زبان بدن یک عاشق چه می گوید Body language tells a lover

زبان بدن یک عاشق چه می گوید Body language tells a lover
شهریور ۱۲, ۱۴۰۲
24 بازدید

زبان بدن یک عاشق چه می گوید در اولین روزهای بهار و همراه با فصل شکفته شدن گلها و رویش طبیعت مقاله ای در خصوص عشق به رشته تحریر دراوردم آرزو می کنم برایتان مفید فایده واقع گردد. در مورد عشق سخن زیاد گفته شده اما چیزی که تا کنون در مورد ان زیاد نشنیده […]

زبان بدن یک عاشق چه می گوید

در اولین روزهای بهار و همراه با فصل شکفته شدن گلها و رویش طبیعت مقاله ای در خصوص عشق به رشته تحریر دراوردم آرزو می کنم برایتان مفید فایده واقع گردد. در مورد عشق سخن زیاد گفته شده اما چیزی که تا کنون در مورد ان زیاد نشنیده و یا نخوانده ایم زبان بدن body language  افراد عاشق است این از ان جهت اهمیت پیدا می کند که ایا واقعا انچه گفته میشود با انچه واقعیت دارد یکی است و یا آنچه فرد توان و روی بیان انرا ندارد با واقعیت نهان در دل او یکی است.

در هر دو مورد خانمها و آقایان دچار شک تردید و یا دو دلی می شوند به همین جهت مقاله کوتاهی در این خصوص تحریر نمودم که شاید بتواند کمک شایان توجهی بنماید. اول باید بدانید که هیچکس مهره مار ندارد این رفتار گفتار و پندار ما است که از ما انسانهایی شاخص و دوستداشتنی ترسیم می کند و یا بلعکس

زبون بدن یا همان زبان بی زبانی ابعاد گوناگونی دارد اما در این مقاله بدنبال زبان بدن عشق هستم عشق میان مرد و زن یا عشق رمانتیک به عنوان پدیده ای عمیقا فیزیکی هدف کنکاش های بسیار علمی قرار گرفته است. در عشق رمانتیک سلول های عصبی، هورمون ها، مغز و فشار خون، قلب و معده در حالتی از شوریدگی قرار می گیرند واین سبب بروز برخی رفتارهای ظاهری میشود که افعال زبان بدن بهمین خاطر بروز می کند .بر اساس شواهد علم اعصاب درهنگامی که فرد عشق خود را بروز می‌دهد، تعدادی عنصر شیمیایی در مغز فرد فعال می‌شوند.دانشمند یونان باستان جالینوس  اصرار داشت که عاشق شدن موضوعی مربوط به اخلاط چهارگانه بدن است، به عبارت دیگر هنگامی که تعادل صفرا و سودا و بلغم و خون به هم می خورند انسان عاشق می شود. سالها بعد متخصصان نوین فیزیولوژی کشف کردند عشق رمانتیک ناشی از مواد شیمیایی طبیعی قدرتمندی است که در بدن می باشد.

ماده شیمیایی که به خصوص مورد تحقیق قرار گرفت مولکولی به نام فنیل اتیلامین (PEA) است. فنیل اتیلامین نوعی آمفتامین طبیعی است که باعث تحریک مغز و دستگاه عصبی مرکزی می شود. PEA نیز تجربه سرخوشی، تنفس سریع، افزایش ضربان قلب، گشادی مردمک، آزادی ترشحات بودار از پوست که می تواند طرف مقابل را بینهایت اغوا کند و در همین مقاله ما اینگونه رفتارها را از بعد فیزیکی مورد کنکاش و بررسی قرار خواهیم داد.

دو پژوهشگر انگلیسی و یک انسان شناس آمریکایی  با (MRI) برای کاوش اساس عصبی عشق استفاده کردند و متوجه شدند مغز های داوطلبان عاشق دقیقا در همین هسته فعال است. هر چه عشاق مورد بررسی مشتاق تر بودند این هسته در آنها فعال تر بود. و در طول مدت زمان میزان آدرنالین هم افزایش می یابد و آزاد شدن ماده شیمیایی دیگری به نام دوپامین را باعث می شود. دوپامین باعث افزایش توجه هدفمند، بنیه و انرژی فرد که همه آنها بر گرفتن پاداش متمرکز می شود. در همان حالی که این مواد شیمیایی قدرتمند مسیرهای عصبی را تهییج می کنند، باعث مهار یک واسطه شیمیایی عصبی به نام سروتونین می شوند.

سروتونین باعث کنترل اعمال تکانه ای، رفتارهای وسواسی و اشتیاق های شدید می شود، این پیام رسان عصبی در به وجود آمدن احساس قدرت برای عمل کردن و احساس تسلط بر امور به ما کمک می کند. افت میزان سروتونین در مغز در ایجاد اختلالاتی مثل حملات وحشت زدگی، اضطراب افسردگی و رفتارهای شیدایی دخالت دارد. البته شاید بد نیست بدانید امروزه دانشمندان می گویند دوای درد عشق یا شفا دهنده مریضان عشق هم تجویز مقدار مناسبی فلوکستین یا پروزاک است….

این مواد شیمیایی عبارتند از: تستسترون، استروژن، دوپامین، نوراپی نفرین، سروتونین، اکسی توسین و وازوپرسین. درهنگام برقراری رابطه جنسی یا احساسات شهوانی میزان تستسترون و اوستروژن در مغز افزایش پیدا می‌کند. معمولاً دوپامین، نورفینفرین و سروتونین در مرحله جذب نظر فرد مقابل حضور پررنگ تری دارند. به نظر می‌رسد اوکسی توسین و وازوپرسین به روابط پردوام و قوی ارتباط دارند. در دسامبر ۲۰۰۵، دانشمندان ایتالیایی در دانشگاه پاویا متوجه شدند که وقتی فرد برای اولین بار عاشق می‌شود، میزان مولکولی که به عنوان NGF عامل رشد عصب شناخته می‌شود افزایش می‌یابد اما پس از یکسال ارتباط بین طرفین مقدار این مولکول به حالت اول بر می‌گردد.اما نکته قابل تعمق این است که هنگامی که عاشق می شویم، دچار حسادت عشقی می شویم و یا زندگی زناشویی مان بهم می ریزد.

\"\"

زبان بدن body language و زبان بدن عاشق با مواجه مداوم با معشوق نیازمند است تا هیجانات ناشی از سیلاب فنیل اتیلامین در مغزش را اطفا کند. هر مانعی در راه این مواجهه، تنها میزان رها شدن فنیل اتیلامین را بیشتر کرده و حتی باعث فقدان بیشتر سروتونین در مغز می شود و به این ترتیب به اصطلاح آتش عشق را تندتر می کند. این تغییرات شیمیایی توضیح دهنده علایم عشق است. بالا و پایین رفتن های ناگهانی خلق و خو، علایم خارج از کنترل، تسخیر شدن با فکر معشوق، دلشوره و بی قراری، ناتوانی در تمرکز، بیخوابی و به عبارت دیگر آن آشفتگی مطبوعی که آن را عاشق شدن می نامیم. اما اگر عشق فرد با جواب مثبت طرف مقابل رو به رو شود، مرحله دومی به دنبال می آید، ارضای جنسی. در این مرحله هورمون مردانه یعنی تستوسترون هم در مردان و هم زنان و به خصوص در هنگام تخمک گذاری و حتی بعد از یائسگی و پایان باروری خانمها نقش مهمی دارد. در هنگام تماس واقعی با معشوق هورمونی به نام اکسی توسین در مغز انسان غوغایی به پا می کند.

به دنبال آن مقادیر زیادی مواد شبه افیونی طبیعی به نام اندورفین ها در مغز انسان آزاد می شود که پاداش دهنده ای بسیار قوی محسوب می شود. در هنگام اوج لذت جنسی میزان اکسی توسین در بدن مرد تا ۵ برابر و در بدن زن حتی بیشتر از آن افزایش می یابد اکسی توسین، همراه با هورمون وازوپرسین، که در خاطرات عاطفی واضح اعم از دیداری، لمسی، شنیداری و بویایی دخیل است، تصویر معشوق را در ذهن عاشق تثبیت و بسیار دلپذیرتر  و احساسات عمیقی را نسبت به او به وجود می آورد. یک قطعه موسیقی، یک رایحه خاص، یک زمزمه عاشقانه و…می تواند شور و شوق فراوانی را در معشوق برانگیزد. در همه این موارد میزان اکسی توسین در بدن اوج می گیرد و به دنبال آن موج افیون های درونی مغز را در بر می گیرد. بنابراین روشن است که هنگامی رابطه فرد با معشوق سرد می شود یا از آن بدتر معشوق را در میان بازوان دیگری می بیند علایم ترک این افیون های درونی ظاهر می شود. جای شگفتی نیست که روانپزشکان ناکامی در عشق را همیشه با افسردگی حاد مقایسه می کنند.

حال که از لحاظ فیزیولوژیکی با مسئله آشنا شدیم بهتر است که به زبان بدن body language   عشاق بپردازیم اما قبل از آنکه شروع به خواندن این مطلب بنمائید بر خود واجب می دانم نکات فوق العاده مهمی را بیان نمایم نکاتی که در هیچ سایت و مقاله ای تاکنون به ان پرداخته نشده است.برای شاهد مثال اشاره میکنم به این جملهالیا کازان که می گوید : هر چیزی که فکر می‌کنید درباره‌ی این زن می‌دانید فراموش کنید. در ابتدای کتاب (مرلین مونرو، افسونگر.نوشته اف ایکس فی نی) آمده و با وجود عکس‌های فراوان و با کیفیت از مونرو در فیلمها و پشت‌صحنه‌ها، بخش‌هایی از زندگی مونرو را هم دربرگرفته است. نویسنده با زیرکی در کنار صحبت کارگردان و بازیگرها درباره‌ی زیبایی و فریبندگی مرلین مونرو نقل قول‌های او را هم آورده‌اند که از دیدگاه و منطق مردها در مورد خودش چندان خوشحال نیست. مونرو در جایی گفته : من یک زن بازنده‌ام، مردها زیادی از من انتظار دارند، بخاطر تصویری که از من ساخته شده است. برای همین مرلین مونرو سمبلی از تنها چیزی‌ست که مردها از آن استقبال می‌کنند….. پس برای اینکه اشتباه نکنید به خواندن ادامه دهید من اشتباهات را به چند دسته زیر تفکیک نموده ام که عبارتند از:

۱-هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نیست

مطالب این مقاله  ۱۰۰ درصد نبوده و رابطه مستقیم و معنی داری دارد به شما با این توضیح که در چه شرایطی و با چه نوع نگاهی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته می شوند . چراکه فرد گرسنه همه چیز را به شکل غذا می بیند و یا فرد افسرده همه چیز را تیره و تار می بیند و یا یک ورزشکار پر نشاط و پر انرژی و مثبت  همه چیز را پرنشاط و پر طراوت و مثبت می بیند پس باید در مورد این نکات ریز و در عین حال پیچیده بسیار تعمل نمود .

۲- زبان بدن نگاه

زبان بدن body language مدل نگاه ما  این است که برخی همیشه از پایین به بالا و یا بلعکس به موضوعات نگاه می کنند که همه اینها دایره تفسیر و تعابیر را حتی وارونه جلوه می دهد و بسیار مشکل ساز میشود.

۳- طول مدت زمان

مدت زمانی که صرف تحلیل داده ها و یا حتی در یافت داده ها میشود برخورد سطحی و غیر موشکافانه باعث اشتباهات فاحش ما میشود پس خواهش میکنم ریزبین و کم هم دقیق باشید.

