جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک

آبان ۲۳, ۱۴۰۲
19 بازدید

جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک نوشته دکتر مازیار میر به نظر می­ رسد مدیران و کارشناسان صنعت املاک که پیوسته همه گزینه‌های ممکن را پیش رو داشته ویا در نظر می­ گیرند و ایده ال گرا هستند هرگز هیچ گزینه ­ای را اجرا نخواهند […]

جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک

جایگاه مدیران ایده ال گرا در صنعت املاک

نوشته دکتر مازیار میر

به نظر می­ رسد مدیران و کارشناسان صنعت املاک که پیوسته همه گزینه‌های ممکن را پیش رو داشته ویا در نظر می­ گیرند و ایده ال گرا هستند هرگز هیچ گزینه ­ای را اجرا نخواهند نمود .
سال‌ها است که در صنعت املاک شاهد کارشناسان و مدیرانی هستیم که همه قسمت‌های گوناگون بازار را هدف می‌گیرند ، و خب متأسفانه معمولا هرگز به هیچ‌کدام هم دست نمی‌یابند . نه فروش و نه ساخت و نه . . . . .

یادمان باشد که فروشنده‌ای حرفه ­ای و نیمه حرفه ای که همه معامله‌ها را تعقیب می‌کنند معمولا در انتها هیچ موفقیتی را کسب نمی‌ کنند به اصطلاح هیچ معامله‌ای را جوش نمی‌ دهند اما چرا ؟
در این راستا شاید باید کمی به عقب باز گردیم .
ما پیوسته از آدم ابا البشر گرفتار یک اجبار وسواسی حادگونه بوده وخواهیم بود .
نسل بشر در طول تاریخ برای برداشتن هر تعداد هندوانه ممکن با یک دست بوده وهست و . . . . . در نهایت سوار هیچ کاری هم نیستیم ، ولی گزینه‌ها را پیش روی خود همه را نگه می‌داریم .

فکرمی کنم این موضوع به راحتی می‌تواند به قیمت موفقیت و عدم موفقیت در املاکی ‌های آماتور و غیرعلمی تمام شود .
املاکی ‌های علمی باید یاد بگیرند که اول درها را ببندیم و فقط تخصصی ودر یک یا دو یا حداکثر سه رشته فعالیت کنیم .

هرچه تخصصی ‌تر بهتر . . .


به شدت معتقدم یک استراتژی برای املاکی ‌های حرفه ‏ای و در درجه اول بیانیه‌ای است برای چیزهایی که هرگز و تحت هر شرایطی نباید مشغولشان شویم . یک استراتژی مشابه برای حتی زندگی مان قرار دهیم این است که :

چیزهایی را که نباید در زندگی دنبال کرد ، روی کاغذ بیاورید و هر وقت گزینه‌ای مطرح شد آن را با فهرست آنچه که نباید سراغشان بروید ، بسنجید . این کار نه تنها شما را از به دردسر افتادن حفظ می‌کند ، بلکه کلی از زمانتان را برای اندیشیدن بسیار آزاد خواهد کرد .

آری یک بار این فکر سخت را به سرانجام برسانید و بعد به جای آنکه هر بار که دری گشوده شود ، یا پیشنهاد اغواگرانه ای دیدید . . . . راحت بنشینید و دندان طمع را بکشید و سپس ذهنتان را کاملا متمرکز کنید روی کار اصلیتان اما فقط به این لیست تخصصی خودتان مراجعه فرمایید .

یادتان باشد بسیاری از دروازه‌ها ارزش وارد شدن را ندارند حتی وقتی که دستگیره‌های درشان به‌راحتی بچرخد و باز شود و یا . . . . .

Views: 4

برچسب‌ها:, ,