دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت پنجم

دلایل  شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت پنجم
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳
17 بازدید

این مقاله در ادامه مطلب دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت چهارم می باشد: دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت پنجم   چرا مال های ایرانی موفق نبوده اند؟ متاسفانه در ایران بسیاری از مراکز خرید ایرانی (مال های ایرانی) از مشتری مناسب و ظرفیت خالی رنج می برند هدف […]

این مقاله در ادامه مطلب دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت چهارم می باشد:

دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت پنجم

 

\"indexشاپینگ

چرا مال های ایرانی موفق نبوده اند؟

متاسفانه در ایران بسیاری از مراکز خرید ایرانی (مال های ایرانی) از مشتری مناسب و ظرفیت خالی رنج می برند هدف از ارائه این سلسله مقالات ارائه نقطه نظرات نویسنده طی دو دهه آموزش و تعامل با مراکز بزرگ فروش کشور است.

در بسیاری از مال های ایرانی همیشه با حجم عظیمی از اطلاعات و   داده های خام روبرو هستم فهرستی از بایدها و نبایدها که الزاما درست هم نبوده اند و یک مغز متفکر برای پردازش همه این اطلاعات خام اما قبل از هر مطلب نگاهی داشته باشیم به  dikwهمه داده‌ها (Data) کاملا خام هستند. آنها فقط وجود دارند و فقط یک گزارش یاده یا پیچیده هستند. آنها ممکن است مفید یا حتی کاملا مخرب باشند. ممکن است معنادار یا بی‌معنی باشند. در ادبیات کامپیوتر و برنامه‌نویسی، پر شدن یک جدول با «داده‌ها» آغاز می‌شود من باب مثال، فهرست تمام برندهای شهر تعداد خانمها و آقایان رده های سنی  . یا جدولی از درآمد هر یک از مردم شهر. یا تاریخ تولد هر یک از مشتریان و یا….

اطلاعات (Information)، همان داده‌ها هستند که بین آنها رابطه منطقی برقرار شده. ممکن است این رابطه به آنها معنایی بدهد و ممکن هم هست الزاما معنیی هم ندهد. خروجی پایگاه داده‌ یا Database معمولاً چیزی از جنس اطلاعات یا Information است .

من باب مثال، متوسط مشتریان،جنس مشتریان، قد وزن و تحصیلات مشتریان، چند درصد ثروت ایران را در اختیار دارند. اینکه بیشترین حجم مشتریان در یک شهر،‌ توسط چه گروه سنی و چه جنسی و با چه تحصیلاتی و…. از مشتریان انجام می‌شود؟

دانش (Knowledge) یکپارچه کردن و انتخاب‌ کردن و دسته‌بندی اطلاعات است که با هدف خاصی صورت می‌گیرد.

بررسی توزیع مشتریان از لحاظ تفکر خرید و اطلاعات تخصصی و تکمیلی که کمک به بالا رفتن محبوبیت هرچه بیشتر شود

حکمت (Wisdom)را آخرین لایه این هرم می‌داند. لایه‌ای که انسان در آن به «چرا»ها فکر می‌کند. و در همه جا هدف کشف مشتریان وفادار و احتمالی و دائمی و ….. است متاسفانه هیچکدام از مال های ایرانی صرف نظر از متراژ و مسائل فنی که حداقل استانداردهای لازم را اخذ ننموده اند کمتر به  لباسی که بر اساس تلاش و تجربه و تفکر، بر تن هر مشتری دوخته می‌شود، نگاه ننموده و یا حتی نیم نگاهی دارند

اکثر مدیران متفاوت از سطح و جایگاه در کار تیمی برای رسیدگی به ارکان این هرم که از ان یاد شد اقدام مستدل و مستمری انجام نداده اند. هرچند به شدت معتقد هستم که مدیران از (موفقیتها و پیروزی های ) خود نمی‌آموزند بلکه فقط و فقط با اشتباه کردن، یاد می‌گیرند

در جلسه ای که با یکی از مدیران مال های بزرگ خارجی داشتم به نقطه نظرات فوق العاده ایی دست یافتم چیزی که در ایران همگان کمتر به آن توجه نموده ایم .

متاسفانه خیلی از بیانیه‌های ماموریت مال ها بی‌معنی هستند. آنها نیاز را با هدف  اشتباه می‌کنند. متاسفانه بسیاری از مال ها که در منشور سازمانی خود می‌نویسند: مشتری سلطان ما است اما همیشه کاملا برعکس عمل می کنند مثل انسانی است که خوردن و نوشیدن را هدف و ماموریت اصلی و انسانی خود قلمداد میکند .

متاسفانه این مدیر بمن گفت همیشه برای کارهایی که کمتر مهم است، وقت بیشتری می‌گذاریم. وقتی که روی حاشیه‌پردازی و تعارفات صرف نموده ،‌ بیشتر از وقت مفیدی است که برای کارها و بحث‌های مهم و با اهمیت صرف می‌گردید و با مدیریت زمان و کار تیمی این مشکل را حل نمودیم .

هرچه در کار تیمی یک مدیر،‌ به حرفی که می‌زند درک کمتری داشته باشد، متعصبانه‌تر از آن دفاع می‌کند به عبارت دیگر پافشاری روی مواضع یک اصل جاهلانه است در حالیکه پافشاری بر منافع اصل عاقلانه است هرچند با سفسطه گری و اشک تمساح بسیاری سعی می کنند خود را مدافع اصل مدافع منافع قلمداد کنند.

اکثر مدیران با تمرکز بر چگونه کار کردن دارند این یعنی اینکه هیچ نگاهی به گذشته و یا اینکه چرا کار می کند؟ چرا تا حالا کار کرده ؟ و صدها چرای دیگر ندارند؟چرا تا الان خود را کشانده ایم ؟چرا فروش مان رفته رفته کم شده چرا ؟ چرا ؟

متاسفانه مدیریت کلان یک مال وقتی نتواند مجموعه سوالات کوانتومی را برای خود به روز کند و طراحی کند محکوم به شکست است . متاسفانه شکست همیشه در چند قدمی ما است اما موفقیت فرسنگها با ما فاصله دارد …..

 

\"زبان

کتاب زبان بدن ایرانی

 

در پایان باید یک نکته دیگر و خوب بسیارر مهم دیگر را ذکر کنیم که پیرامون شکست مالهای ایرانی جمله ای از آخرین کتاب خود را نقل کنم که

معتقدم هیچ چیز هیچکس هیچ رفتار و گفتار و کردار و پنداری انگونه که به نظر می رسد نیست و شاید در مورد شکست مالهای ایرانی این نکته

ظریف را هم باید در نظر گرفت

 مازیار میر مشاور و تحلیل گر

مطالب مربوط:

ساخت مال در ایران آری یا خیر – قسمت اول

دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت دوم

دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت سوم

دلایل شکست مال های ایرانی شاپینگ مال ها(shopping mall) قسمت چهارم

 

Views: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

اخبار مهم

زبان بدن اشک و نظریه های روانشناسی اشک...

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402

روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورا...

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
تکنیکها و تاکتیکهای انتخاباتی دوره هفتم اتاق بازرگانی

تکنیکها و تاکتیکهای انتخاباتی دوره هفتم اتاق ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

ترفند انتخاباتی اصلاح‌طلبان و شناسایی فرمانده...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره” به قلم استادمازیارمیر

نگاهی به کتاب موفق وپرفروش “استادی در مذاکره”...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
مذاکره برای بازاریابی

مذاکره برای بازاریابی

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

مذاکره با راهبرد دفاع در عمق راهبردی استراتژی...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
آموزش زبان بدن تخصصی

آموزش زبان بدن تخصصی

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

جزوه دوره اصول و فنون مذاکره دکتر مازیار میر ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و زبان بدن

خلاصه کتاب استاد مذاکره اصول و فنون مذاکره و ...

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز

خلاصه کتاب دقیقا چه بگوییم نوشته فیل ام جونز...

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳
مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر

مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان بدن

دوره کامل اصول و فنون پیشرفته مذاکره و زبان ب...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران

آکادمی بین المللی مذاکره و زبان بدن ایران...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته

کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته...

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