زبان بدن در آموزش قسمت هفتم

زبان بدن در آموزش قسمت هفتم
تیر ۱۸, ۱۴۰۲
17 بازدید

زبان بدن در آموزش قسمت هفتم مازیارمیر بعنوان یک مشاور انتخاباتی که دو دهه را در این فن در حال تحقیق و مطالعه هستم زبان بدن را یکی از پر قدرت ترین ابزار یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر می دانم برای اینکه به درک و فهم بیشتری نسبت به زبان بدن […]

زبان بدن در آموزش قسمت هفتم

مازیارمیر

بعنوان یک مشاور انتخاباتی که دو دهه را در این فن در حال تحقیق و مطالعه هستم زبان بدن را یکی از پر قدرت ترین ابزار یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر می دانم برای اینکه به درک و فهم بیشتری نسبت به زبان بدن نائل شوید لطفا و حتما به زبان بدن دوستان و دشمنان و حتی  دانشجویان و کلیه آحاد مردم همیشه و تحت هر شرایطی توجه فراوان نمائید تا به  واقعیت زبان بدن آگاه گردید.

 شاید بسیار بجا و شایسته باشد که در این خصوص بیانات گهربار مولای متقیان را نقل کنم که می فرمایند:

مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَیْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِی فَلَتَاتِ لِسَانِهِ، وَصَفَحَاتِ وَجْهِه

هیچ کس چیزى را در دل پنهان نداشت، جز این که در لغزش هاى زبان و خطوط چهره اش آشکار شد

 آیا از علم زبان بدن اطلاعی دارید برای آن دسته از عزیان که نسبت به این علم اطلاعی در دست ندارند عرض کنم که زبان بدن یا body language یکی از برترین خصوصیات نسل بشر بر روی کره خاکی آن است که قدرت تکلم و سخن گفتن دارد. او می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را انتقال دهد. زبان بدن یا زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» یا زبان حرکات بدن و اجزای آن خوانده می شود،به کلیه ژستها و حرکتها و حالتها مانند انواع نگاه راه رفتن و نشستن و…. زبان بدن گویند.زبان بدن شامل دو قسمت است . یکی زبان حرکات بدن و دیگری زبان آرایش و ظاهر بدن؟

لطفا پیوسته برای یک سخنرانی چه اجتماعی و سیاسی و یا اقتصادی و یا حتی برای شروع تدریس و یا در حین تدریس نیم نگاهی به همه داشته باشید  مخصوصا به زبان بدن مردم و حضار.

باید اذعان نمود این امر از دو جهت بسیار مهم و تاثیرگذار است اول تصمیم گیری مدل اموزش دوم جهت و هدف آموزش آیا محقق شده است یا خیر و اساسا این استراتژی آموزشی ایا کاربردی بوده است یا خیر؟

کاربرد اصلی زبان بدن در آموزش یعنی بهتر دیده شدن و بیشتر دیده شدن و مخصوصا دیدن تغییرات مثبت و منفی دانشجویان

لطفا و حتما تحت هیچ شرایطی بخاطر یک یا چند نقر اکثریت را زیر پا نگذارید و البته به اقلیت هم بی توجه باشیم و این یک درس بزرگ از پدر علم حقوق ایران پروفسور کاتوزیان بزرگ است که پس از نیم قرن آموزش به حقیر تاکید نمودند.

زبان بدن محدوده تفاسیر است و در آن چیز مطلقی بهیچ وجه وجود نداردشما هر که هستید و هرچقدر هم تجربه داشته باشید بازهم باید قائل به این مهم باشید که شاید اشتباه کرده اید. من باب مثال برخی افراد بیسواد و یا کم سواد می گویند که دست به سینه بودن علامت منفی است برادر و خواهر گرامی لطفا پیرامون چیزی که تخصص ندارید نظر ندهید این چه حرفی است دست به سینه بودن دارای ده ها تفسیر است دانشجویی که دست به سینه نشسته شاید عادت دارد شاید خسته شده شاید در حال تفکر نقادانه است یا شاید دارد فکر می کند و در اخر شاید رگه های مخالفت هم دارد

تحلیل زبان بدن دانشجو هرگز نباید در درجه اول اولویت و اهمیتتان باشد شاید شما اشتباه کنید هدف ما از این سلسله مقالات ذهن خوانی نبوده و نیست و زبان بدن علم ذهن خوانی هم نیست هدف اصلی و غایت نظر ما رسیدن به مهارت جانبی یک استاد در رساندن به ساحل ارامش و آموزش و عشق و علاقه در یادگیری است ولاغیر

تکرار می کنم دانشجو هرگز نباید بداند اول ترم که شما زبان بدن بلد هستید والا تا پایان ترم همیشه رول جلویتان بازی می کنند و یا همیشه مباحث یک جوری می چرخواند و میاد به سمت ترامپ و اوباما و …. بحثهای داغ روز و تحلیل زبان بدن . حالا بیا و درستش کن و البته همه اینها تجربه بیش از دو دهه تدریس نویسنده است.


لطفا نگاهی داشته باشید به مقاله زبان بدن چیست؟


اگر نمره بخواهند می گویند وای شما استاد برتر جهان و ایران و مریخ هستید و انقدر القاب و عنوان بهتون می دهند که خام و رام آنها شوید پس به توصیه من گوش دهید و هرگز از این مطالب زیاد حرفی به میان نیاورید شاید در جلسه پایان ترم و بسته به درستان و موضوع تدریس چراکه اگر غیر این باشه شما را انقدر درگیر این موضوع مینمایند که تدریس را کاملا فراموش خواهید نمود. لطفا و حتمایادمان باشد بعنوان استاد و یا یک معلم هدف باید تفهیم مطالب علمی و درسی باید باشد و این هم ابزاری است در اختیار شما برای تفهیم بهتر و برتر و همه جانبه ولاغیر.

یادتان باشد که یکی از مهمترین مسائل مهم در علم روانشناسی همین مبحث تعریف و تمجید است و تاثیر آن و این خود یک حربه مفید و مهم و تاثیر گذار هر معلم و استادی است که باید برای آموزش استفاده شود در حالیکه بیشتر مواقع کار برعکس می شود و این هم مشکل دیگری است شاید در مبحث مشاوره به کاندیدهای شورای شهر و یا مجلس شورای اسلامی این حربه کاملا عملیاتی و استراتژیک بوده و عملکرد انرا با تمام وجود حس نموده ام  …. ادامه دارد

 مازیار میر مشاورکسب وکار

Mazyar Mir professional consultant and analystd

cfhk fnk.cfhk fnk jjg.cfhk fnk jjg,gogبهترین استا ل لخ لخخلخخلد مذاکره و زبان بدن 

 یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

جابز ایران

زبان بدن وانگشتر

زبان بدن فیلم فروشنده

زبان بدن – سیاستمداران قسمت اول

تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

رمزگشائی زبان بدن مردان عاشق

جدیدترین زبان بدن عشق

زبان بدن آرایش قسمت اول

زبان بدن هیلاری کلینتون قسمت دوم

زبان بدن خفاش شب قسمت اول

کارگاه یک روزه ارتباط موثر و زبان بدن ویژه خانمها

زبان بدن دکتر ظریف

تحلیل زبان بدن هیلاری کلینتون

 مازیار میر مشاورکسب وکار

Mazyar Mir professional consultant and analystd

Views: 0

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,