۴- ضریب انحراف از مسیر

همیشه برای خود کمی هم مثل نجارها و شیشه برها نفس خور ایجاد کنید و قائل به خطای احتمالی هم باشید و ضریب انحراف از مسیر را برای خود به دقت تعریف کنید.

۵- به یک مطلب اکتفا نکنید

به این مطالب به تنهایی اکتفا نکنید و حداقل از ده ها منبع مطمئن و معتبر دیگر استعلام کنید و با دیگران هم که با شرایط خاص برمی گزینید و دارای شرایط یک مشاور امین و صدیق باشند مشورت کنید.

۶- تحقیق همه جانبه

تحقیق کنید و تحقیق کنید و بازهم تحقیق کنید و در این پروسه صبر داشته باشید و هرگز عجله نکنید خانمها و اقایان بسیاری را می شناسم که طی دو دهه کار و تحقیق در این زمینه اسیر سرعت و بی دقتی در انتخاب خود شده اند به یاد داشته باشید دین ما را نیاکان ما انتخاب میکنند و اسم ما را والدین ما و شاید ما فقط یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز دیگر در زندگی داریم و ان هم انتخاب یک شریک و همراه خوب برای تمام عمر است پس هرگز عجله نفرمائید .

تکنیکهای زبان بدن شاید در لحظه بسیار موثر باشد اما کافی و کامل نیست پس بیائید بیشتر با این تکنیکهای زبان بدن آشنا شده و در مورد آن بررسی و موشکافانه ای داشته باشیم و فکر میکنم اول با نداشته ها یمان شروع کنیم بسیار بهتر است.

افرادی که زبان بدن عشاق را ندارند

بسیاری از خانمها وآقایان علی رقم میل باطنی و قلبی مالامال از عشق زبان بدنی بی تفاوت دارند البته بازهم تاکید میکنم تشخیص این مورد سخت ترین مدل تشخیص است اما حداقل کمی به این افراد با شک نگاه کنید شاید واقعا بشما علاقه مند هستند.

بسیاری از انسانها علاقه شان را پشت حرف های خود پنهان می کنند اما این دسته معمولا از جملات  آزاردهنده و کنایه دار و حتی منفی مخفی میکنند.معمولا این افراد لطیفه های معمولا بی مزه و نا بجایی تعریف میکنند که در واقع می خواهند عشق خود را به طرف مقابل ابراز کنند و تا آنجا پیش می روند که ناخواسته و معمولا باعث رنجش طرف هم مقابل میشوند برای جنس مذکر میتوان ادبیات خاص و تند و خیلی خشک و عاری از هرگونه احساسی را مثال زد این افراد داری یک دایره المعارف کاملی از کلمات و جملات خشن بی روح و حتی آزار دنده هستند که این در خون این افراد نهفته است البته هر دو طرف با مرور زمان به این اخلاق و روحیات خو گرفته و برایشان عادی می شود اما در گام اول بسیار دلسرد کننده و حتی آزار دهنده است .

لبخند

در زبان بدن یا body language شاه کلید ورود به قلب دیگران لبخند است آری لبخند؟

اما هرچه لبخند واقعی تر باشد تاثیرآن بیشتر و طویل المدت تر و در عین حال تاثیرگذار تر است افرادی که دارای لبخند های ریا کارانه و یا دروغین هستند و یا تبسم های ضعیفی هر از چند گاهی می کنند و شاید خیلی عاشق به نظر نرسند شاید ذاتا اینگونه هستند و دوم شاید در مکان مورد نظر بسیار موذب است و شاید به آن مکان علاقه ندارد و مطمئن باشید بزودی ان مکان را ترک خواهند کرد . باید بدانید که در لبخند دروغین هرگز عضلات صورت هماهنگ نبوده و اگر صورت را به دوقسمت بالا و پایین تقسیم بندی کنید قسمت بالا کمتر دچار حرکت یا جمع شدن و یا هویدا شدن خط و خطوط صورت می گردد. شما در یک لبخند ساختگی یا زوری هرگز اثری از چال افتادن در چانه یا حتی گونه ها نخواهید دید و مخصوصا عدم تقارن بین انتهای لبها وانتهای ابروها و شقیقه ها کاملا مشهود است و به سادگی می توان خنده دروغین را کشف کرد.

