روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
19 بازدید

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم روابط تخصصی بین المللی و تشریفات دیپلماتیک جمع آوری و تنظیم دکتر مازیار میر   سرفصل دوره مدیریت تشریفات و زبان بدن ویژه مدیران و سرپرستان آشنایی با تشریفات تشريفات و ارتباطات اصول پذیرایی توصيه های تشريفاتی بالا رفتن دانش و اصول تشریفات رسمی به منظور […]

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

روابط تخصصی بین المللی و تشریفات دیپلماتیک

جمع آوری و تنظیم دکتر مازیار میر

 

سرفصل دوره مدیریت تشریفات و زبان بدن ویژه مدیران و سرپرستان

  • آشنایی با تشریفات
  • تشريفات و ارتباطات
  • اصول پذیرایی
  • توصيه های تشريفاتی
    • بالا رفتن دانش و اصول تشریفات رسمی به منظور بالا بردن فرهنگ مدیران و رهبران
    • آشنایی و کسب اطلاعات لازم در استقبال و پذیرش مهمانان و از جمله مهمانان ویژه و دیپلماتیک
    • شیوه پذیرایی و انتخاب منو غذایی مناسب برای مدیران
    • نکات کلیدی مربوطه برای مدیران
    • آشنایی با مفهوم تشریفات و مراسم ویژه و خاص special events
    • مهارت های فردی مدیران  Soft skills
    • انواع مراسم خاص ( نمایشگاه ، سمینار ، سمپوزیوم ، کنگره ، کنفرانس و….)
    • برنامه ریزی  در برگزاری  (امکانات،سیستم ارتباطی،پارکینگ، استقبال،محل ورود و خروج،….)
    • طراحی،آماده سازی فیزیکی، چیدمان میز و صندلی سالن ها و هماهنگی
    • مهمانان خاص و تنظیم جایگاه یا پذیرش(VIPیا معلولین )
    •  مراسم  بازاریابی و رقابت دربرگزاری مراسم
    • تشریفات با رویکرد احلاق حرفه ای و زبان بدن و مذاکرات حرفه ای ….
دوره مدیریت تشریفات اساسا چه دوره ای است؟
مهارت های مورد نیاز مدیریت تشریفات چیست؟
رشته مدیریت تشریفات روی چه اموری متمرکز است؟
ضرورت شرکتدر دوره مدیریت تشریفات موسسه آموزش عالی فن پردازان چیست؟
مزایای اخذ مدرک مدیریت تشریفات چیست؟
فرصت های شغلی مدیریت تشریفات چیست؟
اصول موفقیت مدیریت…

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

 ضیافت های نوع ( کوکتل ) یا ( الا فورشت ):

 این نوع مجالس ضیافتی است که به صورت ایستاده و بدون نشستن در سر میز برگزار می شود و از نظر خصلت سازماندهی و چگونگی ترتیب دادن با هم فرق نداشته در فاصله زمانی ساعت 17 تا 18 ( ساعت ، 30/17 یا 18 ) آغاز گردیده و دو ساعت ( 120 دقیقه) طول می کشد . غذاهای مختلف یعنی غذاهای سرد شیرینی و میوه در آن سرو می شود . گهگاه غذاهای گرم نیز درآن سرو می شود . غذاها نباید سنگین ( چرب) و زیاد بوده و  برای صرف نیازی به کارد و قاشق باشد و وسایل و ادوات یکبار مصرف مناسب تر است .

همانطور که قبلاً  اشاره شد دعوت های نوع کوکتل یا ( الا فورشت) به صورت ایستاده ترتیب داده می شود میهمانان به میز نزدیک گردیده در بشقاب ها غذای خود را  اخذ نموده از میز دور می شوند تا میهمانان دیگر امکان گرفتن غذا را داشته باشند، میز غذا در وسط سالن با  فاصله ای کم از دیوار قرار می گیرد تا پیشخدمتان بتواننند از آنجا عبور کنند مرکز سالن اطاق باید در اختیار میهمانان باشد، در این حال ممکن است غذاها در سینی توسط پیشخدمت ها بین مدعوین گردانیده شوند. لباس در این ضیافت بسته به حالت گوناگون معمولی و ندرتاً اسموکینگ و یا بر اساس تذکر مشخص در کارت دعوت می باشد .

