زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
17 بازدید

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت نوشته دکتر مازیار میر نگارش فرودین 1381

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

زبان بدن مارتین لوترکینگ

نوشته دکتر مازیار میر نگارش فرودین 1381

مجله مذاکره و زبان بدن

\"زبانزبان بدن مارتین لوترکینگ

زبان بدن،رویایی دارم 

زبان بدن مارتین لوترکینگ در اصول زیر خلاصه شده است:

اول همه را درگیر کنیم دوم حس اضطرار ایجاد کنیم سوم رویاهایی بزرگ داشته باشیم چهارم بدون زور و ارعاب و تهدید و یا فشار  افراد را متقاعد کنیم پنجم  آنچه را به افراد بدهیم که به آن باور داشته باشند و برایشان واقعا الهام بخش باشد. ششم چشمهای افسونگر سرشار از امید اعتماد بنفس و حقیقت گویی محض داشته باشیم.

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

\"زبانزبان بدن مارتین لوترکینگ

اما اساسا لوترکینگ واقعا کیست و چه کرد ؟

مارتین لوتر کینگ جونیور (Martin Luther King, Jr) او رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های و یک آفر‌یقایی تبار است . زبان بدن دکتر مارتین لوترکینگ اوج ارائه هنر زبان بدن است متاسفانه استاد نماهای آموزش زبان بدن با استفاده از کلمات و جملات اغواکننده برای اخاذی و خالی کرد نجیب مردم و مخصوصا جوانان کمر همت بسته اند در حالیکه تکنیک و آموزش های اساسی باید براساس الگوهای مستند و مستدل انجام پذیرد و به همین خاطر هر بار یکی از برترین افراد جهان سینما سیاست و یا…. را مورد نقد و تحلیل زبان بدن قرار می دهیم تا به رمز شکافی و موشکافی تکنیکهای این افراد بزرگ تاریخ بپردازیم.

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

دکترمارتین لوترکینگ در یک خانوادهٔ متوسط در آتلانتا جورجیا به دنیا آمد. پدر و پدربزرگ وی از رهبران فرقهٔ باپتیست (تعمیدگرا) بودند و همین تمایلات مذهبی موجب ادامه تحصیل وی در رشتهٔ علوم دینی شد. آتش از کجا به پا شد و چه کسی این منبع انرژی را در درون مغز کینگ روشن می کند…. او از کودکی در خانواده ای متعالی رشد کرده و مهارت های گفتگو مذاکره و سخنرانی را در چنین خانواده فرهیخته ایی فراگرفته است.

درپی بازداشت رزا پارکس، زن سیاهپوستی که با بلند نشدن از روی صندلی یک اتوبوس عمومی برای یک سفیدپوست زندانی شد، کینگ جوان رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده گرفت و به‌عنوان یک فعال مبارزه با تبعیض نژادی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا شهرت یافت. 

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اوج فعالیت‌های مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دههٔ ۱۹۶۰ و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود. وی در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان که دربرابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، معروفترین سخنرانی خود را به‌نام «رویایی دارم» انجام داد که از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید. دکتر لوتر کینگ در این سخنرانی، که در آن عبارت «رویایی دارم» تکرار می‌شد، درباره آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان‌ها را به چشم ببیند.

پس از سه سال تحصیل در دانشگاه، وی در دانشگاه سفیدپوستان بورسیه شد. سپس تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه بوستون گذراند در سال ۱۹۵۳ به تحصیل در مقطع دکتری روی آورد و در سال ۱۹۵۵ دکترای خود را از این دانشگاه دریافت کرد. او در بوستون با کورتا اسکات، بانوی جوان هنرمندی آشنا شد و با وی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر بود.
در سال ۱۹۵۴ مارتین در کلیسای باپتیست آلاباما کشیش شد. او که همیشه در احقاق حقوق شهروندان خصوصا هم نژادهای سیاهپوست خودش فعالیت‌های زیادی داشت، در آن زمان عضو شورای ملی پیشرفت رنگین پوستان شد. این سازمان در میان سازمان های هم نوع خود پیشرو بود.

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

او در سال ۱۹۵۵ آماده بود تا رهبری نخستین تظاهرات مسالمت آمیز سیاهپوستان را در تاریخ آمریکا بر عهده بگیرد. در این تظاهرات، سیاهپوستان استفاده از اتوبوس ها را به مدت ۳۸۲ روز تحریم کردند. در دسامبر ۱۹۵۶، دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد جداسازی اتوبوس ها بر خلاف قانون اساسی است و سفیدپوستان و سیاهپوستان باید به میزان مساوی حق استفاده از خیابان ها و اتوبوس ها را داشته باشند. کینگ در طول مدت تحریم، دستگیر شد، خانه اش بمب گذاری شد، تهدید شد، اما هیچ یک از این ها در اراده او خللی وارد نکرد.

در سال ۱۹۵۷، او به رهبری کنفرانس مسیحیان جنوب برگزیده شد. این سازمان برای تحقق بخشیدن به جنبش های حقوق اجتماعی تاسیس شده بود. او ایده این سازمان را از دین مسیحیت، و شیوه های عملی آن را از گاندی گرفته بود.
در یک بازه زمانی ۱۱ ساله، از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۸، کینگ بیش از ۶ میلیون مایل سفر کرده و ۲۵۰۰ مرتبه سخنرانی کرد و هر کجا که بی عدالتی و تظاهرات و اعتراض بود ظاهر می شد.
در این مدت زمان، ۵ کتاب و چندین مقاله منتشر کرد و تظاهرات های گسترده ای در بیرمنگام و آلاباما برگزار کرد که توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. همچنین “نامه ای از زندان بیرمنگام” او بیانیه ای بی نظیر در انقلاب سیاهپوستان به حساب می آمد. او برای گرفتن حق رای سیاهپوستان مبارزه کرد. مارتین در تظاهراتی مسالمت آمیز، با حضور ۲۵۰ هزار نفر در واشنگتن دی سی، سخنرانی معروف خود “رویای دارم” را بیان کرد.
وی بیش از بیست بار دستگیر شد، پنج مدرک افتخاری کسب کرد، و توسط مجله تایم، در سال ۱۹۶۳ مرد سال نامیده شد. او نه تنها رهبر سمبلیک سیاهان آمریکا، بلکه تبدیل به چهره ای شاخص برای تمام دنیا شد.

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

مارتین لوتر کینگ در سن ۳۵ سالگی، جوان ترین فردی بود که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. او پس از اینکه از دریافت این جایزه مطلع شد اعلام کرد، پول حاصل از این جایزه را که ۵۴٫۱۲۳ دلار بود به جنبش های حقوق بشری اختصاص خواهد داد.
مارتین لوتر کینگ، در ۴ آوریل ۱۹۶۸، در حالی که در بالکن اتاقش در هتلی در ممفیس تنسی ایستاده و خود را برای رهبری یک تظاهرات در حمایت از کارگران جمع آوری زباله آماده می کرد، ترور شد.

نشریه کریستین ساینس مانیتور به مناسبت سالگرد کینگ اقدام به انتشار برخی از تصاویر او کرده است که در همه آنها یک چیز را دکتر مارتین لوتر کینگ فریاد میزند و آن این است عشق بی حدو حصر به ازادی و ایمان به پیروزی آری آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. زبان بدن لوترکینگ اعتماد بنفس حقیقت گویی و ایمان است هرچند در بسیاری از سخنرانیهایش رد پایی از ترس و استرس دیده می شود که طبیعی است یادمان باشد اوجوان بوده و بی تجربه و چنین سخنرانیهایی از فردی که توسط پلیس دستگیر و قطعا دچار خشونت پلیس نژاد پرست آمریکا شده رفتاری کاملا طبیعی است .

زبان بدن مارتین لوترکینگ زبان آزادیخواهی و عدالت

دکتر مارتین لوتر کینگ پیوسته عادت دارد که در موقع سخنرانیهایش در جلوی سن مانند یک هنرپیشه و یا یک جادوگر همه را به شدت تحت تاثیر سخنان خود بنماید او از قدرت کاریزمایی و هنر علم زبان بدن در جذب و اقناع مخاطب حداکثر استفاده را می نماید .

دکترکینگ از دستها و حالت زبان بدنش هرچند کم اما استفاده می نماید سخنانش بر دل می نشیند چراکه از ته دل به آن معتقد است. او یک سخنران شش دانگ است از حالت و ژستهای صورت و دستها و بدنش در سخنرانیها و تظاهرات مسالمت آمیزش استفاده می کند. بنظر می رسد دکترمارتین لوتر کینگ صاحب سبکی خاص در مذاکره زبان بدن و سخنرانی است و پایه گذار نوعی جدیدی از این علوم در جهان شده است.یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نبوده نیست و نخواهد بود پس درست تر و دقیقتر و همه جانبه و چند بعدی نگاه کنید.

 

 

 

سخنرانی مشهور « رؤیایی دارم »  مارتین لوترکینگ 

Now is the time

\"زبان

روز تولد مارتین لوترکینگ ۱۵ ژانویه است، با این وجود، سومین دوشنبه ماه ژانویه هر سال، در آمریکا روز مارتین لوترکینگ نامیده

می‌شود و تعطیل رسمی است.

فکر می کنم بهترین سخنرانی و الهام بخش بسیاری از آزادی خواهان جهان سخنرانی زیر است که متن کامل آنرا می توانید دانلود

فرمائید…

دانلود فایل صوتی این سخنرانی (۱.۸۵ مگابایت)

متن سخنرانی مشهور « رؤیایی دارم » از مارتین لوترکینگ

 

Now is the time

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریس

Views: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,