دوره DBA یا (Doctor of Business Administration ) چیست

دوره DBA  یا (Doctor of Business Administration ) چیست
فروردین ۲۳, ۱۴۰۳
8 بازدید

دوره DBA یا (Doctor of Business Administration ) چیست  دیروز به علاءالدین رفته بودم شلوغی ترافیک ازدحام عدم وجود امنیت و یا احساس عدم امنیت همه و همه باعث شد به سرعت علی رقم نیاز برای یافتن قطعه ایی خاص که مرا به انجا سوق داده بود . علاء الدین را ترک کنم. شلوغی جمعیت […]

دوره DBA یا (Doctor of Business Administration ) چیست

\"

 دیروز به علاءالدین رفته بودم شلوغی ترافیک ازدحام عدم وجود امنیت و یا احساس عدم امنیت

همه و همه باعث شد به سرعت علی رقم نیاز برای یافتن قطعه ایی خاص که مرا به انجا سوق داده بود . علاء الدین را ترک کنم.

شلوغی جمعیت و جمعیتی که شاید خود هم نمی دانست چگونه باید به مقصد برسد و اطلاع رسانی در حد صفر پله های برقی خراب بود و بوی غذا هم وضع بدی بوجود آورده بود .

مغازه هایی کثیف فرو شنده هایی با خالکوبی گردنبندهای آنچنانی که به شدت تو ذوق می زند.

مدیریت متمرکز یا غیر متمرکز ئدر هیچجای این مجتمع من رد پایی از مدیریت متمرکز یا غیر متمرکز ندیدم آیا شیشه های کثیف دکورهای خاک گرفته و کارکنانی که صبحانه و ناهار را در حجره صرف می کنند و زیاد هم به مشتری احترام نمی گذارند چیزی جز نشانه ضعف مدیریت نیست و یا عدم وجود یک شبکه گسترده مدیریت.

وضعیت برای ابتدایی ترین نیازهای انسانی هم که می توان گفت زیر خط فقر و صفر است چرا؟

آیا با این رویه و در ادامه روند چنین مجتمع هایی مثبت یا منفی خواهد بود هر از چند گاهی سر خیابان… می شود و دست فروش ها

پیکهای موتوری ازدحام و بازهم ازدحام همه و همه نقاط سیاه و نه منفی است که بلندگویی به دست مارا به یک فکر می اندازد ایا

مجتمع های بزرگ در ایران مدیریت ناکارامد آنهارا به ورطه هلاکت می اندازد یا مدیر ناکارامد.

امروزه بسیاری از شاپینگ مال ها(shopping mall) کشور کوچک بزرگ و یا بسیار بزرگ از سوئ مدیریت و یا آینده پژوهی رنج میبرند.

ما هرگز به آینده پژوهی در مال های ایرانی از ویند افکت گرفته تا ترافیک و یا درب خروزج و ورد و ….. نگاه درست و یا کاملی نداشته ایم که اگر هم داشته ایم بسیار معدود بوده اند اما این رشته آینده پژوهی همان رشته ای است که در دانشگاه های برتر جهان در حال تدریس است.

اینده پژوهی چه به لحاط برخوذد با منابع انسانی و چه به لحاظ ساختار مدیریتی و افق چشم اندازها و رابطه ان با تفکر سیستماتیک و تحلیل های ترکیبی و التقاطی مبحث روز دنیا است تربیت رهبرانی برای مدیریت مالهای بزرگ ایرانی هرگز مد نظر قرا داده نشده است تربیت سرمایه های انسانی مد نظر قرار نگرفته و برای امروز و دیروز و فردا  و فرداها برنامه مدونی نداریم در صنعت مالهای ایرانی ما هرگز موفق نخواهیم بود اگر با رویه کنونی پیش رویم .

 درنشستی که با استاد مسعود صرامی داشتم این مدیر لایق و توانمند اشاره داشتند که ما پس از سقوط لوله های هواکش که صدمات مالی فراوانی داشت در پارکینگ سیتی سنتر برنامه های فوق العاده ایی تدارک دیدیم که در نشر اخبار و اطلاع رسانی از طریق شبکه های خبری و وبلاگها و سایتها و سوشیال مدیاها بنده نیز با تیم جناب صرامی همکاری گسترده ایی داشتم .

اما برای آینده برنامه ایی تدوین نموده ایم نه به لحاظ حادثه که به لحاظ بحران سازی و هدایت و رهبری بحران و در نهایت ذهنیت سازی با توجه به وضعیت دینامکی موجود .

متاسفانه در مبحث تولید محتوای اکثر مال های ایرانی دچار رخوت سستی و کم کاری هستند بحرانی که در اینده دور اگر فکری به حال ان نشود یکی یکی از هر سیتی سنتری یک چراغ جادو مانند علاء الدین خواهد ساخت .

اگر علا قه مند هستیدپیرامون ارتباطات غیرکلامی و ارتباط موثر  اطلاعات بیشتری داشته باشید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید

درسهایی از دوره زبان بدن با گرایش بازاریابی و فروش (فروش بیشتر از طریق خدمات مشتری)

بازاریابی به روش داعش قسمت اول – جدیدترین مقاله بازاریابی

دوره آموزش زبان بدن در بازاریابی و فروش حرفه ای

دوره روانشناسی فروش و بازاریابی با گرایش زبان بدن و تحلیل مستند استیو جابز

بازاریابی سیاه بازاریابی کثیف قسمت ۲

Views: 4

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,