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

 6.       شام بوفه :

تفاوت این نوع میهمانی با ضیافت شام در این است که در شام بوفه مهمانان 6 – 5 نفر سر میزهای جداگانه می نشینند و سرو غذا با اصول سلف سرویس صورت می گیرد.میهمانان خوراکی ها را که روی میزهای جداگانه گذاشته شده بر می دارند این نوع دعوت نسبت به ضیافت شام معمولی کمتر رسمی می باشد. نوع لباس بر حسب مورد ذکر شده در کارت دعوت تعیین می گردد.

 7.      شام دوم  :

این نوع ضیافت از ساعت 21 به بعد آغاز می شود و منوی غذا در این میهمانی با منوی ضیافت شام نشسته تفاوتی ندارد. نوع لباس ، کت و شلوار سیاه ، اسموکینگ یا فراگ بوده و برای خانم ها لباس شب تعیین
می گردد.

 8.    دعوت به نمایش فیلم و شب نشینی های موسیقی و ادبی ، شب نشینی های دوستانه و میهمانی برای بازی شطرنج و بریج که جنبه قمار نداشته باشند و انواع دیگر مسابقات نیز معمول است. این نوع دعوت ها قاعدتاً با غذای سبک همراه است. شکل لباس در این میهمانی ها معمولی و برای خانم ها کت و دامن و یا لباس بلند می باشد.

در تدارک ضیافت های دیپلماتیک باید دقت زیادی مبذول داشت . در تحقق این امر موارد زیر باید کاملا  مورد توجه قرار گیرند . انتخاب نوع ضیافت های ناهار ، شام نشسته ، شام دوم ، ترتیب میز ، تدارک سالن پذیرایی، ترتیب سرو غذا سر میزها و خدمت به مهمانان ، تهیه و ترتیب کروکی میز دعوت از اهمیت  خاصی برخوردارند که سفیر و یا رییس تشریفات باید کنترل و نظارت نهایی را شخصاٌ بر آن داشته باشد که در بخش دیگر مشروحاً به آن پرداخته خواهد شد .

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

   شام

شام هایی که نشسته سرو می گردد :

میهمانی های شام نشسته ، تشریفاتی ترین نوع ضیافت بوده که در فاصله زمانی از ساعت 20 تا 21
( ساعت 30/20 و یا 21 ) آغاز می گردد . منوی شام مربوط به سنن و غذاهای محلی بوده و معمولاً شام شامل یک یا دو نوع غذای سرد مختصر ( آنتره) ، سوپ ، یک غذای دریایی و امثال آن ( غذای اول ) و یک نوع غذای گرم از گوشت قرمز( غذای اصلی ) و شیرینی جات به عنوان دسر می باشد بعد از شام قهوه یا چای سرو می گردد و سیگار برگ برای کسانی تمایل داشته باشند تعارف خواهد شد .

روابط تخصصی بین الملل و تشریفات دیپلماتیک قسمت ششم

 

 

شام معمولاً  دو یا سه ساعت ( حدود 150 دقیقه)  طول می کشد به طوری که معمولاً یک ساعت(60 دقیقه) در سر میز شام گذشته و باقی وقت در سالن سپری می شود . شکل لباس بر حسب تذکر مشخص در کارت دعوت لباس تیره و یا سیاه ، اسموکینگ یا فراگ و برای خانم ها لباس شب می باشد .

در بعضی موارد رسمی بعد از شام دعوت های نوع کوکتل یا الا فورشت به عمل می آید در این نوع دعوت میهمانانی که در ضیافت شام حضور داشته اند بعد از ختم غذا به مهمانی کوکتل یا الا فورشت می روند که در آن مهمانانی که فقط به این نوع پذیرایی دعوت شده اند حضور دارند این نوع میهمانی هنگامی ترتیب داده که رجال دولتی بلند مرتبه طراز اول و هیئتی که توسط چنین شخصی رهبری می شود به کشور دعوت شده باشند و به افتخار ایشان ضیافت شام ترتیب داده شود .

Views: 4

برچسب‌ها:, ,