دکتر مازیار میر مرجع و مشاور انتخابات، مذاکره و زبان بدن ایران

رهبری استراتژیک در تقابل با حرکت استراتژیک

در این مطلب خواهید خواند

رهبری استراتژیک در تقابل با حرکت استراتژیک

 حرکت فراتر از وضعیت موجود

رهبری استراتژیک می تواند مذاکره کنندگان و سایر طرف ها را در مورد نیاز به تغییرات جسورانه متقاعد کند. یک مثال اخیر از صنعت فیلم، ارزش بازاندیشی رویه‌های فعلی را برجسته می‌کند.

توسط کیتی شونک – درمهارت های رهبری

\"رهبریوقتی مدل‌های کسب‌وکار قدیمی دیگر به خوبی به ما کمک نمی‌کنند، رهبری استراتژیک برای انطباق با زمان‌ها و شرایط جدید مورد نیاز است. این موضوع زمانی صادق بود که نتفلیکس، اخلالگر صنعت سرگرمی و دو زنجیره بزرگ تئاتر ایالات متحده، تلاش کردند تا برای اکران گسترده‌ای برای ایرلندی ، فیلم مارتین اسکورسیزی که توسط نتفلیکس تامین مالی می‌شود، مذاکره کنند. بن بست آنها نقش مهم رهبری در مذاکره را برجسته می کند .

یک معامله و یک قول

زمانی که اسکورسیزی – که مجموعه آثارش شامل راننده تاکسی ، دوستان خوب و جدا شدگان است – شروع به خرید فیلمنامه ای درباره یکی از مقامات اتحادیه کارگری و قاتل خودخوانده مافیا، فرانک شیران کرد، مدیران هالیوود این سوال را مطرح کردند که آیا این فیلم می تواند سودآور باشد یا خیر. انتظار می رفت ایرلندی بیش از سه ساعت دویده و بیش از 100 میلیون دلار هزینه داشته باشد. 

پارامونت پیکچرز حق پخش داخلی این فیلم را خریداری کرد اما پس از اینکه بودجه آن به بیش از 125 میلیون دلار رسید، از این کار کناره گیری کرد. بدون هیچ گزینه جذاب دیگری، اسکورسیزی حقوق جهانی The Irishman را به نتفلیکس فروخت. این همکاری بودجه کلانی را برای او فراهم کرد و نتفلیکس قول داد که قبل از پخش جریانی فیلم، برای اکران قابل توجهی در سینما مذاکره کند. 

\"رهبران

نسخه رایگان خود را مطالبه کنید: رهبران واقعی مذاکره می کنند

اگر می‌خواهید یک رهبر عالی باشید، نه فقط یک رئیس، از اینجا شروع کنید: گزارش ویژه رایگان ما را دانلود کنید، رهبران واقعی مذاکره می‌کنند: درک تفاوت بین رهبری و مدیریت ، از دانشکده حقوق هاروارد.

 

 

یک پنجره عریض

در سال 2019، نتفلیکس مذاکره برای اکران سینمایی The Irishman را با زنجیره‌های مالتی پلکس AMC Theaters و Cineplex کانادا آغاز کرد. علاوه بر انجام تعهدات خود در قبال اسکورسیزی، یکی دیگر از اهداف رهبری استراتژیک نتفلیکس، جبران بخشی از قیمت نهایی 159 میلیون دلاری فیلم با دریافتی از گیشه بود. 

اگرچه به نظر می رسید که یک توافق برد-برد در چشم انداز باشد، اما گفتگوها به سرعت بر سر \”پنجره سه ماهه تئاتر\” – دوره زمانی انحصاری که شرکت های تئاتر برای نمایش فیلم ها قبل از اکران در فرمت های دیگر، از جمله پخش جریانی، اختصاص می دهند، برخورد کرد. نتفلیکس حاضر نشد حدود 150 میلیون مشترک خود را برای دیدن فیلم The Irishman در خانه سه ماه منتظر بمانند. 

شرکت های تئاتر در بلاتکلیفی بودند. اگر آنها با کوتاه کردن پنجره تئاتر ایرلندی موافقت می کردند ، استودیوهای هالیوود پنجره های کوتاه تری را برای فیلم های خود می خواهند. با کاهش فروش بلیت، مدیران تئاتر می ترسیدند که باریک کردن پنجره باعث شود مصرف کنندگان بیشتری به طور کامل از مالتی پلکس محلی خود صرف نظر کنند. دو ابر زنجیره فیلم دیگر، Regal Cinemas و Cinemark، مناقصه The Irishman را به تصویب رساندند و فرصت سه ماهه را غیرقابل مذاکره خواندند.

این یک Wrap است

به گزارش نیویورک تایمز ، طی چند ماه، AMC و Cineplex توافق کردند که مدت زمان سه ماهه The Irishman را به حدود 60 روز کاهش دهند . نتفلیکس از رفتن بالای 45 روز خودداری کرد. مذاکرات متوقف شد 

به نظر می رسد نتفلیکس محاسبه کرده است که تعقیب درآمدهای باکس آفیس می تواند حواس پرتی را از هدف آن برای امضای اعضای جدید، به ویژه طرفداران قدیمی اسکورسیزی که امیدوار بودند با The Irishman جذب کنند، منحرف کند . علاوه بر این، نتفلیکس برای انجام حداقل تعهد خود به اسکورسیزی نیازی به زنجیره‌های بزرگ تئاتر نداشت: بسیاری از سینماهای مستقل و زنجیره‌های کوچک تئاتر حاضر بودند فیلم را بدون فرصت سه ماهه نمایش دهند. مرد ایرلندی در چند هفته در ماه نوامبر در تعداد کمی از پرده های سینما در برخی از شهرهای بزرگ ایالات متحده بازی کرد. 

نور، دوربین، حرکت

سرویس‌های استریم جدید اپل، دیزنی و سایرین در حال ایجاد رقابت شدید برای نتفلیکس و همچنین مجموعه جدیدی از شرکای مذاکره کننده برای زنجیره‌های تئاتر هستند. بسته شدن سالن‌های سینما در سراسر جهان در نتیجه همه‌گیری کووید-19 فشار بیشتری بر زنجیره‌ها وارد کرده است تا پنجره سه ماهه خود را باز کنند. 

در مذاکرات با یونیورسال پیکچرز، AMC رهبری صنعت و سازمان را با موافقت با کوتاه کردن مدت زمان نمایش برای برخی از فیلم‌های کوچک‌تر به 17 روز در ازای دریافت درصدی از درآمد یونیورسال از درآمد اجاره بر اساس تقاضا نشان داد. ورایتی با پیش‌بینی اینکه استودیوهای زنجیره‌ای تئاتر و دیگر استودیوها به توافقات مشابهی دست خواهند یافت  ، اعلام کرد: «تجارت فیلم هرگز شبیه به هم نخواهد بود.

انطباق با تغییرات صنعت

هنگامی که آینده از تمرکز خارج می شود، رهبری مؤثر اغلب به معنای تشخیص این است که امتناع از تغییر احتمالاً خطرناک ترین گزینه است. این دستورالعمل ها رهبری استراتژیک را قادر می سازد که فراتر از وضعیت موجود حرکت کند: 

  1. به اعداد و ارقام نگاه کن مشاجره بر سر یک موضوع مشاجره‌آمیز به ندرت باعث ایجاد معاملات برد-برد می‌شود. برای شناسایی فرصت های نادیده گرفته شده و معاملات بالقوه در بین مسائل، تعداد زیادی از مسائل دیگر را به روی میز بیاورید. 
  2. یک قاب افزایش را تشویق کنید. زمانی که به آینده فکر می کنیم، بیشتر روی چیزهایی که می توانیم از دست بدهیم تمرکز می کنیم تا دستاوردهای بالقوه. سعی کنید با برجسته کردن آنچه که همه می توانند به دست آورند – و اینکه چگونه مدل های کسب و کار منسوخ شده همه طرف ها را عقب می اندازند، سبک های رهبری را فراتر از یک \”چارچوب ضرر\” حرکت دهید. 
  3. همه را سر میز بیاورید. هنگامی که یک صنعت در حال تحول است، قطع قراردادهای خلاقانه با یک طرف در یک زمان می تواند آشفتگی بیشتری ایجاد کند. با دعوت از همه طرف‌های مرتبط برای مشارکت در ایده‌های جدید با هدف ایجاد ارزش برای همه،  رهبری استراتژیک را نشان دهید .
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
اگه مطلب رو دوست داشتی، اینا رو از دست نده!
خلاصه کتاب

معرفی بهترین پادکست‌‌های ایرانی نوشته مازیار میر

معرفی بهترین پادکست‌‌های ایرانی نوشته مازیار میر معرفی بهترین پادکست‌‌های ایرانی نوشته میر معرفی بهترین پادکست‌‌های ایرانی معرفی بهترین پادکست‌‌های ایران معرفی بهترین پادکست‌‌ها       بهترین پادکست‌‌های ایرانی

mazyar mir
خلاصه کتاب

خلاصه کتاب راه تویوتا اثر جفری کی لایکر

خلاصه کتاب راه تویوتا اثر جفری کی لایکر خلاصه کتاب راه تویوتا خلاصه کتاب نقد و بررسی کتاب راه تویوتا نویسنده: جفری لایکر     راه تویوتا   خلاصه کتاب

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز شما:

دکترمازیار میر

989198718767+
دریافت مشاوره