نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان

نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان
تیر ۲۳, ۱۴۰۲
36 بازدید

زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان مازیارمیر نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان   نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان   طی بیست سال آموزش در رده های مختلف به تجربیات گرانبهاییدست پیدا نمودم که در این مقاله قصد دارم قسمتی از انها را با شما در میان بگذارم. مازیار میر […]

زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان

مازیارمیر

نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان و دانش آموزان

 

نکات مهم و کاربردی زبان بدن دانشجویان

 

طی بیست سال آموزش در رده های مختلف به تجربیات گرانبهاییدست پیدا نمودم که در این مقاله قصد دارم قسمتی از انها را با شما در میان بگذارم. مازیار میر نویسنده این مقاله معتقد است آموزش یک مهارت استثنائی است هزار پاییکه هر پای ان در علم دیگری مستتر است . شما بعنوان مدرس باید با علم ارتباطات غیر کلامی اشنا باشید و مخصوصا آشنایی مختصری با تحلیل التقاطی و انواع تحلیل ترکیبی و خطی زبان بدن داشته باشید .در عرصه آموزش زبان بدن و علم زبان بدن، مازیار میر معتقد است بهترین راه برای اموزش و استیلای مدرس بر دانشجویان فهم واقعی و درک عمیق یافته های زبان بدن است هرچند این خود به تنهایی کفایت نخواهد کرد.

 برای رسیدن به بلوغ فکری در وادی زبان بدن باید علاوه بر فراگیری زبان بدن به تجربیات کیفی و پژوهش‌های تلفیقی، به کارعملی و تدریس مستمر اشتغال داشته به جمع آوری داده دست بزنید و بیش از پیش توجه داشته باشید.

شما بعنوان یک استاد یا مدرس باید  به مهارت های آموزش و تحلیل کمّی، ساختاری و تفسیری نیز مسلط باشید و تجزیه و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از طریق  زبان بدن کاملا مسلط باشید مخصوصا از اطلاعات بدست آمده حداکثر استفاده را بنمائید و عکس العمل حادی هم از خود نشان ندهید. و استادانه به رمز گشائی پیام‌های نهفته در زبان بدن دانشجویان برای ارائه بهتر مطلب رهنمون شوید. و البته این تمام قصه نیست مدرس باید به علوم عدیده ایی مانند روانشناسی جامعه شناسی آمار و زبان بدن و مذاکره فن بیان و آئین سخنرانی و ….. تسلط کامل داشته باشد.

متاسفانه نکته کلیدی دیگری که مدرسین معمولا به آن اشراف ندارند و طی دو دهه آموزش به سختیآنرا آموختم تفاوت درک با علم است . الزاما دانستن دانش مساوی با درک صحیح و منطقی با آن نیست و این خطری است که هر مدرسی را تهدید می کند.

باید بدانیم که هرگز تحلیل زبان بدن و یا دانستن زبان بدن دانش آموزان در لحظه برای مدرس نباید مهم باشد چراکه کل تدریس را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شمارا منحرف می کند. نکته مهم دیگر این است علم زبان بدن هم مانند تخته سیاه و سایر ابزار ها لازم است برای آموزش اما هدف اصلی نیست

مورد دیگری که طی این سالها به آن بسیار تو جه نمودم دانشجویانی بود که برای اولین تدریس نزد من می آمدند اشتباه بزرگ آنان این بود که بینهایت به زبان بدن حضار  دقت مینمودند در حالیکه باید اول به خودمان توجه کنیم سپس مخاطب و این بسیار منطقی تر و تاثیر گذار تر و حرفه ای تر است.

مازیار میر معتقد است پس از بیست سال آموزش حرفه ای و تخصصی زبان بدن  بدترین اشکال  با قاطعیت قضاوت و تفسیر زبان بدن نمودن است که بسیار خطرناک است. مخصوصا افراد نادان و بیسواد معمولا تفسیر دست بر سینه را دشمنی و یا مخالفت و تفکر منفی تعبیر می کنند که باید تاکید کنم اساسا این باور غلط است ده ها تفسیر ترکیبی می توان از این قضیه نمود  مانند تفکر ،خستگی ،،عادت توجه زیاد بهم زدن تفکرات گذشته و….

همیشه معتقد هستم با جو منفی و اعلام زبان بدن منفی علاوه بر خراب کردن روند آموزش و کسوت شما اتفاق دیگری به وقوع نخواهد پیوست اشتباه استراتزیک اکثر مدرسین این است که فکر می کنند دانش آنها وحی منزل است و برخی موارد با طعنه و تمسخر حال و روز خراب دانشجو را نزد همه گان رسوا می کنند و یا دست آویزی برای تغییر وضعیت کلاس قرار می دهند که همه فقط کار را خرابتر می کند مخصوصا از دو منظر این کار بسیار خطرناک است  اول شاید اشتباه کرده باشید دوم اگر دانشجوی شما مقاومت کند ابروی استاد به شدت به تاراج خواهد رفت و تا آخر ترم در کلاس و کل دانشگاه به تاراج می رود ، شک نکنید به خمیازه ها چشم برهم گذاشتن های طولانی و کلیه رفتارهایی که زیاد و زیاد میشود بعنوان زنگ خطر نگاه کنید و ارائه مطلب را و کل مطالب را تغییر دهید از تکنیکهای هم افزائی گیمیفیکشن و آزمون خطا و تغییر حالتها و…. استفاده کنید لطفا و حتما به تغییرات زبان بدن دقت کنید تا نقطه قوت های خود را بیشتر و بهتر بالا ببرید و سعی در کم کردن نقاط ضعف خود نمائید با توجه به زبان بدن دانشجویانتان که در این ازمون و خطا شما بسیار قوی تر خواهید شد.

تا اینجا روی بایدهای زبان بدن مطالبی را به رشته تحریر درآوردم اما باید اذعان نمود همیشه هم چنین نیست بلکه برخی اوقات به تظاهرات زبان بدن هرگز وقعی ننهید چراکه ریتم و سیستم شماراکاملا دگرگون و حتی نابود خواهد نمود پس خواهش می کنم با دیدن تردید و شک زبان بدن یک یا چند نفر مخصوصا برای امتحان گرفتن کوچکترین تردیدی به دل راه ندهید . و یا در پایان ترم و میان ترم و نمره خواستن های دانشجویان و…..  ادامه دارد…

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

 توصیه میکنیم حتما مطالب زیر را بخوانید:

چگونه بهترین استخدام کننده باشیم

نکات طلائی برای مصاحبه استخدام

فقر کارآفرینی قسمت اول

استراتژیهای حرفه ای استیو جابز برای فروش

Views: 17

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,