگ ساز و فیلمبردار کار بسیار حرفه ای و تاثیرگزار عمل کرده اند و این در حالی است که از جلوه های ویژه و بذلکاریهای فوق العاده خوبی در فیلم استفاده شده است.شاید بد نباشد چند درصد از فیلم را هم از منظر درصدهای منعکس در فیلم تحلیل کنیم:

\"زبانتحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

۳۰% : برای لوسی در این سکانس چهره ی یک زن مصری قدیم را نشان می دهد شاید به این مفهوم باشد که مصریان قدیم به حدی رسید که از ۳۰% مغز خود استفاده می کردند

۴۰% انتشار

۵۰% : ارتعاشات

۶۰%: کنترل دیگران

۷۰% : کنترل کامل بر اشیاء

۸۰ % : ساخت کامپیوتر آینده

۹۹% : تک سلول در انتها

۱۰۰% : محو کامل

و سوال پلیس که گفت: لوسی کجاست؟ I am Every Where…

اینبار Lucy خدا خواهد شد خدایی که همه جا هست و بُعد زمان و مکان برایش بی مفهوم است. خدایی که در فیلم Lucy نشان میدهد خدایی است انسان گونه که با مواد مخدر و تزریقی همه جا منتشر شد. زبان بدن دیگر اینجا جایی ندارد….

\"زبانتحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

در پایان لوسی  به عنوان یک اثر اکشن می تواند مخاطبش را راضی نگه دارد. زبان بدن عوامل فیلم هرچند نمره قبولی را از من نمیگیرند جز فریمن و در درجه بعد یوهانسن اما می تواند در بیشتر زمانها بیننده را میخکوب نمایدباید بدانیم که  بسون سالهاست در ساخت و تولید آثار اکشن فعالیت داشته و حتی آثار پرفروشی نظیر ربوده شده  را نیز در کارنامه اش به عنوان تهیه کننده دارد ، او این بار در لباس کارگردان و با استفاده از داستان نصفه و نیمه فیلم لحظات اکشن و جذابی را خلق نماید.

تا بتواند مخاطبین فیلم را مجذوب و هیجان زده نماید. اکشن « لوسی » را به نوعی می توان نسخه بهبود یافته و ” با مغز ” فیلم هایی چون کرانک با بازی جیسون استاتم محسوب کرد که البته در اینجا دوربین ابدا باعث سردرد مخاطب نمی شود و چندتایی هم خلاقیت با استفاده از ویژگی نگه داشتن زمان در آن خلق شده بود.تا تماشاگر لذت بیشتری از فیلم ببرد.

دکتر مازیار میر 

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

تحلیل فیلم پنجره مخفی (Secret Window)

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

تحلیل فیلم PLATOON

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

Views: 67

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , ,