تمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان

تمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
12 بازدید

تمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان تمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان  این سلسله مقالات پیرامون زبان بدن کودکان و نوجوانان تیه شده و والدینی که علاقه دارند با دستورالعملهای زبان بدن فرزندان قوی تر و با هوش بالاتری نسبت به هم سن و سالهای خود در جامعه رشد و نمو نموده و […]

\"تمریناتتمرینات کاربردی زبان بدن کودکان و نوجوانان

امور روزمره به‌طور معمول آنقدر وقت‌گیر هستند که اغلب فرصت کمى را براى نشستن و تماشاى دنیاى در حال گذر فراهم مى‌آورند، اما از همین مقدار کم نیز مى‌توان مطالب بسیار بسیار زیادى را فرا گرفت و مورد استفاده قرار داد. لطفا اول خوب جستجو کنید و محل مناسبى را براى نشستن، مانند پشت پنجرهٔ یک رستوران و یا جاى شلوغ و پر رفت و آمدى را انتخاب فرمائید و سپس مردم در حال گذر را تماشا کنید. مازیار میر سالها است در مترو در خطوط اتوبوس سعی می کنم به مردم به زوج های جوان یا بزرگ به جمع های دو سه و چند نفره که هر از چند گاهی تشکیل می شود نگاه کنم .

برخی افراد که به تنهایی در حال عبور هستند را دقیقا زیر نظر بگیرم البته در این خصوص کم نبوده اند افرادی که زن و مرد این نگاههای مرا ناشایست ارزیابی و باعث دردسر هم برایم شده است اما نکته جالبی که در این میان به چشمم خورد زنان و مردان خندان و متبسمی بود که صورت بشاش تر و پوست شفاف تری نسبت به دیگران داشتند.آنان انگار که زبان بدن مثبت و صورت گشاده اندرونشان را هم تلطیف نموده است.متاسفانه نمی توان این صحنه های بدیع را فیلم برداری و مورد ارزیابی مجدد قرار داد اما به نظر می رسد هر انسان دریایی از تحلیل را در رفتارهایش صورتش و گفتمانش با خود بهمراه دارد که شما باید بهتر و بهتر و بازهم بهتر و دقیقتر ببینید.هرچند بهیچ وجه  نمى‌توانید در این گونه مجامع به‌طور دقیق ادراکات خود را مورد بازبینى و آزمایش و نظر سنجی و…. قرار داد اما در طول مدت زمان متوجه خواهید شد که این مدل از تمرین های هدفدار بسیار  ارزشمند و کاربردی است.

منزل

یکی از بهترین مکانهایی که شما می توانید زبان بدن کودک دلبندتان را ارزیابی کنید زمانی است که کودک شما یکى از  اقوام و یا هم کلاسیها و یا حتی بچه های همسایه را براى بازى کردن به خانه می آورد. معمولا افراد ناشی می گویند گوشه ای بایست و نظاره کن که با این رفتار با اعتماد بنفس کاذب به کودک و در موضع ضعف قرار دادن مهمان شما رفتار درستی را تجربه نخواهید کرد اتفاقا شما دچار اشتباه در تفسیر زبان بدن کودکتان هم خواهید شد. چراکه رفتار واقعی از هر دو طرف بروز نمی کند و شما دچار انحراف از مسیر خواهید شد.

حتما رفتار بچه هار ا فیلم برداری نمائید و مخصوصا  آنرا بارها و بارها ببینیدو مخصوصا در یک صفحه نمایش بزرگ به دقت ببینید و در حین بازی بچه ها در جایی که اصلا متوجه شما نباشند خود به صورت نامحسوس نظاره گر آنان باشید  بازى بچه‌ها را به دقت تماشا کنید. شاید برایتان بسیار جالب باشد که هرچه کودک  شما کوچک‌تر باشد زبان بدن او بسیار آشکار خواهد شد. به برخورد بچه‌ها با یکدیگر  بینهایت دقت کنید و توجه ویژه‌اى به ارتباطات غیرکلامى در بازی و در صحبت کردن آنان داشته باشید خطاها و تند مزاجیها و آرامش های بچه ها را یاد داشت نمائید و برای بهبود این رفتار با یک متخصص مشورت فرمائید.

پارک

بهترین جایی که کودک را ارزیابی می توان نمود در یک فضای خوب مثل پارک و یا شهر بازی است در هیاهوی میان بچه ها و در تب و تاب بازیها کودک خود واقعی را نشان می دهد. و یا موقعیتهایی که مى‌توان جریان یک زندگى خانوادگى را مشاهده کرد، شرایط استراحت و اوقات فراغت آن خانواده است. چراکه در این زمان همه در نهایت آرامش هستند و موقعیتى است که همه فرصت دارند تا با یکدیگر باشند.

لطفا با فرزند خود بیشتر به مراکز تفریحی بروید و هنگام بازى کردن او روى یک نیمکت بنشینید، به اطراف و خانواده‌هاى مختلفى که آنجا هستند نگاه همه جانبه داشته باشید نقاط قوت و ضعفها را یاد داشت نموده این تصاویر را ضبط کنید البته اگر برایتان مقدور است بهترین زمان برای آموزش زبان بدن کودکان و حتی بزرگ سالان دیدن است لطفا ببینید بزرگسالان چه‌قدر به یکدیگر شبیه هستند و چقدر ارتباط چشمی و جسمانى بین والدین و بچه‌ها بوقوع می پیوندد به‌علاوه بر نوع زبان بدنى‌اى که آنها مورد استفاده قرار مى‌دهند، لطفا بسیار دقت کنید به شباهت‌ها و تفاوت‌ها مخصوصا در خانوادهٔ خود و تضادها مثبتها و منفی هارا برای بهبود و توسعه مثبت و موثر زبان بدن در خانواده و مخصوصا برای کودک و نوجوانتان……ادامه دارد

مازیار میرمشاور و تحلیلگر

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

روشهای ساده آموزش زبان بدن به کودکان

هفت راه شگفت انگیز برای آموزشهای مالی به کودکان

زبان بدن چهره کودک

اشنائی با اظطراب امتحان و روش های مقابله با آن

Visits: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , ,