زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
17 بازدید

خلاصه کتاب حکایت دولت و فرزانگی خلاصه قانون توانگری نوشته دکتر مازیار میر

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

زبان بدن چیست

زبان بدن

آمار وردپرس بازدید ها: 3,791,825

نوشته دکتر مازیارمیر مشاور و پژوهشگر

 

mazyarmir.com@gmail.com

https://www.aparat.com/mazyarmir

https://www.aparat.com/zabane_badan

https://t.me/Iranian_leadership_school

https://www.instagram.com/mazyare.mir

https://www.linkedin.com/in/mazyarmir

 

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

 

آمار وردپرس بازدید ها: 3,791,825

 

این مقالعه در ادامه مطلب زبان بدن چه گوارا قسمت اول نگارش شده است:

 

ابتدای این قسمت را با یک خط  از کتابهای چه شروع میکنم مردی که در کودکی با یک کتابخانه ۳۰۰۰ جلدی منزل پدری رشد

نمود کتابی تحت عنوان خاطرات سفر با موتور سیکلت نوشته ارنستو چه گوارا من این کتاب را بارها و بارها خوادم قلم روان بدور از

کلمات و جملات قلمبه و سنگین  در خط پایانی کتاب دوست چه به فرودگاه برای دیدنش می آید حدود سالهای ۱۹۵۲ در آن سال چه

پس از پیاده شدن از هواپیما اسم خودش و فریاد دوستش را می شنود و اینطور مینویسد : جه از پله های هواپیما پائین می آمد  در

حالیکه لبخندی به لب داشت و با چشمهایی که می درخشید برای ما دست تکان می داد …..

 

رسالت یک انسان برای رسیدن به آزادی در صف ایستادن نیست بلکه بر هم زدن صف است

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

 

\"زبانزبان بدن چه گوارا

زستی که سالها بعد در سازمان ملل و اجلاس کشوران کمونیستی در کوبا هم از آن حداکثر استفاده را نمود و در جهان با این زبان بدن ویژه جاری شده از قلب پاک و صادقش با همگان صحبت می کند. بیش از صدها عکس دست جمعی و تکی از چه دیدم و با تیم مشاوران کارکشته زبان بدن به تحلیل آن پرداختم این در حالی است که همه به یک مطلب در ژرفای زبان بدن چه ایمان داشتیم چه متخصص زبان بدن و چه متخصص مدیریت و رهبری و …. همه به یک مطلب اعتقاد داشتیم و آن این بود . پشت چهره این مرد مصمم راستی و درستی موج می زند ایمان به همه آنچه می گوید. آری فقط چنین شخصیتی می تواند چنین جملاتی را بیان کند . چگورار در باید همیشه آماده باشی تا در اعماق وجودت هر بی عدالتی را که بر هر فردی در هر نقطه ای از دنیا اتفاق می افتد حس کنی، این بهترین خصوصیت انقلابی است.

 

 

 

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

تفکرات ناب را می توان از پیشانی بلند و برجسته و حتی بینی بزرگ او  و حالت چشمهایش حدس زد او معتقد بود که  فیلسوفی را که مدت هاست از جهان رفته است را بایدخالص کرد و در وضعیت مبارزه قرار داد؟ به راستی خالص کردن به چه معنی است؟ فکر می کنم چه گوارا به یک نتیجه رسیده بود که فقط باید آثار  مارکس و تفاسیر و شروح آن ها به نقطه ی بازدارندگی رسیده باشد و پیروان مارکس امروزه فقط به لفاظی و سخن پراکنی و شعار بپردازند. فکر می کنم چه گوارا می گوید: «تاکنون مارکسیست ها مارکس را فقط تفسیر  نمودن ،حال زمان آن رسیده است که مارکس تغییر کند. وچه آزمونی بهتر از مبارزه و…..

 

 

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

این مطالب و حالت صورت چشمها پیشانی ابروها و لبها نشان از مردی مصمم دارد مردی با قدرتی خارق العاده و باور نکردنی در عین حال کمی هم مغرور اما نه برای دوستان بلکه برای دشمن . از این دسته آدمها یا آدمهایی با چنین رگه هایی در میان ما و روبروی ما کم نیستند خواهش میکنم به این نامه چه به یکی از وزرای کوبا پیرامون وضعیت تفکر در شوروی سابق توجه فرمائید. چه می نویسد این عیب و ایراد را دارند (تفکر ات شوروی سابق)که نمی گذارند بیاندیشی: حزب کمونیست پیش از این به جای تو زحمت آنرا کشیده است و تو اینک فقط ناچار به فروبردن اندیشه های پرداخته آنها هستی.

