شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن

شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن
تیر ۲۳, ۱۴۰۲
20 بازدید

شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود بعنوان یک مدرس و محقق ارتباطات غیرکلامی و بعنوان یک ایرانی بسیار احساس غرور نمودم که امروز یکی از سوپر استارهای شایسته ایران پا […]

شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن

شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره

\"شهاب

وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود

وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود

بعنوان یک مدرس و محقق ارتباطات غیرکلامی و بعنوان یک ایرانی بسیار احساس غرور نمودم که امروز یکی از سوپر استارهای شایسته ایران پا به جایگاه بزرگان جهان گذاشت و شایسته نام ایران و ایرانی را اعتلا بخشید شهاب حسینی بازیگری جوان خوش فکر و خوش بازی که در آخرین کار خود هم بسیار بسیار خوش درخشید در حالیکه کاملا به خود مسلط بود و با اعتماد بنفس هرچه تمامتر پشت تریبون حضور میابد هرچند در چشمهایش اشک حلقه زده و به سختی سعی می کند اشک شوق و بغضی که در سینه دارد پنهان کند اما به سادگی میتوان این رفتارها و تکانهای شدید سر و بالا و پایین کردن های سر را نوعی از رفتارهای حرفه ای این بازیگر کهنه کار برای پنهان کردن مکنونات قلبی او قلمداد کرد مخصوصا وقتی نام و یاد پدر را یادآور میشود .
اینجا با شهاب حسینی روبرو شدیم شهابی فارغ از بازیگری بلکه شهابی که دیگر هر آنچه هست را عیان میسازد صدایش که برخی لحظات کمی هم آمیخته به لرزش است ،صدای واقعی شهاب است و حتی لبخند رضایتی که از ژرفای وجودش ناشی میشود.
برخی افراد سطحی نگر و شاید هم بتوان گفت جوان و به شدت بی تجربه پیرامون شهاب می گویند او فردی ساکت و آرام است ولی باید به این افراد آماتور گفت در تحلیل زبان بدن باید کمی عقل و منطق را هم چاشنی تفسیر و تحلیل زبان بدن کرد چراکه وقتی برای تحلیل دست مایه ما تکیه بر شور و حال موجود در صحنه‌های بازی های شهاب است اما درک نمی کنیم آنجا ما با شهابی روبرو هستیم که همسرش بچه اش را بخاطر رفتار مرد بیگانه ای سقط نموده و یا در فیلمهای دیگر تحت تاثیر سناریوی فیلم باید بیشتر و پر رنگ تر بدرخشد به فراخور حال و در برخی صحنه ها فقط با نگاه و دنبال کردن امتداد نگاهها ثانیه ها را می گذراند.
شهاب گلوله آتش است چراکه بقول آلپاچینو باید غرق در نقش شد تا آن را بازی نمود والا نمی توان هرگز بازی خوب و در خور تاملی را ارائه نمود.

 

\"شهاب

امروز اگر بازی فوق العاده ایی از شهاب سراغ داریم بخاطر اول از همه درک واقعی از شخصیتها است که بازی می کند دوم شناخت کامل رفتارهای چنین شخصیتهایی درون و برون جامعه و احاطه به ابعاد گوناگون چنین شخصیتهایی و سوم تعقیب رفتارها و بازیهای اسطوره های تاریخ سینما و استفاده از این الگوهای ماندگار جهان به روایت شهاب و در نهایت بکار بردن این دانش و صلاحیت و تجربیات و استفاده از تمام این قسمتها با بازوی زبان بدن و الگوهای بدیع غیر کلامی است.
هرگز فراموش نخواهیم کرد صحنه دعوایی که بین شهاب و شوهر سیمین در جدایی نادر از سیمین، صورت می گیرد و به راحتی شهاب در جلد یک لات سرکش و به شدت عصبی و خشمگین می خزد یا در سریالهای دیگر یک تک مضراب آلپاچینویی و یا رابرت دنیرویی و یا هامفری بوگارتی از شهاب می بینیم و یا…

 

\"شهاب

 

 

