زبان بدن و عینک

زبان بدن و عینک
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
37 بازدید

مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن و عینک   زبان بدن و عینک   قبل از انکه هر مطلبی پیرامون عینک در این سیاهه مختصر ارائه دهم توجه شمارا به این مطلب بسیار مهمم جلب کنم که افراد عینکی با توجه به تحصیلات تربیت خانوادگی و ده ها فاکتور دیگر رفتارهایی از خود بروز […]

مجله مذاکره و زبان بدن

زبان بدن و عینک

 

\"زبان

زبان بدن و عینک

 

قبل از انکه هر مطلبی پیرامون عینک در این سیاهه مختصر ارائه دهم توجه شمارا به این مطلب بسیار مهمم جلب کنم که افراد عینکی با توجه به تحصیلات تربیت خانوادگی و ده ها فاکتور دیگر رفتارهایی از خود بروز میدهند که باتوجه به موارد فوق تفسیرها هم متفاوت میشود.

یادتان باشد هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نبوده و نیست .برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

به شدت بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات غیرکلامی معتقد هستم که افرادی که مثل نویسنده پیوسته عینک می‌زنند. در زمان تصمیم‌گیری و یا مخصوصا تعقل و تفکر بیشتر از یکسری حرکات ارزیابی پیروی می‌کنند . که به رفتارهای پرتکرار در محدوده علم زبان بدن باز می گردد. معمولا افرادی که از عینک استفاده می کنند وقتی عینکش را برمی‌دارد و به جای بهره بردن از رفتارهایی مانند مالش یا لمس نمودن چانه حین تصمیم‌گیری های مهم از سلسله رفتارهای جایگزین استفاده می کنند که یکی از این سلسله رفتارها این است که انگشت خودکار و یا دسته‌ عینک و یا….را به محدوده لبها و یا دهان خود نزدیک نموده و یا فرو می برند گاز گرفتن و یا رفتارهایی با محدوده رفتارهای تیک دار و عصبی نشان دهنده بن بست و یا حتی در پاره ایی موارد خشم فروخورده فرد و یا تفکر سختی است . این رفتارها که در مذاکره بیشتر بروز نموده و یا دیده میشود.

معمولا زمانی حاصل میشود که طرف روبرو درمقابل یک چالش قرار گرفته و یا خود رادر گوشه رینگ میبیند. بعد از اینکه از فرد خواستید تصمیم خود را به شما بازگو نماید بروز مینماید. باید توجه نمود که این محدودهای رفتاری زمانی تبلور می یابد که افراد اطمینان چندانی نداشته و یا فرد نیاز به تاییدیه و اطمینان خاطر بیشتر دارد. چون در علم زبان بدن ما معتقد هستیم حائل نمودن دستها پاها و یا هر وسیله ای و یا این مدل رفتارها که بر شمرده شد فقط و فقط بهانه ایی است برای آنکه تصمیم‌گیری فوری را هرچند کم اما به تاخیر انداخته و زمان را برای تصمیم نهایی متوقف کنیم البته برخی افراد بی تخصص و بیسواد سطحی نگر این رفتار را با رفتار دیگر اشتباه گرفته و می گویند به منظور رعایت ادب و…. که این تفسیر غلط است.

مازیار میر مشاوروتحلیلگر

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دوره آموزشی مذاکره و ارتباطات غیرکلامی

زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

سخنرانی با تکنیکهای زبان بدن

زبان بدن لوندقسمت اول

زبان بدن وانگشتر

زبان بدن وپیرسینگ

با زبان بدن همه را عاشق خود کنیم

استادزبان بدن شویم

Views: 45

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , ,