سریالی بسیار زیبا با بوی خون dexter

سریالی بسیار زیبا با بوی خون dexter
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳
24 بازدید

سریالی بسیار زیبا با بوی خون تحلیل سریالی بسیار زیبا همراه با بوی خون dexter ( دکستر ) دکستر سریالی است بر اساس درام وحشت ، رازآلود و جنایی محصول سال۲۰۰۵- ۲۰۱۱ بابازی مایکل سی هال (دکستر) جوایز متعدد این سریال نصیب خود کرده است که عبارتند از بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۱۰ و […]

سریالی بسیار زیبا با بوی خون

تحلیل سریالی بسیار زیبا همراه با بوی خون dexter ( دکستر )

دکستر سریالی است بر اساس درام وحشت ، رازآلود و جنایی محصول سال۲۰۰۵- ۲۰۱۱ بابازی مایکل سی هال (دکستر) جوایز متعدد این سریال نصیب خود کرده است که عبارتند از بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۱۰ و بهترین بازیگر مکمل مرد در سال ۲۰۰۹ برای مایکل سی هال و جان لیتگو نامزدی در ۱۰۸ جایزه از جشنواره های مختلف و دریافت ۲۵ جایزه از آنها که  در نوع خود بسیار بی نظیر است داستان و ایده اولیه کار این سریال از یه سری رمان نوشته جف لیندزی (Jeff Lindsay) با نام رویای تاریک بین ساخته شده است که تا بحال پنج سری از کتاب های دکستر رو منتشر کرده است. این سریال درباره فردی به نام دکستر مورگان که متخصص خون شناسی در اداره پلیس میامی است بوده  و اتفاقات این سریال درباره علاقه بیش از حد او به خون و کشتن افراد قاتل میچرخد در هر فصل این سریال اتفاقات فوق العاده جالبی برای دکستر می افتد که این اتفاقات هم توسط خود اندرون دکستر بیان می شود که در نوع خود کم نظیر و کاملا بدیع است و سر منشا اصلی داستان دکستر را تشکیل میدهد البته در هر فصل این سریال اتفاق های جالب و جدیدی می افتد. همانطور که می دانید زبان بدن همان زبان بی زبانی است و ما در این مقاله کوتاه بیشتر سعی خواهیم نمود به داستان و زبان بدن دکستر بپردازیم. هرچند به لحاظ ارتباطات غیرکلامی و یا زبان بدن و یا تن گفتار این سریال از قدرت خوبی برخوردار است و اما داستان سریال…

دکستر کودکی بیش نبوده که مادرش را در یک کامیون سلاخی میکنند و او را در یک آن کامیون در کنار مادر رها میکنند و اینگونه او را تبدیل به موجودی تشنه خون میکنند. او توسط کاپیتان پلیسی به نام هری مورگان پیدا میشود و او را به فرزند خواندگی خود قبول میکند و او را دکستر مورگان نام گذاری می کنند مشکلات شدید روحی و روانی که دکستر با آن دست اندر گریبان است کاملا مشهود است و حتی در روابط عاطفی و عشقی او بسیار تاثیر می گذارد  او داری اختلال دو شخصیتی است در یک شخصیت مهربان و خونگرم و عاشق بچه ها و همکاری مهربان است و در شخصیت دوم یک قاتل بی رحم و…..

دکستر یک برادر تنی نیز دارد که در طول فصل یک با او آشنا میشویم. برایان موسر که در فصل یک به عنوان قاتل کامیون یخ مشهور بود و با نزدیک شدن به خواهر ناتنی دکستر (دبرا مورگان که در ادامه به شناخت او خواهیم پرداخت) سعی بر نزدیک شدن خود به دکستر و شناساندن خود به او را داشت اما با قتل های عمد و کشتن افراد بیگناه. برایان موسر با این عمل خود و قتل هایی که در طول فصل یک انجام میدهد خشم دکستر را بر میانگیزد و او نیز وارد لیست کشته های دکستر میشود؟

شخصیتی که داستان اصلی سریال بر روی آن میچرخد و تمام قتل های سریال را انجام میدهد. دکستر شخصیت پیچیده و چند بعدی دارد. او نه احساسات را و نه ارتباط  را میفهمد و …. در حین فیلم این مسئله را بارها و بارها از دکستر می بینیم . شاید بهترین دوست او را بشود یک پزشک دیگر در دایره جنایی میامی به نام ماسوکا دانست اما دکستر با او هم در باطن نیز بسیار غریبه است. در طول سریال یکبار اشک دکستر را می توان دید همیشه مه و مات است و با خود درگیر است

هر بار پس از پایان کار قربانیان  دکستر  انها را به دقت تکه تکه نموده و با قایقش به وسط دریاچه ای که در میامی وجود دارد میبرد و آنها را به اعماق دریا میسپارد

انقدر بازیگران مسلط و زیبا و روان به بازی این فیلم پرداخته اند که بیشتر اوقات ادم تحت تاثیر قرار گرفته و خود را همراه با دکستر میبیند و بوی خون و گرمی خون را همراه با دکستر روی گونه های خود حس می کند شخصیت فوق العاده قوی دکستر تماشاگر را تا مرز های نامحدود  هم ذات پنداری مضاعف رهنمون می کند.

رگه هایی از طنزی تلخ در سریال بچشم می خورد  که بیشتر روی شخصیت دکستر و روابطش با خواهرش و دیگر همکارانش در اداره پلیس متمرکز است. دکستر بدون شک یکی از برترین سریالهای تاریخ سریالهایی از این قسم خواهد بود نگاه های خشم الود دکستر که همیشه پشت آن خاطره قصابی شدن مادر بچشم می خورد ارامش از ارتکاب و احساس لذت از قتلها در حین تکه تکه کردن اجساد قربانیان از نقطه قوتهای دکستر است .

در دکستر شما حتی معاشقه های خاصی را می بیند و به سبک دکستر که در آن هم می توان رگه هایی از اختلال روحی و روانی را دید و عدم تمرکز و همیشه استرس داشتن و فکر کردن به حرفهای ناپدری و فلش بکهای دائمی و طولانی  همچنین همیشه در حال تلاش برای به دام انداختن یک قاتل زنجیره ای بعدی است از نقاط مثبت و پر قدرت فیلم این است که شاید کمتر از عنصر تعلیق کاذب بهره برده و برتری خود را ساختار فیلم نامه ای درست و شخصیت های جذاب و پر قدرت به رخ کشیده است.

بازیگرنقش دکستر آنقدر خوب توانسته نقش سخت خود را ایفاء نماید که همیشه من با خود میگفتم این خودش یک عمر قاتل زنجیره ای بوده است که با این بازی منتقدان زیادی دست به تشویق مایکل سی هال زده اند به طوری که تا به امروز بارها و بارها نامزد جایزه امی شده است و دوبار موفق به کسب این جایزه معتبر شده است. بازیگران دیگر این سریال مانند جنیفر کارپنر در نقش دبرا مورگان، جولیا بنز در نقش ریتا مورگان، سی اس لی در نقش ماسوکا و جیمز ریمر در نقش هری مورگان هر یک به نوبه خود توانسته اند نقش های زیبا و فراموش نشدنی را ایفا کنند.از نکات قابل تعمق فیلم این است که دکستر حتی جسد خواهر خود را در اقیانوس رها می کند دکستر مورگان قایقی برای این کار دارد یک قایق دوموتوره سفید و بسیار زیبا که نام ان  تکه ای از زندگی است و فکر میکنم کارگردان هوشمندانه تعبیر زیبایی از این کار داشته تکه ای از زندگی جشم انسان است و مابقی رفتار و کردار

و گفتار انسان است . من انقدر تحت بازی خوب دکستر و داستان قوی سریال قرار گرفتم که تحقیق کردم ببینم سریال قبلی دکستر چه بوده  و آن را دارم میبینم آن هم سریال فوق العاده ای است بنام (six feetunder ) که به زودی تحلیل آنرا برایتان در سایت قرار خواهم داد. شاید بد نباشد جمله فراموش نشدنی و تکرار نشدنی از دکستر مورگان را برایتان نقل کنم:

(همه ما چیزی برای پنهان کردن داریم) …. راستی شما چطور  در این سریال چیزی که به من همیشه هیجان می داد زبان بدن روان افراد بود این سریال واقعا فوق العاده است. بازی بازیگران در هر شخصیت آن قدر خوب و علمی انجام شده بود که شما را به  این باور می رساند. درگیری های شغلی، روابط خانوادگی و تفاوت های شخصیت درونی و برونی هر کدام از شخصیت ها به خوبی بیان شده است. به عنوان مثال دبرا (خواهر ناتنی دکستر) در شغلی خود دارای مشکلات بسیاری است که همیشه با آنها می جنگد و برای پیشرفت در شغل خود بسیار تلاش می کند. یک دوره انسان شناسی است  از انواع شخصیتها رول بازی کردن شخصیت معصوم و پاک و…..

شخصیتهای بیمارگونه دروغ پرداز و شخصیت خشن مثل مواد فروشی که دکستر مجبور می شود دوتا امپول همزمان به پا و راست گردنش تزریق کند و در حال خالکوبی او را در مغازه تحت نظر داشت و گفت امشب همون شبه Tonight is the night  که هنوز ورد من …. امشب همون شبه…..

حسی که بازیگران از عشق و نفرت خشم شادی و….. به شما منتقل می کنند در کنار نگاه های بی عیب و نقص نشان از اوج توانایی و تمرین و آموزشات حرفه ایی دکستر می دهد معتقدم بازیگر غرق در نقش دکستر کرده مقایسه عکسهای خارج از لوکیشن می توان صحت گفته مرا ثابت کند توصیه میکنم دوبار این سریال را ببینید یکبار با مطالعه این مقاله و یکبار بدون در نظر گرفتن تحلیل من تیتراژ آغازین سریال با موسیقی  جذاب و خاص خود  در عین حال که بسیار ساده و صمیمی، چیزی ورای لودگی ها و بی قافیه بودنهای وطنی است .

تیتراژ سریال دکستر نهایت این هنرمندی را به خرج داده است که شمارا تشویق کند هوشمندانه با لذت و هیجان هر قسمت را ببینید و از دیدن آن به وجد ایید  و همچنین در لفافه شما را مجبور به تمرکز بر قسمت جدید و بازنگری قسمت های قبل تراندرونی قلب دکستر مورگان کنید.

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید

تحلیل بازگشته (The Revenant)

تحلیل زبان بدن فیلم عطر

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود

تحلیل زبان بدن شاهکار سینمایی کازبلانکا

زبان بدن داود رشیدی

Mazyar Mir professional consultant and analystd

Views: 4

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , ,