زبان بدن کاپیتان شهبازی

زبان بدن کاپیتان شهبازی
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
21 بازدید

زبان بدن کاپیتان شهبازی     زبان بدن کاپیتان شهبازی   زبان بدن برترین کاپیتان خلبان ایرانی امروز با کاپیتان شهبازی عزیز و گرامی تک خال ناوگان هوایی هما روبرو شدم مردی با زبان بدن قدرتمند و کاملا با اعتماد بنفس و قدرت مند . امید شور و نشاط در چشمانش موج میزد آنچه را […]

زبان بدن کاپیتان شهبازی

 

 

\"زبان

زبان بدن کاپیتان شهبازی

 

زبان بدن برترین کاپیتان خلبان ایرانی

امروز با کاپیتان شهبازی عزیز و گرامی تک خال ناوگان هوایی هما روبرو شدم مردی با زبان بدن قدرتمند و کاملا با اعتماد بنفس و قدرت مند . امید شور و نشاط در چشمانش موج میزد آنچه را ده ها سال است به دانشجویانم اموزش می دهم او اجرائ می کند. شانه های به عقب و سینه به جلو صاف و بر افراشته و مسلط و قدرتمند قدم بر می دارد. انگار اینجا روی زمین هم او کاپیتان است.

یادم هست سالها پیش کاپیتان خلبان ما در دوره آموزشی همیشه می گفت با استایل پرواز کنید و بعدها من در دورهای آموزش تخصصی زبان بدن ویژه مدیران سیاستمداران چنین تکنیکی را بکار میبرم و امروز هم کاپیتان شهبازی نمونه بارز این با استایل راه رفتن است. در موقع صحبت کردن نه غرور دارد نه تکلف و مخصوصا از زبان بدن و ژستهای قدرت و اعتماد بنفس و زاویه های خوب و قدرتمندانه بدن نهایت استفاده را می برد و به آنچه بیان می کند صددرصد ایمان دارد به دنبال پنهان کار ی نیست و در مصاحبه هایش صادقانه آنچه را نمی خواهد و یا نمی تواند بیان ننموده و حتی این مسئله را نیز بیان می کند.

 

\"زبان

زبان بدن کاپیتان شهبازی

 

تونالیته صدایش جذاب و عالی است و کاملا در موقع صحبت کردن آن را بکار بسته تند کند بلند و آهسته صحبت می کند مدل نگاه کرد کاپیتان هم عالی است انگار نه انگار یک کاپیتان و یک قهرمان ملی است اما می بینیم که متاسفانه افراد با دریافت پست و عنوان دیگر خدا را نیز بنده نیستند.

 اما بهتر است بیشتر با کاپیتان شهبازی آشنا شویم.کاپیتان هوشنگ شهبازی روز سیزدهم خردادماه ۳۵ در شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود. پدرش معلم بود. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان برد و به دنبال بازنشستگی پدر به تهران آمد و پس از اخذ دیپلم فنی و دیپلم ریاضی، وارد دانشکده هواپیمایی ایران شد.

او مدت ۷ سال کارشناس صلاحیت پرواز سازمان هواپیمائی کشوری و ۱۱سال مهندس پرواز ایرباس ۳۰۰ و بوئینگ ۷۲۷ بود و پس از شرکت در دوره خلبانی، کمک خلبان هواپیمای ۷۲۷ و ایرباس ۳۰۰،۷۰۷ و ۷۴۷ گردید و بعد از ارتقاء به مرتبه خلبانی، کاپیتان پرواز بوئینگ ۷۲۷ شد.

پرواز شماره ۷۴۳ ایران‌ ایر:روز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ طی پرواز شماره ۷۴۳ مسکو – تهران در خط هواپیمایی ایران ایر با هدایت کاپیتانهوشنگ شهبازی، در فاصله ۱۵ مایلی فرودگاه بین المللی امام خمینی، دچار نقص در باز شدن چرخ دماغه هواپیما شد. این پرواز در نهایت به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد و علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز خلبان، با همکاری کادر پرواز و به واسطه مهارت و درایت خلبان شهبازی، بوئینگ ۷۲۷ چهل ساله، با ۹۷ مسافر و ۱۹ خدمه پرواز و بدون چرخ دماغه، به طرزیواقعا اعجاب آور در فرودگاه مهرآباد و در اوج ناباوری به سلامت به زمین نشست.

کمپین جهانی در محکومیت تحریم صنعتهواپیمایی ایران و پس از سانحه تصمیم گرفت یک بیانیه و کمپین جهانی به نشانه اعتراض و برای اعلام مخالفت در برابرتحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران راه‌اندازی کند. وی در این راستا یک کمپین در سایت شخصی خود فعال کرد که با استقبال بیش از ۱۱۰ هزار امضاء از سوی مردم مواجه شد.چشمهای نافذ و درخشنده کاپیتان همیشه گویای صداقت است و برق صداقت را می شود از این چشمها خواند. یادتان باشد چشمها آئینه تمام نمای درون انسانها است.

در اینجا بهتر دیدم که روایت فرود را از زبان کاپیتان خوبمان نقل کنم ساعت ۵ بعدازظهر بود، با توجه به این‌که بیس هما در فرودگاه مهرآباد است و اگر در فرودگاه امام خمینی می‌نشستم همه‌چی هم خوب بود، برای تعمیر هواپیما را باید به فرودگاه مهرآباد منتقل می‌کردند یا این‌که قطعات را به فرودگاه امام خمینی می‌بردند.

ترجیحاً بهتر بود که هواپیما در فرودگاه مهرآباد می‌نشست. دلیل دوم این بود که فروگاه امام تقریباً در ۶۰ کیلومتری تهران است و می‌دانستم چون با چرخ بسته بنشینیم قرار است هواپیما از باند خارج شود، قرار است بال هواپیما به زمین بخورد، قرار است آتش بگیرد. چون وقتی نوک هواپیما با آسفالت تماس داشته باشد ایجاد جرقه می‌کند که در زمان فرود تولید می‌شود. چون فرمان هواپیما روی دماغه هواپیماست خلبان در آن زمان گویی که فرمانی هم در اختیار نداشت.

از سوی دیگر با توجه به این‌که هواپیما ۳۸ساله بود مثل پرایدهایی که تنظیم فرمان نمی‌شود در اتوبان که یک‌وری می‌رود این هواپیما این حالت را داشت، یعنی قرار بود با آن سرعت بدون فرمان فرود بیایم.خلبان در این مواقع باید به نهایت بدی فکر کند تا اشکالی برای کسی پیش نیاید و می‌دانستم اگر در فرودگاه امام خمینی فرود بیایم اگر اشکالی برای یکی از مسافران پیش آید و بخواهیم مصدومان احتمالی را ساعت ۵ بعدازظهر با آن ترافیک از فرودگاه امام به بیمارستانی در تهران منتقل کنیم، طرف در مسیر جان خواهد داد.

انقدر این تحلیل های کاپیتان زیبا است که می توان در دانشگاه این مدل تحلیلها و تفکرات ترکیبی را تدریس نمود و حیفم آمد عمق نکته سنجی کاپیتان شهبازی را آنهم در لحظات بحرانی بازگو نکنم . کاپیتان هم در خلبانی و هم استفاده از زبان بدن بسیار توانمد است و این باعث شد بیشتر احساس غرور نمایم.برای این ابر کاپیتان خلبان و قهرمان ملی آرزوی موفقیت و همچنین کامیابی مضاعف می نمایم.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

چکیده کتاب الفبای زبان بدن حرفه ای

زبان بدن (تکان خوردن یا به جلو حرکت کردن یا به عقب رفتن)

زبان بدن (تعابیر)

رازهایی از زبان بدن برای موفقیت شغلی

Visits: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نظرات


اخبار مهم

سومین سمینار بین المللی فرا بازاریابی و فروش...

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

زبان بدن اشک و نظریه های روانشناسی اشک...

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

مذاکره با راهبرد دفاع در عمق راهبردی استراتژی...

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

کتاب مجمع الجزایر الگولاگ حمع آوری و تنظیم ما...

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر

مذاکره چیست؟ نوشته دکتر مازیار میر...

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
اصول و فنون مذاکره حرفه ای و اقناع مخاطب

اصول و فنون مذاکره حرفه ای و اقناع مخاطب...

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
آموزش زبان بدن تخصصی

آموزش زبان بدن تخصصی

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402

روشهای موفقیت در رقابت های انتخابات مجلس شورا...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

خلاصه درس انعطاف پذيري در شرايط پيچيده و مبهم...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

اصول بازاریابی و مذاکرات تلفنی نوشته دکتر ماز...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
مذاکره با رویکرد دفاع در عمق استراتژی

مذاکره با رویکرد دفاع در عمق استراتژی...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
نمونه سوالات تشریحی درس اصول و فنون مذاکره

نمونه سوالات تشریحی درس اصول و فنون مذاکره...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
کارگاه آموزشی فنون مذاکره سردار سرفراز ایران سپهبد قاسم سلیمانی مدرس دکترمازیار میر

کارگاه آموزشی فنون مذاکره سردار سرفراز ایران ...

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب تفکر نامطمئن نوشته آنی دوک

خلاصه کتاب تفکر نامطمئن نوشته آنی دوک...

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز آنه دوهیگ

خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز آنه دوهیگ...

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