مدیریت زمان، بوفالوها و هواپیماها

مرداد ۶, ۱۴۰۲
5 بازدید

دیریت زمان، بوفالوها و هواپیماها به نظر می رسد همه ما در مدیریت تمام کارهایی که در زندگی می خواهیم یا باید انجام دهیم، با چالش هایی روبرو هستیم، و به عنوان خلبان، برای ایمن بودن و داشتن یک پرواز خوب، کارهای زیادی باید مدیریت کنیم. تصمیم گیری هوانوردی (ADM) یک مهارت ضروری برای یک خلبان […]

دیریت زمان، بوفالوها و هواپیماها

به نظر می رسد همه ما در مدیریت تمام کارهایی که در زندگی می خواهیم یا باید انجام دهیم، با چالش هایی روبرو هستیم، و به عنوان خلبان، برای ایمن بودن و داشتن یک پرواز خوب، کارهای زیادی باید مدیریت کنیم. تصمیم گیری هوانوردی (ADM) یک مهارت ضروری برای یک خلبان است و مدیریت زمان و منابع ما در صندلی سمت چپ بسیار مهم است. اگر عاقلانه این کار را انجام ندهیم، ممکن است همه چیز در یک ضربان قلب بد شود.

پیتر دراکر، استاد مدیریت زمان، گفت سه قانون برای مدیریت موثر زمان وجود دارد. آنها به خوبی برای خلبانان کار می کنند. اینها همچنین مفاهیمی است که من به دانش آموزان دبیرستانی هوانوردی ام آموزش می دهم.

اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را مدیریت کنید . شما به مکانی برای مستندسازی تعهدات و وظایف خود نیاز دارید. روش‌های بی‌شماری وجود دارد، اما چیزی که بر اساس تاریخ و زمان سازمان‌دهی می‌شود و می‌توان به آن اشاره کرد و برای برنامه‌ریزی از آن استفاده کرد، بار تلاش برای به خاطر سپردن تمام آنچه را که به آن متعهد بودید از بین می‌برد. من در 30 سال گذشته از برنامه ریز فرانکلین روز استفاده کرده ام و برای من خوب کار کرده است.

باید بتوانید اولویت بندی کنید . داشتن مقداری درک از آنچه مهم است و آنچه نیست، کاری است که ما به عنوان خلبان همیشه انجام می دهیم. ما در یک محیط پویا و دائماً در حال تغییر پرواز می کنیم و می دانیم چه چیزی مهم است و می توانیم اقدامات خود را اولویت بندی کنیم (هواپیما، جهت یابی، ارتباط). همه ما داستان های ترسناک خلبان و مسافرانی را می دانیم که وقتی خلبان تسلیم شد، یا در شرایط IMC از VMC تسلیم شد. بسیاری از داستان ها چه چیزی مشترک دارند؟ خلبان تصمیمی اتخاذ کرد که بر اساس اولویت‌های انجام اقداماتی که بالاترین سطح ایمنی را ایجاد می‌کرد، نبود. هری کثیف گفت: \”آدم باید محدودیت هایش را بشناسد.\”

\"بوفالو\"

آیا اخیراً گاومیش دیده اید؟

\”وقت بوفالو.\” این تفسیر خود من از قانون سوم دراکر است. چند سال پیش، همسرم درس دیل کارنگی تدریس می‌کرد و یکی از اعضای کلاس داشت که آمیش بود و رانندگی نمی‌کرد. بیل پلانک از برادهد، ویسکانسین، یک شرکت تسمه و تاک موفق داشت – شرکت او این هارنس و تکه را برای تیم اسب پیش کش بادویزر ساخت. شرکت بیل تا حد زیادی مبتنی بر تعهد او و اجرای آن بود. بیل برگشت تا در دوره بعدی کمک کند و او را زودتر می گرفت و به کلاس می برد. او هرگز کلاسی را از دست نداد.

یک روز که برای بردن بیل رفت، همسرش الیزابت بیرون آمد و به او گفت که بیل آن شب به کلاس نخواهد رفت. این خیلی غیرعادی بود و همسرم نگران بود. اوایل روز، یکی از گاومیش‌های پر خونشان فرار کرد و به سمت شمال رفته بود، همه چیز را پاره کرد و هر چیزی مسیرش است. تنها راهی که توانست جلوی آن را بگیرد شلیک به آن بود. او اکنون در مرتع بیرون آمده بود و به حیوان 2000 پوندی لباس می پوشاند!

چند بار در زندگی یا پرواز شما یک \”بوفالو\” ظاهر شده و برنامه های شما را کاملاً تغییر داده است؟ اینها چیزهایی هستند که انتظارش را نداشتید، اما نیاز به توجه و اقدام فوری شما دارند: آب و هوا، خرابی های مکانیکی و چیزهای دیگری که پیش بینی نمی کردید. همه ما چنین چیزی را در پرواز خود تجربه کرده ایم یا خواهیم داشت. \”اگر\” نیست بلکه \”وقتی\” است. ما برای این گاومیش ها آموزش می دهیم، آماده می کنیم و تمرین می کنیم.

نکته این است که همانطور که پرواز و کارهای روزانه خود را برنامه ریزی می کنید، در برنامه خود فضایی برای پرسه زدن بوفالوها فراهم کنید. منعطف باشید، زیرا آن موجودات می‌آیند و شما را زیر پا می‌گذارند، اگر جایی برای آنها نگذاشته باشید. یک مسیر یا مقصد جایگزین داشته باشید، برای زمان اضافی برنامه ریزی کنید و آن را خیلی نزدیک نکنید. بهتر است به جای دیر رسیدن – یا هرگز – زود وارد شوید.

من سعی می کنم بر اساس تجربیات پروازی ام، درس های زندگی را با دانش آموزان دبیرستانی هوانوردی به اشتراک بگذارم. پنج قانون برای موفقیت در کلاس های من وجود دارد:

  1. آنجا باش. کلاس را از دست ندهید ساختن برخی از کارهای عملی که انجام می دهیم سخت است.
  2. اخلاق کاری خوبی داشته باشید. استانداردهای بالایی را برای کار خود تعیین کنید. زندگی و رفاه یک خلبان به کیفیت کار شما بستگی دارد زمانی که او در صندلی سمت چپ هواپیمایی که در حال ساخت آن هستید می نشیند.
  3. کار گروهی. از دیگران بیاموزید، حجم کار را به اشتراک بگذارید. دست های زیادی کار سبک می کنند.
  4. دارای صبر. این یک چالش بزرگ برای جوانان امروز است. ما خیلی عادت کرده ایم که همه چیز فوری و سریع باشد. ایجاد مهارت و اعتماد به نفس زمان می برد. از دیگرانی که تجربه و مهارت بیشتری دارند یاد بگیرید. یادگیری کار با ابزارهای دستی و برقی برای تسلط به زمان نیاز دارد.
  5. مدیریت زمان چالش دیگری برای جوانان ماست. آنها می خواهند همه چیز را انجام دهند و به طور منظم متعهد خواهند شد. انباشته شدن لحظه آخری و \”من تحت فشار بهتر کار می کنم\” فقط بهانه ای برای برنامه ریزی ضعیف و مدیریت تعهدات شماست. از تعریف داستان بوفالوها با آنها بسیار لذت می برم. من اغلب از آنها می پرسم که آیا اخیراً گاومیش دیده اند یا خیر. این یک راه 

Views: 6

برچسب‌ها: