مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی قسمت اول

مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی قسمت اول
تیر ۱۶, ۱۴۰۲
7 بازدید

مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی قسمت اول بیش ا زدو دهه است که مازیارمیر به آموزش و تحقیق و مطالعه پیرامون اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر اشتغال دارد و این مقاله چکیده تجربیات ایشان است. در دنیای امروز امپریالیسم جهانی قوانینی برای جهان ترسیم نموده است و متوقع […]

مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی

مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی قسمت اول

بیش ا زدو دهه است که مازیارمیر به آموزش و تحقیق و مطالعه پیرامون اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر اشتغال دارد و این مقاله چکیده تجربیات ایشان است.

در دنیای امروز امپریالیسم جهانی قوانینی برای جهان ترسیم نموده است و متوقع است همه کشورهای ضعیف تر و مخصوصا جهان سوم و مخصوصا خاورمیانه از این قانون تبعیت کنند ایران هم در این چهارچوب قرار داشت  اما پس از انقلاب اسلامی توانستیم این مرزها را بشکافیم و در این رابطه مواجه با تحریمها و هزاران مسئله دیگر شدیم و کشور ما مورد حمله و هجوم گسترده زمینی و دریایی و هوایی و فکری قرار گرفت و جامعه ایرانی توانست با این حمله ها مقابله کند جنگ نرم و هجوم رسانه های دیجیتال و یا شبکه های ماهواره ایی و شبکه ها ی غیر اخلاقی همه و همه دست آوردهای استکبار علیه ایران بود و حتی بوجود آوردن داعش ایجاد یک خط قرمز خون آشوب و جنگ و ایجاد محیط جنگی و آشفته در کشورهای حاشیه خلیج فارس عراق ترکیه افغانستان پاکستان و سوریه و فلسطین و لبنان وو….. همه نشان از یک برنامه مدون و استراتژیک دورتادور ایران می دهد .

ما توانستیم با دکترین مذاکره خاص و ناب به قدرتی پایدار در منطقه و جهان تبدیل شویم مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی برای فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و سیاسی کشور می تواند یک مزین رقابتی خاص باشد و در نمونه کوچکتر مدیران دولتی و بخش خصوصی می توانند از این راهکارها و ایده ها در مذاکرات حرفه ای خود حداکثر استفاده را بنمایند در درسهاس دکترین مذاکره ما به اقتصاد مقاومتی نگاهی جامع خواهیم داشت ره آورد این مبحث بوجود آمودن سبک خاصی در مذاکره تحت عنوان دکترین مذاکره خواهیم داشت. جدید ترین و علمی ترین شیوه آموزش مذاکره بر پایه مستندات علم روز جهان و منطبق بر تجربیات گذشتگان.

دکترین مذاکره که توسط تیم علمی بنیاد میر بنانهاده شده است و بر اساس بیست سال تجربیات داخلی و خارجی و همچنین آموزش مذاکره بنا نهاده شده است افتخار آموزش در وزارتخانه های دولتی و …. همه و همه به من اثبات نموده که استفاده از تجربیات غنی علمی و عملی پیشکسوتان این فن می تواند بسیار بما کمک نماید .در اینجا بر خود واجب می دانم از جناب پروفسور حیدری به خاطر تمام درسهای خوب مدیریتی و مذاکره که طی دو دهه گذشته بمن آموزش دادند نهایت تشکر و قدردانی را بنمایم واژه دکترین  (Doctrine) معادل فارسی متاسفانه  ندارد ، اما در زبان عربی به دومفهوم قاعده و یا یقیقن تعبیرشده است.

اگر دکترین تحت عنوان یک رویه و یا یک  قاعده تعریف شود آن را به مثابه روش در نظر می گیرند وخاستگاه آن را باید در تبینین قوانین حاکم بر رفتار ،بدون قدرت قانونی جست وجو نمود.ا لبته از سوی دیگر اگر دکترین  ،یقین تعریف شود آن را به مثابه یک محتوی می دانند که هدف آن تبیین چیستی، چرایی وچگونگی یک پدیده است.

ودر سلسله مقالات مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی و به عنوان محقق و مدرس اصول و فنون مذاکره  به شدت معتقد هستم مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار وزارت امورخارجه و مقامات بلند پایه کشوری و لشگری و همچنین مدیران دولتی  و مخصوصا بعنوان یک رویه درآید و هرچه در این زمینه بتوانیم موفق تر عمل کنیم در کسب و کارهای خود و حتی سیاستهای کلی اقتصادی و …. موفق تر خواهیم بود.

دکترین مذاکره موفق ترین شیوه مذاکره طی نیم قرن حاضر و با ایدئولوزی و تئوری کاملا علمی است

مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی رویه مفید مختصر کاملا موثر و عملیاتی است که شاخه ای از دکترین مذاکره است ما در مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی  به چرایی ها و خلق چرایی های مذاکره و چگونگی یک مکتب جدید در مذاکره دست  پیدا خواهیم نمود که در نوع خود مخصوصا برای خلق کسب و کارهای جدید و برای جوانتر ها یک الگوی عملیاتی مفید و موثر خواهد بود . البته همه می دانید که دنیای امروز مدیریت را در چهار سطح لایه‌بندی می‌کنند و تاکتیک سومین سطح از سطوح چهارگانه مدیریتی محسوب می‌گردد و من هم دکترین مذاکرات حرفه ای را به چهار قسمت مهم تقسیم بندی نموده ام که مذاکره به شیوه اقتصاد مقاومتی هم از این دسته بندی انشعاب گرفته است .این چهار دسته بندی  به شرح ذیل می باشد که عبارتند از :

۱  –  سطح راهبردی مذاکره  Negotiation strategical Level

۲ –  سطح عملیاتی مذاکره  Negotiation operational Level

۳ –  سطح واکنشی مذاکره  Negotiation tactical Level

۴ –  سطح تکنیکی مذاکره  Negotiation technical Level

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

اصول و فنون مذاکره ۱

اصول و فنون مذاکره / ناحیه و وجه اشتراکات

اصول و فنون مذاکره / مذاکره

جدیدترین مقالات مذاکره (نبایدهای مذاکرات حرفه ای)

Views: 8

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,