زبان بدن چه گوارا Che Guevara

زبان بدن چه گوارا Che Guevara
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
11 بازدید

زبان بدن چه گوارا نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر #مازیارمیر TELL: 098718767 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.instagram.com/mazyare.mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات کلامی وغیر کلامی در این تحلیل صرفا به بیان زبان بدن و الگوهای زبان بدن موثر و بسیار تاثیر گذار دکتر چگوارا خواهیم پرداخت، بدیهی است در […]

زبان بدن چه گوارا

نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر

#مازیارمیر

TELL: 098718767

بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات کلامی وغیر کلامی در این تحلیل صرفا به بیان زبان بدن و الگوهای زبان بدن موثر و بسیار تاثیر گذار دکتر چگوارا خواهیم پرداخت، بدیهی است در این راه باید به کمی عقبتر و به زندگی چه هم بپردازم. و بهیچ عنوان بنای رد و یا تائید سخنان و رفتار چگوارا را ندارم تحلیل این مرد بزرگ همانند تحلیلهای دیگر  زبان بدن مازیارمیر از آدولف هیتلر  و  مارتین لوترکینگ  و دونالدترامپ و هیلاری کلینتون و  شیخ عبداله بن آل نهیان  یا بوش و دیگر بزرگان تاریخ جهان و بعنوان افرادی که بخشی از تاریخ جهان را رقم زده اند در دستور کار ما قرار گرفته آشنایی با تحلیل فنی زبان بدن این افراد می تواند قدرت شما را بینهایت افزایش دهد اب دریا را نمی توان خورد اما می توان چشید….

\"زبانتحلیل زبان بدن دکتر چوارا

سالها فعالیت حرفه ایی در زمینه مشاوره و آموزش حرفه ایی رفتارهای زبان بدن و برای آشنایی هرچه بیشتر شما با زبان بدن این بزرگان دست به تالیف این سلسله مقالات زده ام و  باز یاد آوری این مطلب را واجب می دانم که به هیچ گروه جریان سیاسی هیچگونه گرایش نداشته و ندارم صرفا یک معلم  رفتارهای غیرکلامی و مذاکره هستم.

\"images

پیرامون چه فیلمهای بسیاری مستند و حتی هالیودی هم ساخته شده و دست مایه برخی فیلمها هم به عنوان غیر مستقیم قرار گرفته است. سیگار برگ و حتی دودی که همیشه رو به بالا در عکسها با صورتی محکم و خندان یک الگوی ابدی و تاریخی از این ابر دکتر چریک تا ابد در اذهان جهانیان ترسیم نمود.

مقاله من به دو قسمت تقسیم می شود:

قسمت اول پیرامون زندگی چه گوارا

قسمت دوم به زبان بدن استثنایی و ابدی چه گوارا

قطعا این مقاله خالی از اشکال نبوده و خواهش می کنم از سروران گرامی نظرات خود را بیان فرمایند .

پیرامون استاد مهران مدیری دوستان بسیار منتقد بودند که تحلیل های شما نرم و کوتاه است و ما انتظار عمیق ترین تحلیل ها را از شما داریم.

در اینجا  یاد آوری چند نکته را واجب می دانم . اول اینکه عسل برای شیر خواره کشنده است دوم محیط مجازی دریایی است از افراد گوناگون با سطوح مختلف سبک نگارش حقیر آنگونه است که هرکس به فراخور علم خود برداشت های عمیق و یا کوتاهی بنماید و سوم اینکه مقالات من بابا روشن کردن جرقه در اذهان عموم است و شما باید خود برای شیرجه در اقیانوس مطالب تلاش کنید. با این توضیح مختصر برویم به سراغ ارنستو چه گوارا که دوستانش اورا چه می خوانند مردی کمونیست که رفتارهایش بر اساس انسانیت بنا نهاده شده است و تا زمان مرگ این تفرکات را با خود همراه دارد ، باید اذعان نمود که این تفکر ناب انسانی فقط یک مصدق دارد . فرمایش حضرت امام حسین علیه السلام که می فرمایند:

اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

\"زبانتحلیل زبان بدن دکتر چگئارا

قسمت اول

ارنستو چه گوآرا کیست؟

“ارنستو چگوارا دلاسرنا“

نام کامل اوست و لقب «چه» را کوبایی ها بعدها به او اختصاص دادند چراکه در کوبا برای احترام بیشتر افراد از لقب چه استفاده می گردد. «ارنستو چه‌گوارا» متولد ۱۹۲۸ در «روزاریو» دومین شهر مهم و بزرگ آرژانتین است. در خانواده‌ای ممتاز از تبار اسپانیایی و ایرلندی که گرایش‌های سیاسی چپ داشتند، بزرگ شد. چگوارا اولین فرزند آن خانواده بود. در سال ۱۹۵۳ از دانشکدهء پزشکی فارغ التحصیل شد در سال ۱۹۵۴ زمانی که در «گواتمالا» بود با پشتیبانی از حکومت «جاکوب آربنز» که منتخب مردم بود قدم به عرصهء مبارزات سیاسی گذاشت. آربنز در نتیجهء توطئه و در مداخلات تجاوز کارانهء سازمان سیا سرنگون شد و «چه» به مکزیک گریخت. اندکی بعد به فیدل کاسترو و دیگر انقلابیونی پیوست که با جنبش ۲۶ ژوییه در پی بر اندازی دیکتاتور نظامی سرهنگ باتیستا در کوبا بودند.

\"زبانتحلیل زبان بدن دکتر چگوارا

چگوارا ازجمله مبارزانی بودکه به منظور آغاز مبارزه چریکی از عرشهء کشتی کوچک «گرانما» قدم به خاک کوبا گذاشتند. او که در اصل پزشک گروه بود همچون یک فرماندهء ارتش شورشی ظاهر شد. درپی سقوط دست نشانده آمریکایی کوبا سرهنگ باتیستا در دسامبر ۱۹۵۶، چگوارا به یکی از رهبران حکومت تازه کارگران و دهقانان تبدیل شد جالب است بدانید تنها ۱۲ نفر باقی مانده ۸۲ نفر یاران فیدل کاسترو هستند که از سفر به کوبا بازگشتند . به چهگوارا ، پست‌های دولتی متعددی چون ریاست بانک مرکزی کوبا و وزارت صنایع به او واگذار شد. چه‌گوارا بارها به نمایندگی از کوبا درمجامع مختلف چون سازمان ملل متحد شرکت کرد حتما تحلیل ویژه ای از سخنرانی چگوارا خواهیم داشت .

چه از همهء مسوولیت‌ها و پست‌های دولتی کناره‌گیری کرد و به منظور کمک به منظور پیشبرد مبارزه‌های ضدامپریالیستی و ضد سرمایه‌داری در دیگرکشور‌ها، کوبا را ترک کرد وهمراه با داوطلبانی که بعدها از پرو و بولیوی به او پیوستند، نخست به کنگو  رفت و در جنبش ضد امپریالیستی آن کشور به رهبری  لومومبا شرکت نمود.  سپس به بولیوی رفت و جنبش چریکی بولیوی را بر ضد دیکتاتور نظامی آن کشور رهبری کرد. وب لاخره درهفتم اکتبر ۱۹۶۷ در عملیات رزمی ساخته سازمان سیا به دست نظامیان بولیوی زخمی و دستگیر و روز بعد از شکنجه عوامل سیا به طرز فجیعی تیرباران شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مجله تایم چگوارا را  علی رقم فشار دولتی جزو یکی از صد ها چهره برتر جهان قلمداد می کند.

\"زبانزبان بدن دکتر چگوارا

فقط در  کشور سوئد بیش از صدها عنوان کتاب دربارهء چه منتشر شده ، کافه‌ای در مالزی وجود دارد که روی تمام فنجان‌های قهوه‌اش عکس چه چاپ شده و پاتوق طرفداران او است. تفریح جوانان ایتالیایی، فروش انواع تی‌شرت‌های چگوارا در کنار خیابان‌های شهر میلان است. دولت برزیل نام چند سینمای این کشور را به افتخار او چگوار گذاشته است. کلاه مدل چه پر فروش‌ترین نوع کلاه در تابستان‌های استانبول است. مارک چه معروف‌ترین مارک سیگار در سودان معرفی شده است .

مجله تایم آمار جالبی منتشر نموده است که در آن حدود ۷۶ درصد جوانان دنیا چگوارا را می‌شناسند و برایش بسیار احترام قائلند. مردم بولیوی به خود می‌بالند چون چگوارا به خاطر آنان و در آنجا کشته شده است. البته ایرلندی‌ها معتقدند چون پدر او اهل ایرلند بوده پس چگوارا به آن‌ها تعلق دارد. آرژانتینی‌ها می‌گویند که چون او ملیت این کشور را داشته و در همان جا تحصیل کرده پس یک آرژانتینی‌است. کوبایی‌ها هم اعتقاد دارند که چگوارا در سرزمین آن‌ها و به‌خاطر آن‌ها جنگیده و مخصوصا در یک سخنرانی گفته که افتخار می‌کند کوبایی باشد، پس او اهل کوبا است.

مازیار میر به شدت معتقد است چه‌گوارا را نمی‌توان متعلق به یک کشور خاص دانست،چرا که نام و عکس و یاد و نام  چه‌ امروزه در تمامی ک دنیا به نماد اعتراض و سمبلی برای آزادیخواهی بدل گشته است . ارنستو چه‌گوارا یکی از  اسطوره‌های  ابدی تاریخ بشر است.اندیشه و عشق او به انسان فراتر از مرزهای تفکرات انسانی و جغرافیایی و نژادی است.به نظر می رسد برترین  ویژگی‌چگوارا را می‌توان روحیهء مبارزه جویی و آشتی ناپذیری با ظلم و استبداد در هر قیافه و شکل دانست. چگوارا هرگز خود را مرد سیاست نه نامید او، نه حسابگر بود و نه نیرنگ باز و فریبکار یک رفیق ابدی بود اوج تفکر آن را در این جمله به نقل از جلادش بازگو می کنم .

\"زبانتحلیل زبان بدن دکتر چگوارا

چگوارا راست است که شما به خدا اعتقاد نداری و چگورای زخمی پاسخ می دهد من به انسانیت اعتقاد دارم. کمی قبل از شهادت این مرد بزرگ آخرین سطرهای وقایع روزانهء خود و گروه چریکی‌اش را مینویسد. روز بعد در ساعت یک بعدازظهر در یک درهء کم عرض و تنگ، جایی که برای درهم شکستن محاصره به انتظارشب نشسته بودند، نیروی عظیمی از دشمن برآن‌ها تاخت. گروه کوچک مردانی که واحد چریکی را تشکیل می‌دادند تا گرگ و میش بامداد قهرمانانه جنگیدند.ازکسانی که در نزدیک‌ترین مواضع به «چه» می‌جنگیدند کسی زنده نماند جزو دو نفر که به همراه «چه» مجروح و دستگیر شدند.
روز بعد از دستگیری «چه» با شنیدن صدای شلیک فهمید که دو همرزم «پرویی» و «بولیوی‌اش» اعدام شده‌اند. و سرانجام نوبت به او رسیده بود، مجری اعدامش دستخوش تردید شده بود. چگوارا با استواری فریاد زد (شلیک کن نترس ) آنگاه با شلیک یک رگبار مسلسل از کمر به پایین حکم اجرا شد. جلادان دستور داشتند او را از سر و سینه هدف قرار ندهند تا مرگش به تعویق بیفتد. این تصمیم ظالمانه عذاب «چه» را طولانی می‌کند تا این‌که گروهبانی که او نیز مست بوده است گلوله‌ای به پهلوی او شلیک می‌کند و به زندگیش پایان می‌دهد. این شیوهء رفتار، درست نقطهء مقابل احترامی بود که او بدون استثنا نسبت به افسران و سربازان بسیاری نشان می‌دادکه به اسارت او درآمده بودند

یادتان باشد هیچ چیز هیچکس هیچ تفکر و هیچ رفتاری آنگونه که به نظر میرسد نیست. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی … ادامه دارد

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

منابعی برای مطالعه بیشتر:

زبان بدن ارنستو چه گواراقسمت دوم

تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

تحلیل زبان بدن مریسا مایر(Marissa Mayer )

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریس

Views: 7

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , ,