زبان بدن اسنودن

زبان بدن اسنودن
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳
13 بازدید

زبان بدن اسنودن بعنوان یک مشاور انتخاباتی باید اذعان نمایم که خواندن و تحلیل اخبار انهم افرادی مانند اسنودن برای مبارزات انتخاباتی و افزایش دایره اطلاعات و استفاده از وقایع موجود بی شک می تواند بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. شاید شما این خبر را شنیده اید کمپین تازه برای عفو ادوارد اسنودن […]

زبان بدن اسنودن

بعنوان یک مشاور انتخاباتی باید اذعان نمایم که خواندن و تحلیل اخبار انهم افرادی مانند اسنودن برای مبارزات انتخاباتی و افزایش دایره اطلاعات و استفاده از وقایع موجود بی شک می تواند بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. شاید شما این خبر را شنیده اید کمپین تازه برای عفو ادوارد اسنودن به راه افتاده است؟اما چرا و اسنودن کیست؟

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در آمریکا کمپین تازه‌ای را برای عفو ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات فوق محرمانه که مدتها فراری است، کمپین بزرگی بوجود آمده و خواهان آن است که اوباما پیش از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ اسنودن را عفو کند.
ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی از برنامه جاسوسی گسترده این سازمان از شهروندان و رهبران جهان پرده برداشت و در پی آن بلافاصله به روسیه پناهنده شد. بعنوان یک مدرس صاحب سبک در زبان بدن به این فرد اعتماد ندارم اما معتقدم او همه حقیت را نمی گوید و با زمان و با مکان استقرار مطالب پشت پرده بسیاری وجود دارد شاید برایتان جالب باشد که بدانید:
دولت یاراک اوباما ادوارد اسنودن را به جاسوسی  گسترده و سرقت اسناد فوق محرمانه ایالات متحده متهم کرده و خواهان استرداد و محاکمه اوست.فعالان لیبرال در آمریکا ادوارد اسنودن را قهرمان می‌دانند اما محافظه کاران او را به خیانت متهم می کنند. این خبر باعث شد به سراغ این کارمند سابق CIA  برویم اما ادوارد جوزف اسنودن Edward Joseph Snowden) کیست؟ او متولد متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا CIA و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است. بعنوان مدرس مذاکره  و زبان بدن دنبال کردن رویه های مذاکره اسنودن برای من بسیار جالب  بود و به کشف های خوبی رسیدم 

افشاگری‌های ادوارد اسنودن از عملیات عظیم  جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی و پرده برداشت. بنا به مدارک مستندی که اسنودن ارائه نمود این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیتها در مکالمات تلفنی، ایمیل، استفاده از موتور های جستجوگر در شبکه های مجازی و…. در تمام جهان و فار از خطوط مرزهای جرافیای و سیاسی انجام می پذیرد.

مجری این پروژه فرا منطقه ای و جهانی آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSI)  می باشد که در حال انجام است ادوارد اسنودن کارمند سابق بوز آلن همیلتون و پیمانکار سابق ان اس ای، پیشتر برای کامپیوتر سازی دل  و سازمان سیا CIA نیز کار کرده بود.

در ۲۰ می ۲۰۱۳ اسنودن از محل کارش که تأسیسات متعلق به «ان اس ای» در هاوایی بود به هنگ کنگ پرواز کرد و در اوایل ژوئن هزاران مدرک طبقه‌بندی شد ه «ان اس ای» را در اختیار روزنامه نگاران گلن گرینوالد، لورا پویترس و اون مک اسکیل قرار داد. هنگامیکه مطالب در روزنامه گاردین و واشینگتن پست به چاپ رسیدند اسنودن موضوع توجه اخبار بین‌المللی گشت. مدارک بیشتری بعداً توسط اشپیگل و نیویورک تایمز انتشار یافتند. در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳ وزارت دادگستری ایالات متحده اسنودن را به دو جرم متهم نمود اول؛ نقض قانون مربوط به جاسوسی ، دوم؛ سرقت اسناد متعلق به دولت آمریکا یا متعلق به یک دولت خارجی.

ولادیمیر پوتین پیرامون در خواست پناهندگی اسنودن گفت : اگر آقای اسنودن بخواهد در روسیه اقامت کند باید فعالیت‌های خود را که به منافع شرکای آمریکایی ما لطمه می‌زند، متوقف کند.» در ان هنگام اسنودن از هنگ‌کنگ به مسکو رفته بود.او پس از مدتها تلاش بلاخره توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت (یکساله) دریافت کند. کتاب «پرونده‌های اسنودن؛ پشت پردهٔ تحت تعقیب‌ترین فرد جهان» نوشته لوک هاردینگ، روزنامه‌نگار گاردین به ماجرای اسنودن می‌پردازد. این کتاب تابستان ۱۳۹۴ از سوی انتشارات میلکان و با ترجمه ارغوان اشتری منتشر شده است.

