زبان بدن و مذاکرات حرفه ای قسمت دوم

زبان بدن و مذاکرات حرفه ای قسمت دوم
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
20 بازدید

زبان بدن و مذاکرات حرفه ای قسمت دوم   نوشته خرداد 1398به روز رسانی 1400 913207131 رای دکتر مازیار میر مشاور و تحلیلگر  تخصصی TELL : 09198718767 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.instagram.com/mazyare.mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   سلام از اینکه این سایت را برای مطالعه انتخاب فرموده اید بینهایت سپاسگذاریم بهترین راه برای برقراری ارتباط با افراد […]

زبان بدن و مذاکرات حرفه ای قسمت دوم

 

\"کارگاه

نوشته خرداد 1398به روز رسانی 1400

913207131 رای

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیلگر  تخصصی

 

سلام از اینکه این سایت را برای مطالعه انتخاب فرموده اید بینهایت سپاسگذاریم

بهترین راه برای برقراری ارتباط با افراد در مجامع تجاری و غیر تجاری مذاکره است. مذاکره برای به قدرت رسیدن برای مدافعه و یا مناظره و یا محاوره  و یا…. همه و همه قدرت و توانایی مذاکره است که هر جا هر زمان و برای هر سن و جنسی مفید فایده واقع می گردد. هر انسانی اولین تجربه  زندگی خود را با مذاکره در خانواده شروع مینماید.

چرا نسل بشر مذاکره می کنند؟

به راستی رسالت و هدف و انگیزه هر مذاکره از مقدماتی ترین و بدیهی ترین مذاکره تا پیشرفته ترین مذاکره این است که با دیگران برای تامین منافع ، مصالح و منابع مالی و غیر مالی خود به چانه زنی روی آوریم…..

شاید برایتان جالب باشد خاطره ایی در این خصوص برایتان نقل کنم چند روز پیش بسیار بی حوصله سوار تاکسی شدم و راننده تاکسی در مورد مسئله ایی در حال حرف زدن بود که ناگهان کلامش را قطع کرد و سکوت کرد گفتم میفرمودید پس چی شد ؟  راننده گفت مشخص شما امروز روز سختی داشتید و اصلا حوصله ندارید و سپس از من پرسید شغل شما چیست؟ بلافاصله گفتم کارگر…. ؟ و راننده تاکسی که بعد خودش گفت ۶۵ را پشت سرگذاشته گفت : خیر شما یا مدیر هستید یا استاد دانشگاه ….. برایم جالب بود که یک راننده تاکسی با تقویت گیرنده های زبان بدن که در ضمیر ناخودآگاه همه ما وجود دارد به چنین قدرتی دست پیدا نموده …. سپس این پیرمرد ادامه داد من از زمانی که شما دستگیره درب تاکسی را لمس کردید به شخصیت شما ایمان داشتم ….. آری تجربه این مرد بر خیلی از تئوریها و تحقیقات رجحان دارد شاید ۱۰۰% نباشد اما محکم و کاربردی است و کاملا عملی ….

شاید این خاطره مرا به سوی یک ویژگی پیش میبرد که هر فردی فارغ از نگاه جنسیتی و یا سنی و یا مذهبی و یا….. در تمام ادوار در طول زندگی خود  زبان بدنی را ناخودآگاه یاد میگیرد که مخصوص ویژگیهای آن فرد و جایگاه اجتماعی و تحصیلات و شغل او است.

آری ما همه مصداق کامل این ضرب المثل هستیم (( رنگ رخساره نشان دهد از سر ضمیر )) و باید اذعان کنم همه ما کنترلی که بر کلام خود اعمال می کنیم بر رفتارها و ژستهایمان نداشته و نداریم چراکه آن رفتار از ضمیر ناخودآگاه ما ساطع می شود و غیر قابل کنترل است مثل تعداد پلک بهم زدن خارش بدن تیکهای عصبی تنگ یا گشاد شدن مردمک چشم تعریق و….. همه و همه رفتارهایی نشات گرفته از زبان بدن و زبان ناخدا آگاه ما است. یادمان باشد که کلماتی که هوشیارانه انتخاب شده و بیان می شوند ، افکار خود آگاه افراد را هویدا می کنند حال آنکه زبان بدن ما را به ژرفای پشت نقاب چهره با خود می برد.

در زبان لاتین  از Som body  به معنای یک شخص استفاده می شود و از عبارت No body  به معنی هیچ کس نیست  بهره برده می شود . بدون بدن هستی برای هیچ کس  وجود ندارد و انسان هرگز عینیت پیدا نخواهد کرد.

زبان بدن همه زبان بدن طریقه ایست برای دیدن آنچه دیگران فکر می کنند . بسیاری از حرکات بدنی اشخاص نشان دهنده امروزه ثابت شده است همه افراد جامعه با گویش و به زبان خود به زبان بدن به ارسال و دریافت پیام مبادرت می ورزند.

ولیکن باید اینگونه گفت که تحلیل دقیق و موشکافانه و درک واقعی از آن افرادی خواهد بود که سالها زمان و آموزش صرف آموختن این زبان کرده باشند.مطالعه زبان بدن که به کنیسیس “kinesics ” موسوم است ،یکی از جدید ترین تکنیک های علوم رفتاری در جهان پیشرفته امروز است .
آگاهی از تکنیکهای پر از ابهام و خطای الن پییز یا مطالب پروفسور محرابیان و مطالبی از این دست که مبنی اموزش بسیاری در ایران است ملاک تعریف فوق نیست بلکه تعبیر و تفسیر بسیار مشکل تر است و دست یافتن به مفهوم موشکافانه و عالمانه و به دور از انحراف از مسیر مستلزم مطالعه و تجزیه طولانی و تحلیل دقیق است برای درک بهتر زبان بدن حداقل باید ده سال در این زمینه به مطالعه و تمرین و بررسی دست زد اما برای عزیزانی که دنبال میان بر هستند و عزیزانی که به این سایت برای کپی مطالب می ایند با توجه به اینکه مطالب برگرفته از تجربه دو دهه نویسنده و آخرین مقالات امریکایی و اروپایی است مازیار میر این روشها را به شما توصیه می کند:

۱ – در مترو و brt , تاکسی و…..در خواب و در بیداری به زبان بدن فکر کنید و تحلیل کنید و ذهن خود را باز نگه دارید
۲-کتاب بخوانید کتاب بخوانید و بازهم فقط کتاب بخوانید مازیار میر به شدت معتقد است علم زبان بدن هزار پایی است که هر پای آن در علم دیگری مثل روانشناسی ، رهبری ، مدیریت ،امار ،جامع شناسی و….. مستتر است

۳- در اینترنت مقالات معتبر خارجی و داخلی را مطالعه بفرمائید منبع عظیم و بسیار خوبی از غلطها و درستها به شما می دهد.

۴- در هر حال خود را زیر ذره بین قرار دهید فیلم برداری کنید و باز بینی کنید ،حالات بدنی و حرکات یا ژستهای خود را مشاهده کنید.

۵ – زبان بدن اقوام دوستان و در گام بعد همکاران و غریبه ها را به دقت زیر ذره بین قرار دهید این حرفه ای ترین رفتارهای موثر نام دارد.
۶ – یاد بگیرید که چطور  پیام های مقطع را با هم ادغام کنید تحلیل کنید و جمع تفریق کنید.

۷- پیامی را که از نشانه ها دریافت میکنید با پیامی کلامی ادغام کنید و نتایج حاصل را به دقت بررسی کنید و بیاد داشته باشید هیچ چیز یک ضلعی و یک وجهی نیست دو سه و گاه ده وجه دارد.

۸ –  برای فهمیدن این مهم که در کسب مهارت در دانش زبان بدن در چه سطحی قرار دارید لطفا و حتما  کنترل کامل ربان بدن خود را به دست بگیرید و این مهمترین آموزه زبان بدن است.

۹- برای کنترل و ارسال فرامین خاص متضاد درون خود بکوشید آن وقت که کسی نتوانست آنها را تعبیر کند و یا به اشتباه افتاد و یا آنچه شما خواسته بودید را تفسیر نمود شما از مرحله مقدماتی فرا نهاده اید.

۱۰-بالاخره علم زبان بدن همانند هر زبان تازه ای نیاز به تکرار و تمرین دارد و هرچه تمرین شما در طول مدت زمان بیشتر شود اعتماد بنفس و قدرت شما به شدت افزایش خواهد یافت پس هرچه تمرین کنید باز هم کم است.

بعنوان یک محقق و مولف انگیزشی زبان بدن که طی سالهای متمادی تدریس و مشاوره به فهم زبان بدن دست یافته ام برای اینکه بتوانیم موثرتر و بهتر و در حد و اندازه های استاندارد ظاهر شویم و مخصوصا بهترین رفتارهای حرفه ای از ما بروز نماید باید روز و شب به بالا بردن انگیزه و توان علمی و عملی خود با تکیه بر مطالعه و افزودن بر علم و مهارتهای ثانویه مخصوصا با تمرکز بر کلاسهای آموزش کوتاه مدت پافشاری نمائیم و از شما فرهیختگان ایران زمین نیز همین انتظار می رود.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Views: 3

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,