زبان بدن قسمت شانزدهم

زبان بدن قسمت شانزدهم
اسفند ۴, ۱۴۰۲
15 بازدید

زبان بدن قسمت شانزدهم زبان بدن قسمت زبان بدن     مجله مذاکره و زبان بدن این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن قسمت پانزدهم نگارش شده است: زبان بدن قسمت شانزدهم در قسمتهای زبان به ابعاد زبان بدن یا همان زبان بی زبانی پرداختیم در این قسمت نیز به ابعاد گوناگون علم زبان بدن […]

زبان بدن قسمت شانزدهم

زبان بدن قسمت

زبان بدن

 

 

مجله مذاکره و زبان بدن

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن قسمت پانزدهم نگارش شده است:

زبان بدن قسمت شانزدهم

در قسمتهای زبان به ابعاد زبان بدن یا همان زبان بی زبانی پرداختیم در این قسمت نیز به ابعاد گوناگون علم زبان بدن خواهیم پرداخت که شاید برایتان بسیار آموزنده و کاربردی باشد.

دستهای فریبکار

طی دو دهه آموزش ارتباطات کلامی و غیرکلامی معمولا همه از من می پرسند “اگر من دروغی بگویم اما دست های خود را نشان دهم، آیا بیشتر امکان دارد که مردم حرفم را باور کنند؟

البته که پاسخ مثبت است و در عین حال هم منفی. اگر در همان زمانی که دورغ تمام عیاری به هم می بافید کف دست های خود را هم نشان دهید، مردم همچنان شما را ریاکار می بینندچراکه بسیاری از دیگر نشانه هایی که صداقت را تداعی می کنند غایب هستند و علائم منفی دروغ خود را این جا و آن جا ظاهر می سازند،

علائمی که با نمایش کف دست بهیچ عنوان هم خوانیی نداشته و ندارند. اکثر کلاه بردارها و دروغگوهای حرفه ای، از جمله کسانی هستندکه شدیدا بهره برداری کاملا حرفه ای از هنر همسو و همسان سازی نشانه های غیرکلامی با دروغ های لفظی مینمایند تا آنجا که این دو را بصورت مکمل و ترکیبی مورد بهره برداری قرار می دهند.

یک فرد شیاد حرفه ای که می تواند با کارآیی زبان بدنی صداقت را هنگام دروغ گویی به کار ببندد، حرفه خود را بهتر انجام خواهد داد.

“وقتی که پیر و فرسوده شوم، آیا همچنان مرا دوست خواهی داشت؟”. زنی که این سؤال را می پرسد، کف دست هایش به خوبی دیده می شد؛ و مرد  بدون کمترین درنگی می گوید: نه فقط تو را دوست خواهم داشت، بلکه حتو را خواهم پرستید…. به یاد داشته باشید مکث و تعلل در جواب گویی خود دلیلی آشکار است از کاسه ای زیر نیم کاسه بودن….. هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسدنیست.

مازیارمیر

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دروغگویان حرفه ای چگونه رفتار می کنند که گرفتار نمیشوند؟

تشخیص دروغ در یک دقیقه

دروغ در مذاکره

تحلیل و تشخیص دروغ هفت گام اساسی

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دروغگویان حرفه ای چگونه رفتار می کنند که گرفتار نمیشوند؟

تشخیص دروغ در یک دقیقه

دروغ در مذاکره

تحلیل و تشخیص دروغ هفت گام اساسی

Views: 7

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , ,