رمزورازهای زبان بدن برای کاندیداها

رمزورازهای زبان بدن برای کاندیداها
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
13 بازدید

رمزو رازهای زبان بدن برای کاندیداها مجله مذاکره و زبان بدن بعنوان یک مشاور حرفه ای انتخاباتی به شدت معتقدم نامزدهای انتخاباتی چه در انتخابات ریاست جمهوری و یا انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا حتی کاندیداهای شورایی شهر به قدرت زبان بدن بی توجه بوده و از قدرت شگرف زبان رفتار و یا زبان […]

رمزو رازهای زبان بدن برای کاندیداها

مجله مذاکره و زبان بدن

بعنوان یک مشاور حرفه ای انتخاباتی به شدت معتقدم نامزدهای انتخاباتی چه در انتخابات ریاست جمهوری و یا انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا حتی کاندیداهای شورایی شهر به قدرت زبان بدن بی توجه بوده و از قدرت شگرف زبان رفتار و یا زبان خاموش و یا به قول برخی زبان مخفی بیشتر اوقات غافل هستند زبان بدن یا زبان بدن همان زبان بی زبانی است زبانی موثر تر از زبان کلامی و زبان محاوره ایی است

\"\"

باید اذعان کرد تمامی سیاستمداران بزرگ جهان و مخصوصا امریکا و اروپا تحت نظر مدرسان و اساتید بزرگ زبان بدن سالها حتی تا ده سال اموزش های پیشرفته برای یادگیری هرچه بیشتر و بهتر زبان بدن را در دستور کار خود قرار داده و فن خطابه و مذاکره سیاسی را بهمراه زبان بدن فرا می گیرند.

اما زبان بدن چیست؟

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی که به اشارات بدن از آن نامبرده می شود . قدیمی ترین و رایج ترین زبان بین حیوانها و بین نسل بشر است  وحتی سنگ نوشته های روی غارها و یا فسیلهای کشف شده و یا نوشته های حکمتانه و یا تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر همه و همه موید این مسئله است که زبان بدن یا زبان رفتار و یا تن گفتار قدیمی ترین و اولین زبان نسل بشر و حتی حیوانات است.

نوزادی که تازه به دنیا آمده است نیز از همین زبان یاری می جوید تا احساس و نیازهای خود را به مادرش بازگو نماید اندامهایی که به دنبال شیر آب و غذا و آغوش گرم و پر مهر مادر است. که به انواع  و اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتاری اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا و کلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد گویند.

مردم برای ارتباط با یکدیگر زبان‌های متعددی را به کار می‌برند که به طور قابل ملاحظه‌ای در اطلاعاتی که آنها به یکدیگرمنتقل می‌کنند تغییراتی ایجاد می‌کند. محققان به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که آیا زبان‌های متفاوت ممکن است توانایی‌های شناختی متفاوتی را منتقل کنند. در سال های اخیر شواهد تجربی برای این ارتباط علّی(causal relation) مطرح شده است و به این نکته اشاره می‌کند که زبان مادری یک شخص، واقعاً شیوه‌ای را که فرد درباره جنبه‌های متعدد جهان شامل مکان و زمان و … می‌اندیشد شکل می‌دهد. یافته‌های اخیر همچنین به این نکته اشاره می‌کند که زبان(language) بخش و جزئی از جنبه‌های تفکر(thought) است و اهمیت آن فراتر از آن چیزی است که دانشمندان پیش از این تشخیص داده بودند.

ژستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت و یا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و…  باشد.به تعبیر دیگر باید گفت  زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایایی بدنی و همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد. برخی افراد بیسواد و سطحی داروین بردیستویل و یا پاولف و یونگ و یا …. را اولین های زبان بدن قلمداد می کنند در حالیکه مولای متقیان حضرت علی ع اولین فردی است که در این خصوص بسیار بسیار می دانسته و حتی به تجربه و تحقییق پرداخته و شاهد مثال این است که حضرت علی علیه السلام پیرامون زبان بدن می‌فرمایند.

مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَیْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِی فَلَتَاتِ لِسَانِهِ، وَصَفَحَاتِ وَجْهِه

هیچ کس چیزى را در دل پنهان نداشت، جز این که در لغزش هاى زبان و خطوط چهره اش آشکار شد.

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

 

 

 

Visits: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,