 

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

خوشحالیم که در کشوری زندگی می کنیم که قران کتاب آسمانی ما و ائمه اطهار و رسول خدا و امروز مقام معظم رهبری پیوسته مارا به تفکر در امور دنیا و تاریخ قدیم تشویق می کنند و معتقد هستند انسان می تواند نه تنها از اصول ایدئولوژی خود فراتر برود، بلکه محدودیت های بشری را  پشت سر نهاده و پیروز شود. مازیار میر معتقد است سوسیالیسم به اعتقاد چه گوارا فقط معنی انسان از انسان بهره کشی صرف نکند  نبوده بلکه مبارزه نه برای  قدرت نمایی و یا رخ پیروز نمایاندن نبوده بلکه برای بیدار کردن ملت های مظلوم واقع شده بوده است. رهبر آزاده ما مرجعی جز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام به ما نشان نمی دهد و برخی از ایدئولوژی ها و تفکرات ما با چگورار بسیار نزدیک است شاید امروز نبرد ما مقابل اسرائیل  به دلیل این ایدئولوژی انسانی و قرآنی است . و به همین دلیل است که ارنستو و ژستهای معروفش که مکمل هم هستند هرگز فراموش نخواهد شد. چه پیوسته با کلاه و آرم ستاره و با یک ریش متوسط در اذهان ظاهر میشود و این زبان بدن برای پیروان و دوستداران چه و تمام جهانیان برنامه ریزی عصبی شده تا

 

مردم را دریاب… هرگز سازش نکن… کسانی که سازش نمی کنند میمیرند . اما مرگشان عین حیات و زندگیست … آری . تو نیز میمیری . اما در چهره ات نشانی از مرگ نخواهد بود…

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

\"زبان

زبان بدن چه گوارا

چشمهایی فرو رفته اما بسیار نافذ و گیرا سرشار از انرژی و براق و همچنین بینی بزرگ چهگوار و پیشانی بلند و با چین وچروکهای متعدد یک انقلابی دو آتیشه  را به نمایش میگذارد مردی با ژستهای فوق العاده و عکسهایی با لبخندهایی واقعی که می توان تک تک عضلات صورت را می توان دید و تشخیص داد معمولا در سخنرانیهای چه زمان بندی ها بسیار عالی برای تفکر در نظر گرفته شده است استفاده از دستها به شدت ماهارانه است و در انرژی دادن با دستها استاد مسلم است. شاید فقط از چنین انسانی چنین رفتارهایی ورای انسان های عادی بروز کند.

یکی از جملات منصوب به چگوارا این است که می گوید:

زندگی میکنم …

حتی اگر بهترین هایم را از دست بدهم!!!

چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر را برایم میسازد .

بگذار هر چه از دست میرود برود؛ من آن را میخواهم که به التماس آلوده نباشد، حتی زندگیایده حرکات متقارن سالها است ذهن مرا بخود معطوف نموده شما باید به سخنرانی های چگوارا به دقت توجه کنید و خواهید دید این ابر دکتر چریک چه زیبا از حرکات متقارن و با توقف های ریتمی خود دامنه شتاب را بصورت تصاعدی در سخنرانیها یش بصورت دامنه داری کنترل و ارائه می نماید.

به کار فرهنگی به معناى واقعى کلمه اهتمام ورزید.

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

نکته قوت دیگری در ارنستو چگوارا بسیار حرفه ای است سخنرانی های روان و واضح و شفاف است شفافیت نه در بیان عقائد تند و تیز و هم در ارائه به دور از هر گونه سالوس ورزی و ریا کاری است شاید نکته مهم در جذب یاران و جذب توده های میلیونی قبل و حتی پس از مرگ این است که هرگز در سیمای این مرد بزرگ اثری از زبان بدن ریا و فریب به چشم نخورد. با توجه به ژست مخصوص و منحصر بفرد چه کلیاتی از زبان بدن دخانیات را بصورت مختصر بیان میکنم .یک نشانه بسیار بارز برای ارزیابی وضعیت فرد مقابل است ، مسیر  خارج شدن دود افراد سیگاری یا قلیانی و یا…. است .

اینکه احساس کنید . ارزشهای مورد نظرتان برآورده میشود یا نه . بستگی به قوانین فردی شما دارد.

