ناگفته های زبان بدن یک کهنــــــــــه کار

ناگفته های زبان بدن یک کهنــــــــــه کار
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲
6 بازدید

ناگفته های زبان بدن یک کهنــــــــــه کار مازیارمیرمشاوروتحلیلگر دکتر ظریف یک دیپلمات مادرزاد: افتخار می کنم به دکتر ظریف که قدرتمندانه و ظریف مذاکرات هسته ای را به پیش میبرد. من با ایشان  صحبتهایی را داشته ام و بی نهایت از کلام و قلم شیوای این مرد سیاست ایران فراگرفته ام دکتر ظریف متولد ۱۳۳۸ […]

ناگفته های زبان بدن یک کهنــــــــــه کار

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

\"www.mazyarmir.com\"

دکتر ظریف یک دیپلمات مادرزاد:

افتخار می کنم به دکتر ظریف که قدرتمندانه و ظریف مذاکرات هسته ای را به پیش میبرد. من با ایشان  صحبتهایی را داشته ام و بی نهایت از کلام و قلم شیوای این مرد سیاست ایران فراگرفته ام دکتر ظریف متولد ۱۳۳۸ است و لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه دولتی سان فرانسیسکو اخذ نمود و پس از گذراندن آزمون جامع دکترایش در ۱۳۶۴، اداره مهاجرت ایالات متحده، روادید او را باطل کرد و او سه سال بعد از راه دور تحصیلات خود را تکمیل کرد و دکترای حقوق و روابط بین‌الملل در ۱۹۸۸ دریافت کرد فکر میکنم بزرگترین کار دکتر ظریف در زمان جنگ ابقاء مفهوم مورد نظر ایران به شفافی در زمان جنگ تحمیلی بود. دکتر ظریف با انتخاب کلمات مناسب، توانست نامهٔ موردنظر ایران را تنظیم و در بین کشورهای عضو منتشر کند. این درخواست که با افزودن آن به قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت موافقت شد، و مشهور شد به ))Tantamount Letter ((

وی به اقتضای حضور و همچنین فعالیت دیپلماتیک طولانی مدت در آمریکا، ارتباط گسترده‌ای با جامعه آمریکا و محافل سیاسی و علمی این کشور داشته است. روزنامه هرالدتریبون، در مقاله‌ای به قلم “وارن هوگ”، به حضور گسترده محمد جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا اشاره می‌کند:
محمد جواد ظریف به اندازه‌ای در دانشگاه‌ها، محافل عمومی سیاسی و اجتماعی حضور پیدا می‌کند که لیزا اندرسون، رئیس دانشکده امور بین‌الملل دانشگاه کلمبیا از وی پرسیده است که آیا قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را دارد؟
اخبار امروز هم حکایت از پیشرفت مذاکرات به سختی را دارد و دکتر ظریف گفته ان که اختلاف‌های قابل توجهی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که آنها غیر قابل حل و فصل هستند.

 


لطفا و حتما مقاله زبان بدن برای رهبر موثر را مطالعه فرمائید


و این نوع از بیان هم جای امیدواری بسیاری را دارد که نشان از کفایت و لیاقت از این سیاستمدار کهنه کار کشورمان دارد وزیر خارجه کشورمان گفت: ضروری است درباره روش‌هایی که هم جدی و هم با مقداری نو‌آوری برای حل و فصل این اختلاف‌ها مطرح می‌شود، بحث شود اما این بحث‌ها زمان‌بر هستند و ممکن است این راه‌حل‌ها به گفت‌وگوی بیشتر نیاز داشته باشد. البته این به آن معنا نیست که هنوز به راه‌حلی که مورد توافق همه باشد رسیده باشیم. از سویی به این معنا هم نیست که راه‌حل غیرقابل دسترسی باشد.
ملاقات مهم کری و ظریف درباره بررسی اختلاف‌های اساسی از جمله تحریم‌ها و ظرفیت غنی‌سازی می‌تواند سرنوشت مذاکرات هسته‌ای را تا قبل از سوم آذر ماه رقم زند و در غیر این صورت باید منتظر تصمیم طرف‌ها برای تمدید مذاکرات باشیم. نکته بینهایت مهم در این مذاکرات زبان بدن فوق العاده کری اشتون و ظریف است

