زبان بدن فریبا منتظریان

زبان بدن فریبا منتظریان
تیر ۵, ۱۴۰۲
23 بازدید

زبان بدن مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن فریبا منتظریان کبری پروداکشن بعنوان یک رفتار شناس و مشاور حزب رئیس جمهور محبوبمان بایید بگویم کلیات زبان بدن بیشتر مشتمل بر این است که در فرهنگ های مختلف انواع ژست ها و حرکات بدون در نظر گرفتن زبان وکلام اما باید توجه کنید که ژست و […]

زبان بدن

مجله مذاکره و زبان بدن

زبان بدن فریبا منتظریان کبری پروداکشن

بعنوان یک رفتار شناس و مشاور حزب رئیس جمهور محبوبمان بایید بگویم کلیات زبان بدن بیشتر مشتمل بر این است که در فرهنگ های مختلف انواع ژست ها و حرکات بدون در نظر گرفتن زبان وکلام اما باید توجه کنید که ژست و حالت حرف زدن جزیی از زبان بدن است .

\"زبانزبان بدن فریبا منتظریان

به عبارت دیگر   یا به عبارت ساده تر در کلام زبان بدن وجود دارد ولی کلام  جزیی از زبان بدن نیست ولی ما بقی حرکات ژست ها حالت ها رفتارها همه همه در مبحثی به نام زبان بدن یا زبان تن یا تن گفتار خلاصه و دسته بندی میشود.دانستن علم زبان بدن و یا زبان خاموش کمک می کند شما انسان بسیار حرفه ای تر و جذابتری به نظر رسیده و یا حتی باشید و ذکر این نکته هم واجب است لطفا اتو کشیده و عصا قورت داده هیچ جایی ظاهر نشوید این بدترین زبان بدن است

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی که به اشارات بدن از آن نامبرده می شود . قدیمی ترین و رایج ترین زبان بین حیوانها و بین نسل بشر است  وحتی سنگ نوشته های روی غارها و یا فسیلهای کشف شده و یا نوشته های حکمتانه و یا تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر همه و همه موید این مسئله است که زبان بدن یا زبان رفتار و یا تن گفتار قدیمی ترین و اولین زبان نسل بشر و حتی حیوانات است.

نوزادی که تازه به دنیا آمده است نیز از همین زبان یاری می جوید تا احساس و نیازهای خود را به مادرش بازگو نمایداندامهایی که به دنبال شیر آب و غذا و آغوش گرم و پر مهر مادر است.که به انواع  و اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتاری اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا و کلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد گویند.

این ژستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت و یا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و…  باشد.به تعبیر دیگر باید گفت  زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایای بدنی و همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد.

دیشب به دیدن تاتر زیبای بامبول اباد رفتم یک کار خوب و منحصر بفرد و شاد که داستان سرقت عتیقه در دهکده ای دوافتاده را روایت می کند  حتما این تاتر خوب و دلنشین و خوش ساخت را ببینید یک کار خانوادگی و فرحبخش اما بد نیست تیم خوب و حرفه ای این کار  خوب را خدمتتان معرفی کنم:

  • کارگردان: مهرداد صادقی
  • نویسنده: مجتبی مایلی
  • تهیه‌کننده: تهیه کننده و دستیار کارگردان فریبا منتظریان
  • بازیگران: حنیف مظفری ، آزاده شادمان ، مسعود بروفه ، مهرداد توکلی ، یزدان حسینی ، فرشید عسگری ، مریم شکوری ، علی کریمی ، سپهر قناد و با حضور کمدین محبوب فریبا منتظریان
  • موسیقی: نوازنده حمید میرکی
  • طراح صحنه و لباس: حمید جهانگیری
محل اجراء : جنت آباد شمالی، روبروی ۳۵ متری گلستان، خیابان اقاقیا، سالن جنت آباد مرکزی

اما هدف من نقد این تاتر خوب نیست حتی قصد ندارم مثل همیشه نقاط ضعف هنرمندان را بررسی کنم بلکه بیشتر قصد دارم  به  سرکار خانم منتظریان پدیده این تاتر کمدی شهرمان بپردازم من تقریبا تمامی کارهای طنز و نیمه طنز را این روزها در تهران دیده ام ولی خانم منتظریان واقع یک پدیده  است بازی با احساس شاید کارهای او را زیباتر می کند.