\"زبانزبان بدن اسنودن Edward Snowden body language

در بیش از صدها فیلمی که از اسنودن  با مانیتور های بزرگ و برای تجزیه و تحلیل صورت و رفتار ایشان و تحلیل های رفتاری ایشان دیدم و تحقیقات گسترده ای که از این کارمند سابق CIA دیدم و خواندم یک نکته بسیار جالب را کاملا حس کرد در میان روایت های زندگی واقعی، روایت اسنودن بسیار قانع کننده و باورپذیر است. تحولش از یک جوان بیست ساله کم رو و خجالتی و سرشار از آرمان گرایی، او را به قهرمان لیبرال هایی که در داستان سرایی دست دارند، تبدیل کرد. اسنودن در خانواده ای از کارمندان فدرال در نزدیکیفورت مید بزرگ شد. او در ارتش ثبت نام کرد، در سازمان اطلاعات مرکزی مشغول به کار شد و به متخصص فن آوری در N.S.A تبدیل شد. تا تابستان ۲۰۱۳، هزاران سند را دانلود کرده بود، به هنگ کنگ رفت و از روزنامه نگاران گلن گرینوالد(وکیل آمریکایی) و لورا پویترس (کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند) خواست او را آنجا ملاقات کنند.

افشاگری های اولیه بسیار مهیج بود بعنوان یک مدرس زبان بدن که صاحب سبک هستم پس از مطالعه گسترده پیرامون این شخصیت چند وجهی  و در طی سلسله فرایند دیدن فیلمهای اسنودن با متد علمی به لحاظ بعد زمان و مکان و نظر سنجی طویل المدت متوجه شدم او به شدت می ترسد رفتارهای عبی بودن مشهود و نامشهود برایند چند بعدی در رفتار آنچه که متاسفانه استاد نماها در ایران از آن اطلاعی ندارند و هرگز به ما جهان سومی ها آ»وزش نمی دهند نشان از این دارد که اسنودن داریا این رفتارها است . لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر ر رجوع شود به New Scientist مدل زوایای اسنودان در بیشتر برنامه های جدید او زاویه خطر است رجوع شود به همان ماخذ و نخصوصا حالت صورت تیک های رفتاری و عصبی و حتی کلامی که کاملا مشهود بود. به نظر شما نگاه اسنودن مرموز نیست و چرا؟

ترس و استرس و مخصوصا بلند پروازی در این جوان جویای نام مشهود است آیا او همه حقیقت دستکاری شده را بیان می کند آیا این هم یک نقشه برای بزرگ نمایی آمریکا و آمریکایی ها است و ایا چقدر برنامه تبلیی است و هزاران ایای دیگر وقتی یقینم بیشتر به یقین تبدیل شد که اسنودن هر شهروند ژاپنی را یک هدف بالقوه فعالیت های شنود و کسب اطلاعات سازمان های اطلاعاتی آمریکا دانست .اما چرا ژاپن؟  (( لطفا به یکی از استناد های علمی پیرامون تفکر چندبعدی و چندلایه در این جملات بالا توجه فرمائید))

اسنودن در ادامه افشاء گری های خود ادامه داد: آمریکا اطلاعات گسترده ای در مورد مردم ژاپن دارد که از طریق شنودها و جاسوسی های گسترده به صورت همیشگی افزایش می دهد و تکمیل می کند.آمریکا اطلاعات زیادی از مردم ژاپن بویژه باورهای آنان و اینکه چه کسی را دوست دارند و مواظب چه چیزهایی هستند، اطلاعات گسترده دارند و وظیفه من نیز به عنوان مامور آژانس امنیت ملی آمریکا ایجاد تصویری از زندگی هر فرد ژاپنی بود. ایا این یک تهدید برای امنیت ملی و امنیت جهانی نیست؟

آژانس امنیت ملی آمریکا تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را با شنود مکالمات تلفنی و رصد اطلاعات رایانه ای افراد به دست می آورد.

(( لطفا از اسناد و اطلاعات خودتان محافظت نمائید))

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نبوده نیست و نخواهد بود پس درست تر و دقیقتر و همه جانبه و چند بعدی نگاه کنید.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

منابعی برای مطالعه بیشتر:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن قسمت اول

زبان بدن آرایش قسمت اول

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریس

Views: 5

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,