جواب دندان شکن دکتر ظریف به کامرون

جواب دندان شکن دکتر ظریف به کامرون
تیر ۱۶, ۱۴۰۲
18 بازدید

جواب دندان شکن دکتر ظریف به کامرون مجله مذاکره و زبان بدن   دیشب شب در ملاقات رئیس جمهور منتخب جناب دکتر روحانی و ریاست محترم وزارت خارجه کشورمان با دیوید کامرون در طی  دیداری که در  سازمان ملل در نیویورک با هم داشتند اتفاق غیر منتظره ای روی داد که تیتر بسیاری از نشریات اروپایی و […]

جواب دندان شکن دکتر ظریف به کامرون

مجله مذاکره و زبان بدن

 

دیشب شب در ملاقات رئیس جمهور منتخب جناب دکتر روحانی و ریاست محترم وزارت خارجه کشورمان با دیوید کامرون در طی  دیداری که در  سازمان ملل در نیویورک با هم داشتند اتفاق غیر منتظره ای روی داد که تیتر بسیاری از نشریات اروپایی و امریکائی قرار گرفت.

دیوید کامرون در یک عملی غیر مؤدبانه و کاملا غیر حرفه ای ناگهان پای راست خود را بر روی پای چپ به حالت ضربدری با حالتی زشت و زننده گذاشتند و سعی داشتند خود را بسیار بالاتر از ایران و مقامات ما نشان دهند .

جناب دکتر رو حانی هم علی رقم اینکه این خدعه را دریافته بودند اما ادب اسلامی حکم میکرد که رفتار خود را مطابق کامرون تغییر ندهند  در این حال  دکتر ظریف که یک دیپلمات مادر زاد هستند قصد توهین و تخریبی کامرون را به سرعت با یک تشبیه سازی ساده و با گاردی بسته مقابله به مثل کردند ودر حالیکه لبخندی تمسخر امیز داشتند به کامرون جواب دندان شکن دادند.

این دو سیاستمدار کارکشته با این رفتار توانستند کاری کنند که در اشپیگل المان از رفتار حرفه ای ایرانیان به عنوان رفتار جوانمردانه و رفتار کامرون را رفتاری ناجوانمردانه یاد کنند یاد اور میشوم چنین ژستی چه در یک جلسه معمولی و در ابعاد دیپلماتیک حکایت از رجحان فرد رفتار کننده دارد  والبته تحقیر فرد مقابل ( ما بالاتر هستیم) دقیقا این رفتار متقابل به همراه ژست دست اقای دکتر ظریف  ترفندی بود که باعث شد این مسئله به نفع هیات ایرانی مذاکره کننده عوض شود .

جالب است بدانید مه میشل کامدسوس در ژانویه ۱۹۹۸ همین رفتار را با یک ژست دست به سینه بالای سر سوهارتو انجام داد و دقیقا این رفتار نماد قدرت غرب بر سوهارتو بود که باعث برهم خورد قرار داد و فشار شدید بر کامدسوس شد به حدی که ایشان معذرت خواهی رسمی از ملت و دولت سوهارتو نمود.

هرچند که قسمتی از این رفتار نمادی بود از تکنیکCOPY & MIRROR و قسمتی هم گارد بسته و نماد کامدسوس ۱۹۹۸ بود اما تلفیق این دو رفتار از طرف دکتر ظریف توانست قدرت دیپلماسی این پیر کار کشته دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند انشاالله دولت دکتر روحانی و تدبیرهای دکتر ظریف مارا از این تحریمهای ظالمانه خارج سازد.

مازیارمیر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

اگر علاقه مند به آموزش دوره های پیشرفته ارتباط موثر ، مذاکره و زبان بدن  که توسط  نویسنده کتاب زبان بدن ایرانی متخصص زبان بدن هستید و علاقه مند به مطالعه بیشتر هستید لطفا با ما همراه باشید.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

آموزش زبان بدن از دروغ تا واقعیت

اموزش زبان بدن حرفه ای Professional body language

آموزش مذاکره قسمت اول

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

روشهای ساده آموزش زبان بدن

 ژنتیک وزبان بدن 

 قوانین طلایی برای شناخت وآموزش زبان بدن

مثل یک فوق حرفه ای بازاریابی کنیم

زبان بدن دستها قسمت اول

زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن دستها قسمت سوم

زبان بدن دستهاقسمت چهارم

زبان بدن هیلاری کلینتون

Views: 2

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,