تحلیل سریال HOUSE OF CARD قسمت دوم

تحلیل سریال HOUSE OF CARD قسمت دوم
ژوئن 27, 2024
68 بازدید

تحلیل سریال HOUSE OF CARD قسمت دوم این مقاله در ادامه مطلب  تحلیل سریال  house of card قسمت اول نگارش شد است: تحلیل سریال HOUSE OF CARD خلاصه داستان خانه پوشالی : داستان این سریال پیرامون دست های پشت پرده سی یا ست ایالات متحده میگردد و دسیسه چینی ها و جنایاتی که برای بدست […]

تحلیل سریال HOUSE OF CARD

قسمت دوم

این مقاله در ادامه مطلب  تحلیل سریال  house of card قسمت اول نگارش شد است:

تحلیل سریال HOUSE OF CARD

خلاصه داستان خانه پوشالی :

داستان این سریال پیرامون دست های پشت پرده سی یا ست ایالات متحده میگردد و دسیسه چینی ها و جنایاتی که برای بدست آوردن قدرت صورت گرفته را به نمایش درمی آورد. داستان در مورد مردی است به نام “Francis Underwood” (با بازی اسپیسی) که یکی از چهره های پشت پرده حکومت است و تقریبا در هر تصمیمی که گرفته میشود رد پای او نیز احساس میشود. سی یا ست مداری که به چشم به بالا بالا ها دوخته است و رویای ریاست جمهوری در سر میپروراند آن هم به هر قیمتی حتی فدا کردن مال و آبرو و جان خیلی های دیگر. داستان خیانت ها , قدرت طلبی ها , شهوت رانی ها و جنایات پشت پرده حکومت داری را در این سریال شاهد خواهید بود. مردی بد ذات و بد طینت که خون خیلی ها بر گردن اوست. چه کسی بهتر از کوین اسپیسی میتواند این نقش را بازی کند!؟

هیچکس…اگر تا کنون و با خواندن مطالب بالا برای دیدن این سریال فوق العاده شما را مجاب نکرده ام  شاید با تذکر این نکته  که “Robin Right” در نقش همسر فرانک به ایفای نقش میپردازد شما را به دیدن این سریال ترغیب کنم این فرابین رایتی که در کارنامه اش همکاری با فینچر در فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” دیده میشود.

او در فیلم های موفق دیگری همچون “Moneyball” و “State of Play” به نقش آفرینی پرداخته است و گفته میشود که در این سریال خوش درخشیده است. دیگر بازیگر خوب این سریال نیز “Kate Mara” نام دارد. بازیگری که او را در “۱۲۷ ساعت” و “Iron Man 2” دیده ایم توصیه میکنم حتما حتما حتما فیلم را ببینید شاید دیگر چنین فیلمی ساخته نشود چون این سریال هر قسمتش یک فیلم تقریبا جداگانه است من متد جدیدی برای آموزش شخصیت شناسی مدل DISC و MBTI و body language و آن منطبق بر فیلمهای جدید است در این فیلم تمام مدلهای High S وHigh I و….. تمام عیار دیده میشود دیدن این سریال از دست ندهید که در ان یک دوره کامل شخصیت شناسی و اموزش زبان بدن را مرور خواهید کرد.

شخصیتهای این سریال کاملا در درون داستان فرو رفته اند و نقشهای کلیدی خود را لهتر از همیشه اجراء می کنند . تکیه بر کلوزآپ ها و تکیه شدید بر ریز جزئیات و همچنین داستان فوق العاده فیلمنامه از نکات اساسی این سریال است . فرانسیس آندرود بخوبی شخصیت هزارچهره یم سیاسیتمدار امریکایی را نشان دهد و مخصوصا مرز میان صداقت درستی و نادرستی را بخوبی با تکیه بر چهره و حالتهای چهره و نگاه به دوربین که انگار امین اوست و….

همسر رئیس جمهور هم کمتر از او نیست همراهی با شوهر برای رسیدن به قدرت و شریک شدن در همه خیانتها و اشکهایی که اه بی گاه از این زن میبینیم دلیل دیگری  از توجه کارگردان به شان واقعی و روحیه ظریف زنانه و انسانی نقش ها است و روابط جنسی و غیر اخلاقی چیزی که امروز و گاه و بیگاه از همه این افراد سراغ داریم .

شاید حکایت امروز امریکا ترامپ و کلینتون و انتخاب غیرمنتظره ترامپ خود نمادی از خانه پوشالی است در ژانر حقیقت یکی از صحنههای تکان دهنده فیلم ادرار کردن اندرود بر سنگ قبر پدر خویش است و حرف زدن با دوربین .آه چنین فردی ریاست بر آمریکا مدعی ریاست بر دنیا و جهان را دارد چگونه چنین چیزی میسر است . فریب در کاخ سفید و…. یکی دیگر از کارهای برجسته تیتراژ شروع و اختتام است و رد پا و انتهای هر خیابان به کاخ سفید است اشاره ایی به همه انچه باید بدانیم آنچه که می دانیم اما نمی دانیم و آنچه می بینیم اما نمیبینیم….

یادتان باشد(( هیچ چیز هیچکس و هیچ تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست))برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

توصیه میشود  لطفا و حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

دوره آموزشی مذاکره و ارتباطات غیرکلامی

همایش حقوق تخصصی برند در ایران

تحلیل فیلم HER

تحلیل فیلم NOAH

تحلیل فیلم WALK OF SHAME

تحلیل فیلم PLATOON

Views: 11

برچسب‌ها:, , , , , , ,