عشاق وقتی یک خنده واقعی از خود بروز می دهند خنده انها کاملا پذیرفته است در غیر اینصورت شما انرا حس می کنید نکته بعدی این است که خندیدن واقعی باعث  میشود که چشم ها در حدقه کاملا مشخص شده و حتی بدرخشند و شقیقه ها دوطرف صورت و نوک ابرو در کنار شقیقه ها بصورت متقارن  بهمراه لبها کمی جمع شده و خط و خطوطی ظاهر می گردد و این در حالی است که امکان دارد شما از میان لبهای شکفته شده ردیف دندانها و یا قسمتی از دندانها را نیز رویت کنید.شاید شنیده باشید که می گویند(طرف تا منو دید نیشش تا بنا گوش باز شد) و این علامتی برای مقبولیت طرف مقابل است یا همین تعبیر برای نگاه های عشاق است که می گویند تا طرف دید گل از گلش شکفت یا عبارت یک دل نه صد دل عاشق شدن پس از این مدل نگاهها است که در ذهن اطرافیان تداعی میشود یا شخصا خیلی از مکانها بلافاصله وقتی اقا یا خانمی باهم برخورد می کنند بلافاصله این نگاههای ما است که باهم گره می خورد و طرفی که تحت تاثیر قرار گرفته با یک لبخند یا سر به زیر انداختن رضایت خود را از این اشنایی و ملاقات اعلام می نماید و این شروع یک آشنایی است

زبان بدن یک نگاه

من چشمها را آئینه تمام نمای درون هر انسانی می دانم چراکه شما بر اساس نگاهها و چشمان طرف مقابل به بسیاری از مکنونات قلبی دست پیدا می کنید بیشتر عشاق یا زن و شوهر های جوان از شدت نگاهها و رد و بدل کردن نگاههایشان می توان حتی به عمق عشقشان هم پی برد چراکه هرچه نگاه و تماس چشمی دو طرف بیشتر باشد عشق و علاقه و حتی نیاز به شناخت دو طرف درجه بالاتری را به ما اعلام می کند. وقتی مرد یا زنی بی وقفه بشما چشم دوخته است و پلک هم نمی زند باید بدانید بسیار مورد توجه قرار گرفته اید و طرف مقابل به شدت عاشق شما است البته به (شرط ها و شروطه ها)مخصوصا ذوج های جوان یا ذوج های عاشق همیشه چنین نگاههایی بهم دارند این نگاهها نشان دهنده این هم شاید باشد که او در حال ارزیابی و موشکافی شما است و البته در حال بررسی شخصیت واقعی و مخصوصا تحلیل پشت نقاب چهره شما است . البته باید بدانید متاسفانه خیلی مواقع میبینم که نگاههای یکی بیش از طرف مقابل به اطراف هم چرخشی دارد که این نشان دهنده آن است که عاشق شما در دل خود خیلی استوار نیست و شاید هنوز هم شک و دو دلی  در او وجود دارد پس سعی کنید راه را بر دو دلی ببندید البته شاید برخی خجالتی باشند و روی بیان برخی موارد را نداشته با این تکنیک قصد دارند فشار را بر خود کم کرده اعتماد بنفس یا زمانی را برای بیان حقایق یا ابراز علاقه یا حتی برخی پرسشها را در نهان دارند.