در ابتدا به زبان بدن اشتون می پردازم شاید اشتون و کری با حمایت مطبوعات خارجی و مخصوصا بی بی سی و یا وی اوا توانسته باشند چهره های خوبی از خود به نمایش بگذارند اما تحلیل روزنامه دیلی تلگراف و تحلیل چند روزنامه دیگر را کاملا با نیت دیگری دیدم.
در فیلمهای مذاکرات دقیقا مشخص بود که زبان بدن دکتر ظریف یک سرو گردن بالاتر از اشتون و کری است و مخصوصا حالت لمیده و امادگی دکتر ظریف و لبخندی که در تمام طول مذاکرات در فیلم چند دقیقه ای که چه در تلویزیون داخلی و یا خارجی دیدم بیانگر امادگی کامل تسلط و دوری از استرس ایشان بود چیزی که در دیگر وزیران ما اگر بگویم دیده نشده بود حداقل کم نظیر بود.
اشتون و کری هر دو با حالت بسیار خشک و رسمی بودند و مخصوصا اشتون بدین لحاظ بیشتر خشک و رسمی بود و حتی علائم استرس در نحوه نشستن و صورتش کاملا هویدا بود هر چند به شدت سعی در پنهان کردن این حالت داشت اگر بصورت ناشناس به فیلم مذاکره کری و ظریف نگاه میکردید تفاوت قدرت و بزرگی اقلیم ایران و امریکا هیچ کدام از این دو طرف قابل تمییز نبود و مخصوصا احساس می شد دکتر طریف با ژست خود انگار از موضع قدرت صحبت می کند.

\"www.mazyarmir.com\"زبان بدن دکتر ظریف

یادمان باشد در هر حالتی که هستید با هر عنوان و هر منصب و بدون در نظر گرفتن مقام و منصب فرد مقابل و بدون ترس واهمه و استرس همیشه با اقتدا به حضرت علی و یا سایر نام اوران بلند اوازه ایران زمین از چنین موضع عالی در مذاکره و سخنرانی استفاده نمائید و این یک شاه کلید طلائی موفقیت در هر مذاکره ای خواهد بود.
هر سه نفر به لحاظ زبان بدن حالت کاملا محافظت شده ای پیش گرفته اند تمایل اشتون به کری بیشتر است و تقریبا میتوان حتی این حس ترس از کری را هم در اشتون با حالت نشستن و کمی دوری از دکتر ظریف و تمایل به کری را به وضوح دید این در حالی است که کری هم به شدت و بر اثر شدت فشارهایی که ….. بر وی دارند حالت طبیعی نداشته و من با دیدن عکسها و فیلمهای گذشته کری این را کاملا حس کردم و با چشم هم دیدم
حالت دستهای کری حالت عصبی داشت اما دکتر ظریف و اشتون کاملا راحت بودند و لی مدل نشستن و حالت دستها در هر سه سیاستمدار تقریبا حرفه ای و یک نواخت بود و…. ادامه دارد.

یادتان باشد هیچ چیز هیچکس و هیچ رفتار و تفکری آنگونه که به نظر می رسد نیست. برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی

دکترسید مازیار میر تحلیل گر مدرس و نویسنده تخصصی زبان بدن

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

رازهای زبان بدن دکتر ظریف

جواب دندان شکن دکتر ظریف به کامرون

تحلیل زبان بدن دکتر ظریف و ۵+۱

تحلیل زبان بدن دکتر ظریف و جان کری

Views: 2

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , ,