زبان بدن عبدلله بن آل نهیان

زبان بدن عبدلله بن آل نهیان
فروردین ۲۲, ۱۴۰۳
15 بازدید

زبان بدن عبدلله بن آل نهیان مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن عبدلله بن ال نهیان زبان بدن یک دروغگو صدها بار فیلمهای وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ر به همراه دوستان روانشناس ذهنیت ساز و بحرانساز اجتماعی و همچنین مدیران ارشد روابط عمومی کشور بصورت آهسته نگاه کردیم و در اطاق فکر […]

زبان بدن عبدلله بن آل نهیان

مجله مذاکره و زبان بدن

زبان بدن عبدلله بن ال نهیان

زبان بدن یک دروغگو

صدها بار فیلمهای وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ر به همراه دوستان روانشناس ذهنیت ساز و بحرانساز اجتماعی و همچنین مدیران ارشد روابط عمومی کشور بصورت آهسته نگاه کردیم و در اطاق فکر به همراه یک تیم فنی مورد ارزیابی دقیق قرار دادیم  اما شاید جالب باشد بدانید متن خبر تمام خبرگزاریها و بنگاههای سخن پراکنی آمریکایی چه بود؟

منن خبر این بود که :

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی گفته ایران پس از امضای برجام حتی یک لحظه از تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه دست بر نداشته است!!!
وزیر خارجه امارت متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به جنگ‌های جاری در خاورمیانه و بحران‌هایی که از سال ۲۰۱۱ به بعد در این منطقه روی داده اشاره کرد و کوشید برای حاضران دلایلی که به نظر او زمینه‌ساز چنین وضعیتی بوده است را توضیح و تفسیر دهد.
عبدالله بن زاید ال نهیان گفت: توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی زمینه ساز و تشدید کننده این رفتار ایران است . او اضافه نمود که : ایران با سیاست‌های کشورگشایانه خود، دائما از  احترام به حق استقلال دیگران سر باز می‌زند” و با  دخالت در امور سایر کشورها مسئول بخش مهمی از بی‌ثباتی‌ها در منطقه است.

اما واقعا عبدلله بن ال نهیان کیست؟

عبدالله بن زاید بن سلطان آل نهیان که به زبان عربی: عبد الله بن زاید بن سلطان ال نهیان درست تر خواهد بود متولد ۱۹۷۲ و وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی در امارات متحده عربی است. او پسر موسس امارات متحده عربی، زاید بن سلطان آل نهیان است. و امروزه او در پست وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی از امارات متحده عربی در ۹ فوریه ۲۰۰۶ منصوب شد است شاید بد نباشد این را هم بدانیم که شیخ خلیفه از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی به علت مشکل جسمانی ناگهانی تاکنون در هیچ فعالیتی بهیچ عنوان حضور نیافته و در مقابل مردم و رسانه ها نیز ظاهر نشده است. و  محمد بن زاید برادر شیخ خلیفه از آن زمان تاکنون عملا زمام امور کشور را به دست گرفته است و بیانیه های رسمی به نیابت از شیخ خلیفه و بدون حضور او صادر میگردد ایا این مسئله سوال برانگیز نیست؟

در زمان تصدی او به عنوان وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی، امارات متحده عربی شاهد گسترش سریع روابط دیپلماتیک خود را با کشورهای در امریکا لاتین، اقیانوس آرام جنوبی، کشورهای جنوب صحرای آفریقا و شرق آسیا نیز به عنوان یک تثبیت و تقویت روابط خود با کشورهای غربی است.

به عنوان وزیر امور خارجه، شیخ عبدالله راه اندازی تعدادی از انجمن های بین المللی، از جمله انجمن جهانی بر روابط بین جهان عرب، امریکا لاتین و کارائیب، و اتحادیه عرب و در حال حاضر روابط گسترده ایی را با ایالات متحده آمریکا  و بصورت چراغ خاموش با اسرائیل از ایشان شاهد هستیم .

شاید برایتان بسیار جالب باشد که بدانید جناب وزیر امور خارجه باهمکاری شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر امارات و برادر ولیعهد ابوظبی از طریق شرکتش به نام «امارات فیوچر» در هر محموله هزاران رأس گاو به سرزمین‌های اشغالی منتقل مینماید. پروش اسرائیل از طریق شهر بندری «ام الرشراش» در جنوب سرزمین‌های اشغالی محموله‌ها را تحویل می گیرد و هیجان انگیز تر اینکه امارات رابطه دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و  گوشت برای صادرات به  اسرائیل باید با گذشتن از یک سِری معاملات سرّی و پیچیده با یک شرکت اسرائیلی به عنوان شریک تجاری عمده خود رفتار کند که با پسر آریل شارون، نخست وزیر سابق اسرائیل ارتباط پنهانی دارد در سفری که به امارات داشتم خود شاهد بودم که این خاندان و اعضاء ان در ماشینهای لوکس خود و سایر شاهزادگان جاسازیهای حرفه ای برای پنهان کردن اسلحه مهمات و مشروبات الکلی و…. داشتند که شخصا طی سفر به امارات با مسئول ساخت این تجهیزات گفتگوی دوستانه ای هم داشتم!!!!! ایا اینها مسلمان هستند و یا فقط به ظاهر مسلمانند؟؟؟؟

البته شیخ منصور، ۴۵ ساله که بیشتر به خاطر مالکیت باشگاه فوتبال منچستر سیتیِ انگلیس شناخته شده است عملا زمام امور را در امارات در دست دارد و  رابطه تنگاتنگ شیخ عبدالله بن زاید بن سلطان آل نهیان همه کاره این هزار فامیل استعبدالله همچنین حضور پر رنگ رسانه ای دارد و در مراسم UNFCCC مذاکرات تغییرات اقلیمی و در سال ۲۰۱۱  به رهبری هیئت امارات متحده عربی در اجلاس G20 در جشنواره کن، فرانسه، یکی از حامیان این برنامه بوده است و بصورت نمایشی نیز حامی زنان سازمان ملل از زمان تاسیس آن است .

جناب وزیر از سال  ۲۰۱۰ به بعد به عنوان یک عضو از پنل دبیر کل سازمان ملل متحد در سطح بالا در ثبات جهانی، خدمت بازهم تشریفاتی و نمادین داشته است. هرچند پشت سر این جناب وزیر حرف و حدیث زیاد است اما این مرد هزار چهره بازهم گل زده اما به خودش او در امارات یک قهرمان جهانی جلوگیری از خشونت جنسی است،یک مدل لژیونر نوین انگلیسی که توسط ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا در سال ۲۰۱۲ پایه گذاری شده است

جناب وزیر در مقابله با دزدی دریایی و حمایت از ثبات و توسعه در سومالی حمایت گسترده داشته و دارد تا حداقل گوشتهای اسرائیل و یهودیان شرکای تجاریش سالم به مقصد برسد.  و در همین خصوص کنفرانس دزدی دریایی در امارات متحده عربی برپا نموده است.

در سال ۲۰۰۹ شیخ عبدالله کمپین بین المللی امارات متحده عربی برای حمایت و پشتیبانی برای پیشنهاد امارات متحده عربی برای میزبانی مقر آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر (IRENA) و همچنینمیزبانی نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ را تقدیم سازمان ملل متحد و….. نموده به نظر می رسد این پوشش قوی تری برای گسترش همکاری با اسرائیل است.

امارات و اظهارات وزیر نسبت به کودتای نافرجام ترکیه : امارات از واکنش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه آن هم پس از پایان دادن به عملیات پاکسازی در ارتش این کشور، نگران است. اماراتی‌ها در حال حاضر احساس می‌کنند اردوغان در اوج قدرت به‌سر می‌برند. آنها شخص اردوغان را دوست ندارند و وی را شخصی انتقام‌جو می‌دانند و بر این باورند که اردوغان پس از پاکسازی در داخل کشور، به مجازات طرف‌های خارجی مشارکت کننده در کودتای ناکام علیه دولتش، اقدام می‌کنند که به گفته اکثر خبرگذاریها این بار هم پای وزیر محترم خارجه امارات به میان می آید.

میدل ایست آی در تازه ترین گزارش خود  نوشت: فاش شدن تماس‌ها بین مقامات بلند پایه امارات و مخصوصا شخص وزیر با عاملین رده بالای کودتا زنگ خطری برای کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس نمی باشد؟

شیخ عبدالله بازدید از واشنگتن دی سی داشته در سال  ۲۰۱۱ برای دیدار ی دوستانه با وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون و بیل کلینتون  داشته و برای سخنرانی از بیل کلینتون در ابوظبی دعوت مینماید که سخنرانی  پیرامون فقدان اطلاعات از محیط زیست و خطرات زیست محیطی و…. بنماید کارشناسان برآورد هزینه ها و دستمزد پرداختی به خانواده کلینتون را بیش از یک میلیون دلار تخمین زده اند.

مرد هزار چهره امارات یا همان شیخ عبدالله بن زاید عضو شورای امنیت ملی امارات متحده عربی، نایب رئیس کمیته امارات متحده عربی دائمی می باشد و از عناوین دیگر او رئیس شورای ملی رسانه، رئیس هیئت مدیره بنیاد امارات برای توسعه جوانان، معاون رئیس هیئت مدیره  و همچنین عضو  (ADFD) و عضو هیئت مدیره کالج دفاع ملی امارات نیز می باشد.

شیخ عبدالله بن زاید به عنوان وزیر اطلاعات و فرهنگ از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۶٫ سابقه خدمت  در کارنامه خود را دارااست. همچنین رئیس فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی (۱۹۹۳-۲۰۰۱)، و به عنوان معاون وزیر وزارت اطلاعات خدمات شایان توجهی داشته و بصورت غیر رسمی در همین سالها کارشناسان سیا و موساد را برای آموزش نیروهای اطلاعات امارات به خدمت درآورده بود.

در حین سخنرانی او شاهد فردی بدون اعتماد به نفس با تیکهای عصبی بودیم لکنت زبان پنهان در کلام ایشان مشهود بود او هرچند کاملا تکنیکهای زبان بدن را آموزش دیده اما هرگز نمی تواند کارشناسان ارتباطات غیر کلامی و حتی مردم را فریب دهد او از زبان بدن خوبی برخوردار بود اما کاملا مشخص بود مرموزانه قصد فریب اذهان عمومی را در سر میپروراند.

جناب وزیر به سخنانی که بیان می کرد به هیچ عنوان اعتماد و اعتقاد نداشت هرگز از تن گفت مناسب و مترادف با صداق استفاده نکرد تن صدای او هرچند موید آن بود که صدها بار متن سخنرانی تخصصی و عوام فریبانه اش را تمرین کرده بود اما کاملا مشخص بود حس مثبتی به سخنان خودش نداشت مدل نگاهها و زاویه ها لکنت ها و لرزشها و حتی زاویه چشمها در کاسه سر و مخصوصا سرعت و رفتارهای چرخشی این مرد بیانگر یک مطلب بود او دروغگوی ماهری است هرچند هرگز نتوانست در کل سخنرانی خود مارا فریب دهد.

هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و گفتار و کرداری آنگونه که به نظر می رسد نیست . برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی
مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه میشود حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید: 

زبان بدن یک عاشق چه می گویدBody language tells a lover

چکیده کتاب الفبای زبان بدن حرفه ای

موفقیت نامحدود با زبان بدن

زبان بدن (تعابیر)

Views: 3

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,