زبان بدن چه گوارا قسمت دوم

در کتابهای غربی و آلن پیز و یا تمام کتب ایرانی که دوستان نوشته اند به غلط بالا فرستادن دود را به طرف آسمان و بالا را نشانه مثبت اندیشی و برتری و بلعکس می دانند بدیهی است این امر اساسا اشتباه است . هرگز یک نفر که به استعمال دخانیات اشتغال دارد درموقع حرکت این توان را ندارد چراکه دود دوباره وارد ریهیک مهمانی دوستانه نشسته باشند چنین امری دور از ادب و نزاکت تعبیر می گردد . چه در بیشتر عکسهایش دود را به سمت روبرو وپایین می فرستد  پس به تعبیر تقریبا بیشتر اساتید و نویسندگان داخلی شخصی است که افکار منفی مخفی یا تردید آمیز دارد و باید گفت چنین چیزی صحت ندارد . یادمان باشد ما با اشرف مخلوقات سروکار داریم و با محدوده ایی از تفاسیر !

خارج کردن دود سیگار به سمت پایین و از گوشه لب، یک رفتار  شاید منفی تر و مخفی تر را نشان می دهد اما این مطلب غالب نیست ، و محدوده ایی از تفاسیر را باید مد نظر قرار داد مانند عادت اتفاقی پز یا ژست گرفتن جلوی شما و در نهایت جهالت فرد در آن لحظه و  تعابیر دیگر پس با بیش از ده ها گزینه سروکار داریم و باید به تقدم و تاخر رفتار و از دو منظر تحلیلی اول تحلیل ترکیبی و سپس تحلیل ضربدری موارد را بررسی کنیم تا به بهترین جواب دست پیدا کنیم. و شاید هم شخص سیگاری دود سیگار را برای اجتناب از توهین و مزاحمت به دیگران به بالا می دهد، پس شاید به هر دلیل دیگری هم دود سیگار را در هر جهتی بدمد پس به این موارد دقت کنید .

در  برخی از فیلم های هالیودی، رهبر یک باند تبهکار به عنوان فردی سرسخت و مغرور کینه توز و پرقدرت نمایش داده می شود که سیگار  برگی روشن نموده ، و با مهارت خاصی و کاملا با دقت و مهارت سر خود را به عقب انداخته و ، دود سیگار را به سمت آسمان می فرستد تا قدرت و جسارت و جایگاه ویژه خود را به همگان ثابت نماید.

چگوارا در بسیاری از عکسها در حال پیپ کشیدن است زبان بدن افرادی که پیپ می کشندو آداب پیپ کشیدن و پر کردن و تمیز کردن آنرا اجراء میکنند را روشی مفید برای رهایی از فشار های روحی می نامند که در مورد چگوارا صحت ندارد او در بیشتر جلسات دوستانه و  یا در موقع استراحت و تفکر به استعمال دخانیات رو می آورده و نباید برای رهایی از فشار عصبی از آن به تنهایی یاد کرد هرچند ان تعبیر هم اشتباه نیست، چراکه تحقیقات در زمینه بازاریابی نشان داده افرادی که پیپ می کشند معمولاً مدت طولانی تری در مقایسه با سیگاری ها و غیر سیگاری ها صرف تصمیم گیری می کنند و اینکه آداب کشیدن پیپ اغلب در لحظات پر تنش معامله اجرا می شود. به نظر می رسد افرادی که پیپ می کشند، دوست دارند تصمیم گیری را به تاخیر بیاندازند و قادرند این کار را به نحو پسندیده ای که از نظر اجتماعی قابل قبول تر باشد، انجام دهند.

جالب است بدانید این موارد که در بیشتر کتب زبان بدن مخصوصا دوستان در داخل چاپ شده و البته شاید درصد ناچیزی هم درست باشد در مورد چه اشتباه است چراکه او به سرعت تصمیم میگرفت و با سرعت هرچه بیشتر تصمیمات خود را عملیاتی می کرد بسیاری معتقد هستند اگر مایل به دریافت یک تصمیم سریع از فردی که پیپ می کشد باشید،بهتر است پیپ او را قبل از هرگونه مذاکره ایی پنهان کنید که البته اصلا صحت ندارد.

سیگارهای برگ به علت قیمت و اندازه آن ها همیشه به عنوان وسیله ای برای نشان دادن برتری استفاده شده اند. افرادی مانند مدیر عامل یک شرکت بزرگ، رهبر یک گروه و اشخاصی که در مقامات بالا قرار دارند، اغلب سیگار برگ می کشند.سیگار برگ برای مجالس خاص و تولد یک نوزاد، عروسی، قطعی کردن یک معامله تجاری یا برنده شدن در بخت آزمایی استفاده می شود. تعجب آور نیست که بیشترِ دود حاصل از کشیدن سیگار حاصل از کشیدن سیگار برگ به سمت بالا خارج می شود. اما چه معمولا بعد از جلسات مهم وقت تفکر و یا پس از پیروزی سیگار برگ کوبایی خود را روشن می کرده کشیدن یک سیگار برگ ۵ تا ۶ برابر زمان بیشتر از یک سیگار معمولی به زمان نیاز دارد و دود غلیظ و بسیار تندی دارد که هر کسی هم نمی تواند آنرا بکشد. مسئله دیگر در مورد ارنستو چگوارا خط تقارن است هرچند علمای غربی و آمریکایی زبان بدن آن را در رده دوم و فوق تخصصی می نامند اما خط تقارن در الگوهای زبان بدن چگوارا همیشه مستند و مستدل بر صداقت و اعتماد به کلام و نفس بوده است.