من در تاترهای کمدی و طنز و نه مفهومی و یا خارجی و داخلی مانند تانگوی سه نفره و یا آمپاس و یا چرخ فلک و زنگ عاشقی و…. وخلاصه همه و همه هرگز یک بازیگر زن شش دانگ و تاثیر گذاری مانند ایشان ندیدم
باید اضافه کنم که هر بلزیگری یک فوت کوزه گری در چنته دارد و نکته مهم در دنیای آرتیستهای سینما و تاتر این است که چه تعداد و در چه سطحی از این تکنیکهای پیشرفته سود ببرد و در این میان خانم منتظریان با خنده ها و تکه کلامها و سود بردن از فیزیک جسمی و  شوت زدن گاه و بیگاه که زیبا است و بداهه ها با ردیف اول و مخصوصا ردیف ششم هم کاملا جذاب و بیاد ماندنی و در نوع خود هم کار را جذابتر از اب در می اورد.

ارتباط فوق العاده چشمی و از همه مهمتر صدای خوب ایشان است که با بازی ایشان هماهنگی کامل دارد.بداهه های کبری خانم هم که واقعا شاهکار است هر چند در حین برنامه به لطیفه های خود و خنده های مردم می خندد و شاید هم کمی خنده اش می گیرد هم نکته دیگری است.
اکشن بودن و انرژی بودن هم در روی صحنه و استفاده از تکنیکهای آینه ای و یا بقول روانشناسان بهره گیری از تکنیک واگویه را هرچند اندک اما به خوبی اجرا می کنند و این هم نقطه قابل تامل دیگری از این خانم بازیگر خوب و آینده دار کشورمان است.

میمیک چهره فوق العاده خوب و مهربان و استفاده از طرح لبخندهای خوب و یا واگویه های اجراشده که کاملا هماهنگ است. در آخرین اجرای خانم منتظریان متوجه شدم نسبت به تمام تاتر های در حال حاضرواقعا یک سرو گردن بالاتر است .

 هرچند خانم منتظریان هنوز از لحاظ رفتارهای زبان بدن و ارائه یک میمیک خوب و در خور توجه راه طولانی داشته و باید برای فرا گرفتن انواع زوایا و مخصوصا کاربرد پراکسیمیز راه بلند و بالایی را طی کنند و یا اصلا پیرامون مدل نگاه کردنها و استفاده همزمان از زوایای حرفه ای و مخصوصا شناخت رفتارهای تاثیر گذار بسیار بسیار ضعیف هستند .

 روی هم رفته مخاطب و صحنه را  خانم منتظریان خوب درک کرده و افق چشم انداز خوبی پیش روی ایشان متصور هستم. البته دو خانم هم بازی ایشان بازی بسیار بسیار ضعیف ی داشتند که بازی خانم  منتظریان را بسیار جذابتر و دلپذیرتر به رخ بیننده میکشاند توصیه میکنم حتما برنامه خوب بامبول اباد را ببینید و برای این بازیگر خوب و توانمند کشورمان آرزوی موفقیت و کامیابی مسئلت مینمایم.

مازیار میر مشاور وتحلیلگر

لطفا  مقالات زیر را مطالعه فرمائید :

تحلیل مهران مدیری

تحلیل زبان بدن مکس امینیMax Amini

تحلیل زبان بدن مازجبرانیmaz jobrani

زبان بدن چارلی چاپلین

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی

تحلیل زبان بدن بمب خنده ایران

Views: 9

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,