نکته مهم برای خانمها اقایان پیوسته دوست دارند به عشق خود نگاه کنند چرا که اقایان همیشه از مدل مغزی بهره میبرند که تصویر محور بوده و کاملا منطبق بر عکسهایی است که با دیدن در مغز ضبط می شود بنابراین با نگاه های عاشق خود هرگز سرد برخورد نکنید و همیشه به گرمی و با محبت نگاه ها را با نگاه با محبت جواب دهید. اگر کمی بیشتر دقت کنید می توانیدمردمک چشم عاشق خود را بزرگ تر از همیشه و حتی همه ببینید. شاید همان لحظه هم زمان احساس میکنید که چشم عشق شما زیباتر شفاف تر و بسیار پر حرارت تر شده است و در عین حال تاثیر گذارتر فکر میکنم حس خوبی که از این نگاهها بروز میکند هم خالی از لطف نیست فقط بیاد داشته باشید افراد شیاد هم این مطالب را خوانده اند و می توانند شمارا فریب دهند پس بسیار زیرک عمل کنید همیشه از نگاههای دزدکی برای تست طرف هر از چند گاهی سود ببرید تغیر حالت ناگهانی حتی در گشادی و تنگی مردمک و چشم و یا تغیر حالت نشان از ریاکاری طرف مقابل می دهد.

انواع شخصیت

قبل از شروع به توضیح و تفسیر این مسئله اشاره میکنم به سخنی از همفری بوگارت که می گوید : سالها با کت شلوار جنتل منی  بر روی پرده نقره ای سینما ظاهر شدیم اما مارلون براندو با یک عرق گیر ساده و با فیلم بارانداز آمد و قلب همه را تسخیر کرد پس سعی نکنید ظاهر سازی و ظاهر فریبی کنید.

وقتی اقایان به خانمها در پوشیدن لباس و یا بدرقه راه در خروج و یا تعارف برای ورود به داخل کشیدن صندلی برای جلوس طرف مقابل و یا در را برای پیاده شدن از خودرو باز می کنند و برای معرفی طرف مقابل بسیار وسواسی و اغراق آمیز رفتار می کنند و همه و همه شدت علاقه و احترام به طرف مقابل را بیان می کند و به زبان بی زبانی میخواهد ادب و نزاکت و عشق خود را به رخ کشیده و شدت علاقه خود را به طرف مقابل ابراز نمایند. این افراد معمولا از همسر خود برای کارهای بزرگ و کوچک در زندگی آتی همراهی و همفکری می طلبند و در خانواده هایی تربیت یافته اند که این گونه مسائل به دقت و با وسواس به انها اموزش داده شده است نقطه مقابل این شخصیتها را می توان در تضاد با این مدل دید که در اینده هم هرگز از شما مشاوره و هم فکری طلب نخواهند کرد خودرای و شاید لجوج هم باشند البته بیشتر اوقات برخی افراد این رفتار را ناشیانه اجراء می کنند اما در فشار و در زمانهایی که زمان در اختیار نداشته باشند دستشان کاملا برایتان رو می شود. حتی در ادای فرایض هم میتوانید این مسئله را به دقت وارسی کنید چراکه افرادی که نقش بازی میکنند در فرائض دینی خود هم شکننده و بی تعادل هستند (تجربه شخصی)

عاشق در میان جمع

عشاق همیشه در اجتماع عشق خود را به طرف مقابل با نگاه و لبخندهای خود که در سطور قبل توضیح آن بیان شد ابراز می کنند اما نکات دیگری را هم همیشه میبینیم معمولا وقتی باهم قدم میزنند معمولا قدمهایشان برابر است و چنان باهم گام بر می دارند که انگار یک انسان در حال قدم زدن است اقایان همیشه سمت راست خانمها قرا میگیرند کمی متمایل به جلو به سمت خانمها هستند و این کاملا مشهود است ودر اولین دیدارها و یا قدم زدنها آنچه بیشتر رخ می نماید آقایان سعی میکنند با سینه ایی بر افراشته قد و قامت کاملا سیخ و عصا قورت داده ظاهر شوند تا خود را به خانمها بیشتر نشان دهند یا مخصوصا سینه خود را جلو داده کتفها را بعقب داده  و مخصوصا بازوهایش را به عقب متمایل می کنند تا توجه بیشتری را جلب نمایند. حتی بصورت ناخود آگاه تنفس انها و به طبع سخن گفتن انها با کمی نفس بریدن و ….. همراه شده و هر از چند گاهی هم شاهد نفس های عمیق و یا طپش قلبشان هم اگر کمی دقیق تر بشوید را حس خواهید کرد که تعابیر فیزیولوژیک دارد که قبلا به تفصیل شرح داده شد و در این حالت است که  معمولا چشم از همدیگر بر نمی دارند بارها زن و شوهرهای جوان و دو عاشق را دیده ام که در خیابان جلوی پای خود را هم ندیده اند و…. زبان بدن مثبت و تاکید گرایی نسبت به هم داشته و بیشتر اوقات در عشاق سینه چاک خماری چشم در اقا و خانم بسیار مشهود و البته مشهور است و حتی پلک هم دبهم نمی زنند و ساعتها باهم حرف می زنند و به اصطلاح از هم سیر نمیشوند و همیشه صدای خنده ها و مدل لبخند انها بسیار مشخص و معلوم است.

اندام یک عاشق در چه حالتی هستند

در ادامه و پس از مدل قدم زدن نگاه و چشمها و…. به حالت قرار گرفتن اندام یک عاشق بپردازیم هرچند تذکر این مورد را بازهم به علت اهمین موضوع واجب می دانم که این موارد قطعی نبوده و به سادگی قابل ساختن دوگانگی و ده ها مورد دیگر است شاید جالب باشد بدانید که حیوانات در اسارت و یا در حیات وحش از خود واکنشهایی بروز می دهند که بسیار نزدیک به زبان بدن انسان است مثلا سگها و طوطی سانان و… وقتی تکانهای شدیدی به سر خود بدهند نشانه خوشحالی است و با این رفتار قصد دارند تمایل و علاقه و وفاداری خویش را به صاحب خود متذکر شوند.

وقتی یک عاشق برای خوش امدگویی به استقبال معشوق خود میرود که البته در میان زوج های جوان بسیار متعارف تر و معمول تر  است با دستهایی باز که معمولا کف دستها هم به وضوح  مشخص است نشانه بارزی است از عشق به طرف  قابل و همچنین ایجاد حس خوب و مخصوصا بیانگر علاقه و صد البته برای افزایش عشق و علاقه و صمیمیت و همچنین در نهایت شناخت هرچه بهتر و بیشتر این افعال صورت می گیرد مخصوصا اگر ملاحظه نمودید که دست ها حالتی مرطوب و عرق نموده دارد و یا دیدید که طرف مقابل به همراه این افعال مشغول بازی با گلهای قالی و یا…. است بدانید مرد روبروی شما شاید به شما تمایلاتی پیدا نموده است البته نکته مقابل این مطالب گارد بسته و عدم دعوت شما به حریم محارم است حریمی که فاصله ای است با قطر حداکثر ۴۰ سانتی متر که فقط مخصوص عشاق و پدرو مادر و خواهر برادر هر انسانی است.

و در پایان بد نیست در مورد حالت نشستن یک عاشق مطالبی برایتان بنویسم در مقالات گذشته من در مورد نحوه نشستن مطالبی را ارائه نمودم اما معمولا فرد عاشق بر روی صندلی متمایل به جلو نشسته و هرگز به پشتی صندلی تکیه نزده دستها را روی دستگیره های صندلی قرار نمی دهند به یک طرف لم نمی دهد .