\"زبانزبان بدن چه گوارا

یکی از رفتارهای حرفه ای ارنستو چگوارا استفاده از تکنیک دست های طلایی است این تکنیک همانگونه که در عکس می  بینید توسط ناپلئون هیتلر لنین و ینستو چرچیل و روزولت و چه گوارا و……. اجراء می شود  پروفسور miler   که مازیارمیر افتخار طی دوره عالی آموزش زبان بدن را نزد ایشان داشته مطالب دقیق و زیادی پیرامون مجموعه این تکنیکها بیان نمودند مانند فاصله انگشتان از هم که نمونه آنرا در عکس چگوارا انجام داده و زاویه دستها نسبت به هم و به افق و میزان تاثیر گذاری آن نسبت به حضار و رابطه آن با جذب و تاثیر گذاری مضاعف. نکته دیگر زاویه چانه است هجومی ترین تاثیر را زاویه چانه تشکیل می دهد هرچه چانه زاویه باز تری داشته باشد غرور و اعتماد بنفس و اعتماد و اتکا به سخن را می رساند و هرچه این زاویه بسته تر باشد برعکس است هرچند این موارد باید در طول یک رویه تحلیل منطقی ترکیبی و ضربدری شود و درنهایت تقدم و تاخر در رفتارها باید کاملا در نظر گرفته شود. متاسفانه افراد بیسواد و کم سواد بسیار با تحلیل یک عکس بدون تقدم و تاخر و یا حتی کوچکترین فهم و درکی از نگرش های تحلیلی و ترکیبی به تدریس و تحلیل افراد می پردازند این افراد شاید به واسطه حفظ چند کتاب مختصر اطلاعاتی داشته باشند اما آموزش این افراد در مجموع غلط خواهد بود بدون دانستن ریز جزئیات و محدوده تعابیر ضریب خطا و اشتباه به شدت افزایش پیدا می کند. متاسفانه وقتی از اکثر مدرسین زبان بدن این سوال را میپرسم جوابی برای من ندارند و یا جواب آنها کاملا غلط است .

\"زبان

زبان بدن چه گوارا

“یادتان باشد هیچ چیز و هیچ کس آنگونه که به نظر می رسد نیست”

من این جمله ارنستو چگوارا را بسیار دوست دارم که می گوید: هر چند وقت یک بار خوب است آدم به مردم خوش اقبال جهان درس بدهد، حتی اگر برای این باشد که غرورشان را لحظه ای مبدل به شرم کند؛ چرا که خوشبختی هایی متعالی تراز خوشبختی آنها وجود دارد؛ خوشبختی‌هایی عظیم تر و عزیزتر.

چه همیشه متبسم و متفکر است رهبری از دیار تفکر و تعقل با بیشتر دستاوردهای ایدئولوزی  غرب مشکل دارد و حتی شوروی سابق . جالب است طی تحقیق و  ساعتها مطالعه روی عکسهای اسارت چه هرگز او را با زبان بدن شکست خورده ندیدم .بعنوان یک نویسنده و محقق در زمینه ارتباطات موثر رفتارهای چگوارا را همیشه خاص ارزیابی می کنم رفتار و کلامی خاص که از دل بر می آید و لاجرم بر دل مینشیند.

او همچنان با غرور و با تعصب خود اسیر شده هرچند به شدت شکنجه شده و زخمی است. بسیاری احتمال می دهند انگشتهای دست چپ او را برای اعتراف قطع نموده اند اما با تمام این مطالب در صورت او آرامش غرور و ایمان موج می زند ایمان به راه و به اهدافش حتی قبل از مرگ زبان بدنی که هیچ گاه تا لحظه آخر هم از شهدای آسمانی جنگ تحمیلی رخت برنبست.در پایان  و در تمام فیلمها توجه من به نکته ایی جلب شد کسی چشمهای ارنستو چگوارا را پس از مرگ هرگز نبست چهره ای جهانی که حتی پس از مرگ با چشمانی باز به جهان نگاه می کرد و این ماندگار ترین زبان بدن یک ابر مرد تاریخ جهان است…… ادامه دارد.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

منابعی برای مطالعه بیشتر:

تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

Views: 7

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,