تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
7 بازدید

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم این مقاله ادامه مطلب تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت چهارم نگارش شده است: تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم کودک و نوجوان نابغه روش‌های آموزش کنترل خشم به کودکان لطفا اجازه خطرکردن بدون عصبانیت را به کودک بدهید حتما میدانید بروز خشم از همان کودکی در کودکان دیده می‌شود، حال آن […]

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم

این مقاله ادامه مطلب تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت چهارم نگارش شده است:

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت پنجم

  • کودک و نوجوان نابغه
  • روش‌های آموزش کنترل خشم به کودکان
  • لطفا اجازه خطرکردن بدون عصبانیت را به کودک بدهید

حتما میدانید بروز خشم از همان کودکی در کودکان دیده می‌شود، حال آن که اگر برنامه مناسبی برای آموزش کنترل خشم به او داده نشود تا سنین بالاتر هم با کودک همراه خواهد بود.باید اذعان نمود که مهارت های اجتماعی ابعاد گوناگونی از جمله ابراز وجود- همدلی- همکاری و کنترل خشم دارد. یادگیری یکسری آموزش های شناختی رفتاری از سوی والدین از آنجا حائز اهمیت است که باید آنها را به فرزندانشان نیز آموزش و انتقال دهند. باید بدانیم که اکثر کودکان معمولأ با حالت های خشم آشنا نیستند و ممکن است چون حالتش را یاد گرفته باشند آن را به اطرافیان نیز نشان دهند.در صورتی که والدین مدام خشمگین شوند کودک هم با مشاهده چنین شرایطی این حالت را اعمال می کند.

لزوم اموش به فرزندان و والدین  از همان ابتدا مهمترین مسئله است اگر قرار است با فرزندان صحبت کنند ابتدا باید با علت های مختلف خشم آشنا شوند بیان کرد: برای نمونه در قالب بازی به او می گوییم” به نظر تو وقتی یک انسان خشمگین یا عصبانی می شود چه کارهایی انجام می دهد؟ حالت چهره عصبانی را می توانی نشان بدهی؟ و  این کار بهتر است از طریق داستان های تصویری انجام شود. و اگر دسترسی به این کتاب ها میسر نبود والدین خودشان می توانند این احساسات را در قالب بازی به کودک نشان دهند.

باید اذعان نمود که در صورت انتقال آموزش کنترل خشم از طریق بازی به کودک حتی می توان ابراز وجود آنها را هم افزایش داد. به دنبال افزایش ابراز وجود، کودک می آموزد به جای این که به شدت عصبانی شود قدرت نه گفتن داشته باشد. هنگام آموزش کنترل خشم به کودکان باید به آنها آموزش دهیم که خودشان با خودشان نیز صحبت کنند. و برای نمونه باید به کودک آموزش داده شود که حین عصبانیت ابتدا تا ۱۰ بشمارد، فکر کند و بعد پاسخ دهد. والدین جزء بهترین افرادی که می توانند راه های کنترل خشم را به کودکان آموزش دهند هستند هنگامی که کودک در سنین ۳ تا ۴ سالگی احساس استقلال می کند به نحوی که می خواهد لباسش را خودش بپوشد، غذایش را خودش بخورد و… در صورت مخالفت والدین احساس خشم وی خودش را نمایان می کند.بروز خشم از همان ۳ تا ۴ سالگی در کودکان دیده می شود. حال آن که اگر برنامه مناسبی برای آموزش کنترل آن چیده نشود تا سنین بالاتر هم با کودک همراه خواهد بود.

این در حالی است که میزانی از اضطراب و ناکامی برای کودکان لازم است و معمولأ کودکانی که ناکامی را تجربه نمی کنند مقاوم نیستند. اضطراب برای کارکرد کودک لازم است در عین حال اظهار کرد: پس اگر والدین واقعأ کودکانشان را دوست دارند به آنها اجازه خطرکردن را بدون عصبانی شدن بدهند. رابطه کودک با مادر یا رابطه کودک با پدر ۲ سویه است و کودکانی که بنا به دلایل مختلفی بی قرار یا نا آرام هستند برای کنترل خشم آنها حتمأ باید به والدین آموزش داده شود. اگر والدین راه های کنترل خشم را به کودکان آموزش دهند قدر مسلم کودک پرخاشگری نخواهند داشت. در صورتی که به کودکان آموزش صحیح مهارت های اجتماعی داده شود ضمن این که به طور قطع یک جو عاطفی سالم ایجاد خواهد شد بلکه بهداشت روانی هم بر قرار می شود. از طریق اعمال آموزش های کنترل خشم؛ مهارت های اجتماعی توسط والدین  و مدارس به کودکان انتقال خواهد یافت که این امر هم نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی  است که در آینده می تواند بسیار نقش موثری در زندگی بزرگسالی کودکان و نوجوانان داشته باشد.یادتان باشد هیچ چیز هیچکس و هیچ رفتار و گفتار و یا تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست. پس بسیار مراقب باشید. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

پروفسور  جان  یوئیل  (  John Yuille)   از دانشگاه بریتیش کلمبیا  در ونکوور  بیان میگوید:

بهترین  راه به خاطر سپردن  هر چیز، آن است که اطلاعات مزبور ا فورا به یاد بیاوریم .با جمع آوری اطلاعات  و  بازیابی سریع،راه هایی با بازدهی بیشتر درمغز پدید می آید.اگر می خواهید کودک خود را در این مسیر قرار دهید لطفا با مامکاتبه فرمائید ما اولین مجموعه حرفه ای و تخصصی در زمینه کودک و نوجوان نابغه کارآفرینی هستیم .

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

قسمت های دیگر این مطلب را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت اول

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت دوم

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت سوم

تربیت کودک ونوجوان نابغه قسمت چهارم

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دوره آموزشی مذاکره و ارتباطات غیرکلامی

روشهای ساده آموزش زبان بدن به کودکان

هفت راه شگفت انگیز برای آموزشهای مالی به کودکان

تمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان

زبان بدن چهره کودک

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

Visits: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , ,