زبان بدن عمومی

شهریور ۱۲, ۱۴۰۲
8 بازدید

زبان بدن عمومی زبان بدن یا زبان بی زبانی که از فطرت انسانی سرچشمه گرفته با جنس فرهنگ و آموزش دستخوش تحول بنیادی می شود عبارت است از به  شکل‌های گوناگونی از  ارتباط غیر کلامی یا رفتاری که کلام و زبان در آن موثر نبوده و نیست به عبارت دیگر انسان و نسل بشر با […]

زبان بدن عمومی

زبان بدن یا زبان بی زبانی که از فطرت انسانی سرچشمه گرفته با جنس فرهنگ و آموزش دستخوش تحول بنیادی می شود عبارت است از به  شکل‌های گوناگونی از  ارتباط غیر کلامی یا رفتاری که کلام و زبان در آن موثر نبوده و نیست به عبارت دیگر انسان و نسل بشر با بهره گیری از ژستها و اندام و سرو صورت خود و یا جلوه‌های هیجانی گوناگون صورت و حرکات مختلف چشم‌ها ، تمایلات و مکنونات قلبی خود را به مخاطب القاء نمایید.

زبان بدن عمومی

انسانها می توانند با این قدرت خارق العاده بدون کلام و زبان با افراد دیگر در جامعه ارتباط برقرار داده و آنها را از خواسته های خود مطلع نمایند.

زبان بدن می تواند این قدرت را به شما بدهد  که ذهن دیگران را بخوانید و ارزیابی کنید.

باید اذعان کرد امروزه ارتباطات فردی و اجتماعی و سازمانی بدون دانش زبان بدن اگر نگوییم میسر نیست بسیار محدود و کم اثر خواهد شد.

شما با بهره گیری از فنون پیشرفته زبان بدن به این توانایی خواهید رسید که پیامهای خود را مخابره نموده و سپس از پشت نقاب چهره به بازخوانی مکنونات قلبی افراد قبل از آنکه بر علیه شما بکار گرفته شود پرده برداری و چاره جویی نمایید . آیا این قدرت کمی است؟

از لحاظ علمی زبان بدن کلیات آن به اثبات رسیده اما در جزئیات با توجه به پیچیدگی های فرهنگی جنسیتی و طبقات جامعه و فرهنگ و سنن اقوام گوناگون بسیار سخت و حتی غیر قابل ممکن است .

در واقع نمی توان اگر نخواهم بصورت مطلق سخن بگویم  نمی توان ذهن افراد را کاملا بازخوانی کرد و این امر بسیار سخت و بعید به نظر می رسد و علمی هم نیست و این خود از  شایعترین نشانه‌های اختلال تفکر و شاید نوعی بیماری خودشیفتگی مزمن است که متاسفانه در ایران هم برخی به آن مبتلا هستند.

باید بدانید که اشارهای زبان بدن یا همان زبان بدن به کلیه  پیام‌های غیرکلامی گفته می شود که میان افراد توسط حرکات اعضای بدن و حالات صورت تبادل می شود.

باید اشاره ای کنم به این مهم که چهرهٔ انسانها می‌تواند بیش از دها هزار حالت مختلف ایجاد کند؛ بنابراین خوش بیان‌ترین قسمت بدن صورت خواهد بود البته باید اذعان کنم بیشتر بیان‌ها، ترکیبات چهره‌ای یعنی مخلوطی از دو یا چند حالت بنیادی است. ۹۳ درصد ارتباط میان فردی را اشارات زبان بدن یا تن گفتارها تشکیل می‌دهد. در حالی که تنها ۷ درصد ارتباط میان فردی شامل گفتار و جملات است البته مازیار میر به این مسئله معتقد نیست براساس تفکر سیستمی و تحلیل ترکیبی و التقاطی این در صدها شناور بوده و اصرار بر این در صدها و یا نتایج تحلیل پروفسور البرت محرابیان کاملا ارتباط معنی داری با زمان مکان و سن افراد و جنس آنان و فرهنگ و ملیت و سطح تحصیلات و تجربیات دارد چرا که اگر خواننده محترم خود را طی دو سه و یا چهار دهه گذشته و حتی بیشتر اگر تحلیل کنید زبان بدن و زبان کلامی شما یکنواخت و چنین بوده است قطعا افرادی که این مطالب را بیان می کنند بویی از زبان بدن نبرده اند.

برای بخش بندی زبان بدن ما زبان بدن را به سه دسته کلی رفتاری تفکیک می نماییم و بر این اساس می توان تا حدود بسیار زیادی با تحلیل رفتارهای پر تکرار از جمله نحوهٔ قرار گرفتن بدن می‌تواند احساساتی را نشان داد یا تحلیل کرد که در بیشتر افراد معمولی یک تفسیر خاص را دارد. در این میان سیاستمداران از زبان بدن خاص تری برخوردار هستند…..کتاب زبان بدن ایرانی

اگر علاقه مند به آموزش دوره های پیشرفته زبان بدن توسط فوق تخصص زبان بدن را دارید وعلاقه مند به مطالعه بیشتر هستید لطفا با  ما همراه شوید. باتشکر فراوان

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

Views: 5

برچسب‌ها:, , , , ,