عاشق موقع نشستن سعی بسیاری می کنند تا بسیار بسیار مودب رو به روی عشق خود ظاهر شوند و تا آنجا که قد و قامتشان اجازه بدهد به سمت عشق خود متمایل  میشود و به اصطلاح روی میز خود را می اندازند البته این یک تعبیر است و تعبیر دیگر که کاملا مخالف این تعبیر است برخی افراد دیگر بخاطر خجالت از افشای عشقشان بسیار محجوب و سر به زیر ظاهر میشوند و خود را از شما دور می کنند و به صندلی تکیه می دهند سر به زیر ظاهر شده و با انگشت و ساعت و …. بازی می کنند اما برای دید زدن دزدکی ثانیه شماری می کنند. اکثر افرادی که بصورت حرفه ای خانمها و آقایان را اغواء می کنند از این تکنیک استفاده می کنند که بسیار موثر است و روی طرف مقابل تاثیر گذار است. (لطفا آنرا بخاطر بسپارید)

عشاق در رستورانها و یا اداره و محل کار و…. همیشه سعی میکنند به طرف خود بسیار نزدیک شوند و با هر موضوع بی ارزشو یا بی اهمیت و یا حتی غیر مرتبطی سرحرف را باز کنند نوشیدنی و غذای مورد انتخاب عشق خود را انتخاب می کنند حتی ظرف و و نوشیدنی و سعی میکنند میزان نوشیدن و خوردن خود را مطابق عشق خود تنظیم کرده و مخصوصا موقع نشست و برخواست تا آنجایی که ممکن است هیچ مانعی بین انها قرار نگرفته و مخصوصا از حایل هایی که خواسته و یا ناخواسته بینشان قرار گرفته مثل البسه چتر کیف و……اعراض می جویند.

من مدتهای مدیدی در کافی شاپها و رستورانها به همراه دوستان و دانشجویانم موارد بالا را تحقیق نموده ام و نکته جالب فشار دادن لبها به روی هم دست زیر سر و حتی تکیه دادادن سر به دست با حالتها و ژستهای مختلف و همچنین خم کردن سر به چپ یا راست و با نفس …..و نگاه به صورت خیره با همان متدی که قبلا برایتان بازگو نموده ام.

این مقاله به تنهایی برای درک عشق طرف مقابل کفایتت ننموده اما در حد کبریت روشن کردن در اتاقی تاریک می تواند بشما حدو حدود کارتان را معرفی کند همیشه سعی کنید به حس خود و زبان بدن اکتفا نکنید و به شواهد و قرینه های علمی مکتوب و واقعی استناد کنید تا به بیراهه نرفته باشید .

فروردین ۱۳۹۰ مازیار میر مشاور و تحلیلگر

اگر علا قه مند هستیدبا اصول و فنون مذاکره و زبان بدن اشنا شوید و به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید و اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و در تجارت و کسب و کارتان موفق ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران را بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه ما شوید و یا پرفروشترین و اولین کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید

همیشه به یاد داشته باشید که : (( هیچ چیز و هیچ کس  و هیچ رفتار و گفتاری آنگونه که به نظر میرسد نیست. کتاب زبان بدن ایرانی))

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

رازهای جذب و اقناع

زبان بدن و روابط زناشویی(ویژه آقایان) قسمت دوم

جدیدترین زبان بدن عشق

تحلیل فیلم پنجره مخفی (Secret Window)

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

تحلیل فیلم PLATOON

تحلیل فیلم WALK OF SHAME

تحلیل بازگشته (The Revenant)

زبان بدن داود رشیدی

تحلیل زبان بدن فیلم عطر

زبان بدن هیلاری کلینتون

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

Mazyar Mir professional consultant and analyst

اگر علا قه مند هستیدبا اصول و فنون مذاکره و زبان بدن اشنا شوید و به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید و اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و در تجارت و کسب و کارتان موفق ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران را بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه ما شوید و یا پرفروشترین و اولین کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید

همیشه به یاد داشته باشید که : (( هیچ چیز و هیچ کس  و هیچ رفتار و گفتاری آنگونه که به نظر میرسد نیست. کتاب زبان بدن ایرانی))

Views: 6

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,