 بیوگرافی مختصری از شهاب حسینی
شهاب‌ حسینی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون، مجری، کارگردان و گوینده توانای ایرانی است شهاب در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود بنماید. همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین را با قدرت و صلابت هرچه تمامتر از ان خود نمود. اما جالب است بدانید که شهاب حسینی با نام کامل سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او اولین فرزند یک خانواده مذهبی است و یک برادر و دو خواهر دارد و شاید در بازیهایش و حس هایش تمام این موارد را میشد حدس زد
اصلیت او به تنکابن مازندران برمی‌گردد. تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت ناتمام ماند.
شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، حاصل این ازدواج یک پسر به نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و دیگری به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند. او کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی در رادیو بصورت حرفه ای آغاز کرد.
شهاب حسینی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فیلم‌های واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی و این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی و زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی و رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند ایفای نقش کرد و به عنوان یک بازیگر بیش از پیش مطرح شد و توانست برای بازی در شمعی در باد و رستگاری در هشت و بیست دقیقه دو سال پیاپی کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود. شاید طی تمام این سالها سیر صعودی شهاب را میشد به سهولت دید
او سال‌های بعد برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد، محیا و دل شکسته در سال ۱۳۸۶ مورد توجه قرار گرفت. حسینی در سال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ دو سال درخشان برای وی بود. او در دل شکسته ساخته علی روئین‌تن، درباره الی ساخته اصغر فرهادی، سوپراستار ساخته تهمینه میلانی و پرسه در مه ساخته بهرام توکلی بازی‌های متفاوت و قابل توجهی را به نمایش گذاشت و با سوپر استار به اوج محبوبیت و شهرت رسید.
شهاب حسینی برای فیلم معروف سوپر استار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را دریافت کرد. او به خاطر فیلمهای پرسه در مه و درباره الی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما شد. فیلم نیلوفر ساخته سابین ژمایل در سال ۲۰۰۸ نخستین کار حرفه ایی او با کارگردان غیر ایرانی بود.
شهاب حسینی در سال ۱۳۸۹ بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و در فیلم جدایی نادر از سیمین به ایفای نقش پرداخت. این فیلم برای او اولین دست‌آورد بین‌المللی اش را به ارمغان آورد و توانست خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به همراه دیگر بازیگران مرد این فیلم رااز آن خود نمود.
یکی می‌خواد باهات حرف بزنه در سال ۱۳۹۰، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، حوض نقاشی و تعبیر خواب در سال ۱۳۹۱ از دیگر آثار قابل توجه او در چند سال اخیر به شمار می‌رود. حسینی در سال ۱۳۹۳ به بازی در فیلم دوران عاشقی پیوست. شهاب حسینی در نظرسنجی برنامه هفت سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین بازیگر دهه هشتاد ایران و بالاتر از بازیگرانی چون پرویز پرستویی، خسرو شکیبایی، بهرام رادان، حمید فرخ‌نژاد و حامد بهداد قرار گرفت. شهاب حسینی در سال ۲۰۱۶ به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست با ایفای نقش در فیلم فروشنده جایزه بهترین بازیگر مرد فستیوال فیلم کن را به دست آورد. این سومین همکاری وی با اصغر فرهادی به شمار می آید.
حسینی در سال ۱۳۷۹ با سریال پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت. رخساره در سال ۱۳۸۰ اولین تجربه سینمایی او بود وی در همین سال در سریال پلیس جوان به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۵ در سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت و این سریال دوره اوج وی در تلویزیون بود.
شهاب حسینی در سال ۱۳۸۸ در نقش عباس بابایی در سریال شوق پرواز ظاهر شد و این سریال نیز به موفقیت در نزد مخاطبین دست یافت. شهرزاد در سال ۱۳۹۳ اولین کار رسانه خانگی و دومین همکاری او با حسن فتحی است.
شهاب در برنامه‌ای به نام اکسیژن در تلویزیون ظاهر شد. وی در چند برنامه دیگر هم مانند برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن به عنوان مجری اجرای این برنامه‌ها را برعهده داشت. وی همچنین در برنامه رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی به گویندگی پرداخته است. شهاب حسینی به همراه چند تن از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تأسیس کردند. حسینی در سال ۱۳۹۲ کارگردانی را با فیلم ساکن طبقه وسط آغاز کرد و در سال ۱۳۹۴ فیلم بیا با من را به همراه علیرضا نسایی و سینا آذین کارگردانی نمود. فیلم بیا با من مجموعه‌ای از سه داستان متفاوت است.

 

 

 

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتار حتی پنداری شاید آنگونه که به نظر می رسد نیست.

\"\"

برگرفته از  کتاب زبان بدن ایرانی

Views: 7

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,