زبان بدن قسمت هفدهم

زبان بدن قسمت هفدهم
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲
5 بازدید

زبان بدن قسمت هفدهم   مجله مذاکره و زبان بدن مازیار میر زبان بدن قسمت هفدهم این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن قسمت شانزدهم نگارش شده است: زبان بدن قسمت هفدهم  علت و معلول تمام مواردی که در این سلسله مقالات بیان شد قابل جعل و ارائه مجددد است و البته  بسیار واضح است […]

زبان بدن قسمت هفدهم

 

مجله مذاکره و زبان بدن

مازیار میر

زبان بدن قسمت هفدهم

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن قسمت شانزدهم نگارش شده است:

زبان بدن قسمت هفدهم

 علت و معلول

تمام مواردی که در این سلسله مقالات بیان شد قابل جعل و ارائه مجددد است و البته  بسیار واضح است که می توان با تمرین برای استفاده و اشاره از کف دست باز، خود را صادق تر و معتبرتر نشان دادجالب است بدانید که زمانی که نشانه های مبتنی بر دست های گشوده تبدیل به عادت برای انسان می­شود، تمایل به دروغ گویی هم در او بسیار کاهش می یابد برای اکثر مردم دشوار است که با کفِ دست های آشکار و گشوده دروغ بگویند؛ قانون علت و معلول عمل می کند. کسی که صداقت دارد کف دست­هایش در معرض دید خواهد بود، اما به مجرد آن که کف دست هایش دیده شد دیگر نمی تواند به طرز قانع کننده ای دروغ ببافد.

قانون علیت چنین است که نشانه های بدن با عواطف انسانی مستقیماً به هم متصل اند. به عنوان مثال، اگر حالت تدافعی داشته باشید ، پیوسته و با قدرت و اطمینان زیادی می گویم شما دست به سینه می شوید؛

اما همین که دست هایتان را روی سینه خود قفل کردید، خواه ناخواه احساس خواهید کرد که گویی در یک موضع دفاعی قرار دارید. و یا فرضاً، دارید صحبت می کنید و کف دست های شما در معرض دید است، همین امر روی ظرف مقابل شما فشار می گذارد که او نیز از درِ درستی و صداقت درآید.

به عبارتدقیق و درست تر ، دست های گشوده در جهتِ کف ها، می تواند کمک کند تا شما برخی از اطلاعات کذبی را که دیگران به سویتان می فرستند خنثی کنید و آن ها را نیز تشویق می کند که با شما روراست تر باشند.

متاسفانه از نظر علمی ثابت شده است که انسانهای عادی و عامی ، هرگز نمی توانند ذهن دیگران را بخوانند. در واقع اگر کسی این‌طور فکر کند، ممکن است از نظر روانشناسی دچار نشانهٔ «ذهن‌خوانی» شده باشد که یکی از شایعترین نشانه‌های اختلالات فکری است. آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم خواندن چهره و زبان بدن (تن‌گفت) دیگران است که این دانش با ذهن‌خوانی بسیار متفاوت است این سایت و این سلسله مقالات نتیجه سالها تحقیق و مطالعه و جمع آوری مطالب از سایتهای رفرنس خارجی می باشد .قطعا در این راه ما حتما در قسمتهایی شاید به بیراهه هم رفته باشیم امید دارم برای غنای مطالب هم در زیر هر مطلب نظرات و تجربیات خود را منتشر نموده و این مطالب را برای تمام دوستان خود به اشتراک بگذارید در پایان هر ماه به بهترین و فعالترین فرد در سایت یک نسخه pdf کتاب به رسم یادبود ارسال خواهدگردید.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دروغگویان حرفه ای چگونه رفتار می کنند که گرفتار نمیشوند؟

تشخیص دروغ در یک دقیقه

دروغ در مذاکره

تحلیل و تشخیص دروغ هفت گام اساسی

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دروغگویان حرفه ای چگونه رفتار می کنند که گرفتار نمیشوند؟

تشخیص دروغ در یک دقیقه

دروغ در مذاکره

تحلیل و تشخیص دروغ هفت گام اساسی

Views: 2

برچسب‌ها:, , , , , , , ,